English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Esbjerg-kampen - ditt inntrykk ?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 12.02.2005 20:39    Post subject: Esbjerg-kampen - ditt inntrykk ? Reply with quote

Hva fikk du ut av denne kampen bortsett fra rimelig bra underholdning og velfortjente 3 poeng ?

Slik jeg ser det:

Det defensive:

Det defensive fungerer rimelig greit denne gangen takket være Kvarme og at Strand/Solli er disiplinerte.

Har inntrykk av at det defensive var høyt prioritert, noe som til tider ga litt lite "trøkk" fra midtbanen.

Kvarme var god, Hoftun grei nok, og Stensaas bidra positivt offensivt. Dorsin var heller dårlig og Ødela delvis dagen for Ødegaard ved ikke å involvere han på høyreflanken.

Positive inngrep fra angreps-spillere i egen 16 meter er defensive +.

Det offensive

Venstresiden fungerte rimelig bra og Stensaas/Braathen gir bra "trøkk" og fungerer bra sammen. Hadde bare innleggene fra Stensaas vert bedre. Målet veier selvfølgelig opp for det Smile Braathen er til tider i en annen klasse enn alle andre men har fremdeles pauser underveis, men jobbet mye bedre i 2. omgang.

Høyresiden ble ganske død, noe jeg egentlig ikke vil gi Ødegaard skylden for. Heller Dorsin og Johnsen som ikke involverer Ødegaard.

Relativt dårlig pasningskvalitet førte til dårlig flyt i angreps-spillet og Frode Johnsen fungerte slett ikke som hengende spiss.

Tenk hva Braathen kunne ha utrettet i den posisjonen da !!!

Mitt inntrykk av hvordan den omvendte V-en med flankespiller som bytter plass fungerte er at Frode Johnsen ikke fungerer i denne posisjonen med den formen han har nå.

Jeg hadde mye heller sett Braathen som hengende spiss og Storflor/Brattbakk på flanken og Johnsen på benken. Johnsen leverte ikke noen sterk søknad om spill mot Vålrenga.

Skal en spille med Braathen - Johnsen - Helstad - Ødegaard som offensive spillere så kan en helt sikkert variere med å la Johnsen gå helt på topp, dytte Helstad på høyre, Ødegaard på venstre og Braathen som hengende spiss.

Braathen kunne vert kanon i den rollen og jeg gleder meg virkelig til å se han i fortsettelsen.

Spillerne

E.Johnsen: Minus for avklaringer/utspark[/list]
Stensaas: Defensiv OK, offensivt god.
Hoftun: Helt på det jevne.
Kvarme: God
Dorsin: DÃ¥rlig, spesiellt offensivt.

Solli: Ok kamp, men sliter med noen pasningsfeil, ok driv til tider. Godkjent.
Strand: Helt på det jevne.
Johnsen: Skuffende dårlig.

Ødegaard: Ok, men lite involvert.
Helstad: Jobbet utrettelig og burde fått betalt med skoring.
Braathen: Banens beste og burde også blitt betalt med skoring. Jobber han som i andre en hel kamp så blir det kanonbra.

LitjEggen
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 12.02.2005 21:31    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig ikke at Johnsen spilte sig ud, tror mere at han ikke passer på midtbanen. Hvis Rosenborg skal spille med V taktikken og både Johnsen og Helstad skal være på banen, synes jeg at Johnsen skal være på top og Helstad som hængende spiss.
Synes egentlig Rosenborg spillede brugbart, men skarpheden mangler foran mål, der var mange store chancer og Rosenborg skulle mindst have ført 2 - 0 efter første halvleg. Men det er jo i starten af sesongen så håber at det kommer på plads snarligt.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 01:36    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha både Helstad og Frode på banen samtidig foretrekker jeg at vi bruker Torstein som hengende spiss og Frode som spiss. Frode har ikke egensksapene til å arbeide i området mellom midtsirkelen og 16-meteren. Frode er best inne i boksen. Helstad har fart, teknikk og et mye bedre skudd, og vil kunne fungere mye bedre i det området enn det Frode gjør. Daniel kan sikkert også fungere godt der, men jeg vil helst slippe å se Helstad på kant. Han hører så aldeles ikke hjemme der, og skal heller ikke spille der. Skal han det skal det være krise.

Mye bra i denne kampen, men fortsatt mye å jobbe med.
Braaten har fortsatt litt å jobbe med når det angår kunsten å involvere seg i spillet.

Defensivt ga Beto en ekstra trygghet i forsvaret, og opptrådte med stor ro. Synes Beto kanskje var vår bestemann i dag.

Jan Gunnar viste en imponerende evne til å ville være med i spillet. Han sinket ikke spillet slik Fredrik har for vane å gjøre, og bidrog til å skape brukbare sjanser når han hadde ballen. Var også løpsvillig, men hadde ingen problemer med å holde igjen når Roar var med frem. Men når skal vi få se Sollis skuddfot ala 2003 igjen? Den var totalt fraværende i fjor, det håper jeg ikke den blir igjen.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 13.02.2005 09:52    Post subject: Reply with quote

Ganske mye enig med Litjeggen her gitt.

Overraskende bra match av Solli. Av det bedre jeg har sett av han for RBK. Hadde han faktisk skjønt hva en pasning var, kunne han faktisk vært god nok for RBK!

Kvarme var ganske god, men han gjør noe rare valg iblant som blir farlige. Foretrekker han på backen!

Hoftun var ikke totalt håpløs i går, selv om Berglund brøt gjennom noen ganger.

Ståle kan jeg ikke annet enn like. Det er mye hjerte i den mannen også, selv om han ikke alltid lykkes.

Ødegaard fikk ikke til all verden. Hans beste stunder var jo da han vandra over til venstresida.

Ivar var best av keeperne. Espen er en hodeløs kylling til å ta valg! Ivar var rolig og god i går, det lille han fikk å gjøre.

Helstad fikk ikke til så mye igår for egen del, men slo fint igjennom noen medspillere. Frode...var han på banen i går?
Frode har ingenting der å gjøre i den formasjonen. Enig med Litjeggen at det kunne vært morsomt å se Braaten der, selv om jeg ikke tror han heller har øyet for de pasningene. Da foretrekker jeg heller Has Been Brattbakk som spiss og Helstad bak ham, så Helstad blir rettvendt som han skal være, og får utnytta sine kvaliteter.

Forøvrig ganske utrolig å ikke ta livet av et slikt lag. En god årgang hadde ydmyka de med en 4-5 mål.

Det eneste denne matchen gjorde, var å ta fra meg den siste rest av tro på Perry. Har absolutt ingen tiltro til hans kvaliteter nå. Han har ihvertfall ingen stor fantasi til å ta grep.

Forøvrig ganske surrealistisk å se RBK, og høre lyden fra DIF-VIF på 2 dogs.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 13.02.2005 11:18    Post subject: Reply with quote

Jag tror att Nils Arne lär upp Perry så småningom så att han blir tillräckligt bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 13.02.2005 11:28    Post subject: Reply with quote

hehe, Perry har bare en 1-årskontrakt, og med mindre han viser noe bedre enn så langt, er vel det like greit.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 15:15    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
hehe, Perry har bare en 1-årskontrakt, og med mindre han viser noe bedre enn så langt, er vel det like greit.


Gjør Perry det svakt så kommer Trond tilbake...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Gaute
Senior


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 121

PostPosted: 13.02.2005 15:59    Post subject: Reply with quote

Var det bare jeg som så at hovudsponsoren på Esbjerg sine drakter var "Norsk et-eller-annet"? Syns det var litt små komisk..*Dårlig humor*

Laughing

Kampen var underholdende, med en del sjanser som RBK burde ha skoret på..(Helstad spesielt).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2005 16:11    Post subject: Reply with quote

Gaute wrote:
Var det bare jeg som så at hovudsponsoren på Esbjerg sine drakter var "Norsk et-eller-annet"?


Ja.

Her er logoen:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gaute
Senior


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 121

PostPosted: 13.02.2005 18:00    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Gaute wrote:
Var det bare jeg som så at hovudsponsoren på Esbjerg sine drakter var "Norsk et-eller-annet"?


Ja.

Her er logoen:



Ahhh.. Takk takk!
Jaja.. Var nå liiitt likt, eller hur? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.02.2005 19:18    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Forøvrig ganske utrolig å ikke ta livet av et slikt lag. En god årgang hadde ydmyka de med en 4-5 mål.


En god årgang hadde minimum 4 av 6 mann foran godt samspilt. Nå har vi nykomponert angrepsrekke og tester en variant i formasjonsspillet.

Quote:
Det eneste denne matchen gjorde, var å ta fra meg den siste rest av tro på Perry. Har absolutt ingen tiltro til hans kvaliteter nå.


Haha det er faen meg en latterlig uttalelse! Hvor lenge har han vært trener? Er det to måneder nå? Og foreløpig har han vel ikke hatt hele troppen klar for én eneste av treningene? Jeg garanterer at Arséne Wenger ikke hadde gjort det bedre.

Vår ære og vår makt er bygget på langsiktighet og kontinuitet. Da synes jeg det er rimelig å i det minste vente til sommeren med å komme med noen "endelig dom".
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.02.2005 19:25    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Gaute wrote:
Var det bare jeg som så at hovudsponsoren på Esbjerg sine drakter var "Norsk et-eller-annet"?


Ja.


Nei, jeg er temmelig sikker på at det var Norsk Vinduskompani. Sjekk http://www.nvk.nu/. Lik logo, sikkert norsk datterselskap.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2005 19:52    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Nei, jeg er temmelig sikker på at det var Norsk Vinduskompani.


Må bare bøye meg i støvet for dere som satt og så kampen på TV. Wink

Har studert noen bilder nå, og ser at Esbjerg spilte med "Norsk vinduskompani" på draktene. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 13.02.2005 20:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Quote:
Det eneste denne matchen gjorde, var å ta fra meg den siste rest av tro på Perry. Har absolutt ingen tiltro til hans kvaliteter nå.


Haha det er faen meg en latterlig uttalelse! Hvor lenge har han vært trener? Er det to måneder nå? Og foreløpig har han vel ikke hatt hele troppen klar for én eneste av treningene? Jeg garanterer at Arséne Wenger ikke hadde gjort det bedre.

Vår ære og vår makt er bygget på langsiktighet og kontinuitet. Da synes jeg det er rimelig å i det minste vente til sommeren med å komme med noen "endelig dom".


Tja, han har ikke vist noe som helst evne til nytenking, eller å ta grep under kamper. Syns faktisk han virker totalt fantasi- og ryggesløs. Jeg kan ihvertfall ikke se at han stiller noen som helst krav til å få hevet stallen. Men det er kanskje ikke så lett når man sjøl og vet man enkelt og greit er en caretaker...(?) Plasserer spillere som overhodet ikke holder mål i uvante posisjoner etc. Og bestem dere her, det ene øyeblikket har vi 4 mann som kan spille def. midtbane, jf Litjeggen i en annen tråd, i det neste så er det alle skadene det skal skyldes på. Har vi så j.. stor, FANTASTISK stall, beste noensinne og whatever, så skulle man da klare å stable sammen en slagkraftig 11r mot et søplelag som dette. Ikke bli berga for andre gang på rad mot de av en gammel back i sin sansynligvis siste sesong.

Håper virkelig han overhodet viser tegn til å ta grep, men med prestasjoner som dette ønsker jeg ham god tur og sponser bussbilletten tilbake til Sundsvall!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 20:35    Post subject: Reply with quote

Quote:
Tja, han har ikke vist noe som helst evne til nytenking, eller å ta grep under kamper. Syns faktisk han virker totalt fantasi- og ryggesløs. Jeg kan ihvertfall ikke se at han stiller noen som helst krav til å få hevet stallen. Men det er kanskje ikke så lett når man sjøl og vet man enkelt og greit er en caretaker...(?) Plasserer spillere som overhodet ikke holder mål i uvante posisjoner etc. Og bestem dere her, det ene øyeblikket har vi 4 mann som kan spille def. midtbane, jf Litjeggen i en annen tråd, i det neste så er det alle skadene det skal skyldes på. Har vi så j.. stor, FANTASTISK stall, beste noensinne og whatever, så skulle man da klare å stable sammen en slagkraftig 11r mot et søplelag som dette. Ikke bli berga for andre gang på rad mot de av en gammel back i sin sansynligvis siste sesong.

Håper virkelig han overhodet viser tegn til å ta grep, men med prestasjoner som dette ønsker jeg ham god tur og sponser bussbilletten tilbake til Sundsvall!


Ro deg ned da kiz.. Gi ham litt tid.. Perr yer en god trener skal du se! Vi har et knall lag! RBK RBK
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2005 20:41    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis er en del av uttalelsene til Perry spill for galleri. Både når det gjelder spillermateriell og sportslige prestasjoner/resultater er det rom for forbedring, for å si det sånn.

Likevel vil jeg i likhet med haavarl gi de nye sjefene mer tid før dom faller.

Recon wrote:
sponser bussbilletten tilbake til Sundsvall!


...han gjorde seg ferdig med Giffarna for halvannet år siden. Han hadde vel satt mer pris på gratistur med flybussen fra Lerkendal og hjem til Stjørdal. Wink


Last edited by 2mas on 13.02.2005 20:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 13.02.2005 20:41    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:

Ro deg ned da kiz.. Gi ham litt tid.. Perr yer en god trener skal du se! Vi har et knall lag! RBK RBK


Håper da det, for om han også blir sendt på båten, eller beholdt til tross for å være for dårlig, så lurer jeg på hva i all verden vi skal dra inn som trener.

Sollied kommer ikke hjem uansett. Gjør han det er for et par mnd til han får et tilbud fra utlandet igjen. Det er bortkasta tid for klubben!

Keiko får vi ikke (selv om jeg foretrekker han), for han er for oppegående til å stå framoverbøyd for Bratseth.

Eggen jr? tja...er vel eneste kandidaten egentlig!?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2005 20:55    Post subject: Reply with quote

Litt off-topic, men kanskje nytt for enkelte, nemlig årsaken til at Perry ga seg i GIF Sundsvall høsten 2003:

"Det siste året har han pendlet de godt og vel 40 milene fra Sundsvall.

- Det går for en periode å holde på som jeg har gjort, men det er ikke holdbart i lengden. Det hadde kanskje stilt seg litt annerledes dersom familien hadde bodd i Sverige, sier han.

Trofors-gutten forteller at de for godt og vel ett år siden hadde familieråd. Da ble både han, kona og ungene enige om å flytte tilbake til Stjørdal hvor familien har bodd de siste årene.

Dermed er det uaktuelt å rive opp familien på nytt. GIF Sundsvall-ledelsen fikk i forrige måned beskjed om at han ikke kom til å fornye kontrakten. Det til tross for at Norrlands-klubben ønsket helgelendingens tjenester i tre år til. De ble enige om å holde det hemmelig til de var ferdig med serien og eventuelle kvalifiseringskamper."

Les mer: Gir seg i Sundsvall
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.02.2005 21:21    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Har vi så j.. stor, FANTASTISK stall, beste noensinne og whatever, så skulle man da klare å stable sammen en slagkraftig 11r mot et søplelag som dette.


Den er skikkelig stor og fin når alle er friske. Hittil har mange vært syke, og på landslagsoppdrag.

Ja, de fleste begynner å bli friske nå - men han har da sannelig ikke hatt mange treninger med fullt mannskap. Ingen, vil jeg tro. Da blir det ikke optimale treninger heller.

Jeg mener også at både Hoftun, Koppinen og Berg kan spille defensiv midtbane. Men de to siste har ikke vært tilgjengelige, og Hoftun har måttet spille midtforsvar pga abnorm skadesituasjon.

Men dette er jo litt mer dyptliggende. Å spille så mye i 4-2-3-1 er jo nettopp et taktisk grep av Perry & Co! Det er jo så at vår gode gamle 4-3-3 begynner å bli veldig vel kjent i Tippeligaen, og flere lag/trenere har grep for å stoppe den.

Vi trenger et alternativ. Det holder Perry på å skaffe oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 13.02.2005 21:43    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel knappest perry som kan ta æren for at RBK har begynt å bruke 4231 da! Wink

Personlig syns jeg bare konstellasjonene hans er tragiske og ikke vitner om noen stor evne til kreativ tenking. Og ja, da tenker jeg spesifikt på å bruke Frode Johnsen. Hva i all verden bidrar han med i den formasjonen? Det er jo som å spille med 10 mann på alt annet enn dødballer.

Men jeg håper det blir bedre, men foreløpig har jeg vel ikke de største ambisjonene for 2005 sesongen. Uten at det fullt og helt er Perry sin skyld.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 22:14    Post subject: Reply with quote

Det blir en knallsesong kan jeg si deg! Først med seier i RL! RBK RBK RBK
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.02.2005 22:19    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Keiko får vi ikke (selv om jeg foretrekker han), for han er for oppegående til å stå framoverbøyd for Bratseth.


Sprøjtede næsten øl ud over skærmen da jeg læste det der Very Happy

Ellers håber jeg at Perry opfylder de forventninger der er til ham, og i lig hed med 2mas håber jeg også det er spil for galleriet mht. spillerkøb.
Men er også enig i at bruge Johnsen på midtbanen i V-formationen er fuldstændig til grin.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gaute
Senior


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 121

PostPosted: 13.02.2005 23:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
haavarl wrote:
Nei, jeg er temmelig sikker på at det var Norsk Vinduskompani.


Må bare bøye meg i støvet for dere som satt og så kampen på TV. Wink

Har studert noen bilder nå, og ser at Esbjerg spilte med "Norsk vinduskompani" på draktene. Embarassed

Næmmen.. Hadde jeg riktig? Wink Fancy...

Så hvilket dansk fotball lag med litt respekt for seg selv springer rundt med "norsk" reklame på brystet?? Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 13.02.2005 23:37    Post subject: Reply with quote

Tja.. liverpool har jo f eks Carlsberg? (eller hadde ihvertfall..?)

Men det er kanskje likevel litt kuulere og ikke minst litt mer profilert enn "Norsk vinduskompani" Wink

Når det er sagt, så eksisterer det jo omtrent ikke norske bedrifter... Tipper "Norsk Vinduskompani" er det norske navnet på et dansk-eid firma...! Som "Jysk" (tidligere "Norsk Sengetøylager")... Så det er nok vi her i "filialen" Norge som må være flaue.

Carlsberg eier jo Ringnes... og Ringnes eier Dahls. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 14.02.2005 00:05    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Tja.. liverpool har jo f eks Carlsberg? (eller hadde ihvertfall..?)

Men det er kanskje likevel litt kuulere og ikke minst litt mer profilert enn "Norsk vinduskompani" Wink

Når det er sagt, så eksisterer det jo omtrent ikke norske bedrifter... Tipper "Norsk Vinduskompani" er det norske navnet på et dansk-eid firma...! Som "Jysk" (tidligere "Norsk Sengetøylager")... Så det er nok vi her i "filialen" Norge som må være flaue.

Carlsberg eier jo Ringnes... og Ringnes eier Dahls. Embarassed


At de spiller med "Norsk Vinduskompani" på trøjerne tyder nu mere på at det er et norsk firma end et dansk. For hvis det var en dansk firma ville de vel selvfølgelig spille med den danske titel, da Esbjerg jo er et dansk hold.
Carlsberg er stadig sponsor for Liverpool, men der er stor diskussion om de skal fortsætte sponsoreringen.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb