English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2020 18:48    Post subject: Reply with quote

– Jeg ble utfordret og da følte jeg at jeg måtte, for jeg var spent på å prøve. Det er første gang jeg skriver en slik tekst siden Videregående (sic), men nå er det jo litt å skrive om også, sier hemnværingen.

(...)

– Fotball kan jeg skikkelig, og det har jeg lyst til å holde på med. Så har jeg ikke noe problem med å si meningen min der heller. Det som er fint med fotball, er at det ikke er noe fasit. Og når det er ulike meninger, åpner det for diskusjoner og uenighet kan man løse med produktivitet, sier han.

Les mer: Dette har ikke Helland gjort siden videregående. Nå gjør han det i Nidaros
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.04.2020 16:34    Post subject: Reply with quote

Gjest i Studio Brakka i formiddag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2020 22:30    Post subject: Reply with quote

– Jeg valgte å bli værende fordi jeg tror det var så enkelt som at vi fikk rensket luften mellom meg og klubben. Begge partene fikk sagt hva man føler. Da er det ikke noe bedre plass for meg å være enn i Rosenborg. Det er selvfølgelig et par klubber i toppen av Champions League, men jeg kan stikke fingeren i jorda og erkjenne at det er et lite hakk opp der, sier Helland i et intervju på Matchball.

Les mer: – Har rensket luften
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.05.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

– Jeg har opplevd at det var en som fikk besøksforbud til både meg og andre i klubben. Han hadde utrolig nok akkreditering til presseområdet.

– Han skulle ha et visst antall hundre tusen kroner. Hvis han fikk det så skulle han bare knekke nesa mi. Hvis ikke skulle han knuse trynet mitt, forteller han til en blanding av latter og fascinasjon hos resten av panelet.

Den svært så sinte mannen likte ikke hvordan RBK ikke leverte etter at Helland hadde satt høye mål.

– Det hele var fordi jeg hadde gått ut og sagt at vi skulle komme oss inn i Champions League, noe vi ikke klarte. Det hadde tydeligvis ruinert livet hans.

Les mer: Letter på sløret om drapstrussel: – Han skulle knuse trynet mitt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.05.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

Intervju på Midtnytt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 736
Location: Nord

PostPosted: 20.05.2020 15:12    Post subject: Reply with quote

Ikke engang to uker med fotballspesifikk trening, og Helland er ute med skade Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 20.05.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Kan du kanskje legge ved link/referanse når du legger ut slik? For oss uvitende :p
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2020 19:12    Post subject: Reply with quote

pluss sak i adressa
https://www.adressa.no/10...0651b.html
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 736
Location: Nord

PostPosted: 20.05.2020 22:14    Post subject: Reply with quote

https://direkte.vg.no/fot...0011b412c3
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

– Pål begynner å trene forsiktig tidlig i neste uke, så satser vi på å ha ham tilbake i full trening mot slutten av uka. Så er planen at han blir med i treningskampen mot Ranheim 9. juni, forteller Horneland til Eurosport fredag.

– Hvordan behandles leggstrekken?

– Først og fremst trenger han tid, så leggen hans kan få lege. Han jobber ekstremt godt i gymmen og har fått løpt i sand. Vi har en sandvolleyballbane i nærheten der han får løpt. Det fungerer bra i behandling av leggen, han får kjørt litt løpebevegelser der, sier Horneland.

Les mer: Dette er Helland-planen

Jocke Jonson:

– Når vi kommer til disse to ukers skadene: Det kan ødelegge for en sju-åtte-ti kamper faktisk. For det første må du komme tilbake fra den skaden, så kommer man ut av det og det blir tre-fire uker. Da har det gått en måned og det kan være sju kamper. Nei, det er ikke bra. Det er ikke bra for RBK heller. Det er ikke så mange poengspillere på det laget. Helland er en av de beste poengspillerne i hele serien og er sånn sett livsiktig for dem. Det er dramatisk at han er ute, konkluderer Eurosports fotballekspert.

Les mer: – Det er dramatisk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.05.2020 22:04    Post subject: Reply with quote

Nå har jo en gjennomsnittlig supporter med 3 i promille bedre innsikt enn tullingen der da, så tar som vanlig det han uttaler med en stor klype salt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 31.05.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Ingen problem, etter min mening 2. valg etter Ceide.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.06.2020 00:39    Post subject: Reply with quote

Han har da en del poeng om Helland, men tror ganske mange flere melder seg på hva gjelder mål og assists enn det den sjarlatanen later til å tro.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

- Han har trent godt i perioden som har vært, og han skal få trent godt denne uka. Vi håper at han kan bidra mot Ranheim i en fornuftig mengde. Jeg tror at han kan være klar til seriestart, beroliger Horneland.

Les mer: Helland tilbake mot Ranheim

– I forrige uke trente han en del på sand, og så har han vært inne på gymmen og løpt litt. Han har første økt på feltet nå, og så bruker vi denne uken på feltet. Så er han i gang med vanlig fotballtrening onsdag eller fredag, tenker jeg, sier Rosenborgs medisinske koordinator Haakon Schwabe til Adresseavisen.

Les mer: To uker til seriestart: Her er gladmeldingen til RBK-fansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.06.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

- For å være helt ærlig så synes jeg det var fortjent at jeg røk ut av laget og havnet på benken i fjor. Jeg var ganske dårlig over tid på vårsesongen. Jeg mente at jeg burde få komme inn på laget tidligere for da var jeg i bra slag, men sånn er det i fotballen. Treneren er godt betalt for å ta ut det laget han mener er best, og da må han få lov til det. Sånn er det. Det vil alltid være misnøye så lenge man er mer enn elleve spillere i en tropp. Jeg trivdes godt med å dra på trening og godt i klubben, det var bare det at jeg ville spille litt mer fotball.

- Jeg føler meg veldig trygg på posisjonen min nå og jeg tror treneren føler seg trygg på meg også.

- Hvorfor valgte du å bli i Rosenborg?

- Det gjorde jeg fordi vi fikk rensket lufta. Jeg føler meg veldig ønsket. Det er ikke noe bedre plass for meg å være enn i Rosenborg. Det er det som betyr mest for meg. Det er ikke noe annet som vil bety så mye for meg som det å være spiller i Rosenborg. Det er favorittklubben min. Jeg er en supporter og så har jeg jobben min her. Jeg er veldig glad når ting betyr mye. Så er jeg voldsom revansjesugen etter den sesongen i fjor. Det var veldig mye støy utenfor banen og vi leverte ikke godt nok på banen. Publikum trakk seg litt unna Lerkendal. Jeg har veldig lyst til å være med på å snu dette. Jeg har lyst til å ta gull igjen og fylle opp Lerkendal igjen.

Les mer: Helland ble vraket gang på gang. Nå kommer han med en innrømmelse

Litt spesielt at Nettavisen har alle "skoledagbok"-spørsmålene i begynnelsen. Mistet nesten interessen for artikkelen før den ble mye mer interessant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.06.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:
Han var ikke med da Rosenborg tapte for Molde lørdag kveld. Da var han i morens bryllup og fulgte kampen på mobilen under middagen.


Bryllupet medvirkende årsak til at han sto over? Får håpe det betyr at man har god kontroll på leggen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 01.07.2020 22:17    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg ergret meg over klippekortet til Helland i tre år.
Hva faen er det trenerne ser. Vi spiller altså med en mann mindre med han på banen. Hva gjør dette med moralen i laget. De må jo se det samme.
Selvfølgelig skal Rambo få kritikk for å la Helland starte. Vi taper kampen med kun 10 spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 01.07.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

Godt jobbet defensivt av PAH i denne kampen, har ikke 90 minutter i seg, men ser at han har kombinasjonsspillet i seg om han får en indreløper som finner tonen med ham og VH.

la ham få første 60 eller siste 30 i annenhver kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 01.07.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

Kanskje han skal flyttes ned til midtbanen mht farten hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.07.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Synes Helland bærer litt preg av å komme rett inn etter skade som vi jo har sett før.

Kanskje en bedre idè å ha en type som Ceide/Adegbenro/Brattbakk* i noen kamper for å ta med venstrebacken på løpeturer slik at Helland får komme inn uthvilt mot mørnede ben og litt oftere få den meteren han trenger for å sikte inn skudd/innlegg. Så tåler han kanskje bedre å stå i det litt mer.

*NÃ¥ vet jeg veldig lite om han annet enn at kommentatorene mente han var hurtig.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 01.07.2020 23:39    Post subject: Reply with quote

Digger Helland, men han er jo helt ute av det. Ikke løper han nok, ikke dribler han noen, ikke har han fart og til å med frisparkfoten virker å være feilstilt. I den formen han er i nå har han dessverre ingenting på banen å gjøre.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 02.07.2020 00:22    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Kanskje han skal flyttes ned til midtbanen mht farten hans.

Da blir vi totalt overkjørt. Aldri sett en så svak duellspiller på dette nivået. Kompenserer med idiotiske frispark i mot.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 02.07.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

Han kan jo strø innlegg/pasninger, f.eks Modric er ikke rask.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 02.07.2020 00:32    Post subject: Reply with quote

Kondis kondis kondis. Står jo med hoftefeste etter to returløp.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.07.2020 04:54    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Digger Helland, men han er jo helt ute av det. Ikke løper han nok, ikke dribler han noen, ikke har han fart og til å med frisparkfoten virker å være feilstilt. I den formen han er i nå har han dessverre ingenting på banen å gjøre.


Han bør være ferdig i klubben. Kommer Hareide blir det stilt krav. Da er han ferdig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 155, 156, 157  Next
Page 136 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb