English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 67, 68, 69  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BjarneS
Veteran

PostPosted: 01.02.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Koteng er lørdagsgjest på dagsrevyen i kveld.

Det kan bli spennende. Forhåpentligvis gir han beskjed om at han stiller dersom det kommer benkeforslag på ham.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.02.2020 11:11    Post subject: Reply with quote

Han sier at han skal bestemme seg til uka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran

PostPosted: 01.02.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

Så reklame i går, der sa han at det ikke var bra med for mange utskiftinger samtidig.
Montana
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 02:25    Post subject: Reply with quote

51 mill i minus uten E-cup. Hva skal man si? Har fått rykte for å være så økonomisk kompetent, men dette er jo helt hårreisende. Ufattelig. Lukk døra etter deg når du drar.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 05:41    Post subject: Reply with quote

Koteng har et formelt ansvar for overforbruk av penger i flere år uten at det har gitt klubben resultater. Det skal få konsekvenser. Det gjelder også de sportslige knektene som aldri bør få verv i RBK i fremtiden.

Synes dette blir glemt opp i det hele. Adressa har nesten ikke fokusert på det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2020 11:32    Post subject: Reply with quote

Økonomileder Roar Munkvold:
- Det stemmer. Vi ønsker helst at den norske driften skal gå i null, men spesielt i satsingsperioden 2017-2019 har vi bevisst lagt noen ekstra vekter i ryggsekken. Det har gjort det litt tyngre å bære, samtidig som de økte bevilgningene har gitt resultater, sier Munkvold.

- Vi har etter styrevedtak kjørt med høy risiko i tre år, og vi har lyktes med å nå målene. Det er bestandig en balanse, og vi kunne kuttet kostnadene til et lavere nivå, men da hadde vi kanskje ikke nådd gruppespill de siste tre årene.

100 % sport
Montana
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 15:53    Post subject: Reply with quote

Quote:

- Vi har etter styrevedtak kjørt med høy risiko i tre år, og vi har lyktes med å nå målene. Det er bestandig en balanse, og vi kunne kuttet kostnadene til et lavere nivå, men da hadde vi kanskje ikke nådd gruppespill de siste tre årene.[/i]

100 % sport

Sykt arrogant og desillusjonert uttalelse etter å ha blitt rett ut pisset på 2 år på rad i Europa gruppespillet som det desidert svakeste laget som karret til seg en plass samt flakset seg til en europakvalifiseringsplassering i siste serierunde ifjor. Flaut. Totalt uforsvarlig og elendig styring. Det er det eneste de kan si nå.

Last edited by Montana on 06.02.2020 16:01; edited 1 time in total
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 06.02.2020 15:58    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
satsingsperioden 2017-2019

Subsidieringsperioden 2017-2019. Av Bendtner altså.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 16:12    Post subject: Reply with quote

Ja ikke sant. Styret ønsket seg mere klasse og mindre masse og evneveike som Kåre og SIB var så gamblet de økonomien til klubben på en avdanket realitystjerne og blogger med styrets velsignelse. Istedenfor å bare innrømme at de dreit seg loddrett ut så går de rundt å innbiller seg at de har hatt en satsningsperiode fra 17-19 som har betalt seg i flotte sportslige resultater og nivåheving. Helt utrolig at de slipper unna med dette pisset.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 22:54    Post subject: Reply with quote

Resultatene kom på mange områder de. Blant annet hentet vi flere seriemesterskap og Cuptitler. Det er også noe å ta med seg. Det som virkelig ikke kom i mål var ideen om å kvalle til CL og faktisk henge med der. La oss i alle fall være enige om at det er naturstridig at karer fra Orkdalen skal pisse på Real Madrid og Dortmund. Det er bonusjulaften og hurramegrundt, men det kan ikke være minimum.

Man kan være skuffet over at vi ikke har klart å gjenskape Eggen, all den tid det var uttalt målsetting, men at det har vært strippet for resultater er opplagt pisspreik. Etter Eggen har vi hatt i alle fall to trenere som har levert resultater i huet og rævva. Problemet har mer vært at vi har spil kjedelig fotball, og at vi er bittelitt lenger unna å banke Italienske seriemestere enn i 97.

Det blir egentlig som å klage på at ingen på skiskytterlandslaget i dag har 4 gull i ett OL. Det hadde Bjørndalen i 2002 nemmelig.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.02.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

Farlig nær diskusjonen i årsmøtetråden nå. Fortsett gjerne der.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 14.02.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

Melder at det etter all sannsynlighet blir hans siste periode. Ser for seg å gi seg i 2022.

Quote:
Når nåværende periode går ut i 2022 har han hatt vervet i ti sammenhengende år. Nå kommer han med en avsløring som kan åpne for at Ståle Gjersvold kan ta stafettpinnen videre allerede da.

– Jeg tror nok vi skal være ganske sikre på at dette er min siste valgperiode.

– Har du allerede bestemt deg for det?

– Ja, jeg har på en måte det. Det er veldig krevende å være styreleder og veldig artig. Det er mange kvelder du sovner med Rosenborg i tankene, det er krevende å kombinere det med en sivil jobb, innrømmer 60-åringen.

Bakklandia
Legende

PostPosted: 14.02.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Det skulle da bare mangle også. Ti år er jaggu lenge nok - det får være måte på!
2mas
Sjef

PostPosted: 14.02.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

– Mange vil mene at når valgkomiteen ikke får gjennomslag for ny leder denne gangen, så våger ingen å utfordre deg igjen. Hva mener du om det?

– Det blir jo ikke sånn. Jeg er valgt for to år. Og jeg ser ikke for meg at jeg blir sittende for evig og alltid som styreleder i Rosenborg.

– Mener du at to år til er nok, eller?

– Ja, jeg tror nok det. To år til høres nok ut.

– Skjønner du argumentet til kritikerne, om at du allerede har sittet lenge nok?

– Jeg skjønner at det at jeg har sittet lenge i sjefsstolen kan være et argument mot gjenvalg, ja. Du blir i overkant selvopptatt i en slik rolle. Og perspektivet utover egen nesetipp forsvinner fort.

(...)

– Når du nå står der som fortsatt leder av Rosenborg: Hva ønsker du å gjøre med klubben?

– Først og fremst er det mentalt, det å gå på en ny periode. Du må forsere noe, dynamikken i gruppen må tilbake, og den må endres. Jeg må bruke de nye medlemmene av styret aktivt, for å få inn en ny dynamikk for både daglig leder og meg. 2. mars har vi det første styremøtet etter årsmøtet. Da må vi bli godt kjent med hverandre, vi som skal jobbe sammen de to neste årene.

Les mer: Seierherren Koteng før ny periode: – Jeg må skjerpe meg ...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.03.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

– Jeg sitter bare på kjøkkenbordet med ipad og telefon. Det er ikke så spennende.

Les mer: Toppsjefenes hjemmekontor
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.04.2020 18:40    Post subject: Reply with quote

Koteng, som har gjort det godt innen eiendom i Trondheim og som også er kjent som mangeårig styreformann i Rosenborg ballklubb (RBK), hadde sin oppvekst på Tørhaug i Åfjord. Navnet har han imidlertid fra Kottenget like vest for Bjugn i Ørland. Stedet uttales «Kåttenget». Ivar Koteng sier til Fosna-Folket at mange uttaler etternavnet hans feil.

- Jeg har gitt opp å korrigere, men jeg kalles egentlig «Kåtteng».

(...)

- Etymologien, ordhistorikken, skulle være grei: «Kot» kommer av et norrønt ord som betyr hytte eller lite hus. Uttalen er «kått», framholder [lokalhistoriker Sturla] Leth-Olsen.

Han understreker at uttalen av dette navnet handler ikke så mye om Ivar Koteng, men mer om at grenda Kottenget har fått feil uttale hamret inn med god hjelp av media.

Les mer: «Hele Norge» uttaler navnet til denne Fosen-kjendisen feil
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 05:57    Post subject: Reply with quote

Og nå åpner han faen hakke meg for å bli sittende som styreleder i enda flere år Mad Skal vi klare å redde denne klubben må det tydeligvis handles FORT
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 07:35    Post subject: Reply with quote

Problemet er at han har ikke nok fotballforståelse til å utfordre inkompetansen i styret. Det er Bratseth og co skytsen i stor grad bør rettes mot.

Nå må det bli slutt på å verne han Bratseth for enhver pris! Han har aldri gjort en god jobb!!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 08:28    Post subject: Reply with quote

Kotengs visjoner i denne Adressa-artikkelen, om en satsning på å skulle utvikle talenter som skal selges for store summer, høres ut som noe helt annet enn klubben som trengte ny trener for å ta det siste steget ut i Europa og inn i CL igjen. Nå høres det ut som vi skal være fornøyd med å være en farmer-klubb.

Kostet mye den ekstraordinære sportslige satsinga i tre år gitt. Hvem godkjente Bendtner-eventyret, Koteng?

Alt tyder på at vi brente av de midlene vi hadde på Bendtner og forliket i trener-rettssaken, og med sviktende billett-inntekter i fjor og i år, så har vi ikke lengre noen midler til å signere spillere som koster noe?

Jeg savner at Koteng går ut og meisler ned, som Moses 10 bud på steintavla, hva som er klubbens sportslige mål og milepælene vi skal oppnå for å komme dit. Gjerne med en svart på hvitt erklæring om hvor mange poeng og hvor godt spill som forventes av Horneland etter for eksempel de 10 første seriekampene nå i 2020.

Ligger vi ikke i topp 3 og spiller gjenkjennelig Rosenborg-fotball etter at en tredjedel av årets serie er spilt, så må klubben ta grep!
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 15:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ingen som satt i styret i 2019 bør få fornyet tillit.

Så kunne jeg også tenkt meg at en fikk inn folk med gjennomførte visjoner for hvordan RBK skal være og holde seg til dem, Koteng kom inn og ryddet opp i masse rot, men det virker som om han og resten av styre og ledelse har vinglet fram og tilbake og handlet på impuls. Nå skal vi tilbake til røttene. Nå skal vi satse knallhardt og gamble på Bendtner, nå skal vi ha Nederlendere inn med nye impulser, nå skal vi ha alle nederelenderne ut.

Tidvis så føles det ut som om vi kunne hatt en avstemming over hvilke brukere her inne som har mest fornuftig og komme med og satt disse inn for beslutningstakerne på brakka og ting ville blitt bedre over natta, jeg har mine tvil om at så er tilfelle, men avenogtil så lurer undertegnede på om at det ikke hadde vært bedre med meg som er veldig klar over hva jeg ikke kan om å drive en fotballklubb (som er stort sett alt) enn diverse fjotter som overvurderer eget kunnskapsnivå eller har for stort ego til å innrømme at de burde finne seg noe annet å gjøre.
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke i tvil om at flere på rbkweb hadde gjort en like god eller bedre jobb enn styret. Hvem av oss hadde ansatt Perry på nytt? Ja, det er faktisk på det nivået det er.

Disse næringslivslederne som har så masse erfaring har hvertfall ikke bidratt med mye. De kan ikke fotball og utfordrer ikke de sportslige valgene til de med den såkalte kompetansen. Veteranlauget har også ødelagt mye med gamle tanker og en favorisering av eksrbkere i alle ledd.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 21.06.2020 07:39    Post subject: Reply with quote

Koteng har sparket kreti og pleti ut fra en rå nærlingslivs- logikk. Lykkes du ikke, er du ikke verd det, må ta ansvar for at ting ikke funker ved å få sparken eller gå av. Men, for han selv gjelder ikke samme logikk: da tar han ikke hintet, og biter seg fast. Skal han hevde en slik logikk, må han sannelig forholde seg til den selv også. Han er langt på overtid, reddet av gamle helter på ville veier, og supportere som av en eller annen grunn har satt sin stolthet i å støtte denne karen foran vår egen suksess- trener (Ja, for hvis han ikke var en suksess- trener, hvem var det da?). Se hvor vi er nå. På tide å legge inn årene både for verv og stolthet, vil jeg tenke, og erkjenne tabben. Det ville kunne ført oss fremover. Men tror ikke noe på det. Til det er stolthet en alt for vanskelig følelse å gi slipp på, i hvert fall for et kollektiv.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 21.06.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.06.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Det er lett å gå på Koteng når ting ikke går veien, og han er jo forsåvidt styreleder, men en skal også huske på at det er et samlet styre som tar disse avgjørelsene. Koteng har ikke noe mandat til å hverken ansette eller avsette trenere og sportslige ledere på egenhånd. Å bytte Koteng med Gjersvold hadde i så måte ikke nødvendigvis betydd allverden, da ingen av dem har kompetanse på den sportslige biten.

Det overrasker meg egentlig at det ikke har vært mye mer fokus på de som faktisk har kjørt disse ansettelsesprosessene. F.eks har vel Bratseth vært sterkt involvert i en rekke av treneransettelsene i nyere tid (både før og etter han kom inn i styret) og er også ett av de sportslige alibiene i dagens styre. Hvorfor stilles det ikke spørsmål rundt hans rolle og de (dårlige) valgene som er tatt ?
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 21.06.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Fordi styreleder er styrets ansikt utad og skal fronte det styret bestemmer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 67, 68, 69  Next
Page 63 of 69

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb