English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dette er det værste jeg har sett......

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nerdal
Junior


Joined: 06 Jun 2004
Posts: 25
Location: Mo i Rana

PostPosted: 11.11.2004 22:39    Post subject: Dette er det værste jeg har sett...... Reply with quote

HERREGUD!!!!
Er det virkelig mulig??? 4-4 mot et middelsmådig nordisk fotballag??
Ja jeg vil bruke ordet skandale om dette. Greit noen vil kanskje si det var en positiv opplevelse med god angrepsfotball så sett under ett så var kampen bra. Disse som mener dette burde få opp øynene og ringe TVN etter en kopi av kampen. Når man scorer 4 mål så nytter det fint lite når 4 kommer i sekken bak.

Eneste utvei jeg ser på dette problemet er at Rosenborg må ta ett ordentlig oppgjør med seg selv og klubben. Og Espen Johnsen, han må snart få bli truet av en arvtager. Det går ikke ann å la en slik fadesekeeper fortsette slik og sette alle RKS's målsetninger på spill.
Er virkelig Rønningen så dårlig at han ikke danker ut Johnsen???

Nei nå går jeg å legger meg,huff Evil

P.S eneste lyspunktet i hele kampen var at Brattbakk scoret igjen.
Og kampens beste var uten tvil dommeren.
_________________
Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2004 22:42    Post subject: Reply with quote

Helstad gjorde jo seg ikke akkurat bort den tiden han fikk spille!
Hva heter kommentatoren på TVN? kommer ikke på navnet!!!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2004 22:52    Post subject: Reply with quote

Espen var ikke helt heldig nei, men jeg tror det er litt det sleipe underlaget som gjør det, begge keeperne hadde jo problemer med å holde i ballen.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
tth81
Junior


Joined: 13 Sep 2003
Posts: 27
Location: Bergen

PostPosted: 11.11.2004 23:00    Post subject: Reply with quote

Ja... Dårlig forsvarsspill og ikke helt den beste dagen på jobb for E.Johnsen.

men.....

Endelig ser jeg fremgang framover på banen.... Jeg ser endelig konturene til det gode gamle Rosenborg... Det gledet meg...

4-4.... ikke et bra resultat.... Vi burde ha skåret 3-4 ganger til.... Vi var det beste laget på banen....
_________________
Fotbaill e følelsa, slæpp dæm fri
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 11.11.2004 23:09    Post subject: Reply with quote

Oppløftende spill, meget skuffende resultat. Det vi mangler er en ung og GOD midtstopper. Kutt ut forhandlingene med Martin Andresen, det er ikke på midtbanen det skorter... Det ryktes at Rosenborg hadde 33 avslutninger hvorav 15 på mål idag. Har ikke hørt tilsvarende tall om antall sjangser fra DIF men det er nok en god del færre. Har sagt det i over et år nå.... Skaff en midtstopper NÅ! Det er utrolig at en kan stille en forsvarsrekke med tre naturlige venstrebekker uten en eneste reserve på benken. To midtstoppere (tre med Hansén) som er over 30 holder ikke for Norges (og Nordens) beste lag. Ingen lag har så få midtstoppere. For øvrig så synes jeg spillet var veldig bra offensivt med tanke på underlaget og spesielt i andre omgang spilte vi nydelig fotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2004 23:27    Post subject: Reply with quote

Hadde vært fint om man kunne holde seg til en tråd pr. kamp!! Evil

http://www.rbkweb.com/for...topic=1002
Back to top
View user's profile Send private message
brattigoal
Junior


Joined: 25 Aug 2004
Posts: 50

PostPosted: 11.11.2004 23:57    Post subject: Reply with quote

Var dommeren god!?

Jeg har kampen på video, og vi ble snytt for 2 KLARE straffespark!
Men så gode som RBK er til å score på dem gidder jeg ikke klage engang..

Ellers.. Espen må ta skylda i dag. Spillerne gav jernet og rullet over Djurgården som ikke er så dårlige som det kanskje så ut som. RBK senker seg litt ned ca 25-30 min ut i kmapen, men da skal en god keeper ta det som måtte komme fra motstanderen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 12.11.2004 00:02    Post subject: Reply with quote

Kommentatoren på TVN heter Rune Eriksen.Han var programleder i CL-sendingene på TV3 før han gikk til TVN. Derfor Jan-Åge Fjørtoft tok over i TV3
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.11.2004 09:21    Post subject: Re: Dette er det værste jeg har sett...... Reply with quote

Nerdal wrote:
HERREGUD!!!!
Er det virkelig mulig??? 4-4 mot et middelsmådig nordisk fotballag??
Ja jeg vil bruke ordet skandale om dette.


Da vil jeg be deg stikke fingeren i jorda og ta en ny virkelighetssjekk. Har det ikke falt deg inn at det er noen år siden vi var spesielt mye bedre?

Å tro at vi skal banke all nordisk motstand, vel - det gir meg assosiasjoner til Englands holdning til de første verdensmesterskapene i fotball: "Dette er vårt spill, vi gidder ikke delta i noe VM, de andre spiller altfor dårlig til at det er noe vits for oss." Men de fikk jo bank når de endelig fikk somlet seg til å komme med.

Quote:
Greit noen vil kanskje si det var en positiv opplevelse med god angrepsfotball så sett under ett så var kampen bra. Disse som mener dette burde få opp øynene og ringe TVN etter en kopi av kampen.


For meg var det en utrolig positiv opplevelse å se at angrepsfotballen vi var berømte for for noen år siden sitter igjen.

Quote:
Når man scorer 4 mål så nytter det fint lite når 4 kommer i sekken bak.


Jo, det nytter faen meg så mye!

Det er tross alt mye lettere å øve inn det defensive arbeidet enn å øve inn det å skåre mål. Solid offensiv fremgang etter to dager med Eggen. Det er oppsiktsvekkende, er det. Og enda har ikke Bjørn Hansen fått slippe til med defensiv trening.

Quote:
Eneste utvei jeg ser på dette problemet er at Rosenborg må ta ett ordentlig oppgjør med seg selv og klubben. Og Espen Johnsen, han må snart få bli truet av en arvtager.


Rosenborg har nettopp tatt et ordentlig oppgjør med seg selv, ser det ut til. De har hentet frem angrepsspillet som alltid har vært nøkkelen til suksess.

Den ene tingen skal jeg imidlertid være enig med deg i - Espen Johnsen er veldig svak til en del enkle ting.

Quote:
Og kampens beste var uten tvil dommeren.


Hvis du overser noen enkle forsvarsfeil kan du helt sikkert huske noen glimrende offensive situasjoner. Braaten var til tider helt rå, for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 12.11.2004 09:52    Post subject: Reply with quote

For det første: Dette var en utrolig underholdende kamp, og jeg foretrekker 4-4 etter en slik kamp framfor 1-0 etter "godt forvarsspill". Mulig mange er uenig med meg der, men men....

For det andre: Jeg ser gjerne at både Martin Andresen og Alexander Ødegaard kommer til RBK, men jeg mener også at det er i forsvarsrekka det primært bør innhentes forsterkninger. Riseth og Hoftun er snart 70 tilsammen, Basma er nyoperert og Dorsin mangler foreløpig totalt plasseringsevne og spilleforståelse. Når han sier at han trivdes på høyrekanten i går skjønner jeg ikke hva han mener. Ok, han hadde noen fine raid, men defensivt ligger han konsekvent 4-5 meter unna mannen sin, og som Russell sliter han med å orientere seg om hvor motspillerne er. Og høyrefoten hans er vel ikke halvparten av det Stensaas' høyrefot er, og det sier vel litt Smile Vi trenger forsterkninger i backrekka!

For det tredje: Jeg tror det blir jævlig artig neste år!
Back to top
View user's profile Send private message
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2004 10:11    Post subject: Reply with quote

Det er en grunn til at vi ikke vant i går, og den grunnen er Espen Johsen. 4 keepertabber, et av dem selvmål, er det han presterte i går. I tillegg fjorde han mye annet rart som gudskjelov ikke førte til noe.

Ellers gjorde vi en bra kamp, spesielt offensivt. Og det var artig å se Harald Martin Brattbakk tilbake i "gammelt" slag igjen Very Happy Torstein Helstad, Mikael Dorsin og Ståle Stensaas var også gode i går Very Happy
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
pshyconaut
Junior


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 51
Location: Oslo Øst

PostPosted: 12.11.2004 10:22    Post subject: Reply with quote

Dette er langt fra det værste jeg har sett!!!!

Vet ikke om vi så samme kamp i går, og for den saks skyld siste halvåret. (det var noen kamper på høstsesongen som derimot kanskje er det værste jeg har sett!!)

Spillet varmet veldig bra, bevegelsene satt, og det var veldig underholdende å se på. Da vil jeg ikke at 3 keepertabber og litt slett forsvarspill skal ødelegge opplevelsen.

Synes det fungerte veldig bra å snu V'en, masse spillere i boksen til en hver tid, og ikke minst at innleggene fra kant alltid kom tidlig.

Er såpass fornøyd at jeg til og med godtar straffemissen. Synes det var en bra satt straffe, og at en god keep og uflaks stod i veien for seieren.

Synes kanskje det er litt rart at alt som skal til er noen få timer med Eggen, og plutselig sitter angrepsmønsteret!! Mulig at dette var litt tilfeldig...

Synes dette var morro jeg, og gleder meg til å se Rosenborg vinne 7-4 over VIF Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.11.2004 10:38    Post subject: Reply with quote

pshyconaut wrote:
Synes kanskje det er litt rart at alt som skal til er noen få timer med Eggen, og plutselig sitter angrepsmønsteret!! Mulig at dette var litt tilfeldig...


Er vel kanskje litt som Bratseth sa: Lettere mot lag som ikke kjenner spillestilen vår, vi må ikke tro vi kan spille slik mot alle norske lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2004 10:39    Post subject: Reply with quote

Hvis det er Eggen som har forårsaket denne dramatiske forbedringen så tror jeg dette kan være begynnelsen på et MEGET godt år for vår del. Var fantastisk å se at angrepsspillet så til de grader gikk på skinner igjen.
Så fort Bjørn får ordna opp i forsvar og vi får en spiller eller to så tror jeg vi dominerer på godt gammalt vis neste år. Very Happy
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.11.2004 12:01    Post subject: Reply with quote

Det kan umulig være det verste du har sett av fotball!

At Espen J. hadde en dårlig dag på arbeid er det lite vi kan gjøre noe med. Det er ingen grunn til å grave seg ned til tross for fire baklengs:

33-14 i målsjanser, 15-8 i skudd på mål og i det hele en kamp gjennomsyret av offensiv hos begge lag, må da være bra!

Jeg koset meg, og det gjorde også svenskene:

«Vilken match! Rosenborg och Djurgården bjöd på en oförglömlig fotbollsfest och en riktig målorgie.

Publiken på Lerkendal fick valuta för pengarna - åtta mål, ett femtontal klara målchanser och tempostarkt och anfallsinriktat spel från båda lagen. Ingen brydde sig om kylan.

(...)

Det var bara minuter som skilde Djurgården från en trepoängare och Amoah från att bli matchhjälte på arenan där till om med Thierry Henry ser mänsklig ut. Rosenborg pressade på för en sen kvittering men fick utdelning först på stopptid, genom ett nytt mål av Helstad.»

Läs mer: Drömmatchen

«Royal League började som en fest – åtminstone för oss som hade vett att vara i Trondheim.

(...)

För Rosenborgs enorma attackvilja med utnyttjande av båda kanterna med snabba inlägg där det fanns fem–sex man inne i boxen för att ta hand om bollarna.

Klart det inte kan bli mycket till försvar då.»

Läs mer: Här är festen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SkatePunk
Junior


Joined: 09 Nov 2004
Posts: 59
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2004 12:08    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:
Espen var ikke helt heldig nei, men jeg tror det er litt det sleipe underlaget som gjør det, begge keeperne hadde jo problemer med å holde i ballen.

jeg tengte vi skulle byttet til ivar rønningen eter 2-2!!!
_________________
Rosenborg ruuulllee!!! yeah!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gaute
Senior


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 121

PostPosted: 12.11.2004 14:37    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen trenger et spark i ræva!

Ødegaard må for all del velge RBK som klubb, og dette var GØY fotball.. men elendig av E. Johnsen!! Damn...!! ARASON: HIT! NÅ!Dif hade tur

Aftonbladet.se :
Rosenborg var det bästa laget, inget snack.
Man hade konstant 57–43 i bollinnehavsprocent, man vann skotten med 33–14, skotten pÃ¥ mÃ¥l med 15–8, och bollen dansade gÃ¥ng pÃ¥ gÃ¥ng pÃ¥ Pa Dembo Tourrays mÃ¥llinje utan att vilja gÃ¥ över.


Når svensken og danskene er i det minste litt imponert (overrasket?) over norsk klubb fotball, da er jeg i det minste litt fornøyd.. men RBK skulle ha VUNNE denne KAMPEN!!

Hvor mange går videre fra hver pulje??

Etter 1. runde:
Norge 7 poeng
Danmark 6 poeng
Sverige 4 poeng
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb