English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 10.02.2005 09:37    Post subject: Reply with quote

Med også Muri til VIF så ser det ut til at RBK taper kampen mot VIF om framtidas dominans i eliteserien.

Oslofotballen ser ut til å gå lyse tider i møte med nesten alle de unge talentene som nok vil dominere om ettpar år i VIF, Lyn og Skeid.

Det skal bli ganske dyrt å erstatte de gamle i forsvar og midtbane når førstevalgene havner på langtidskontrakter i Oslo....

Det verste er kanskje at VIF faktisk har kjøpt talentene ganske billig, omtrent like mye som en viss svensk back for hele gjengen !!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Kienast
Junior


Joined: 02 Nov 2002
Posts: 48
Location: Norway

PostPosted: 10.02.2005 09:48    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt var ikke at Rosenborg nødvendigvis skulle bare bestå av Trønderske spillere, men at vi skal bygge opp talentene våre selv, ikke bare kjøpe Tippeligaens beste spillere. Altså bygge opp Tettey og PCS istedenfor å kjøpe en argentiner f.eks. Mauro Cantoro har sikkert evnene, men det er jo veldig usikkert om han vil passe inn i Rosenborg.

Hvis UEFA får det som de vil blir det et krav å ha minst 4 "egenproduserte" spillere, og da har da Rosenborg alt å vinne på å ikke kjøpe. Chelsea er et sinnsykt bra lag, men jeg vil ikke at Rosenborg skal bli som dem.
_________________
Hamarkameratene
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 10.02.2005 10:06    Post subject: Reply with quote

Ungoliant wrote:
Poenget mitt var ikke at Rosenborg nødvendigvis skulle bare bestå av Trønderske spillere, men at vi skal bygge opp talentene våre selv, ikke bare kjøpe Tippeligaens beste spillere. Altså bygge opp Tettey og PCS istedenfor å kjøpe en argentiner f.eks. Mauro Cantoro har sikkert evnene, men det er jo veldig usikkert om han vil passe inn i Rosenborg.

Hvis UEFA får det som de vil blir det et krav å ha minst 4 "egenproduserte" spillere, og da har da Rosenborg alt å vinne på å ikke kjøpe. Chelsea er et sinnsykt bra lag, men jeg vil ikke at Rosenborg skal bli som dem.


Jeg er helt enig. Bygge opp egne talenter synes jeg er bra, enn å bare "ta" fra andre lag. Likevel synes jeg Rosenborg er flinke til å ha mange trøndere på laget, og synes vi burde fortsette sånn. Men så klart må man jo kjøpe inn noen også, og vi gjør de som kommer enda bedre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2005 11:01    Post subject: Reply with quote

$RBK$ > Brann wrote:
Det er typisk RBK å glippe en slik spiller..


Han ville ikke til RBK.

Hvor ligger det typiske i dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 10.02.2005 11:02    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Noen andre må vi helt sikkert ha. 18 trøndere, to fra Oslo, to fra Bodø og tre brasilianere?


Hvis du tenker deg om, så vil du se at kravene du har satt her stort sett er oppfylt allerede. Jeg har ikke reknet antall trøndere, men at det er (omtrent) 18 av dem vil ikke overraske meg. 2 fra Oslo er heller ikke noe problem, Braaten og Bams fyller den kvoten. Og jammen har vi ikke 2 Bodøværinger i stallen også. Med Rønningen, E. og F. Johnsen, Solli og to utlendinger i tillegg (som riktignok ikke er brasilianere) er vel "kravene" dine oppfylt, og vel så det..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2005 11:05    Post subject: Reply with quote

Luringen wrote:
Forsvaret og midtbanen er viktigst. Rolling Eyes


Tjah ...

Beto er en klasse over Muri. Beto er i Ronny Johnsen-klassen, med noen plusser og minuser (mindre fart, men også mindre skadet; har spilt fast på meget gode lag i mange år).

Koppinen er litt mer ukjent for de fleste, men jeg tviler ikke på at han er minst av Muri-klassen. Det forekommer meg at han er bedre.

Midtbanen: Jepp, der burde vi hatt noen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2005 11:13    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Hvis du tenker deg om, så vil du se at kravene du har satt her stort sett er oppfylt allerede. Jeg har ikke reknet antall trøndere, men at det er (omtrent) 18 av dem vil ikke overraske meg.


13 trøndere.

Egentlig ikke så veldig interessant hvor resten er fra, men slik er de fordelt: 1 sørlending, 1 nordlending, 1 vestlending. 3 indre Østland, 2 Grenland. 3 utlendinger (finne, svenske, amerikaner). 1 fra Oslo.

Med "3 brasilianere" mente jeg tre utlendinger av meget høy kvalitet. Koppinen er kanskje god (sesongen vil vise), Dorsin har litt å bevise, Russell har mye å bevise.

Akkurat nå er vi fem bak mitt skjema. I løpet av 1-3 år er seks trøndere ute (Hoftun, Riseth, Stensaas, Kvarme, Strand, Brattbakk). Da står vi med 7 trøndere av 25. Det må altså komme en solid tilvekst. (Jada, vi har noen lovende unggutter, men burde hatt ti av dem.)

Quote:
2 fra Oslo er heller ikke noe problem, Braaten og Bams fyller den kvoten. Og jammen har vi ikke 2 Bodøværinger i stallen også.


Hvem er denne "Bams" og hvem er den andre bodøværingen?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2005 12:04    Post subject: Reply with quote

KFF_RBK wrote:
Kristoffer Haestad skulle jag gärna se i rbk tröjan, när går hans nuvarande kontrakt ut?


Vet ikke, men det er tidligst 31.12.2006. Start ønsker for øvrig allerede nå å forlenge kontrakten hans:

- Jeg har lyst å prøve meg ute etter hvert. Men hvis Start ønsker å forlenge kontrakten nå, så vil jeg selvsagt høre hva de tenker, sier Kristofer Hæstad sjøl.

Les mer: Lønnshopp for arvesølvet

Det er ingen tvil om at Hæstad er en veldig god spiller, men han er vel indreløper(?), og det er ikke akkurat i denne posisjonen vi har mest bruk for folk. Dersom vi kjøper en ny midtbanespiller, vil jeg heller ha et defensivt anker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 10.02.2005 12:36    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
VerneTroyer wrote:
2 fra Oslo er heller ikke noe problem, Braaten og Bams fyller den kvoten. Og jammen har vi ikke 2 Bodøværinger i stallen også.


Hvem er denne "Bams" og hvem er den andre bodøværingen?


Blei det Bams, ja! hehe, skulle stå Basma, men når jeg tenker meg om er vel ikke han fra Oslo. Tettey er da vel fra Bodø? Eller, egentlig Ghana, men..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2005 12:50    Post subject: Reply with quote

Aha! (Jeg satte opp Basma, Rønningen og Helstad på "indre Østland" i min oversikt.) Tettey kan vel gå som nordlending, tolket litt vidt.

Men alt i alt, hovedpoenget mitt er at mine "krav" ikke er oppfylt. 13 trøndere i dag er litt lite, 7 trøndere om tre år forferdelig.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.02.2005 12:52    Post subject: Reply with quote

Bams har jeg spilt fotball sammen med. Han er fra Buskerud, om dette spiller en vesentlig rolle.
Takk.


Last edited by TomH on 10.02.2005 13:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 10.02.2005 13:02    Post subject: Reply with quote

Quote:
men han er vel indreløper(?), og det er ikke akkurat i denne posisjonen vi har mest bruk for folk.


Okej, jag visste bara att han var mittfältare.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.02.2005 14:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har registrert at VIF pr i dag antakeligvis har en bedre stall enn RBK (men heldigvis betyr ikke det at laget er bedre...).
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2005 14:17    Post subject: Reply with quote

De blir bedre og bedre.

Allikevel synes jeg ikke at Engas nye midtstoppere Skiri og Muri når opp til våre nye Koppinen og Beto. Slett ikke. På langt nær, til og med.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.02.2005 14:41    Post subject: Reply with quote

Da jeg bodde i Molde for 4 år siden var jeg i en heftig diskusjon med en RBK supporter (kanskje han er her inne på forumet?). Jeg var da av den oppfatning at både Skiri og Hulsker (!) måtte være interessante for RBK.

Hulsker så det ut til skusle bort sitt talent i Molde (og glad var jeg for det, siden RBK ikke var interessert). Nå da VIF har kjøpt ham er jeg redd han skal få ut sitt potensiale.

Skiri var jo kaptein på U-landslaget (og Aalesund). Han har alltid vært veldig god, men man har alltid sagt at han er for liten til å være stopper (han er vel knapt 1.80). Imidlertid er han ikke mindre enn at han var Aalesunds suverent beste og viktigste spiller da de var i eliteserien. Han vil sikkert kunne matche Kjetil Wæhler (som heller ikke er dårlig). Amund Skiri er vel sikkert bedre enn både Basma og Hoftun som stopper i dag.

Muri er etter min mening like om hjørnet til å bli norges beste stopper (kanskje om en sesong eller to, men fryktelig god kommer han til å bli).
Nå har jo VIF kjøpt ham også...

I tillegg har jo VIF kjøpt flere. Men her finner vi bl.a utlendinger og de bryr ikke jeg meg om.
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2005 14:44    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med at Skiri og Muri forsåvidt er litt gode og har et bra potensiale.

Men om vi kjøpte en av dem ... hvilke tre av Hoftun, Riseth, Beto og Koppinen skulle sitte på benken for å gi dem spilletid?

Det er ikke rett tidspunkt å kjøpe en av dem på. Soma eller Hangeland - jo. Disse kunne gått rett inn og konkurrert. Skiri og Muri - ikke ennå.

Vi kjøper dem naturligvis når de er blitt gode ...
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.02.2005 15:20    Post subject: Reply with quote

Jepp!
Mulig du har rett
(men både Skiri og Muri er bedre enn både Hoftun og Basma og Muri er nok bedre enn Riseth. Jeg er ikke jeg av de som synes Riseth holder landslagsklasse).
Beto har jeg aldri sett spille midtstopper.
Takk.


Last edited by TomH on 10.02.2005 15:38; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.02.2005 15:21    Post subject: Reply with quote

hadde aldri trodd ejg skulle si dette, men jeg er pinadø enig med TomH! Shocked
Skiri er god!

etter min mening er Enga styrket med Skiri/Wæhler framfor Wæhler/pingla.
Wæhler og pingla var ganske like. Og Wæhler var uansett bedre i fjor (hvilket vel vistes i Klanens kåring også), men han andre oteren fikk alt av mediaoppmerksomhet.


Og for å svare Havaarl: Hoftun definitivt! Sett Beto på backen og fjern stuperen Basma. En eller annen på brakka, finn ut hvor pokker man skal bruke Koppinen og RENDYRK ham! Jeg HATER denne jævla potetdyrkinga i klubben her!
Riseth er god som gull så lenge han ikke finner på alt det tullet han dro fram til tider i 2004.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.02.2005 15:33    Post subject: Reply with quote

Takk Recon....
Vi får trøste oss med at det helt sikkert var andre ting i det innlegget du var uening i (fx. dette med Hulsker var jeg ikke sikker på om jeg skulle å trekke frem).
Ellers dukker det nok opp uenigheter senere....

Forøvrig har jeg spilt mye fotball med pingla, både hjemme hos ham på Veme og ellers. Vi er like spesielle begge to. Han har alltid vært en pingle (he he). Han var heller ikke god nok til å komme med på kretslaget! - fordi han ikke var god nok på hodet! (han var like god da som i dag)
Det sier vel alt om norske talentspeidere!
(HÃ¥per ikke det er de RBK benytter i dag).
Takk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.02.2005 15:55    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Takk Recon....
Vi får trøste oss med at det helt sikkert var andre ting i det innlegget du var uening i (fx. dette med Hulsker var jeg ikke sikker på om jeg skulle å trekke frem).
Ellers dukker det nok opp uenigheter senere....


Hulsker har samme status som Morten Berre for mig, håber aldrig at jeg skal se ham i en RBK trøje.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2005 16:00    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
$RBK$ > Brann wrote:
Det er typisk RBK å glippe en slik spiller..


Han ville ikke til RBK.

Hvor ligger det typiske i dette?


Det er typisk RBK å glippe unge talenter.. og når vi først handler gode yngre spiller så betaler vi stort sett alltid overpris!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.02.2005 16:54    Post subject: Reply with quote

Harald,
i dag er jeg enig med deg ang Hulsker. Men, for fire år siden var han veldig interessant. Jeg er redd han fortsatt har kvaliteter som kan slå ut i VIF (men håper han blir en flopp). I mine øyne er det ikke tvil om at han kan bli skummel om han får trygge omgivelser som støtter ham. VIF har en interessant spissreserve i ham (men han har ikke noe i RBK å gjøre i dag).
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.02.2005 18:07    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Harald,
i dag er jeg enig med deg ang Hulsker. Men, for fire år siden var han veldig interessant. Jeg er redd han fortsatt har kvaliteter som kan slå ut i VIF (men håper han blir en flopp). I mine øyne er det ikke tvil om at han kan bli skummel om han får trygge omgivelser som støtter ham. VIF har en interessant spissreserve i ham (men han har ikke noe i RBK å gjøre i dag).
Takk.


Lyder som om vi er enige. Kender ikke meget til Hulsker væremåde eller niveau for fire år siden så det kan jeg ikke udtale mig om.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 10.02.2005 18:45    Post subject: Reply with quote

Hulsker er bare "stor i kjeften", og det springer mye større klyser enn han rundt på norske fotballbaner. Alle må vel ikke være så diplomatiske at de ikke tør å provosere.

Se på RBK`s spillere, ikke mye uttalelser der som får opp tempen...

Forøvrig så er enda en midtbanespiller uaktuell for RBK.

http://fotball.adressa.no...leID=73694
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.02.2005 18:53    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Forøvrig så er enda en midtbanespiller uaktuell for RBK.

http://fotball.adressa.no...leID=73694


Øhhh ved ikke om du har linket til den rigtige artikel. Men Anders Svensson har lige skrevet under for Elfsborg i en af de største svenske handler nogensinde, hvis ikke den største. De vil uden tvivl kræve 20mil+ for ham, så han er ikke frygtelig Rosenborg aktuel.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 133, 134, 135  Next
Page 71 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb