English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.07.2022 00:56    Post subject: Reply with quote

aalen wrote:
27Sapara wrote:
Det morsommer er jo at Akintola hadde passet perfekt til den høyre vingback-rollen.


Ikke at jeg nødvendigvis er enig i Akintola, men jeg skulle også heller ha ønsket en ving der framfor en back. Litt mer offensiv kraft hadde ikke vært feil. Det er jo tross alt det vi savner med Reitan.


Ja, gjerne en vingback inn som er enda dårligere defensivt enn Reitan. Akkurat det vi savner. Hvorfor forsøk å forhindre mål når vi heller kan være i stand til å hjelpe motparten.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 03.07.2022 08:06    Post subject: Reply with quote

Drømmevinduet mitt er at vi i dag ser 13 rosenborgspillere på banen.

Sebastian Sebulonsen har vært utrolig god i halvannen sesong nå. Han lyser innsats både offensivt og defensivt. I tillegg har han den evnen at han ofte er der ballen faller ned.

Lillebror Berisha er landets mest gung ho-spiller.har vi han på topp, vil alle andre få langt bedre arbeidsforhold. Og vi vil aldri bruke en omgang på å våkne.

Og en positiv bieffekt er at mine venner her i Rogaland ville irritert seg grønne.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 03.07.2022 11:47    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal ligge langt unna Viking spillere om dagen av den enkle grunnen at de har solid økonomi, definerer oss som en rival som igjen betyr prisen for Berisha er 30 MNOK +++ og sikkert det samme for Sebulonsen. De er helt sikkert ikke verdt det for oss, men det er faktum.

Jeg likte veldig godt forslaget med Totland, rette typen, fin alder og i en situasjon hvor det bør vær mulig for oss å få til en brukbar avtale.

Vagic ut som erstattes av Reitan som stopper og så kan vi få inn Totland som erstatter som høyre vingback virker for meg som veldig god-fot.

En spiller jeg har hatt litt sansen for, men er usikker på om vi har en god rolle for hos oss er August Mikkelsen hos Tromsø, bra teknikk og kreativ spiller. Litt de samme kvalitetene som Carlo Holse.

Så ræva som VIF er så hadde det jo og vært artig å prøvd oss på Odin Thiago Holm før talent-dreper klubben VIF har ødelagt han helt.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 03.07.2022 13:05    Post subject: Reply with quote

Odin Holm er et påtroppende skadevrak så han skal vi holde oss unna.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 03.07.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Daniel Eid tror jeg kunne vært en veldig bra høyre vingback for oss. Bra fart, god innleggsfot, ok teknikk. Spiller i IFK Norrköping nå og har kontrakt ut 2024, så vi har sikkert ikke råd til å kjøpe han ut, men spennende spiller.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2022 19:16    Post subject: Reply with quote

Kom fra Sogndal i vinter, så ikke sikkert han er så lysten sjøl på nytt klubbskifte allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 03.07.2022 19:17    Post subject: Reply with quote

Sigurd Haugen må stå høyt oppe på listen over potensielle spisser. Sæter, Holm, Vecchia og Haugen er en fin bukett å ha på topp, mye forskjellig kvalitet. 4 Spisser er fint å ha når minst en av de alltid er skadd også... Leverer bra i dag også, at han kan avslutte er kjent, men har også mer fart en jeg trodde.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 03.07.2022 23:27    Post subject: Reply with quote

Altså, er det så lurt å hente nye spillere når vi har en trener som har bevist at han ikke er god nok, og som aldri burde vært vår trener i utgangspunktet? Skal vi bruke 10-15 millioner på spillere som passer hans dinosaurfotball? Spillere som muligens ikke passer inn den dagen han forhåpentligvis får sparken?

Rekdal skal ha for en ting, og det er at han har vært brukbar til å gi spillere fra akademiet sjansen. Jeg ser heller at han må bruke spillere derfra enn at vi kjøper noen nye.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 03.07.2022 23:29    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til at Rekdal skal få mer penger, han bør få mer ut av det materialet han har. Vi trenger pengene fra spillersalg til å dekke underskudd.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 04.07.2022 00:15    Post subject: Reply with quote

Vi er altså kommet i en situasjon der den eneste effekten vi kan forvente av bytter er at de som ikke blir byttet ut skjerper seg av frykt for å være nestemann. For ingen på benken er truanes til gjøre en positiv forskjell. Vi har null krydder på hylla, null saus i skapet og på benken null spillere med x-faktor. Innbytterne våre er bare de litt gråere, litt dårligere utgavene av dem som allerede er på banen.

Spillere må inn. Og det uavhengig av at Rekdal er trener akkurat nå og at det er dårlig og at han sitter på lånt tid og så videre og så videre.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 05.07.2022 00:36    Post subject: Reply with quote

Tror RBK i større grad må utvikle akademispillere til å bli gull, samt hente billig og lurt fra bla OBOS og spillere i ES som snart er bosman. Klubben har verken finansielle muskler eller noen sportslig fordel i forhold til 4-5 andre lag i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2022 15:20    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Vagic ut som erstattes av Reitan som stopper og så kan vi få inn Totland som erstatter som høyre vingback virker for meg som veldig god-fot.


Hva konkret er spesiell godfot med å plassere Reitan ned som stopper?
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 05.07.2022 16:49    Post subject: Reply with quote

Ut fra det han viste i fjor, kan jeg ikke skjønne annet enn at Totland er en forsterkning som høyre vingback. Reitan som sidestopper er jeg mer skeptisk til. Du får jo fart inn i bakre ledd, og kanskje vil det kle ham å få spillet i større grad foran seg. Det som jeg ikke tror han mestrer godt nok er duellspillet i lufta. Synes han trekker seg omtrent hver gang han er i hodeduell, og det kan bli veldig kritisk i en mer sentral posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 05.07.2022 18:14    Post subject: Reply with quote

Både Totland og Eid ville vært spennende signeringer. Witry har ikke rukket å bli en nøkkelmann for AZ enda, men det tror jeg bare er et spørsmål om tid. Før han rekker å bli det, er det kanskje mulig å få til noe (men bare kanskje). Ville i såfall blitt en solid signering, og en virkelig forsterkning offensivt. Enormt bra med målpoeng i allsvenskan, og har en meget god høyrefot.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 05.07.2022 18:19    Post subject: Reply with quote

Både Totland og Eid signerte for sine klubber for et halvt år siden, sjeldent folk skifter klubb så raskt. Witry spilte mye for AZ, vanskelig å tro at han skal være interessert.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 06.07.2022 12:55    Post subject: Reply with quote

Eliteserien er skrapet fri for interessante angrepsspillere som er mulig å kjøpe, den siste som drar er Sigurd Haugen. Berisha og Adams er urealistiske pga pris og utelandsambisjoner.

Muligens denne Alioune Ndour i Haugesund kunne vært noe. Han har tatt nye steg de siste sesongene, blir 25 år i høst, 183 cm lang, kontrakt ut 2023-sesongen og kan spille i flere ulike posisjoner i angrepet Syns Ndour har en rekke kvaliteter og han scoret en del mål i fjor tross litt redusert spilletid og han har vært mye frampå i år. Kan fort havne på ca 20 mål i ES i år viss han unngår skader.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 06.07.2022 14:37    Post subject: Reply with quote

Ja. Foreslo Ndour tidligere her inne. Han jeg har mest lyst til at vi skal hente fra eliteserien akkurat nå. Må få ut fingern om han skal være aktuell. Totland hadde også vært bra. Kristian Eriksen har jeg også veldig tro på. Han gir alt uansett i 90 minutter. Vi trenger en arbeidshest som alltid gir alt. Type zakkariassen. For mange som er alt for variable av resten av gjengen.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 06.07.2022 14:44    Post subject: Reply with quote

Saletros og Jørgensen har kontrakter som går ut snart og de bør vi også prøve oss på synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 06.07.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

Odd annonserte i 2020 at Jørgensen signerte en kontrakt til 2024. Er rimelig sikker på at kontraktsutgang i 2022, som skrevet på transfermarkt, er feil. Det var mye snakk om at Lauritsen og Joshua Kitolano skulle forlate klubben etter sesongen, så jeg tror man hadde hørt mye om det dersom Jørgensen også var på bosman. Jørgensen er nok den spilleren i Eliteserien som er mest sammenlignbar med Jensen som spillertype, så man kan gjerne prøve å kjøpe ham etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 06.07.2022 16:03    Post subject: Reply with quote

Tror RBK har mye gull i vente på midtbanen i bla unggutta Nypan og Broholm, samt Ole S som kan komme om et år. Ingen grunn til å kjøpe ny midtbanespiller i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 08.07.2022 00:44    Post subject: Reply with quote

Håper Rbk henter Dønnum vis han ikke slår til i Belgia. Skapende 1 mot 1 og kan bli en god forsterkning. En god høyreback hadde også gjort seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.07.2022 00:54    Post subject: Reply with quote

Nei takk. Vi trenger ikke overhypede og usportslige Vålerengenspillere med oppblåst ego.
Back to top
View user's profile Send private message
MGrand3
Junior


Joined: 28 Feb 2018
Posts: 57

PostPosted: 08.07.2022 01:18    Post subject: Reply with quote

Enig. Skal vi ha spillere med oppblåst ego så må de i det minste være Trøndere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 08.07.2022 01:51    Post subject: Reply with quote

Rekdal har vel antydet at man ser etter en litt annerledes angrepsspiller. En sterk spiller som kan holde på ballen. Kan dette være en som er på radaren?

https://www.transfermarkt...ler/100399
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 08.07.2022 07:08    Post subject: Reply with quote

Spennende fyr som absolutt kunne vært aktuell ja. Var vel halvår i Tyrkia og halvår i Danmark sist sesong så fikk vel rundt 25 kamper i fjor. Har muligens en god kontrakt i seg igjen, så kan være han går for en kontrakt med masse penger; men dersom han ikke vil langt av gårde så kunne det fort vært aktuelt. Er ikke en målgarantist, men skjer mye rundt han.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51  Next
Page 38 of 51

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb