English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 05.08.2019 20:28    Post subject: Reply with quote

Det er vel dette som er hovedproblemet. Man ligger ikke i forkant, men på etterskudd hele veien. Back og spiss skulle vært på plass i vintervinduet, så lenge de hadde bestemt seg for å ikke bruke Bendtner. Alle visste at de nå måtte handle i sommer for å ha dekning for eventuell skade. Man kan ikke konkurrere på to plan med kun en spiss og to backer. Det er umulig. Det kommer karantener, muligens skader gjerne på grunn av tøft program. Jeg var svært overrasket over at det ikke kom inn en back i vår. Klubben bydde på/ forhørte seg om tre-fire backer på deadlineday, noe som indikerer at de var ute etter nettopp back. Da burde denne backen vært på plass lenge før 1. August, uansett hvor vanskelig et marked er. Det er lov å kjøpe spillere hele året. Samme dag som Bendtner fikk beskjed om at han var uønsket, burde man starte med å hente inn en erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2019 20:33    Post subject: Reply with quote

andre hederlige unntak er vel Tore og Mix som kom sommeren 2012. Hadde neppe blitt e-cup uten dem
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 05.08.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
H. Evjen i Bodø skulle vi kjøpt.


Ender opp i en eller annen storklubb på kontinentet og blir leid ut til Belgia eller 2. Bundesliga. Men vi kan jo kjøpe han tilbake om 5 år for 100 mill. Bra business i det
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 05.08.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

Evjen er helt sjuk å se på, de fintene og det drivet og de avslutningsferdighetene..og fart...
At han skal ende i City er vell kanskje i overkant, men han har helt klart potensialet og kan lett se for meg Ajax eller klubb på lignende nivå hente ham og gi ham mye spilletid.

det er for seint for oss her, spørsmålet er om det er for seint med Bjørkan og Patrick Berg :/

Layouni viser også at han kan skape ting på egenhånd og jeg tør påstå Glimt har en bedre spiss enn det vi har pr i dag.

SÃ¥ Hvem henter vi?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 05.08.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
andre hederlige unntak er vel Tore og Mix som kom sommeren 2012. Hadde neppe blitt e-cup uten dem


Ålreit, jeg gir meg. Synes å huske at de kom i forkant av ecup-kvalikken, men de kom vel kanskje rett før. Kommer aldri til å glemme en skadet reginiussen som lå nede i eget felt og blokkerte scoring rett før kampslutt, samt suseren til Mix med feil fot.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 05.08.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Må ikke glemme Petter Belsvik som erstattet carew og leverte hele to mål i ecup-kval, mener en av målene var helt avgjørende. Dog hukommelse er rare greier.
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 05.08.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

Tenk å melde at om vi ryker ut pga at Birk Risa ikke er i stallen så må hoder rulle. Jizez.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 05.08.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Evjen er helt sjuk å se på, de fintene og det drivet og de avslutningsferdighetene..og fart...
At han skal ende i City er vell kanskje i overkant, men han har helt klart potensialet og kan lett se for meg Ajax eller klubb på lignende nivå hente ham og gi ham mye spilletid.

det er for seint for oss her, spørsmålet er om det er for seint med Bjørkan og Patrick Berg :/

Layouni viser også at han kan skape ting på egenhånd og jeg tør påstå Glimt har en bedre spiss enn det vi har pr i dag.

SÃ¥ Hvem henter vi?


Sikkert for sent ja. Blir for dyr nå. Men hadde vært konge å fått tak i Evjen. for et talent! Den finta var helt rå.

Hadde vi hatt mer penger på bok så kunne vi vel tilbydt en fet videresalgsbonus + en bra pris, men det er ikke som i gamle dager nei. Alle vil rett ut i Europa om de kan.

Tor ikke vi kommer til å lande Bjørkan og Berg heller jeg da. Med mindre Meling drar så kommer i alle fall ikke Bjørkan.

Hva om vi også kunne latt talentene få spille litt så de slo gjennom Sad De får ikke et minutt lenger. det er det mest negative med Horneland synes jeg. Selv om jeg forstår hans desperasjon etter å vinne alle kamper for tiden og ikke ta risiko.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.08.2019 07:48    Post subject: Reply with quote

Belsvik scoret i CL-kval ja, men målet hans var egentlig ikke så veldig avgjørende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det ingen rykter rundt Bjørn Maars? Han er jo åpen for å spille i Norge. Kan umulig være så sykt dyr om AZ vil bli kvitt han. Bojan Krkic forøvrig uten kontrakt nå.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.08.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Problemet er inkompetanse i RBK, mens i Molde er folkene helt OK. Når man ikke klarer å utnytte de ressursene man hadde, så blir det slik at Molde vil dominere i mange år fremover.


Så var sutresjefen tilbake. Rosenborg har vunnet alt i norsk fotball de siste 4 sesongene - serie og cup. Molde ingenting. Nå har vi hatt en dårlig start på sesongen, mens de leder. Og vipps! "så blir det slik at Molde vil dominere i mange år fremover". Det er vel INGENTING som tyder på det. Men du har jo tidligere sutret deg gjennom perioder hvor RBK har vært helt overlegne, så man vet jo hva man kan forvente når det blåser litt.

Ellers er jo denne tråden rene barnehagen. Molde overlegne på overganger? Klubben som de siste årene har investert i Agnaldo, Nattestad, Karlsson, Tele, Ssewankambo, Amang, Peiponen, Ekpe, Johnson og Gudjohnsen...
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.08.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
Vondt å se på at Zachariassen fortsatt spiller i Sarpsborg. Kan ikke tenke meg en spiller som passer bedre på indreløperen i dagens rbk-lag under Horneland som trener. Ville fått en helt ny dimensjon med han inn for Mike (banne i kirka? Rolling Eyes ).


Genialt å blåse hele overgangsbudsjettet på Zachariassen, når det nettopp er midtbanen som er vår sterkeste lagdel, og vi har klare "skjevheter" andre steder i troppen. Forsåvidt samme med Christensen. Kul, spennende, spiller. Men det er jo ikke her vi skal forsterke, her vei skal bruke pengene.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.08.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
senador wrote:
Problemet er inkompetanse i RBK, mens i Molde er folkene helt OK. Når man ikke klarer å utnytte de ressursene man hadde, så blir det slik at Molde vil dominere i mange år fremover.


Så var sutresjefen tilbake. Rosenborg har vunnet alt i norsk fotball de siste 4 sesongene - serie og cup. Molde ingenting. Nå har vi hatt en dårlig start på sesongen, mens de leder. Og vipps! "så blir det slik at Molde vil dominere i mange år fremover". Det er vel INGENTING som tyder på det. Men du har jo tidligere sutret deg gjennom perioder hvor RBK har vært helt overlegne, så man vet jo hva man kan forvente når det blåser litt.

Ellers er jo denne tråden rene barnehagen. Molde overlegne på overganger? Klubben som de siste årene har investert i Agnaldo, Nattestad, Karlsson, Tele, Ssewankambo, Amang, Peiponen, Ekpe, Johnson og Gudjohnsen...


Du må innse de faktiske forhold. Du kan sutre til Bjørnebye:

Når vi blir slått ut av Maribor grunnet manglende spillerlogistikk klarer vi ikke å hente inn penger nok til å satse fremover, selv om vi skulle nå bakveien inn i El blir mesteparten spist av bonuser. Neste år skal vi spare. Hvordan tror du den sportslige ledelsen i RBK evner å hente spillere når man ikke lenger kan betale 10 millioner for middelmådigheter når strategien bærer preg av dårlig planlegging, krimjim, søk på VG.no og null planlegging?

Molde har ikke dårlig økonomi. De har ikke en eldgammel spillerstall og de henter spillere og gir talenter sjansen. De har flere gode spillere. Vi må erstatte gamle spillere og hente forsterkninger. Det blir for dyrt med den inkompetansen og elendige spillerlogistikken som eksisterer.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.08.2019 10:53    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Birger er het på markedet og i tillegg suspendert i neste match. Hent ny v.back ASAP! Og ikke kom med Jeppe Moe!

Virker som SIB tror det er salg på deadline day! Det er lov å hente spillere hele året, men de kan ikke KOMME til oss utenfor vinduet.

Jeg mener vi bør handle ganske tungt i sommer!
Sko oss for CL, foryngelse og ha inn erstattere for de som forsvinner nå og i neste vindu.

Skal vi kunne bruke det at vi har TIDENES største mulighet til CL igjen, så må vi hente NÅ! Ikke vente til vi evt. ryker...

Ønskelista mi:
- V.back
- Spiss
- V.ving
- stopper
- Anker
- indreløper
- høyreving.

Gjerne se på disse:
Birk Risa/Fredrik Bjørkan
Aaron Samuel/Carlos Strandberg
Amor Layoni
Stefan Strandberg
Tobias Christensen
Edvard Tagseth


Hehe! Fullstendig barnehage. 7 spillere? Førstevalg da, regner jeg med? Hvorfor ikke bytte hele førstelaget, hele troppen? Dette fungerer jo alltid på fifa. Og hvordan skaffer vi midlene? Vi er jo ikke garantert ei eneste "europa"krone ennå.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 06.08.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

kommer aldri til å tilgi rbk om de ikke virkelig gambler på 2 klassespillere. Vi har tidenes mulighet til ikke bare CL, men er garantert over 100 mill om vi slå Maribor! i 2012 så henter vi Mix og Reg! De var tungen på vektskålen for kval til Europa! Vær så snill SIB!!! Hande nå!![/i]
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 06.08.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

Her var det spredte meninger. Jeg mener vi bør hente en spiss siden Bendtner forsvinner og ellers se an kvalikken/Bendtners situasjon. Tenker det å få gitt bort Bendtner vil frigjøre omtrent like mye midler som å slå ut maribor over to kamper.

Husker rød sone litt for godt..

edit:
https://www.transfermarkt...ler/444209
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 06.08.2019 11:20    Post subject: Reply with quote

Pengene skal brukes på spiss og back. Det er der det trengs. Spissen bør også være en spiller med internasjonalt snitt. Skal man lykkes i Europa, må man sette sjansene man får.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 06.08.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
kommer aldri til å tilgi rbk om de ikke virkelig gambler på 2 klassespillere. Vi har tidenes mulighet til ikke bare CL, men er garantert over 100 mill om vi slå Maribor! i 2012 så henter vi Mix og Reg! De var tungen på vektskålen for kval til Europa! Vær så snill SIB!!! Hande nå!![/i]


Nei, takk. Vi skal ikke blåse penger vi ikke har på dyre stjernespillere. Vi må handle etter dagens situasjon, ikke etter hva som kanskje kan bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 06.08.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Her var det spredte meninger. Jeg mener vi bør hente en spiss siden Bendtner forsvinner og ellers se an kvalikken/Bendtners situasjon. Tenker det å få gitt bort Bendtner vil frigjøre omtrent like mye midler som å slå ut maribor over to kamper.

Husker rød sone litt for godt..

edit:
https://www.transfermarkt...ler/444209

Dersom vi slår ut Maribor over to kamper, genererer det ca 130 millioner. Frigjøring av Bendtner vil vel ikke nå disse tallene får vi håpe. Mulig jeg misforstod det du skrev?
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.08.2019 11:26    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Pengene skal brukes på spiss og back. Det er der det trengs. Spissen bør også være en spiller med internasjonalt snitt. Skal man lykkes i Europa, må man sette sjansene man får.


Tommel'n opp!
Vanskelig å være uenig i dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.08.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Mener det er mer prekært med en knallgod midtstopper for å ta over for Hovland, som pdd er vårt klart svakeste ledd. Det er dårlig dekning på backplass, men det er lettere å kjøre en nødløsning på back enn i midtforsvaret - om det skulle bli helt krise. Krise er det derimot hver kamp vi starter med Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Brorparten her inne krever ikke en overhalling av stallen. De ønskene/kravene som er kommet er vel.

Back - spiller som har yrke som back, ikke en eller annen potet som kan spille der i tilfelle rottefelle. Denne trenger ikke være et klart førstevalg, men en reell utfordrer til startplass.

Spiss - Her ønskes et klart førstevalg, med mål historikk. Vi er helt avhengig av en mål- skårer, ikke kun for e-cup, men også i serien. Søder produserer rett og slett for lite målpoeng. Han 1/3 av poengene som man kan forvente av en backup spiss for RBK. Han har tross alt spilt alle kampene i år.

Kampen mot TIL på lørdag stiller vi uten VB. Jeg er helt sikker på at vi får min. en til på skadelisten i løpet av den kampen(bare å håpe det ikke er spiss eller hb).
Spillere må vi ha inn før kl 2400 i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 06.08.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Dersom vi slår ut Maribor over to kamper, genererer det ca 130 millioner. Frigjøring av Bendtner vil vel ikke nå disse tallene får vi håpe. Mulig jeg misforstod det du skrev?


Hvor mange av de 130 millionene tror du vi sitter igjen med? Vi kjører som kjent bonusordning til spillere og trenere. Det skal reises og fikses. Samtidig tar Bendtner 10 mill+ av lønnsbudsjettet (om man skal tro ryktene).

Greit nok, jeg har kanskje tatt i, men det er mye å tjene på å bli kvitt Bendtner før overgangsvinduet stenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 06.08.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Ratatosk wrote:
Dersom vi slår ut Maribor over to kamper, genererer det ca 130 millioner. Frigjøring av Bendtner vil vel ikke nå disse tallene får vi håpe. Mulig jeg misforstod det du skrev?


Hvor mange av de 130 millionene tror du vi sitter igjen med? Vi kjører som kjent bonusordning til spillere og trenere. Det skal reises og fikses. Samtidig tar Bendtner 10 mill+ av lønnsbudsjettet (om man skal tro ryktene).

Greit nok, jeg har kanskje tatt i, men det er mye å tjene på å bli kvitt Bendtner før overgangsvinduet stenger.

Dersom bonusavtalene er så gode, så er noe rivruskende galt. Da må man slutte å snakke om at det lønner seg å komme ut i Europa. Klubben sitter ihvertfall igjen med 70-80 millioner av 130. Noe annet ville vært svært merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 06.08.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Når må evt. nye spillere være klare for å kunne spille 3. runde + play off?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 158, 159, 160  Next
Page 123 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb