English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FCK - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 03.03.2005 23:55    Post subject: Reply with quote

Quote:
må si Solli skuffet i dag..flere ganger han gikk inn i motstander i steden for å gi ballen videre til åpen medspiller...


Det er ikke så rart sålenge treneren BER om det jmf Perry`s nyttårsbrev der en "gjerne skal utfordre før en bruker pasningsalternativer for å gjøre det vanskligere for motstanderen"

Resultatet må vi jo være fornøyd med da, allt tatt i betraktning. Vi spillte dårlig offensivt, OK defensivt, men nektet likevel FCK to poeng hjemme...

Mye å jobbe med før hjemmekampen mot Malmø, men tar vi tre der så er vi sjef i gruppa.

Magne Hoseth er forøvrig ikke sunnmøring og er mer hata der enn i trøndelag...og han foretrekker nok trøndere framfor sunnmøringer sjøl...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 04.03.2005 00:02    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
De' va no som svarte... Mad

Typisk vår flaks at det er frk. Hoseth som skal avgjøre dette, og STJELE to poeng ett minutt over overtida.
Erik87, vi kan ikke sammenligne med Benfica-kampen. Problemet der var at dommeren ikke evnet å legge til den faktiske tiden som ble sølt bort på alle de portugisiske dødsfalla i løpet av kampen. Nå var problemet at dommeren la til mer enn korrekt overtid. Det kan kanskje forsvares, men jeg synes likevel at tiden Hoftun var på sidelinja ble utnyttet godt nok. Når presset blir så stort som det ble mot slutten av denne kampen her, så er det jævli godt gjort å holde hodet kaldt, og det greide vi heller ikke. Derfor scora den hestpeisen på overtid av overtida. Kanskje er jeg farget av å ha hørt på kong Kim Rud, men jeg synes det var litt lenge. På tross av skaden til Hoftun, som ikke tok så lang tid.
Vi skulle hatt tre poeng i dag. Og helvete er løs når Hoseth, av alle, skal få den h***** utlikninga.


Nei, kan egentlig ikke sammenligne med den. Var bare det første drøyeeksempelet jeg kom på i farten!
Kan jo også legge til at jeg synes dommeren gjorde en god jobb idag!

Det Solli trenger er personlig trening. Er det ikke mulig å hente inn skammelsrud til å lære han litt om den rollen? Eller bør Eggen gå inn å drille han litt i den rollen. Personlig ser jeg for meg Solli i denne rollen. Han har kvaliteter, sliter bare med å få de ut. Tiltross for endel dårlige og tildels håpløse pasninger og forsøk, synes jeg at han hadde noen geniale pasninger i ny og ne.

men nå burde man tatt kvelden! Godnatt!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Magnum
Junior


Joined: 05 Feb 2005
Posts: 2

PostPosted: 04.03.2005 00:36    Post subject: Reply with quote

Jeg ved, hvilken fornemmelse det er, i sidder tilbage med, efter den kamp.

Lidt ala, det er kraftede noget pis, at vi ikke vinder i dag.Vi havde kontrol på den kamp, og så er det ovenikøbet en tidligere Moldegut, der scorer.Satans osse!!!!!!!!!!!

Men ved i hvad, kære Rosenborgfans, ved i hvordan det var at stå på Esbjerg stadion i november, med ildrøde kinder, og tæer, der var ved at fryse af, og se Esbjerg spille Rosenborg ud af banen i en times tid, og kun føre 1-0.Vi havde chancer til både 2 og 3, men var ikke effektive nok.Som trold af en æske, scorede Rosenborg til 1-1 med små 25 minutter igen, og vandt 2-1 på et mål i det 89 minut.

Det var nedtur af dimensioner.Den kamp burde vi have vundet.Its payback time, og Rosenborg har indtil nu, været det heldigste hold i Royal league, men som de siger, man kommer et stykke med held, men når det slipper op, ser man holdets reele styrke, og det så vi idag.I score 2 mål, på 2 personlige fejl, og det var i tæt på en sejr, i en kamp, i på ingen tidspunkt har spillemæssigt kontrol over.

Favoritter til sejren sammenlagt.Tja, jeg tipper en finale mellem Våleregnen og FCK.Malmø er den største hordel på vejen mod finalen for FCKerne, men med det spil, de leverede idag, er jeg overbevist om, at de nok skal klare den, med den tidligere Esbjerg målmand, Benny Gall imellem stængerne.

Magnum, højråbende og meget gestikulernede Esbjerg Fan!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 04.03.2005 07:13    Post subject: Reply with quote

Er det noen som kan si meg hvorfor ingen RBK-spiller er kynisk nok til bare å meie Hoset ned...???????? koste hva det koste vil!
Kampen var uansett nesten over! Det er tross alt bedre med ett gult/rødt kort enn å miste 2 poeng!

Faen ass, andre lag ville gjort det! Er RBK for snille? Vi behøver ikke vinne Fair Play hvert år! Går ikke langt i CL om vi ikke er preget av mer kynisme!
Back to top
View user's profile Send private message
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 04.03.2005 07:22    Post subject: Reply with quote

Magnum wrote:


Men ved i hvad, kære Rosenborgfans, ved i hvordan det var at stå på Esbjerg stadion i november, med ildrøde kinder, og tæer, der var ved at fryse af, og se Esbjerg spille Rosenborg ud af banen i en times tid, og kun føre 1-0.Vi havde chancer til både 2 og 3, men var ikke effektive nok.Som trold af en æske, scorede Rosenborg til 1-1 med små 25 minutter igen, og vandt 2-1 på et mål i det 89 minut.


RBK er sannsynligvis det laget i Norden som er flinkest til å score mål, de siste 10min av kamper når de trenger det!
RBK avgjorde seriemesterskapet i fjor i denne perioden!
RBK vant en rekke kamper forrige sesong de siste 10min..
Men RBK er ikke vant til å slippe inn mål på overtid.

Du kan på mange måter si at vi fikk smake vår egen medisin, ja!
Håper bare at dette ikke medfører en mental-sperre
..
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.03.2005 07:28    Post subject: Reply with quote

$RBK$ > Brann wrote:
Er det noen som kan si meg hvorfor ingen RBK-spiller er kynisk nok til bare å meie Hoset ned...???????? koste hva det koste vil!


Fordi Basma ikke rakk fram ?
Fordi en ikke er kjapp nok til å flytte på beina som 1.steforsvarer ?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 04.03.2005 08:06    Post subject: Reply with quote

Magnum wrote:
Its payback time, og Rosenborg har indtil nu, været det heldigste hold i Royal league, men som de siger, man kommer et stykke med held, men når det slipper op, ser man holdets reele styrke, og det så vi idag.I score 2 mål, på 2 personlige fejl, og det var i tæt på en sejr, i en kamp, i på ingen tidspunkt har spillemæssigt kontrol over.
...
Magnum, højråbende og meget gestikulernede Esbjerg Fan!!!!!!!!


Så bra at du har kjære FCK å støtte deg til når ditt eget lag svikter... så slipper du liksom å bare heie på taperlaget...?
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 04.03.2005 08:12    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ikke å si det, men dette var rett og slett rævva! Og nå må Perry slutte å skylde på at alle andre er blitt bedre, det er RBK som har blitt dårligere, ingen tvil! Og hva med innsatsen til gutta, ikke mye snakk om å blø for drakten, tar de det som treningskamp eller? Fader, det må da gå an å trø til i duellene!

Irritert nå, men håper selvsagt det går seg til utover våren....
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 04.03.2005 08:13    Post subject: Reply with quote

Det var vel ingen tvil om at FCK viste at de var et godt lag i går... tror ikke RBK kan forvente å kjøre over et slikt lag hverken borte eller hjemme selv når de får spillet på gli.

Pr i dag kan vi i ihverftall ikke matche angrepsrekka deres...
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.03.2005 08:34    Post subject: Reply with quote

"- Vi brukte ikke mellomleddet og fikk ikke rettvendt midtbanespillerne. Det ble for få gjennombruddspasninger bak FCK-forsvaret. Det er noe vi må jobbe mer med, sa Hansen.

- Men alt i alt er 2-2 et greit resultat. Vi hadde ikke mange sjanser, så vi er fornøyde, oppsummerte han. "

Hvor j.. mange måter skal man skjult si at midtbanespillerne i denne klubben ikke holder mål? Spesielt Solli!

Og den siste setninga der er for meg noget motsigende.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.03.2005 09:16    Post subject: Reply with quote

Det som forundrer med med trener-regimet i RBK idag er alle de "rare" uttalelsene og valgene som blir gjort ang. midtbanen.

RBK`s suksess og Eggens fotball-lære har samhandling som fundament. Spesiellt samhandlingen på midtbanen, der bevegelsesmønster og pasningsalternativer er så godt drillet at en midtbane av middels spillere matcher midtbaner med klassespillere.

Med vinglinga mellom ulike formasjoner og den stadige vekslinga av hvilken posisjon hver enkelt spiller i undergraver hele mestringen av samhandlingsmønsteret.

Solli/Winsnes ER enten sentral midtbanespiller ELLER indreløper. Ikke det ene øyblikket det ene og i neste kamp det andre. En må bestemme seg for hvilken posisjon en ønsker en spiller i og holde seg til det.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 04.03.2005 09:17    Post subject: Reply with quote

Ok, midtbanen fungerer ikke, men det gjør ikke angrepsrekka heller - og aller dårligst fungerer jo samspillet MELLOM disse to lagdelene. Jeg savner vingspillet, og ingen skal fortelle meg at andre lags forbedringer kan umuliggjøre godt vingspill. Foreløpig synes det som om alle de på topp er mest interessert i å trekke inn som midtspiss - håper det blir bedre etter hvert. Litt skummelt at det i hver kamp er "de gamle" som står fram - Stensaas, Riseth, Strand - kanskje kan Dorsin og Helstad bli bedre hvis de bruker litt tid på egentrening i stedet for å henge i Dorahallen og se på bedriftsfotball......
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 04.03.2005 09:35    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Det var vel ingen tvil om at FCK viste at de var et godt lag i går... tror ikke RBK kan forvente å kjøre over et slikt lag hverken borte eller hjemme selv når de får spillet på gli.

Pr i dag kan vi i ihverftall ikke matche angrepsrekka deres...


Så vi samme kamp? Deres angrebsrække var da ikke noget specielt det var vores forsvar som lavede nogle grove fejl.
Synes egentlig forsvaret generelt spillede godt, men ved 1-1 målet stod der 3(!) Rosenborg spillere rundt om Santos og og kiggede på mens han scorede, havde ikke klandret dem hvis de havde været uheldige med en tackling og lavet straffespark, for så havde de i det mindste gjort noget.
Da Rosenborg skiftede Helstad ind blev jeg glad, lige indtil jeg så at de tog Ødegaard ud og placerede Helstad på kanten, Helstad SKAL spille på midten IKKE på kanten. Ikke at Ødegaard spillede godt, synes han spillede generelt dårligt, men sæt da Storflor ind i stedet for Helstad på den plads.
Synes Rosenborg viste gode takter og Braaten fightede rigtig godt, synes han var kampens spiller, stærk forfulgt af den bedste angriber i Rosenborg for tiden Ståle Stensaas(Rolling Eyes). At Magnhild scorede til sidst var jo utroigt ærgeligt, men det er mere ærgeligt at se Rosenborgs spil efter de har scoret et mål. De spiller kun for resultatet efter en scoring, og der skulle en FCK scoring til før de viste noget der lignede angrebsspil igen. Så scorer de til 2 - 1 og gør akkurat det samme igen, var lige ved at rive mit hår af da jeg så det.
Men synes deres spil er fobedret i forhold til i tidligere kampe, og jeg håber at spillet når at blive endnu bedre før næste Royal League kap.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.03.2005 09:49    Post subject: Reply with quote

Enkelt og greit må jeg si at min mening er at Perry viser en enorm svakhet i taktiske disposisjoner.

Og da tenker jeg bl.a på de ting som litjeggen og harald har tatt opp mtp roller, posisjoner, etc.

En ting er at jeg mener vi har en middelmådig stall, etter RBKstandard, en annen er at jeg begynner å bli kraftig redd vi har en trener på et enda lavere nivå. Og i motsetning til haavarl er jeg ikke villig til å vente til sommerpausen med å fatte en dom. Grunnen? Det var den dårlige vår/sommersesongen som kostet VIF gullet.

Foreløpig har ikke Perry vist NOE som helst som skulle tilsi at han er mann for denne jobben. Han slenger med kjeften og er macho i media, men viser ikke en dritt av det i praksis.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.03.2005 09:58    Post subject: Reply with quote

tja... jeg får vel være en av de få som prøver å dra frem noe positivt da..
Ser vi bort ifra kampbildet så er 2-2 borte mot et av Danmarks beste lag et godt resultat.. Det ble en jevn kamp hvor FCK i store deler av kampen var det beste laget... Surt å slippe inn mål på overtid i overtid, men ingenting å klage over.. Det var fortjent.

Det første målet vi fikk scorte ikke Stensås på, men var et selvmål... Makan til keepertabbe skal du lete lenge etter... det andre målet kan man stille spørsmålstegn til både keeper og forsvarer(hvem hadde Frode), men alt i alt en god prestasjon, og man blir minnet på hvorfor Frode Johnsen forsvarer en plass i start11veren....

Målene til FCK var også 2 gode prestasjoner men igjen kan man stille spm ved forsvaret... På det nivået her skal det ikke være mulig å trikse ballen i mål på den måten Santos gjorde... Så jo ut som de spilte kanonball hvor det var om å gjøre å ikke bli truffet av ballen... Og når hoseth får så god tid til å posisjonere seg , sikte og vente på at ballen skal dette ned, ja da kan de skylde på seg selv...

Igjen trist å se hvordan kantene ikke blir brukt, og synes synd på Ødegård... Det er ikke lett å vise seg fram når man ikke får en enste god ball... De eneste gangene kantene fikk ballen i første omgang var når de spilte seg imellom.... Det tar på når man er på løp, men ikke blir brukt og så må tilbake i forsvar igjen..Drister meg nesten til å si at verken Braaten eller ødegård tjener på å spille for en klubb som spiller slik rbk har gjort den site tiden...

Når det er sagt synes jeg Braaten spilte en taktisk god kamp... Vant 9 av 10 dueller(selv i situasjoner hvor han i utgangspunktet ikke skulle ha nådd ballen), tok flere tunge defensive løp, minimalt med feilpasninger... Og hvis du Recon mener Daniel fortsatt har dårlig mottak, ja da fulgte du ikke nøye med på kampen Very Happy

Oppsummering:

+ Greit bakover

- tannløse og fantasiløst fremover
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim


Last edited by Raem on 04.03.2005 11:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.03.2005 10:13    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Foreløpig har ikke Perry vist NOE som helst som skulle tilsi at han er mann for denne jobben. Han slenger med kjeften og er macho i media, men viser ikke en dritt av det i praksis.


Jeg trekker fram Perry`s nyttårbrev til stadighet for jeg syns det var avslørende i forhold til hvordan mannen tenker fotball, og det som skremte meg litt i det brevet er at han fokuserer på MER kompliserte samhandlingsmønster isteden for å beherske bedre grunnmønstrene.

Dette i en periode der 6-8 spillere skal lære seg RBK stilen.

(Om en blir avslørt i å ikke greie å sjonglere med to baller så hjelper det ikke å trene på tre isteden....eller å skifte ut ballene med kjegler...)

Det og vinglinga med spillerposisjoner og den omvendte V`en gjør at jeg er tvilende til mannens kompetanse på læring/pedagogikk/ferdighetutvikling...og forståelse ev hele samhandlings-filosofien...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 04.03.2005 10:26    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
tja... jeg får vel være en av de få som prøver å dra frem noe positivt da..
Ser vi bort ifra kampbildet så er 2-2 borte mot Danmarks beste lag et godt resultat.. Det ble en jevn kamp hvor FCK i store deler av kampen var det beste laget... Surt å slippe inn mål på overtid i overtid, men ingenting å klage over.. Det var fortjent.


FCK er ikke Danmark's bedste hold for tiden, Brøndby er det bedste hold.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.03.2005 11:04    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
Og hvis du Recon mener Daniel fortsatt har dårlig mottak, ja da fulgte du ikke nøye med på kampen Very Happy


Absolutt. Til den teknikken han viser i andre faser av spillet har han et ustabilt og til tider meget dårlig mottak.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.03.2005 11:28    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:


Absolutt. Til den teknikken han viser i andre faser av spillet har han et ustabilt og til tider meget dårlig mottak.


greit.. da har vi delte meninger om den saken..

Quote:
FCK er ikke Danmark's bedste hold for tiden, Brøndby er det bedste hold.


edit: Et av danmarks beste lag...
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 04.03.2005 11:48    Post subject: Reply with quote

rbk mangler en god nok defensiv midtbanespiller.punktum.solli er for upresis,berg er skadet og winsnes er for veik.holder muligheten åpen for koppinen siden jeg ikke har sett han nok,men mitt inntrykk er at han blir sett på som forsvarsspiller (?).alle,absolutt ALLE vet at vi trenger et solid ankerpunkt på midten.da får man for faen se til å finne mannen som kan bekle denne rollen.transfermarkedet er åpent en stund enda!
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2005 13:05    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke at kampen i går var så halvgæren. Selvfølgelig er det mye som irriterer og forundrer. Slik som pasningene til Solli og ballmottaket til Johnsen.

Men jeg er særlig bekymret for når Ødegaard har tenkt å vise hvorfor han kostet 10 mill. Han og Braaten har fått mange kamper i sesongoppkjøringa, og det er jo akkurat det som har blitt etterlyst for nyinnkjøpte spillere. Braaten synes jeg viser positive tendenser i perioder, selv om han fortsatt innimellom virker litt giddalaus og ikke helt inne i systemet. Han kommer. Ødegaard er jeg mer bekymret for.

Synes også det var en påtagelig forskjell i attityde og selvtillit hos lagene i går. FCKs spillere "eide" banen, mens RBK virker mer usikre og har ikke like stor pondus. Savner at fler viser samme holdning som Riseth.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.03.2005 13:36    Post subject: Reply with quote

Som nevnt tidligere så fungerer ikke høyresida. Relasjonene mellom back og ving er ikke der og heller ikke relasjonen mellom indreløper, spiss og ving. Ødegaard er best rettvendt og med rom å utfordre i...men han må da sleppe å gå tilbake for å hente ballen...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.03.2005 14:17    Post subject: Reply with quote

slenger meg på Litjeggen her... Den dagen rbk setter en sentral midtbane SENTRALT og ikke en indreløper vil kantene blomstre.... Når du er ving og skal løpe opp og ned på kanten så er du helt avhengig av å få riktig baller... Ikke en eneste gang fikk de ordentlige baller å gå på.. Av og til kom en halv panisk klarering/forsøk på nå braaten men det hjelper ikke...

igår skjedde som regel 1 av 2 ting da Rbk kom over midtbanen:
enten ble ballen spilt direkte til en av sidebackene som slo en 5 pasning bak vingen. PÃ¥ dette tidspunkt hadde FCK kommet seg bak ballen og enhver sjanse for overganger var borte

Det andre var at midtbanen(spesielt Solli) forserte med ballen inn på motstanderens banehalvdel for så å spille en støttepasning(hvis han ikke mista ballen) til en av sidenbackene som prøvde å legge inn fra 50meter...
Ikke bare stopper det opp spillet, men igjen klarer FCK og komme seg bak ballen...

Når i tillegg Rbk legger seg i en 4-5-1 formasjon blir det vanskelig for enslige Frode å gjøre noe som helst... Husker spesielt en situasjon hvor Braaten kommer seg forbi 3 fck spillere og er ennå ikke kommet seg til midtbanen....
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 04.03.2005 14:25    Post subject: Reply with quote

Synes man skal give Solli en uges ferie, men kræve at han ser nogle kampe i 5 division . Når han så ser at spillerne der spiller for de repsektive klubber i 5 divsion er bedre til at slå pasninger end han er, vil det måske gå op for ham at han er nød til at blive bedre, hvis det da er muligt.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2005 15:03    Post subject: Reply with quote

Man skulle tro vi hadde tapt kampen. Man skulle ikke tro vi snakket om vårt eget lag her.

Solli er ikke skapt for å være ballfordeler på midten. Han har ikke de ferdighetene som kreves for å fylle den rollen. Vi trenger en mann med overblikk og pasninger, og som også kan finne på noe på egenhånd dersom det er nødvendig. Solli var nærmest fraværende i går kveld. Ikke distribuerte han baller, verken fremover, bakover eller tversover. Jeg vet ikke om jeg så Solli gjøre noe som helst konstruktivt på banen i går. Og ser jeg Solli spille sentral midtbane mot Malmø, skal Perry få med meg å gjøre. Noen må snart fortelle han hvordan han best kan utnytte kvaliteten i spillermaterialet. Vi har Norges utvilsomt beste stall, men vi klarer ikke å få det beste ut av hver enkelt spiller. Ødegaard er ikke skapt for å drible med ryggen mot mål. Han er klart best rettvendt, og det sier seg selv at han ikke blir god av å løpe hjemover for å plukke opp ballene. Og dersom han ikke får de rette ballene å jobbe med, så må vi enten sørge for at han får det, eller vi må bytte han ut med en annen spiller, som kjenner systemet ut og inn, og som er bedre med ryggen mot mål enn Ødegaard er. Men slike folk har vi ikke. Bortsett fra Helstad, men Helstad er ikke ving. Dermed blir vi nødt til å finne en annen løsning på midtbanen. Og selv om vi ikke har veldig mange sentrale midtbanespillere, så har vi folk som kan gjøre en mye bedre jobb der enn Solli. Ola prøvde en periode Ørjan som indreløper og Fredrik sentralt, og det gikk ikke fullstendig på trynet det. Fredrik er en grei backup i den sentrale rollen, og han har mye mer å gjøre i den rollen enn Jan Gunnar, selv om Fredrik fyller den venstre indreløperrollen godt. Når Jan Gunnar ikke fungerer, og Ørjan er skadet må vi finne andre alternativer. Både på indreløperplassen og sentralt. Jeg ser ikke bort ifra at det kan være like greit å hive Per inn til ulvene først som sist, når Jan Gunnar uansett ikke greier å få noe fornuftig ut av 90 minutter. Jeg synes ikke Solli har all verden for seg som den andre indreløperen heller. Solli bør kjøres inn i Roars rolle, og rendyrkes der. Det er der hans ferdigheter kommer best til nytte. Både Per, Fredrik og Ørjan er bedre i den andre indreløperrollen. For skal vi ha balanse på midtbanen, så kan vi ikke ha to typiske løpere, men en såkalt "trackdog" (Roar), og en mer spillende type, som kan være en ekstra ballfordeler, og holde igjen litt mer.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb