English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 137, 138, 139  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 296

PostPosted: 07.05.2024 00:06    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Henriksen som stopper kan være en midlertidig løsning, særlig siden Nemsic ble skada. Men på lengre sikt på vi etablere oss med fullblods stoppere, og da må Henriksen tilbake på midtbanen, eventuelt ut om han ikke klarer å ta en av plassene på midten, da han er for gammel og dyr til å slite benken.


Hvis kontrakten hans går ut, bør den ikke forlenges med mindre han aksepterer et vesentlig lønnskutt. Han er for dyr til å sitte på benken og såpass svak sportslig at det blir enda dyrere å ha han på laget.

Synd egentlig for han er en fin fyr, tror jeg.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2646

PostPosted: 07.05.2024 15:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Er ikke helt sikker på om ha vil gjøre særlig god figur i en toer istedenfor treer, på et lag som står høyere. Hvem av stopperne våre skal innta stadsgaard rollen?

Ser ut som Jørgen Skjelvik sin kontrakt i Kypros går ut denne måneden.

Aner dog ikke om hurtigheten har avtatt med alderen, men ser han er inn og ut av elleveren til et midt-på-treet lag der borte.
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 178

PostPosted: 09.05.2024 01:50    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Hvis kontrakten hans går ut, bør den ikke forlenges med mindre han aksepterer et vesentlig lønnskutt. Han er for dyr til å sitte på benken og såpass svak sportslig at det blir enda dyrere å ha han på laget.

Synd egentlig for han er en fin fyr, tror jeg.



Ok fyr,men en begredelig fotballspiller
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 09.05.2024 08:50    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Ser ut som Jørgen Skjelvik sin kontrakt i Kypros går ut denne måneden.

Aner dog ikke om hurtigheten har avtatt med alderen, men ser han er inn og ut av elleveren til et midt-på-treet lag der borte.
Hurtigheten er borte for flere år siden pga skade med påfølgende operasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13727
Location: Namsos

PostPosted: 11.05.2024 21:43    Post subject: Reply with quote

Ett av grepene Alfred Johansson tok umiddelbart da han kom inn var å flytte Henriksen opp på midtbanen igjen. Der har også kapteinen spilt siden, men i Molde erkjenner han at han trives best på stopperplass.

– Jeg føler at jeg kan bidra mer til laget som midtstopper og jeg føler at den rollen passer meg veldig fint med måten vi ønsker å spille på. Så er det fullt og helt opp til hva han tenker nå. Han tok meg inn på kontoret, var det onsdag eller tirsdag, og luftet dette forslaget. Så ble vi enig om å ta to av de taktiske treningsøktene i den rollen og det føltes veldig bra.

https://www.adressa.no/sp...-bidra-mer
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6673
Location: Heaven

PostPosted: 11.05.2024 23:15    Post subject: Reply with quote

Håper han fortsetter der,med nemcik! Volden bør få sjansen innimellom for og utvikle seg.
Men 16 åring skal aldri spille med en annen junior.

Ceide bør gå til en annen klubb for og utvikle seg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 915
Location: Norway

PostPosted: 12.05.2024 09:57    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Jeg sliter med å se hva han tilfører den spillestilen her. Virker tung. For liten frekvens til å være dyktig i press. Samtidig er han ikke skapende når vi har ball. Med denne spillestilen så er vi bedre uten Henriksen i midtbaneleddet.

Det skjer to ting når Henriksen ikke spiller indreløper:

1) Vi får dratt nytte av fysikken og balltryggheten hans som midtstopper. Kan bli helt strålende sammen med Nemcik.

2) Vi får frekvens inn i et midtbaneledd som er helt avhengig av det i denne spillestillen.

Fortsett med dette.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10962

PostPosted: 12.05.2024 10:10    Post subject: Reply with quote

Har blitt jevnlig slaktet her for å mene at Henriksen burde spille stopper. Bra at flere begynner å få øynene opp for at det blir bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3348
Location: Trondheim

PostPosted: 12.05.2024 10:27    Post subject: Reply with quote

Samtidig har vi sett såpass mye av Henriksen de siste to årene som stopper at vi vet hvordan han ser ut i den rollen, og at han vil få både ris og ros hvis han fortsetter der. Dog et sikrere kort enn unggutta
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10962

PostPosted: 12.05.2024 10:29    Post subject: Reply with quote

Nytt system og nye medspillere. Det sier seg ikke selv at det bare blir mer av det samme. Tro det eller ei, til og med Henriksen kan utvikle seg. Selv om utvikling ikke er et konsept mange her tror på. Står på at han kan bli en bauta.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2090

PostPosted: 12.05.2024 10:39    Post subject: Reply with quote

Enig med flere her,Henriksen og Nemcik med Vilden som rotasjonsspiller kan bli kanonbra. Ceide har jeg dessverre ikke stor tro på,bør gå på utlån igjen.
Og Henriksen selv sier tydelig at stopperplassen er hans foretrukne posisjon
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18549

PostPosted: 12.05.2024 11:15    Post subject: Reply with quote

I likhet med Hedning har jeg ikke helt sett at Henriksen er så håpløs som stopper som mange her inne skal ha det til, så jeg er positiv til at han flyttes tilbake, særlig når han vil det selv og vi har Tagseth som er en mer bevegelig indreløper. Henriksen-Nemcik høres ut som et stopperpar som bør vinne mye i eget felt og som bør ha ferdigheter til å spille oss ut bakfra. Nå har vi plutselig en overflod av stoppere (UYJ, Volden, Ceïde, Røsten) så noen må ut. Røsten virker å ha tatt et steg tilbake så utlånet til Ranheim bør forlenges.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1570

PostPosted: 13.05.2024 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror (kanskje i enighet med trenerteamet) at han har mer å bidra med i midtbaneleddet, men når han selv går ut såpass sterkt og sier det er hva han egner seg til og ønsker er det noe som endrer kalkulusen. Hvis han anser seg selv som midtstopper som kan vikariere på midtbanen er det hvordan vi bør vurdere ham. Da prøver vi å se det positive i hva han kan gjøre som midtstopper. Kult, da har vi nettopp byttet en treg midtbanespiller med en småtreg midstopper. Flere muligheter for Eddy. Færre muligheter for Mikkel. Behovet for kvalitet er per nå større i forsvaret enn på midtbanen. Lar oss gi Volden kalkulert matching heller enn å legge for mye ansvar på ham.

Er mye å vinne på Hendrix som stopper. Alt vi mister er en midtbanespiller som holdt PL-nivå inntil nylig...
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 13.05.2024 01:53    Post subject: Reply with quote

Støtter alle som sier Henriksen er bedre som midtstopper enn på midtbanen. Synes han var veldig solid da han spilte der før også. Så blir også summen av Sælnes,Nypan og Henriksen alt for lite fart og løpskraft.
Back to top
View user's profile Send private message
Burglar
Senior


Joined: 22 Oct 2015
Posts: 109

PostPosted: 13.05.2024 01:54    Post subject: Reply with quote

Nytt utlån Mikkel da? Har tatt steg og burde fortsette med mer kontinuitet. Skummel å bli kvitt med tanke på de unge alternativene og en utgående kontrakt for Henriksen
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 164
Location: Bergen

PostPosted: 13.05.2024 08:59    Post subject: Reply with quote

Henriksen og Nemsic kan være en spennende duo som stoppere. Alt annet enn Ceide. Jeg synes han ikke er i nærheten av å være god nok. Det er meg en gåte at han får spilletid . Ikke er han rask, elendig i posisjoneringen, dårlig duellspiller og en risiko med ballen i beina. Bør selges nå. Han har ikke akkurat vært en bærebjelke under alle sine utlån heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 164
Location: Bergen

PostPosted: 13.05.2024 09:15    Post subject: Reply with quote

Henriksen og Nemsic kan være en spennende duo som stoppere. Alt annet enn Ceide. Jeg synes han ikke er i nærheten av å være god nok. Det er meg en gåte at han får spilletid . Ikke er han rask, elendig i posisjoneringen, dårlig duellspiller og en risiko med ballen i beina. Bør selges nå. Han har ikke akkurat vært en bærebjelke under alle sine utlån heller.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2032
Location: Bodø

PostPosted: 13.05.2024 09:29    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er trist hvor raskt han er blitt så svak som midtbanespiller. Da klubben hentet ham, var det jo som en boks-til-boks-spiller jeg så for meg ham. Og det er jo en tung skuddfot der … som svært sjeldent vil komme til nytte om han spiller helt bak. Nei, det er skuffende.

Jeg likte aldri prosjektet med å omskolere ham til å bli midtstopper. Jeg har i alle fall aldri likt hvor gjerne han har ønsket det.

Jeg tror dette er nok et signal på at han er mett. Han vil tydeligvis ikke gjøre jobben som kreves på midtbanen i kamp i Johanssons system, og han vil ikke gjøre jobben som kreves for å bli god nok til det i trening.

Midtstopper er "enklere" og mer komfortabelt for ham. Det er lett for han å si at laget har mer nytte av ham der. Det er fordi klubben har gjort en dårlig jobb med spillerlogistikk. Per nå er den eneste stopperen som er god nok for et topplag i Eliteserien, som spiller i RBK, Nemcik. Hadde vi hatt minst en annen, hadde ikke Henriksen vært aktuell – all den tid en stopper ikke kan bli så lett fraløpt og avspilt som han.

Når alt dette er sagt, per nå, ut fra hva jeg så i Molde-kampen, må jeg bare erkjenne at han nå gjør jobben best der bakerst. Så lenge han ikke vil gjøre jobben for å levere på midtbanen, og så lenge alternativene er Ceide, Yttergård Jenssen og en 17-åring, så er kanskje Henriksen best å bruke der.

Sett bort fra svakhetene til Henriksen, er det jo faktisk litt spennende med to så balltrygge midtstoppere som Nemcik og Henriksen bak. Begge med god høyde og duellstyrke.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 135
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 13.05.2024 10:39    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:

Jeg tror dette er nok et signal på at han er mett. Han vil tydeligvis ikke gjøre jobben som kreves på midtbanen i kamp i Johanssons system, og han vil ikke gjøre jobben som kreves for å bli god nok til det i trening.


Eller så ser han nøyaktig det samme som mange her inne ser. Det er lov å ombestemme seg etter å ha prøvd noe (og det ikke har fungert spesielt bra). Han kjenner jo seg selv som spiller bedre enn Alfred gjør. Tror absolutt ikke det handler om at han er "mett".

Forøvrig er jeg rimelig sikker på at han signerer ny kontrakt med en markant nedgang i lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 994

PostPosted: 15.05.2024 11:38    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:
Forøvrig er jeg rimelig sikker på at han signerer ny kontrakt med en markant nedgang i lønn.


Virker absolutt som Henriksen har planer om å bli hjemme ut karrieren nå, så regner med han og klubben blir enige.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2604

PostPosted: 15.05.2024 13:31    Post subject: Reply with quote

Såfremt man blir enige om en kontrakt som klubbens nåværende økonomi kan stå inne for må en gjerne forlenge. En slik kontrakt får heller ha prestasjonsbonus om vi tjener noen kroner i europa.
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 711
Location: romerike

PostPosted: 16.05.2024 20:18    Post subject: Reply with quote

Får dårlig på midtbanen, for dårlig som midtstopper.
Det er bare å avskilte med engang….
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2752

PostPosted: 16.05.2024 20:31    Post subject: Reply with quote

For treg uansett hvor han spiller. Det mest skuffende er uansett at jeg ikke klarer å se at han står frem eller tar tak når laget sliter. Hvor er kapteinen?
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
blubbin
Rutinert


Joined: 14 Jul 2005
Posts: 517

PostPosted: 16.05.2024 22:50    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Får dårlig på midtbanen, for dårlig som midtstopper.
Det er bare å avskilte med engang….


Skjelbred var også altfor dårlig forrige sesong, men hva hjelper det å avskilte de hjemvendte veteranene når alternativene er enda dårligere …
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 711
Location: romerike

PostPosted: 17.05.2024 23:28    Post subject: Reply with quote

La Volden spille, han er framtiden. Henriksen er kun god på hodet. Altfor lire tempo. Over the topp.
En kaptein skal stå frem, når laget sliter.
Det gjør han aldri.
På midtbanen står han nesten helt rolig og peker på hva andre skal gjøre.
Dette er rett og slett for dårlig.
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 137, 138, 139  Next
Page 138 of 139

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb