English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvem blir ny trener i RBK?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir ny trener i RBK?
Trond Sollied
54%
 54%  [ 27 ]
Per Mathias Høgmo
4%
 4%  [ 2 ]
Nils Arne
6%
 6%  [ 3 ]
Ivar Morten Normark
0%
 0%  [ 0 ]
Perry
6%
 6%  [ 3 ]
Tom Nordlie
8%
 8%  [ 4 ]
Utlending (I så fall: Hvem?)
6%
 6%  [ 3 ]
Knut Torbjørn Eggen
16%
 16%  [ 8 ]
Total Votes : 50

Author Message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 28.10.2004 08:56    Post subject: Reply with quote

RBK sparket Ola fordi de ville ha en trener som spillerne har den rette respekten for.

Trond Sollied vil ikke.
Nils Arne Eggen vil ikke.
Knut Torbjørn Eggen vil ikke.

Hvem gjenstår da som KANSKJE kunne vært et bedre alternativ enn Ola By Rise?

INGEN... rbk blir sittende med svarteper i denne saken.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 28.10.2004 09:30    Post subject: Reply with quote

Etter å ha lest uttalesene fra klubben og fra Sollied i dagens Adressa, sitter jeg med en veldig sterk følelse av det blir Sollied likevel.

Kan selvfølgelig hende jeg tar feil, men er mannen først villig til å gå inn i samtaler om det så er den største delen av jobben gjort.

Det som er synd er at han åpenbart er hissig på å komme seg ut i verden til større ligaer og klubber, men det hadde likevel vært utmerket om han hadde vært her et år eller to for så å gi roret videre til Eggen jr.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 28.10.2004 09:38    Post subject: Reply with quote

Teitur og Gunder Bengtsson Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Laughing Laughing Laughing

Vi får ikke svarte Per, men kanskje en rød-kvit Per (Høgmo).

Men ta det med ro. Kanskje kommer Sollied, og det er vel verd å vente på svaret hans i neste uke.

Og hvis Eggen jr. vil, men ikke kan før neste år, så skal det sikkert gå an å overtale sr. til å steppe inn en sesong. Ikke det at det vil være en optimal løsning, men jeg tviler på at Nils Arne vil ta over for lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 28.10.2004 14:05    Post subject: Reply with quote

Hahahahahahehehehehehohohohohohihihihihihihihihihi! Very Happy Smile Cool Laughing Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 28.10.2004 14:09    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Trond Sollied uten tvil.
Blir det ikke han så vi jeg ha en utlandsk trener!

Noen som husker han som tok Senegal til kvartfinalen i VM 2004!
Halvlangt hår eller noe sånt! Hadde vært interesangt å ansette ham!
Noen som vet hvem det er? Question Question Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 28.10.2004 14:45    Post subject: Reply with quote

Vi får se hva som skjer på møtet, men om ha ikke vil, så må det da være en utenlandsk trener som har hørt om Rosenborg, og har lyst til å ta over? Men problemet er at han ev ikke kjenner Rosenborg stilen osv. Nei, vi får gå for Sollied eller en annen som har noen tilknytning til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 29.10.2004 07:19    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som trener Brøndby nå?
Han kunne vel være en kar for oss!

De leder serien med 6 poeng etter 12 runder!

K V U T + - P
12 8 3 1 20 7 27
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 29.10.2004 07:42    Post subject: Reply with quote

Jørn Andersen drømmer om RBK, jaja, han har erfaring, men er 2.bundesliga god nok erfaring?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 29.10.2004 08:54    Post subject: Reply with quote

Niks
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 29.10.2004 21:31    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:
RBK FOR LIFE wrote:
enten sollied elr ein utenlandsk..nån sei michael laudrup, koffer itj brian?


btw..! koffer har itj nån nevnt bent skammelsrud?! hain va jo ein kanon på sentral midt på 90-tallet



trur ikke rbk gutta har mer respekt for bent skammelsrud enn for Ola by rise.

Etter min meining bør Knut Torbjørn Eggen ta over.


sånn æ ser d syns æ itj knut kjem te å takle presse:( uheldigvis!
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 30.10.2004 13:15    Post subject: Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...296393.ece


Rune Bratseth nærmest sagt avviser å annsette en utenlendsk trener! Shocked Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 30.10.2004 20:13    Post subject: Reply with quote

Nå kan vi jo håpe at dagens Thriller med tilhørende maktdemostasjon fra RBK side reddet jobben til Ola, for det er ingen grunn til å satse lavere, og når både Trond Sollied og Eggen jr. etter all sannsynelighet sier nei, er det ikke mange igjen på samme nivå. Men det er vel ett fåfengt håp, og Ola har nokk for mye stolthet til å godta en helomvendig fra Rune B.s side, men det er jo forsøket verdt.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jonah
Junior


Joined: 19 May 2004
Posts: 48

PostPosted: 30.10.2004 22:05    Post subject: Reply with quote

Nå som det trettende mesterskapet på rad er i boks, ønsker jeg å stille følgende spørsmål: Er det noen her som kan huske en tilsvarende situasjon (uansett hvor i verden) hvor en trener får sparken i den sesongen har fører laget sitt til CL og tar seriemesterskap? Det tror jeg er ganske unikt, og da blir spørsmålet: Er dette et kvalitetstegn hos RBK (sikte VELDIG høyt), eller er det et svakhetstegn hos ledelsen? Personlig vil jeg si en blanding, men mest det siste. (Hører du, Bratseth?)
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 30.10.2004 23:47    Post subject: Reply with quote

Det er en uheldig blanding. Ja, vi skal sikte høyt, men vi kan ikke sikte så høyt at vi skyter høyt over mål. Det er det vi har gjort i denne saken. Ola har tatt initiativ til et generasjonsskifte, og han har likevel, tross en ujevn sesong, greid å føre laget til seriemesterskap og CL. Ja, sesongen har vært noe skuffende. Mest på grunn av til tider svært dårlige resultater. Vi blir feid av banen i minst tre kamper i år. Men det er tydelig for meg at spillerne ikke presterer slik vi vet de kan. Er det tegn på en svakhet hos spillerne, eller en dårlig trener?
Jeg vil tro det første. Nei, Ola har kanskje ikke helt levd opp til forventningene, men Ola er vel kanskje den eneste som innser at vi snakker om svært godt betalte profesjonelle fotballspillere, som mange er godt oppe i 20-åra, eller over 30 år. Altså voksne, selvstendige mennesker. Og hvis ikke de som har holdt på i 20 år klarer å motivere seg selv, så er det de det er noe galt med. Ikke treneren. Men nok om det.
Takk, alle sammen, for dagens 13. seriemesterskap på rad.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 31.10.2004 10:33    Post subject: Reply with quote

Hvem er med på en ny "tellhim.no"-aksjon? him er Rune B. og no. er angående sparkingen av Ola. Noen som er med?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 31.10.2004 11:42    Post subject: Reply with quote

Jonah wrote:
Nå som det trettende mesterskapet på rad er i boks, ønsker jeg å stille følgende spørsmål: Er det noen her som kan huske en tilsvarende situasjon (uansett hvor i verden) hvor en trener får sparken i den sesongen har fører laget sitt til CL og tar seriemesterskap? Det tror jeg er ganske unikt, og da blir spørsmålet: Er dette et kvalitetstegn hos RBK (sikte VELDIG høyt), eller er det et svakhetstegn hos ledelsen? Personlig vil jeg si en blanding, men mest det siste. (Hører du, Bratseth?)

I 2003 skjedde noe nesten lignende i Real Madrid. Del Bosque ble vel ikke direkte sparket, for kontakten gikk ut. Men han la vel heller ikke skjul på at han kunne tenke seg å fortsette. Real vant serien og kom til semin i CL.
Mulig det var det siste som var for svakt, men de har jo ikke akkurat blitt bedre etter dette. Ser forresten at Arne Scheie lanserte en ide på tv i går om å gjeninnsette Ola, og at Rune B. har hisset seg opp over det.
Det er jo litt vanskelig å si hva som ligger bak Olas avgang, det er jo mange rykter om diverse i media. Men at tidspunktet ble framprovosert av resultatene på slutten og mediadekningen er det vel liten tvil om.
Uansett er det viktig å ha en trener som kan utvikle laget videre. Håper hvertfall neste års trener snart er på plass, så RBK ikke går glipp av godbitene på overgangsmarkedet. Det sies jo klart at en ny trener skal være med på vurderingene her.
Back to top
View user's profile Send private message
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 31.10.2004 13:42    Post subject: Reply with quote

Vel nå er endelig seriegullet i trondheim så nå kan man ta trener spørsmålet opp for fult. Er utrolig hvor fort ting kan snu, rbk vinner serien, ola må tilbake, sutringen forsvinner..

Jeg er fortsatt enig at det var riktig å sparke ola, mistillit fra spillerne, uansett om det var halvparten eller 1/3 SKAL man ta alvorlig, sett under ett, hvor mange kamper har RBK vist klasse iår? De kampene kan telles på en hånd.. Generasjons skifte, vel, hvor mange nye spillere har egentlig fått prøvd seg iår? Russel? pga av skade hos Basma, Dorsin? Det varte jo i kun et par kamper, Storflor? Vel han har jo langt ifra overbevist men har vel vært tilnærmet fast i år i forhold til ifjor.. Midtforsvaret har vært uforandret, samme med midtbanen, angrepet tilnærmet likt bortsett fra salg av karadas.. Kan ikke si at jeg ser så mye til generasjons skifte som Ola har gjennomført.. Seriegullet er nok like mye spillerne som gikk i seg selv og ga absolutt alt, siste 2 kampene så man at de faktisk ville vinne noe, marginene har vært på våres side denne sesongen, champions league fikk vi ved hjelp at et øyeblikks magi, seriegull 1 min før overtid, spennende, ja jøss !

Og til dere som hevder at spillerne må gå i seg selv, blø for drakta, motivere seg selv etc, dere kan umulig ha spilt fotball selv, uansett hvor mye du elsker klubben så kreves det at hele aparatet rundt deg gir alt for å vekke gløden i deg selv, treningene er grunnlaget for enhver kamp, og for at du skal kunne gi alt på treningene så må du ha en trener som vekker en faen i deg ! Jeg tror ikke Ola var den rette mannen i så måte.. Men for all del, gullet er i rbk og det kan man takke både ola og spillerne for !
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2004 11:52    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-spillere vil ha Nordlie
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Toom
Senior


Joined: 11 May 2004
Posts: 170
Location: Kristiansand

PostPosted: 02.11.2004 14:56    Post subject: Reply with quote

RBK stilen bygger vel litt på den nederlandske stilen fra 80 tallet.. Ajax osv. Hva med Johan Cruyff? Very Happy Hehe..

Nei, jeg vet ikke egentlig nå.. Hvis Sollied sier nei og Knut Thorbjørn sier nei.. sitter vi igjen med Tom Nordlie, som sikkert er et morsomt og fargerikt alternativ. Om han er treneren RBK trenger nå er jeg meget usikker på!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2004 15:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Keiko kan gjøre det godt i Rosenborg. Han har både temperament og pondus! I tillegg har han en klausul i kontrakten at han kan gå om det kommer tilbud fra RBK... Tom Nordli er mannen!!! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 02.11.2004 15:12    Post subject: Reply with quote

ER sterkt tvilsom på om tom nordli er rett mann for jobben... sture fladmark da??? litt lite erfaring kanskje eller???
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Skip
Proff


Joined: 06 Sep 2004
Posts: 348
Location: Oslo

PostPosted: 03.11.2004 11:25    Post subject: Reply with quote

IKKE KEIKO!!!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.11.2004 12:11    Post subject: Reply with quote

Trond Sollied slår nok en gang fast at det er uaktuelt for ham å ta over RBK:

- Det er helt klart at jeg ikke er aktuell som Rosenborg-trener nå. Rosenborg må lete et annet sted, sier Sollied.

Les mer: Sollied skiftet ikke mening

Dette var ærlig talt ikke overraskende. Nå har RBK satt seg i en meget vanskelig situasjon, noe jeg spådde allerede den dagen Ola fikk sparken.

Trenerjakten blir vanskelig; det er ærlig talt ikke mange trenere i Norge som er like dyktig/dyktigere enn Ola.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2004 15:01    Post subject: Reply with quote

Jeg mener fortsatt Keiko er et GENIALT valg. Det jeg er mere skeptisk til er at Ola trener oss på oppsigelse. Tror Perry som hovedtrener i en overgangsperiode hadde vært bedre. Uansett, det er en drøy måned igjen, og jeg skal nedover å ta farvel med han på Highbury. Håper bare ikke det blir like flaut som i går?
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 03.11.2004 15:14    Post subject: Reply with quote

KEIKO !!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb