English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk Fotball 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.02.2020 11:04    Post subject: Reply with quote

NRK.no presenterer interessant liten sak om Sheffield United som Sander Berge gikk til. 3-5-2 med overlappende midtstoppere, anyone?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.02.2020 11:13    Post subject: Reply with quote

Kanskje det kunne vært noe for oss? Ser for meg Hovland, Valsvik og Reginiussen komme stormende ned mot dødlinja og klinke innlegg inn i boksen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.02.2020 07:57    Post subject: Reply with quote

Henriksen MOTM i sin debut for Bristol City da de slo Derby 3-2 borte. Fansen formøyd med ham og spesielt det at han var erfaren og trygg og gikk inn hardt i taklinger, som de hadde savnet på midtbanen. Skal bli spennende å se hvor han spiller til høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
hmaurveg84
Senior


Joined: 09 Aug 2018
Posts: 104

PostPosted: 13.02.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Bristol City spilte hjemme 😉😌
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.02.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

Hehe ok, litt trøtt når jeg skrev posten. Rett skal være rett Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.02.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

Quote:
The Adjudicatory Chamber has imposed disciplinary measures on Manchester City Football Club directing that it shall be excluded from participation in UEFA club competitions in the next two seasons (ie. the 2020/21 and 2021/22 seasons) and pay a fine of € 30 million.


https://www.uefa.com/insi...38659.html

Nei og nei så leit.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 14.02.2020 20:46    Post subject: Reply with quote

Merkelig at det skulle ta sp lang tid. Både de og PSG har jo åpenlyst jukset siden starten men ingen har gjort noe. Tåpelig nå om bare City blir straffet pg ikke PSG

Men nå blir sikkert dette anket slik som alle overgangsnekter har blitt og ender opp med halvert straff.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 15.02.2020 11:17    Post subject: Reply with quote

2 år er en mild sak. Blir bare vanskeligere for de å rekruttere fra øverste hylle. Taper ikke spesielt mye penger heller.

Skulle sendt de ned til league 2 og blitt ferdig med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.02.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

Klart City taper penger på det. de har ikke godt i pluss selv MED CL-pengene, så uten dem kan det jo nærmest bli katastrofe. Men, så vidst jeg har skjønt av ordleggingen i straffen virker det osm om det er åpent for deltagesle i EL? Det er jo i så fall litt kontraproduktivt som straff.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 15.02.2020 11:46    Post subject: Reply with quote

Nei, ute av alle europeiske turneringer.

De gikk 10 millioner pund i pluss i fjor. Blir fort 100 mill i minus uten CL.

Som Fjørtoft skriver på twitter: Tvilsomt at det blir slik.

Etter anken så slipper de vel unna med en bot. Eventuelt maks 1 år uten CL.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.02.2020 11:48    Post subject: Reply with quote

men de 10 millionene i p0luss var jo falsk spons fra sjeikens egen penger, så sån negentlig gikk de jo ikke verken i pluss elelr i null. Men ja, blir da uansett minus uten europa-spill.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 15.02.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Leser mye spekulasjoner nå, men klart om det stemmer at de har betalt lønning via stråselskaper og kunstig hevet verdien på sponsoravtaler har de potensielt også en konflikt med Premier League regelverket.

Slik at en leser om alt fra poengtrekk og nedrykk, strafferettslig forfølgelse, etc.

Med tanke på at hele opplegget er satt opp som en PR-øvelse for Abu Dhabi så begynner det å bli mye dårlig PR og det er ikke utenkelig at det hele kan skrinlegges. Slik at Manchester City kan gjenoppstå som en ordentlig fotballklubb.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.02.2020 13:39    Post subject: Reply with quote

Det burde jo kunne få konsekvenser at det var Gianni Infantino som hjalp City og PSG med å omgå regelverket, men det er er vel mer sannsynlig at han får en high five enn at han får en smekk over fingrene for det i FIFA, verdens mest åpenlyst korrupte organisasjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 21.02.2020 08:49    Post subject: Reply with quote

Om City avgjørelsen blir stående, blir det da 5.plassen i England som får siste CL plass? Og har det at Liverpool er regjerende mester, og garantert plass, noe å si på det hele? Det er vel slik at en nasjon kan kun ha fem lag i turneringen. Så en potensiell engelsk Europa League vinner vil vel også innvirke på hvem som får plass.
Ble kanskje en "tenker høyt" post detta... Surprised
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.02.2020 12:22    Post subject: Reply with quote

Det første spørsmålet ditt er jo avhengig av at City blir topp 4 Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.02.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

Liverpool må vel vinne CL i år for å få plass som regjerende mester, men de går vel rett inn i gruppespillet uansett hvordan det går i CL i år tenker jeg.

Maks fem klubber fra samme land, ja, så hvis f eks Tottenham og Arsenal skulle ta CL og EL, men ikke bli topp fire i PL så er det bare topp tre i PL som kvalifiserer seg. Hvis City blir utestengt så vil en eventuelt hoppe over de når plassene i europa skal fordeles.

Skulle City vinne CL og så bli utestengt så tipper jeg at det ikke blir noen som får plass som "regjerende mester".
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.04.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

Ref den kommende overtakelsen av Newcastle og det at Morten Myksvoll skal "slutte" som Newcastle-fan; Jeg syntes det er veldig rart å klare å bestemme seg for å ikke være fan av favorittlaget sitt lengre. Som fan av en klubb hvor man i praksis ikke har noen som helst påvirkningskraft virker det helt absurd å plutselig ikke være fan av laget lengre. Klubben er ikke synonymt med eierskapet heller. La det være sagt - Saudi-Arabia er ikke akkurat drømme-eieren min, men jeg hadde aldri klart å slutte å heie på Rosenborg, uansett hvem som eide klubben. En ny eier endrer ikke hva klubben betyr for en, hva klubben symboliserer og de minnene man har fra klubben. Fotballen er et sted hvor det er lov å være inkonsekvent og irrasjonell. Hei nå for faen på Newcastle samme hvem som eier klubben. Folk heier på mange andre klubber med høyst tvilsomme eiere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 22.04.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Skjønner han godt. Hvis jeg hadde bestemt meg for ikke å følge Rosenborg så hadde jeg klart det greit, men det hadde nok betydd slutten på min fotballinteresse.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 22.04.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ref den kommende overtakelsen av Newcastle og det at Morten Myksvoll skal "slutte" som Newcastle-fan; Jeg syntes det er veldig rart å klare å bestemme seg for å ikke være fan av favorittlaget sitt lengre. Som fan av en klubb hvor man i praksis ikke har noen som helst påvirkningskraft virker det helt absurd å plutselig ikke være fan av laget lengre. Klubben er ikke synonymt med eierskapet heller. La det være sagt - Saudi-Arabia er ikke akkurat drømme-eieren min, men jeg hadde aldri klart å slutte å heie på Rosenborg, uansett hvem som eide klubben. En ny eier endrer ikke hva klubben betyr for en, hva klubben symboliserer og de minnene man har fra klubben. Fotballen er et sted hvor det er lov å være inkonsekvent og irrasjonell. Hei nå for faen på Newcastle samme hvem som eier klubben. Folk heier på mange andre klubber med høyst tvilsomme eiere.


Hadde RBK, blitt kjøpt opp av Saudi-Arabia. Hadde det vært slutten for mitt kjærlighetsforhold til RBK.
Jeg hadde aldri kunnet støtte (inndirekte) et regime som driver på slikt.
Kan på mange måter si at et slikt oppkjøp hadde betydd døden for min klubb RBK. Altså jeg hadde ansett RBK, og dets verdier som døde.

Er det noen som kan si i fra så er det supportere. En klubb uten støtte fra sine supportere er absolutt ingenting.

Så her bør Newcastle supportere si i fra!.
Hvis man trodde Qatar i Paris, eller Emiratene i City er ille..... du kan tripple det å vel så det.. Så har du Saudi-Arabia.
Qatar og Emiratene er små lam i forhold.
Det er med god grunn det reageres slikt nå!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.04.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Newcastle har uansett fått tykktarmen grundig utvidet av Mike Ashley i mange herrens år så for klubbdriftens del er det nok et steg opp. Men etisk sett er det nok en bitter pille å svelge. Det er bare å sende en stor takk til fotballgudene for at vi er en medlemsklubb så vi slipper den slags svineri.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

amen. om dagen kommer at Rbk blir aksjeklubb så forsvinner nok noe av sjela
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2020 19:30    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Skjønner han godt. Hvis jeg hadde bestemt meg for ikke å følge Rosenborg så hadde jeg klart det greit, men det hadde nok betydd slutten på min fotballinteresse.


Langt på vei enig, selv om det selvsagt er lett å være tøff på avstand. Men grunnen til at det er lenge siden jeg var engasjert i engelsk fotball er jo nettopp dette; Premier League har jo blitt en pissekonkurranse for sjeiker og oligarker og kjernesupporterne har knapt råd til å gå på kamp. Lokale spillere eksisterer knapt, og det er syltynt selv med nasjonale. Så hamstres det konfirmanter og håper noen blir gode nok, slik at man kan lure kvote-systemet.

Premier League er for meg apexen av hva som er galt i moderne fotball. Alle steg mot et slikt system er en spiker i kista for mitt engasjement, og Molde vil for meg forbli en hat-klubb grunnet Røkke-doping uavhengig av hva de måtte rette opp ellers.

Jeg komer fortsatt til å se fotball, det er verdens vakreste spill tross alt, men jeg frykter og tror jeg ikke klarer å identifisere meg med Red Bull Trondheim eller FC Rosenborg A/S.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 23.04.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er newcastle fan og jeg lurer på om det er andre her på forumet som har gjort seg noen tanker om oppkjøpet? Vi som newcaslte fans har plitt pissa på år ut og år inn under fat-Mike, og har ropt etter endringer på eiersiden lenge.Nå får vi nye eierer ser det ut som,men det er jo med bismak så det det holder.


Er det verdt det?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2020 14:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad i engelsk fotball men har ingen spesielle følelser for Newcastle.
Hele greia med oppkjøp fra styrtrike typer, firmaer eller regimer har for min del nådd et punkt som gjør at jeg ikke lenger klarer å fyre meg opp og demonstrere høylydt over utviklingen. We er way past that

Der Glazer, Henry og Kroenke m.fl. var litt uønsket, Roman og citigroup enda litt mer uønsket, og nå Saudi-Arabia enda mer uønsket og kontroversielt blant den tenkende fotballsupporter, så er det siste nå med Saudi-Arabia bare et tilskudd som ikke bør overraske noen. Ideen bak Premier league når det ble stiftet var nettopp å åpne for mer investering og kommersialisering, og det er lite i rammene som har gitt ligaen mulighet til å utelukke uønskede eiere. Man kan ikke plutselig gjøre noe nå når man de siste tjue årene eller så har gitt alskens pengefolk fritt leide i ligaen.

For å prøve å ta det ned til det daglige livet og fortsettelsen i Newcastle tror jeg ikke de kommer til å merke all verden, kanskje de tilmed får mer midler til både spillerkjøp, opprusting av stadion og andre prosjekter i byen. De bytter jo egentlig bare ut en eier som egentlig bryr seg lite med en annen
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.06.2020 10:32    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ref den kommende overtakelsen av Newcastle og det at Morten Myksvoll skal "slutte" som Newcastle-fan; Jeg syntes det er veldig rart å klare å bestemme seg for å ikke være fan av favorittlaget sitt lengre. Som fan av en klubb hvor man i praksis ikke har noen som helst påvirkningskraft virker det helt absurd å plutselig ikke være fan av laget lengre. Klubben er ikke synonymt med eierskapet heller. La det være sagt - Saudi-Arabia er ikke akkurat drømme-eieren min, men jeg hadde aldri klart å slutte å heie på Rosenborg, uansett hvem som eide klubben. En ny eier endrer ikke hva klubben betyr for en, hva klubben symboliserer og de minnene man har fra klubben. Fotballen er et sted hvor det er lov å være inkonsekvent og irrasjonell. Hei nå for faen på Newcastle samme hvem som eier klubben. Folk heier på mange andre klubber med høyst tvilsomme eiere.

Sent svar, men uansett. Husker at jeg reagerte på artikkelen/kommentarene til Morten Myksvoll, han er åpenbart en journalist med sterke bånd til politikken og mer eller mindre alle journalister er blodrøde. Men dette viser først og fremst at Myksvoll er en plastsupporter mer enn noe annet, de fleste Newcastle-fans som jeg kjenner i England er glade etter at Mike Ashley har nå solgt klubben og er positive til de saudiske kjøperne. Som Arsenal-fan så hadde jeg blitt overlykkelig om Kroenke hadde solgt AFC til den saudiske prinsen. En ekte supporter støtter laget sitt i med og motgang, uavhengig av hvilke som eier klubben. Hvis det var tilfellet, så hadde nok Arsenal mista 80 prosent av supporterne verden over under Kroenke.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb