English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Malmö FF
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2005 13:12    Post subject: RBK - Malmö FF Reply with quote

V


MFF-trener Tom Prahl gleder seg til Norges-turen 10. mars:

- Det blev precis den lottning som jag hade hoppats på. Att komma till Lerkendal i Trondheim för att möta Rosenborg är stort, säger Prahl.

Läs mera: Dubbla mästarmöten för MFF

Tror for øvrig at TVNorge garantert sender kampen. De kan velge mellom RBK - MFF og IFK Göteborg - Brann, og helt objektivt sett bør det derfor bli Lerkendal-kampen ettersom både Brann og IFK vil bli/har blitt vist i rundene før.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2005 13:18    Post subject: Reply with quote

Mer om MFF og sesongen 2004:
- Ljusblått guldskimmer
- Malmös väg till guldet
- MFF - mästarklubben som kom tillbaka

...og for øvrig:

"Om MFF skulle kvalificera sig för spel i Champions League är Malmö stadion inte godkänd. Planen är tre meter för smal och det saknas en del när det gäller säkerhetsarrangemang.

MFF måste i så fall flytta sina matcher till "närmaste godkända arena inom det egna landet".

- Det skulle i så fall betyda Nya Ullevi i Göteborg, sade Bengt Madsen. Och där vill vi väl för fan inte spela...

I stället har man uppvaktat Uefa om att få dispens för den sista delen av regeln - "inom det egna landet".

- Vi vill spela på Parken i Köpenhamn i så fall. Parken når man med en halvtimmes tågresa, Göteborg tar tre timmar..."

Läs mera: Ny stadion i fokus på MFF:s årsmöte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 26.02.2005 16:57    Post subject: Reply with quote

trangt for vingene på Malmø stadion med andre ord...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2005 17:08    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
trangt for vingene på Malmø stadion med andre ord...


Jepp, regner med at RBK stiller med 4-2-2-2-formasjon mot MFF i mai. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2005 17:39    Post subject: Reply with quote

Mer fra Malmö:

- Norrmännen har ju mycket publik så det kan nog bli en rolig bortamatch och ett möte med FCK i mitten av mars bör vara ganska intressant för publiken, menar Tom Prahl.

Läs mera: Mästarmöte väntar på MFF

Jon-Inge Høiland er for øvrig skadet, og spiller ikke på Lerkendal:

- Jag hoppas kunna vara med och träna fotboll om två-tre veckor, men är omöjligt att säga exakt när jag är tillbaka, säger han.

Läs mera: Höiland hoppas vara tillbaka till premiären
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jonte1010
Junior


Joined: 26 Feb 2005
Posts: 35
Location: MALMØ STAD

PostPosted: 26.02.2005 23:20    Post subject: Reply with quote

Först och främst innan jag gör alla Norskar sura och bli blockad härifrån så måste jag säga att jag ser fram emot att Möta er.. Både hemma och borta. Men tro inte att ni kan slå oss hur enkelt som helst! MFF är Skånes OCH Sveriges bästa lag och laget innehåler mycket bra spelare!


Mattias Asper

Jon Inge Höiland - Patrik andersson - Olof persson - Joseph elanga


Lolo Chanko - Daniel andersson -Thomas olsson -Afonso/Yksel osma..

Niklas skoog/Afonso -- Marcus "Mackan" rosenberg



Afonso är en Brasse artist och jag var inte riktigt säker på var han kommer spela... Han kan spela både som Mittfältare och forward ( Personligen ser jag honom spela som forward).


Våran normalt VÄLDIGT stora publik har inte varit så intresserade av RL men lär bli det nu mot Både er och Fc Köpenhamn. Vi hade ju Skandinaviens näst största publik... Köpenhamn hade bara några hundra fler. Men när vi väll sätter igång så låter det som om man satt inne i "Nou Camp" eller nu överdriver jag lite men vi hörs VÄLDIGT högt!
Här nere i Malmö har man inte hört så mycket om er.. Inte jag iallfall jag har bara sett det som stått i Tidningar och som min Brann vänn har berättat om er. Att ni ska vara ett "Dritte" dåligt lag. Men jag tar inte ut något i förskott och dömer ut er istället efter att vi mötts Hemma och borta.

Väl mött!
-------------------------------------------------------------------------------------
Malmö FF mot SEGER ska vi GÅ! Det ska INGEN jävel ÄNDRA på!

MFF Tommel'n opp! Tommel'n ned RBK
_________________
Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!)
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 26.02.2005 23:42    Post subject: Reply with quote

Malmø FF slå Rosenborg Laughing Laughing

Det er bra du har humor!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
jonte1010
Junior


Joined: 26 Feb 2005
Posts: 35
Location: MALMØ STAD

PostPosted: 27.02.2005 00:03    Post subject: Reply with quote

Vi Malmöiter tror alltid på seger. Det kvittar om vi t.ex möter er eller ett lag som Real madrid! vi tror alltid på seger och seger ska och Kommer vi få va så säkra. Ingen slår oss på våran Himmaborg!

www.mffsupport.se
www.malmo.se
www.skyblue.se
www.svenskafans.se
www.MFF.se
_________________
Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!)
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 27.02.2005 00:09    Post subject: Reply with quote

jonte1010 wrote:
Vi Malmöiter tror alltid på seger. Det kvittar om vi t.ex möter er eller ett lag som Real madrid! vi tror alltid på seger och seger ska och Kommer vi få va så säkra. Ingen slår oss på våran Himmaborg!

www.mffsupport.se
www.malmo.se
www.skyblue.se
www.svenskafans.se
www.MFF.se


Rbk har slått Real Madrid Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
jonte1010
Junior


Joined: 26 Feb 2005
Posts: 35
Location: MALMØ STAD

PostPosted: 27.02.2005 00:10    Post subject: Reply with quote

jaja nu snackar vi inte historia för att då kommer jag bara börja babbla om MFF: s storhets tid.. Vad händer med er nu? Ni håller på att förlora titeln som Norges bästa lag? Folk säger att Vålerengen redan är bättre än er..
_________________
Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!)
Back to top
View user's profile Send private message
jonte1010
Junior


Joined: 26 Feb 2005
Posts: 35
Location: MALMØ STAD

PostPosted: 27.02.2005 00:24    Post subject: Reply with quote

Ni får gärna komma in på vårat vackra forum och skriva.. Bara ni inte är lika galna som en del Brannare var..

www.mffsupport.se
_________________
Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!)
Back to top
View user's profile Send private message
Gaute
Senior


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 121

PostPosted: 27.02.2005 00:42    Post subject: Reply with quote

jonte1010 wrote:
Vad händer med er nu? Ni håller på att förlora titeln som Norges bästa lag? Folk säger att Vålerengen redan är bättre än er..

Da er du på bærtur... Gjerne utenfor Oslo...
_________________
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Gaute
Senior


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 121

PostPosted: 27.02.2005 00:44    Post subject: Reply with quote

jonte1010 wrote:
Ni får gärna komma in på vårat vackra forum och skriva.. Bara ni inte är lika galna som en del Brannare var..

www.mffsupport.se

Brannare? Hah.. den var ny Very Happy
We like to call them "Bergensere"
_________________
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 27.02.2005 00:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
Har du sett malmö Har du sett Världen(!)


Very Happy

Quote:
Här nere i Malmö har man inte hört så mycket om er.. Inte jag iallfall jag har bara sett det som stått i Tidningar och som min Brann vänn har berättat om er. Att ni ska vara ett "Dritte" dåligt lag.


Tviler sterkt på at du har lest i noen aviser at RBK er et "dritte" dårlig lag... Rolling Eyes

Men jeg jeg tviler ikke på at din "Brann-venn" synes vi er et drittlag..
Vi har nemlig for vane å rundspille dem på Brann Stadion:

2004: Brann-RBK 3-4
2003: Brann-RBK 1-6
2002: Brann-RBK 2-3
2001: Brann-RBK 2-6

Og denne husker jeg spesielt godt:

1996: RBK-Brann 10-0 RBK

Og når det gjelder å komme til "verdens navle" Malmö og spille kamp: Tror du virkelig RBK-spillerne er redde for trykket fra publikum?? Very Happy

Rosenborg har kvalifisert seg til Champions League i 9 av de siste 10 årene og er vant med å spille bortekamper i Spania, Italia, Hellas, Tyrkia osv hvert eneste år...!

MALMÖ?? Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.02.2005 01:39    Post subject: Reply with quote

Tjena Jonte! Wink

Fubar. I motsetning til oss har MFF spilt europacupfinale i Serievinnercupen. Det slår et par kvartfinaler om vi nå først skal ta opp tidligere historie.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 27.02.2005 07:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er klar over det... men det er leeeeenge siden. Vi spilte CL senest for noen måneder siden! Poenget var at de fleste spillerne på RBK ikke akkurat blir skremt av å skulle spille bortekamp i Malmö... Wink

Poenget var vel rutine på bortebane, og Malmö kan vel ikke måle seg med de siste 10 årene til RBK (selv om vi aldri har nådd lenger enn kvartfinale) når det gjelder akkurat det. Vi har rutinen i laget I DAG!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.02.2005 11:26    Post subject: Reply with quote

Nei, for all del, men poenget mitt var at våre prestasjoner i 97-98 er historie de også, dog noe nyere historie.

Personlig hadde jeg glatt bytta noe av "rutinen" der mot ren skjær kvalitet.
Og et "vanlig" RBK skulle slått Malmø, men denne gjengen stoler jeg rett og slett ikke på. Skal Malmø slå RBK, er denne utgaven den perfekte å møte.

Regner uansett med at møtet der nede blir tett siden de er på Malmö Stadion da, og slike nordiske toppoppgjør gjerne er det.

Men jeg blir ikke yr av håp ved tanken på muldyret mot araberen (hoftun vs Rosenberg), "ballkunstneren" Solli mot Afonso, eller det samkjørte angrepet Confused vårt mot Allsvenskans beste forsvar i fjor. Det var forsvaret som redda MFF i fjor. Hadde de ikke ahtt så fantastisk bra forsvar som de hadde, hadde endel 1-0 seiere endt med stygge tall i mot. Nå har de dog mista min favoritt der bak, "Maestro", så like solide er de ikke lenger.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2005 12:59    Post subject: Reply with quote

jonte1010 wrote:
Afonso är en Brasse artist och jag var inte riktigt säker på var han kommer spela... Han kan spela både som Mittfältare och forward ( Personligen ser jag honom spela som forward).


Velkommen til forumet, jonte!

Alfonso skal visstnok begynne å bevege seg mer mot venstre (Recon Wink ):

- Afonso får en ganska fri roll där han får komma från vänsterkanten. Det blir lite som Zidane i Real Madrid. Vi har krav på hans defensiva spel, men han har väldigt stora friheter i sitt anfallsspel, säger Prahl.

Läs mera: Afonso ska bli MFF:s Zidane

Hvor mange himmelblå fans tror du tar veien til Trondheim, Ponte? Ser at MFF Support setter opp charterfly...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 27.02.2005 15:28    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Og et "vanlig" RBK skulle slått Malmø, men denne gjengen stoler jeg rett og slett ikke på. Skal Malmø slå RBK, er denne utgaven den perfekte å møte.


Det er jeg forsåvidt enig i... men jeg håper som sagt det løsner litt for RBK snart!
Back to top
View user's profile Send private message
jonte1010
Junior


Joined: 26 Feb 2005
Posts: 35
Location: MALMØ STAD

PostPosted: 27.02.2005 16:30    Post subject: Reply with quote

2mas

Hvor mange himmelblå fans tror du tar veien til Trondheim, Ponte? Ser at MFF Support setter opp charterfly...
-----------------------------------------------------------------------------------
Jag tror inte att det blir så värst många tyvärr. Men ett litet gäng blir det. Hemma mot er blir det ganska många.
------------------------------------------------------------------------------------
Recon

Og et "vanlig" RBK skulle slått Malmø, men denne gjengen stoler jeg rett og slett ikke på. Skal Malmø slå RBK, er denne utgaven den perfekte å møte.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hur ser ett vanligt Rosenborg ut då? Malmö FF blir bara bättre och bättre och våra "bossar" i MFF (Madsen och Hasse Borg) investerar pengarna Perfekt i bra spelare på marknaden och vi är Sveriges och Skånes rikaste klubb. Men ni är rikare med era 100 miljoner på någon bank i Oslo. Men Svensk fotboll håller på att komma tillbaka nu!
-------------------------------------------------------------------------------------
Fubar
Rosenborg har kvalifisert seg til Champions League i 9 av de siste 10 årene og er vant med å spille bortekamper i Spania, Italia, Hellas, Tyrkia osv hvert eneste år...!
-------------------------------------------------------------------------------------
Ja det är bra men Malmö har haft en tuff period under hela 90-talet och hamnade dessutom i superettan. Men vi är på väg tillbaka och snart är vi Skandinaviens bästa lag igen! vilket vi var under hela 1960-1987... 1979 var vi dessutom i Europacups final (Champions league) och förlorade tyvärr men då hade vi halva laget borta. Vi förlorade mot Notingham Forest med 1-0. Matchen spelades i Munchen.
-------------------------------------------------------------------------------------
Recon
det samkjørte angrepet vårt mot Allsvenskans beste forsvar i fjor. Det var forsvaret som redda MFF i fjor. Hadde de ikke ahtt så fantastisk bra forsvar som de hadde, hadde endel 1-0 seiere endt med stygge tall i mot. Nå har de dog mista min favoritt der bak, "Maestro", så like solide er de ikke lenger.
-------------------------------------------------------------------------------------
Vi hade Afonso i laget som gjorde succè. Halmstad var ju i toppen tack vare att dem fick låna Mackan av oss det året. Men nu är Mackan tillbaka och han har ett snitt på ett mål per match vilket är Väldigt bra. han har precis börjar spela i Svenska landslaget och gjort succè där med.
Afonso och Rosemberg är nog bättre än era anfallare?
-------------------------------------------------------------------------------------


Men som sagt jag tar inte ut något i förskott men roligt blir det.. Kom ihåg detta också INGEN SLÅR OSS PÅ VÅRAN HIMMABORG Cool!

med vänliga Hälsningar Jonte1010!
_________________
Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!)
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.02.2005 16:47    Post subject: Reply with quote

Samkjørt angrep var noe ironisk altså!

Afonso går nok utenpå det meste vi har, men ikke nødvendigvis Rosenberg.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
jonte1010
Junior


Joined: 26 Feb 2005
Posts: 35
Location: MALMØ STAD

PostPosted: 27.02.2005 16:55    Post subject: Reply with quote

Jag tror nästan Rosenberg är bättre än Afonso på att göra mål.. Men Afonso är mycket är bättre än Mackan på att Dribbla och slå frisparkar.
_________________
Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!)
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 27.02.2005 17:19    Post subject: Reply with quote

Uansett Jonte1010:

Jeg respekterer selvfølgelig Malmö og gleder meg stort til oppgjørene med både FCK og Malmö! Rosenborg har slitt med å få spillet til å sitte både offensivt og defensivt det siste halve året så dere har god sjanse til å slå oss. Ihvertfall hvis vi ikke klarer å forbedre spillet...

Men det tror jeg vi gjør, og jeg tror det skal bli vanskelig å slå RBK både borte og hjemme... RBK
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 27.02.2005 17:22    Post subject: Reply with quote

Trur vi har nærmere 350 Millioner kr... Og det på en bank her i Trondheim..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 27.02.2005 17:33    Post subject: Reply with quote

Quote:
Afonso och Rosemberg är nog bättre än era anfallare?


Du ska vara glad att ni inte har Frode Johnsen på topp Cool

Kul med en Svensk förresten...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb