English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.07.2014 19:14    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
STRANDerGUD wrote:
forøvrig har Unibet også lagt ut odds på dette med litt annet utvalg enn Nordicbet i allefall

https://no.unibet.com/bet...egory/2473

Skremmende lav odds på Fagermo... Surprised
Liten tvil om at 111 på Tom Nordlie er det mest spillbare på den lista.


Perry er i allefall ikke på denne lista xD
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 28.07.2014 19:16    Post subject: Reply with quote

Av en eller annen bisarr grunn har jeg et snev av nysgjerighet rundt hvilken klubb vil bli hans neste...
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 28.07.2014 19:29    Post subject: Reply with quote

Deila har kjøpt Jo Inge Berget. Blir fort ledig på markedet hvis neste kjøpet er nok en nordmann.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.07.2014 19:29    Post subject: Reply with quote

Hehe ja i allefall når man leier den nordmannen fra en annen nordmann Razz
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 28.07.2014 20:29    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:


Edit:
Quote:
Enig i dette. På den annen side: hvem her på forumet ville valgt Skullerud foran denne sesongen?


Vi får vente en stund å se hvorvidt Skullerud var en god ansettelse, jeg tviler. Men med carte blanche på ovegangsmarkedet og en enorm medgangsbølge gjør at fallet ikke har kommet.


Skjønner hva du sier. Men likevel: vi trenger vel ikke vente for å vurdere om Skullerud er en god ansettelse for Molde?
I fjor kom de på 6. plass med 44 poeng, 18 poeng etter Rosenborg.
I år er de mer eller mindre seriemestre i juli, videre i Europa, i kvartfinalen i cupen...

Hvis ikke det er en suksess, er man rimelig blasert.

Hittil i år har Molde med sine 42 poeng bare 2 færre enn for hele fjorårssesongen.

I tillegg spiller de til tider brukbar fotball.
Hvor mye mer bør Skullerud bevise før man kan si at det var en god ansettelse for Molde?


Ble selv satt ettertrykkelig på plass av en kompis i dag da jeg hevdet at Skullerud kom til dekka bord.
Det er nok i beste fall bare delvis sant.
Hva går hans CV ut på?
Tenkte litt på sammenlikningen med Kåre om han skulle innfri utover høsten.
Molde har en benk vi bare kan drømme om,så noe lettere er det der.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 28.07.2014 21:11    Post subject: Reply with quote

Greit nok at molde tok få poeng i fjor, men det var hovedsakelig grunnet en helt begredelig start på sesongen. Hvor mange poeng tok molde siste halvdel i fjor mot første halvdel i år?
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 28.07.2014 21:29    Post subject: Reply with quote

11 første kamper: 7 poeng
Siste 19 kamper: 37 poeng

Første halvdel: 17 poeng
Andre halvdel: 27 poeng

hvis jeg kan å telle.
Back to top
View user's profile Send private message
ImNotFreddy
Senior


Joined: 25 Jun 2014
Posts: 129

PostPosted: 28.07.2014 22:11    Post subject: Reply with quote

Ja, blir nok helt feil å sammenligne tallene for 2013 med 2014 for så å si at TOS ikke kom til dekket bord. Molde sleit fryktelig i starten, og det løsnet vel ikke før Forren kom tilbake.

Ellers så nytter det ikke å se på hva oddsselskapene sier så tidlig. De har ingen "inside information" på dette stadiet da det ikle finnes noe informasjon å ta av. De baserer seg på tidligere ansettelser og hvilke signaler som kommer i media, derfor er også Fagermo den med lavest odds. Han er en typisk signering for den sittende ledelsen samt at han har vert ute i media og meldt interesse.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 29.07.2014 00:39    Post subject: Reply with quote

Oxbailla og Toreinar:

Det er sagt at Hjelpetrenerne/Assistentene til Solskjær var de virkelige kapasitetene i Molde.

Jeg tviler sterkt på at Skullerud er noen stor trenerkapasitet og jeg tviler sterkt på at han egentlig er klar til å drive en toppklubb, å snu motgang til medgang eller å utvikle lag og spillere når medgangen har lagt seg og hverdagen har kommet.

Man kan gjerne tvile på pengene Molde bruker, men fakta er at de bruker ville mengder med penger. Det er enkelt løst med sponsorer, velgjørere og innfløkte avtaler der mye blir betalt utenom klubben og dermed ikke når budsjett/resultat. At de får dekket ethvert eventuelt minus er også selvsagt alltid greit.

Å hente tilbake Forren kostet etter innside-rykter 15,8 millioner kroner, det er en ganske sprek sum penger for en midtstopper og det sier litt om hvilke penger Molde har til å forsterke laget nøyaktig når de vil...


At Moldesupportere vil si at Skullerud er en kapasitet som har utviklet laget overrasker meg ikke i det hele tatt, de aller fleste supportere er idioter som ser på resultat. Skullerud må vurderes om et år halvannet, selv om jeg trodde nedturen vill komme allerede i sommer. Dog er det alltid en fordel å kunne cashe hva du vil for så sultne og unge(!) spillere du vil, viktig fordi meget unge og sultne spillere har et helt annet krav(lavere) til trener fordi de har opplevd lite og er "selvtrente".

At Molde til enhver tid kan ha en tropp på over 35 A-lagspillere er selvsagt en fordel da de aldri har problemer med å stille lag, jamfør våre problemer med å denne sesongen knapt har hatt en forsvarspiller i forsvar.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2014 02:23    Post subject: Reply with quote

Betviler ikke at Molde har brukt og bruker mye penger. Røkke/Gjelsten har eksempelvis spyttet inn over 500 millioner kroner de siste 20 årene.

Når det gjelder Forren var det helt sikkert mye penger de kjøpte ham tilbake for, men husk at de solgte ham for nærmere 30 millioner kroner under et halvt år tidligere. God butikk gjorde de nok også på Jo Inge Berget, Mats Møller-Dæhli og Magnus Wolf Eikrem i fjor, alle unge og landslagsspillere.
Uten å forsvare Skullerud for mye - for jeg vet ingenting om ham, egentlig - så ville mange klubber merke tapet av så gode spillere.

At Molde med færre penger enn RBK har klart å erstatte nøkkelspilleravganger med like gode spillere, sannsynligvis til en billigere penge, kommer muligens av at de ikke har Erik Hoftun som SD.

Synes det høres merkelig ut at du mener unge, sultne spillere er mer eller mindre selvtrente, og at Skullerud nærmest har null innvirkning på at de ser ut til å cruise mot et overbevisende gull. Og hvis assistentene/hjelpetrenerne til Solskjær var de virkelige kapasitetene, hvordan kan du da si at Skullerud kom til dekket bord - OGS tok med seg hele støtteapparatet sitt, om jeg ikke tar feil?

Som sagt vet jeg lite om Skullerud og hvordan det jobbes i klubben, men det ville vært interessant å vite mer. En liten drittklubb som har vunnet fire trofeer de siste fire sesongene (snart), bør åpenbart ha noe å lære et visst flaggskip med slagside. Det er tross alt ikke mer enn fire år siden vi selv var utilnærmelige i norsk tippeliga, så det er ikke umulig å komme tilbake raskt hvis man gjør de rette grepene.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 29.07.2014 07:56    Post subject: Reply with quote

Jeg påstår ikke at han har null innvirkning på det som skjer i Molde, det kan godt hende det senere vil vise seg at han er en god trener. Men han har kommet til en tropp på 35+ spillere har hatt en god greie lenge med forrige regime, det vil ikke si at det verken er Skullerud som har æren for det vi ser nå og det vil ikke si at det kommer til å opprettholdes. Det er det som blir spennende å se.

Knut Tørum vil for utenforstående også hatt en veldig flott greie gående i Rosenborg også, men det var langt ifra tilfellet. Selv om resultatene på kort sikt var veldig bra.

Masse Molde har gjort som er veldig bra, ingen tvil om det. OGS kom inn og profesjonaliserte hele klubben, meget godt jobbet. Resultatet av den jobben står jo idag, det er det jeg mener med dekket bord.

Altså en klubb som driftes "riktig" på alle områder og en tropp på 30+landslagsspillere som de fleste har fulgt et proft opplegg med OGS sitt støtteapparat.

Det var nok for mye å tro at det skulle falle sammen med en gang OGS og apparatet dro, det tar nok litt lenger tid enn det. Men jeg er ikke klar til å gi Skullerud æren for det vi ser eller mene at han er verken en god trener eller riktig valg for Molde på lang sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2014 07:59    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
At Molde med færre penger enn RBK har klart å erstatte nøkkelspilleravganger med like gode spillere, sannsynligvis til en billigere penge, kommer muligens av at de ikke har Erik Hoftun som SD.


Er du sikker på at Molde har mindre penger enn RBK?

Hvis du tar RBK's regnskap, og fjerner følgende poster:

- Lån, avdrag og drift av stadion. (Molde fikk sin for 1 kr., og den var tidligere driftet av Aker ASA)

- salgs- og administrativt personell som skal selge og vedlikeholde kontakt med sponsorer (Røkke/Gjeldsten trenger ikke oppfølging av nevneverdig grad)

- kostnader på VIP delen av stadion til sponsorer (Røkke/Gjeldsten klarer seg med en VIP suite)

- kostnader og tidsforbruk til andre arrangementer som en sponsor forlanger av spillere og andre i organisasjonen som betaling for sponsorpengene.

Etc etc.

Etter korreksjon for alle disse forskjellene, så er det ikke sikkert at RBK har veldig mye mer disponibelt til sportslig drift av klubben, enn det Molde har.

Generelt vil jeg anta at du kan regne med at RBK sitter igjen med 50-70% av pengene fra store sponsorkontrakter når kostnader er fratrukket, mens gaver/tilskudd er 100% rene penger til bruk.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 29.07.2014 08:09    Post subject: Reply with quote

Skullerud har gjort en meget god jobb hos MFK, og slik vi har erfart, det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom ressurser og resultater, selv om det stort sett er det Very Happy .

Skullerud og MFK kan ikke noe for at resten av TL lagene stinker, men deres egne prestasjoner kan de styre selv, og der har de stort sett vært dyktige. Vi kan si at MFK har brukt en del penger, nå er ikke jeg en regnskapsfører, men for meg virker det som om de stort sett har kjøpt forholdsvis unge spillere utviklet de, solgt de, og hentet nye unge spillere igjen.

Nå skal vi vente litt med å konkludere over den jobben Skullerud har gjort, og tross alt MFK har kanskje den beste stallen i TL, men enn så lenge har Skullerud løst oppgaven med bravur.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 29.07.2014 08:11    Post subject: Reply with quote

Norsk trenerrush i mesterligadueller
Oslo (NTB-Espen Hartvig): Fire norske trenere jakter plass i fotballens mesterliga denne uka. Henning Berg og Ronny Deila møtes ansikt til ansikt.

Norges mest meritterte trener Trond Sollied (55) er glad på kollegaenes vegne.

- Dette er nok en kombinasjon av personlighet og tilfeldighet. Slik er fotballen. Men de fleste av de norske har vel spilt i Premier League (øverste nivå i England). Det kan være en av grunnene til at de er der de er i dag, sier Sollied til NTB.

Både Åge Hareide, Berg og Ståle Solbakken spilte på toppnivå i England som aktive.

Sollied har selv erfaring fra mesterligaen med flere klubber. Han har sagt nei til tilbud i det siste og er trolig tilbake som trener om noen måneder.

Hareide starter det hele tirsdag. Hans Malmö FF åpner sin dobbeltkamp mot Sparta Praha borte. (©NTB)
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 29.07.2014 08:33    Post subject: Reply with quote

Plis la det være snakk om ca 4 måneder og at de trenerjobben er her. Jeg hadde blitt overlykkelig om han kom, men innerst inne tro jeg ikke det skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 456

PostPosted: 29.07.2014 08:33    Post subject: Reply with quote

Som hovedtrener i Rosenborg? Smile
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 29.07.2014 08:57    Post subject: Reply with quote

Jeg har veldig liten tro på at han ender opp i RBK. Han er nok som Adressa skreiv - sjekket ut.

Ryktene sier at både Fagermo og Sollied ble tilbudt jobben i sommer. Den ene har gått ut og sagt hvor stor RBK jobben er og at han ikke tenker på forlengelse med nåværende klubb. Den andre sier at han ikke har tenkt så mye på jobber i Norge og at han har sagt nei til klubber i det siste.

Om du får 2.70 for å spille på Fagermo bør du kanskje slå til?
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 456

PostPosted: 29.07.2014 09:20    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:


Om du får 2.70 for å spille på Fagermo bør du kanskje slå til?


Da er det et bedre valg å sette hus og hjem på Bruttern til 2.75 i odds, det er nok han som blir hovedtrener.
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2014 09:29    Post subject: Reply with quote

Fagermo gjør sine hoser grønne
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 29.07.2014 09:41    Post subject: Reply with quote

Kanskje en god investering å sette 100,- på Tørum. Tradisjonelt er det jo det mest sansynlige alternativet Razz

Når det gjelder Skullerud er det nok for tidlig å si hverken det ene eller andre. Virker som det tar ca. 1 år før treneren virkelig vises når de tar over lag som er i skikkelig flyt. En sjimpanse hadde nok klart å få til brukbare resultater i Molde første sesongen. Det er den neste som kommer til å vise hva som bor i treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 29.07.2014 10:00    Post subject: Reply with quote

Quote:
[quote="Spartacus"] Vi kan si at MFK har brukt en del penger, nå er ikke jeg en regnskapsfører, men for meg virker det som om de stort sett har kjøpt forholdsvis unge spillere utviklet de, solgt de, og hentet nye unge spillere igjen


Ja har de egentlig det. De har riktignok kjøpt mye ungt, men de store salgene har vel egentlig uteblitt. Utover Forren så har de solgt Eikrem til Herenveen for en god penge. Der etter er det de som ble med Solskjær ut porten. De kommer sannsynligvis til å lide av det samme som vi gjør nå om et par år, bare i større grad da deres mannskap på 35 mann ikke vil fornye kontrakten og dermed går ut for slikk og ingenting mens Jim Jong Il sitter og gnir seg i hendene. Molde er ikke like attraktive når Man utd linken har forlatt skuta og Solbakken gidder vel bare hjelpe molde til han kan trekke seg ut uten at det ser ut som Solskjær brukte samarbeidet sitt til å plukke alle talentene hans og han kunne forhandle på begge sider av bordet (også kjent som innsidehandel)
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 29.07.2014 10:05    Post subject: Reply with quote

Ja, det blir spennende å se hva som skjer når Hestad og Hoseth forsvinner.

Begynner å bli en kjempestor og relativt ung stall som ikke får spilt noe særlig og dratt på seg erfaring. De som generelt gjør det godt blir jo hentet ut av klubben også.

Men huff. Sitter vi her og diskuterer Molde?


Melder meg forresten på i koret som kaller det et kjøpelag. Men det skal de ha - de er et kjøpelag som bruker pengene sine relativt klokt...
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 29.07.2014 10:18    Post subject: Reply with quote

Husker jeg ikke galt ble vel Forren kjøpt tilbake av Røkke/Aker, han er vel også betalt av Akersystemet slik som Solskjær var.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.07.2014 11:19    Post subject: Reply with quote

Ja, nå er det på tide å snakke om noe annet enn Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Svennarbonden
Senior


Joined: 18 Nov 2007
Posts: 165

PostPosted: 29.07.2014 12:36    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men Fagermo skal ha vært i to møter med RBK-ledelsen allerede før Perry fikk sparken. Og det virker ganske åpenbart at Rosenborg har ansatt neste års assistenttrener allerede.

Fagermo seiler opp som den store favoritten etter min mening. Og det gir meg litt David Moyes-vibber.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 772, 773, 774  Next
Page 106 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb