English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 203, 204, 205 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 09.10.2019 17:22    Post subject: Reply with quote

Forklaringen på svikten nå er jo enkel: Spillerne tenker bare på Champions League og fikk seg en knekk etter Zagreb. Det er ikke en toppidrettsutøver verdig å ikke klare å motivere seg og skjønne at eneste vei tilbake dit er å knuse alle motstanderne i Eliteserien. I tillegg burde de ha spilt rævva av seg med tro om at de kunne vinne Europa League. Dette handler om det mentale.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.10.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Lite som tyder på at Horneland er klar for å ta noen upopulære valg rundt spillergruppa, i alle fall. Det er de rutinerte som er flåta hans, og generasjonsskiftet havner dermed 'på lang sikt'.

Hva var det Douglas Adams kalte det? "The somebody else's problem drive"?


Roy Hodgson sa en gang «young players have only given me one thing - the sack». Horneland er på dette stadiet nå. Han er livredd for å ta vanskelige valg, fordi han vet ikke om han fortsatt er i Trondheim neste uke.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 09.10.2019 18:14    Post subject: Reply with quote

Var nok ikke bare CL som motiverte spillerne til å gjøre det bedre, de hadde også en solid porsjon flaks, som Kai Bardal kan melde via Twitter:

Quote:
Angående forskjellen på Rosenborg i sommer og Rosenborg i høst: Påpekte midt i august at de hadde vært ufattelig effektive foran mål. Konradsen og Søderlund scoret i løpet av noen uker 15 mål på 5.54 xG. Ikke sikkert alt var så bra da, sammenlignet med nå.


https://twitter.com/kaicb...29927?s=19
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 456

PostPosted: 09.10.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
zaphod81 wrote:
Lite som tyder på at Horneland er klar for å ta noen upopulære valg rundt spillergruppa, i alle fall. Det er de rutinerte som er flåta hans, og generasjonsskiftet havner dermed 'på lang sikt'.

Hva var det Douglas Adams kalte det? "The somebody else's problem drive"?


Roy Hodgson sa en gang «young players have only given me one thing - the sack». Horneland er på dette stadiet nå. Han er livredd for å ta vanskelige valg, fordi han vet ikke om han fortsatt er i Trondheim neste uke.


Jeg tror Horneland kan slappe helt av, han blir ikke sparket.
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 09.10.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

tror ikke det blir noen endringer i Rosenborg inn mot neste sesong.
blir interessant å se hva som skjer fremover, kanskje Bjørnebye får mirakelet han har ventet på. ting falt bare plutselig på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.10.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

Det ble for mange quotes med dette, nå fikk jeg akutt OCD her.

En SEP er altså Somebody Else's Problem, altså et problem man ikke engang er i stand til å oppfatte fordi det ikke angår deg. Her har (ikke lenger så) unge Zaphod blandet dette sammen med Infinite Improbability Drive som er hjertet i romskipet Heart of Gold. Dette er pensum om man har det brukernavnet altså Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 10.10.2019 07:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Lite som tyder på at Horneland er klar for å ta noen upopulære valg rundt spillergruppa, i alle fall. Det er de rutinerte som er flåta hans, og generasjonsskiftet havner dermed 'på lang sikt'.

Synd hvis det er sånn det blir. Siste mulighet for Horneland for å få litt goodwill fra supporterne er imo. å kjøre på med unggutter fra start i de resternede kampene. Kanskje det da kommer noen ekstra på kampene, og det blir lettere å akseptere dårlig spill. Selv om det skal godt gjøres å framstå mer tannløst enn det har gjort de siste kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.10.2019 07:25    Post subject: Reply with quote

Mustrum: Dette ble tatt opp på Troillprat-bakrommet i går også. Det vil ikke skje igjen. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.10.2019 07:56    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Det ble for mange quotes med dette, nå fikk jeg akutt OCD her.

En SEP er altså Somebody Else's Problem, altså et problem man ikke engang er i stand til å oppfatte fordi det ikke angår deg. Her har (ikke lenger så) unge Zaphod blandet dette sammen med Infinite Improbability Drive som er hjertet i romskipet Heart of Gold. Dette er pensum om man har det brukernavnet altså Very Happy


Embarassed Embarassed Embarassed

Det er noe med å innse at

a) oi, nå har det fort gått femten-tjue år siden sist jeg leste boka.
b) [når jeg skal manuelt ta bilde av sida i boka for å bevise at jeg hadde rett, fordi jeg er for skråsikker til å google det] Hmm, hvor har boka blitt av? Jeg finner bare en norsk pocketutgave jeg aldri har rørt.
c) Hukommelsen er ikke det den en gang var. Jeg får google for sikkerhets skyld.
d) faen.

Legger meg flat som et eselskinn foran radiatoren.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.10.2019 08:02    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
zaphod81 wrote:

Lite som tyder på at Horneland er klar for å ta noen upopulære valg rundt spillergruppa, i alle fall. Det er de rutinerte som er flåta hans, og generasjonsskiftet havner dermed 'på lang sikt'.

Synd hvis det er sånn det blir. Siste mulighet for Horneland for å få litt goodwill fra supporterne er imo. å kjøre på med unggutter fra start i de resternede kampene. Kanskje det da kommer noen ekstra på kampene, og det blir lettere å akseptere dårlig spill. Selv om det skal godt gjøres å framstå mer tannløst enn det har gjort de siste kampene.


Det verste er at bruken av Tørset Johnsen i treningskampene, pluss den ene kampen i vår med masse unge spillere, nå framstår som et rent kynisk spill for å tekkes supporterne mer enn noe annet. Da serien startet var jo alle prinsipper kastet ut, og Johnsen har vi vel ikke sett siden. Og taktikken funker: vi er jo innrettet sånn at vi husker godt det første inntrykket vi får, og derfor er det jo mange som fortsatt påstår at Horneland gir unge spillere sjansen, og fornyer stallen og laget, fordi en blond junior fikk spille uventet mye i oppkjøringen.

Så hvis vi skal gi Horneland goodwill på bakgrunn av tillit til unge spillere, så bør vi jaggu være sikre på at det er noenlunde ærlig ment, og ikke bare et spill for galleriet igjen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 10.10.2019 08:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Legger meg flat som et eselskinn foran radiatoren.


https://hitchhikers.fando...blem_field

Brukes til å skjule romskip f.eks i den siste boka, Slartibartfast skip
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 10.10.2019 14:59    Post subject: Reply with quote

Kvalifiseringen var bra. Men, man må også huske at det var Maribor sin verste sesongstart på 14 år (https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Maribor-med-sin-verste-start-pa-14-ar-Lokal-ekspert-forklarer-hvorfor-og-kommer-med-gladnyhet-til-RBK-fansen-277725b.html) , og Bate Barisov er for første gang på mange år ikke lengre det beste laget i Hviterussland.

Vi var dermed maksimalt heldig med trekningen. Det er langt større at Bruttern slo ut Ajax, enn at vi kvalifiserte oss til EL (selv om Ajax også var langt fra toppformen).

Jeg mener dermed at det Horneland har prestert er dårligere enn det Kåre klarte - hvor vi vant omtrent alt som var å vinne i Norge, samt at vi stort sett kvalifiserte oss til EL. Man skal ikke stirre seg blind på Maribor og Bate - som åpenbart ikke var på det nivået de har vært før.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 10.10.2019 15:45    Post subject: Reply with quote

Dinamo Zagreb banket Atalanta 4-0. Dermed var vi griseuheldige med trekningen.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 10.10.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Alle snakker om Ajax, men det var mange ok+ prestasjoner i EL-gruppespillet i 2017 også. Vi fikk fem poeng, men tapte samtidig viktige poeng litt unødvendig pga. dårlig konsentrasjon på overtid hjemme mot både Real Sociedad og Zenit.

Siste kampen borte mot Vardar var selvsagt ræv, og kanskje et forvarsel om hvordan laget kom til å fremstå fremover etter vinterpausen - og med få unntak kontinuerlig frem til i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 284
Location: Bergen

PostPosted: 10.10.2019 18:15    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Alle snakker om Ajax, men det var mange ok+ prestasjoner i EL-gruppespillet i 2017 også. Vi fikk fem poeng, men tapte samtidig viktige poeng litt unødvendig pga. dårlig konsentrasjon på overtid hjemme mot både Real Sociedad og Zenit.

Siste kampen borte mot Vardar var selvsagt ræv, og kanskje et forvarsel om hvordan laget kom til å fremstå fremover etter vinterpausen - og med få unntak kontinuerlig frem til i dag.


Helt enig i dette. Bortekampen mot Zenit var også ok spillemessig. Våre presentasjoner i Europa i 2017 var i sum de beste på veldig mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 10.10.2019 20:10    Post subject: Reply with quote

[quote="Sylta"]Dinamo Zagreb banket Atalanta 4-0. Dermed var vi griseuheldige med trekningen.[/quote]

Enig - vi var heldige med trekningen frem til Dinamo Zagreb. Vi hadde vel forøvrig sistekamp på Lerkendal i samtlige runder i år? Hva er sjansene for det?

Hadde vi scoret tre må til mot Zagreb, så hadde vi vært i CL. Uten at jeg tror vi hadde hatt noe der å gjøre..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.10.2019 20:12    Post subject: Reply with quote

Vi har vel strengt tatt ikke noe å gjøre i EL nå, heller. I etterpåklokskapens lys hadde jeg lett tatt litt mer juling for hundre millioner til.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 10.10.2019 20:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Vi har vel strengt tatt ikke noe å gjøre i EL nå, heller. I etterpåklokskapens lys hadde jeg lett tatt litt mer juling for hundre millioner til.


Er det dette som er fotball-BDSM? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 10.10.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

Hvis det er sant som Horneland sier om at spillerne ikke gir alt på trening og ikke er mentalt tilstede så MÅ han «straffe» de som har spilt i det siste. Hvis ikke blir det ingen konsekvenser for de som ikke gir alt. Tørset, Denic, Tagseth, Botheim, Ceide, Helmersen: Dette er fremtiden så disse må nå spille!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.10.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Zorac wrote:
Vi har vel strengt tatt ikke noe å gjøre i EL nå, heller. I etterpåklokskapens lys hadde jeg lett tatt litt mer juling for hundre millioner til.


Er det dette som er fotball-BDSM? Razz


Kan godt si det sånn. Hvis jeg hadde gitt deg valget mellom et slag i nesa for ti tusen eller et spark i balla for det tredobbelte, vil jeg tro de fleste ville gått for bjelleklang.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 10.10.2019 22:47    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke gi opp 3.-plassen enda. Litt for tidlig å la de yngste slippe til mens de eldste får ta en Bendtner.

Horneland hadde klare mangler mht. erfaring og tidligere resultater å vise til, old school, men skulle heve det fysiske nivået og lage en ny treningskultur.

Jeg skal ikke gjenta alt som har gått galt denne sesongen, men når det i tillegg er slik at vi ni måneder inn i hans trenergjerning ikke har fått etablert en treningskultur som er verdig en klubb som bedriver profesjonell idrett og har europeiske ambisjoner, og vi igjen er tilbake på Kåre-nivå, da er det ikke mye igjen av prosjektet. Hverken det første eller det som ble Horneland 2.0 etter en helomvending i spillestil, jevnlige møter med NAE og en oppsving når laget kunne spille på seg en feit CL-bonus med litt flaks.

Beklager, men dette ligner mye på JJ og PJH II.

På den andre siden, det er bemerkelsesverdig mange veteraner som går ut og forsvarer Horneland og tror han blir den nye Eggen på sikt. Det tror jeg neppe skjer med dagens stall, eller utelukkende etter old school-prinsipper. Jeg ser frem til årets NTNU-evaluering. Enten så går Horneland, eller så blir det radikale endringer - slik Horneland ønsker det. Det blir vel det siste, da de fleste trenerne vii har hatt siden Tørum har fått to sesonger på seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 10.10.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

«Tilbake på Kåre- nivå». Dette er tull og direkte respektløst. Horneland har ikke vært i nærheten av Kåre-nivå. Et par kamper kanskje, men ikke over tid. Dette er bare tragisk. At noen her inne fortsatt henger fast i Koteng- propagandaen om at Kåre var en dårlig trener, selv etter å ha sett alternativet i aksjon, er for meg direkte ufattbart. Det er vel vanskelig for enkelte å erkjenne at man var med og støttet Koteng i dette våset, og da er det vel også vanskelig å erkjenne hvor totalt på jordet det var å sparke Kåre. Horneland er ikke i nærheten av Kåre sitt nivå, rett og slett, og derfor holder han helt enkelt ikke mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.10.2019 02:42    Post subject: Reply with quote

Kåre blir ikke en bedre trener for at Horneland er en dårlig trener.

Also: Koteng Love
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.10.2019 07:14    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
At noen her inne fortsatt henger fast i Koteng- propagandaen om at Kåre var en dårlig trener, selv etter å ha sett alternativet i aksjon, er for meg direkte ufattbart.


Denne setningen summerer ganske elegant opp deler av "Kåre-sida" sin (mot)argumentasjon i saken. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv om jeg skulle forsøkt meg på satire. Baker for smed-retorikk, tillagte meninger, tankefeil og forfalskning av utsagn i en setning på under 30 ord er imponerende! Tommel'n opp!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.10.2019 08:28    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Sad Koteng Smile Horneland Surprised
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 203, 204, 205 ... 335, 336, 337  Next
Page 204 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb