English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Bodø/Glimt?
Ørlund
1%
 1%  [ 1 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Eyolf
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 2 ]
Svensson
22%
 22%  [ 13 ]
Mix
3%
 3%  [ 2 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Mike
17%
 17%  [ 10 ]
Helland
49%
 49%  [ 28 ]
Sørloth
0%
 0%  [ 0 ]
Riski
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 57

Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 12.09.2014 21:52    Post subject: Reply with quote

Er halve forumet ute på byen? Denne kamptråden var jammen raskt gjennomlest.

Underholdende kamp. Om et av stangskuddene eller noe annet hadde gått inn i første, kunne vel dette blitt litt av et målkalas. Bodø/Glimt var flinke til å tette igjen og bryte forsøkene våre da de la seg bak, men inviterte til fest i mange slags rom når de måte fremover.
Får se om jeg prioriterer å lage en børs i morgen etter cup på Orkanger. Blir nok definitivt Helland som vår beste fra min side. Jevnt om andreplassen.

Ellers var det morsomt at Malec fikk et mål. Nå kan skuldrene senkes litt og han kan fokusere på prestasjon, ikke resultat.

Dagens nedtur var at to av de som var i faresonen for karantene fikk sitt tredje.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 12.09.2014 21:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.09.2014 21:55    Post subject: Reply with quote

Vi produserer mye og bevegelsene offensivt er gode, det er så jævlig digg å se hvordan både Mix og Jensen posisjonerer og beveger seg som klassiske RBK-indreløperer og hvordan særlig Dorsin søker riktig hver gang. Vanskeligerer er det faktisk ikke, ta notater PJ Hansen! Defensivt er det ruskete, særlig Eyolfsson og til tider Svensson slet.

Børs:
Ørlund 4
Svensson 5 (god offensivt, shaky defensivt)
Eyolfsson 4
Reginiussen 5
Dorsin 5
Jensen 7
Selnæs 5
Mix 6
Helland 7
Sørloth 5
Riski 5
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 12.09.2014 21:58    Post subject: Reply with quote

D. Örlund: 5
J. Svensson: 7
H. Eyjólfsson:5
T. Reginiussen: 6
M. Dorsin: 6
M. Jensen: 7
O. Selnæs: 6
M. Diskerud: 6
P. Helland: 7
A. Sørloth: 5
R. Riski: 6
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 12.09.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

Særloth får ikke akkurat topp score her på børsene, kan noen utrodere litt rundt hans innsats i kampen?

Ut ifra intervjuene med han selv og flere andre fremstår det mere som en sterk 6 evt 7 høres mere fornuftig ut, hva har vg? 3? lol
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 12.09.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

Utvidet video med høydepunkter.

http://dbtv.no/3782250823001
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2014 22:17    Post subject: Reply with quote

Ikke verst. Ikke verst i det hele tatt.

Så i kampen i dag at RBK har flere og mer helhjertede bevegelser, og at de prøver å få noe ut av mulighetene når de kan. Det ble mange cornere men lite uttelling der. Derimot spilles det langt bedre mot etablert forsvar enn i vår og sommer, og da skaper vi også flere muligheter i åpent spill og er dermed ikke avhengig av dødballer for å score. Gamst kan gjerne bli på benken all den tid han har vært svak (mildest talt) siden mai omtrent.
Det var en del god fotball å se i dag, og det er nok ikke bare tilfeldig, selv om vi sikkert kan gå på en trasig og lei match mot Haugesund neste gang når vi mangler viktige spillere. I år er tittelmulighetene ødelagt, men på sikt er det kjempeviktig at det spilles litt friskt igjen. Publikum gidder ikke å møte opp på Lerkendal for å se et feigt og tamt hjemmelag som går på banen for å unngå å tape. Så kan man spørre seg om dette øker Kåres sjanser til å bli hovedtrener permanent, noe jeg i utgangspunktet er skeptisk til. Tror han er en super assistent. Det tror jeg derimot Eggen IKKE er. Jeg synes det virker som en dårlig idè å dra inn han inn i et "team" der han, en 73-åring som er så merittert, karismatisk og dominerende som man kan få blitt, skal "assistere" folk han selv har lært opp og utviklet. Det har vi prøvd før, uten at det gikk bra. Mulig personlighet og kjemi har så mye å si at det kan gå langt bedre med Kåre enn med Perry, men jeg tviler. Da tror jeg nesten det er bedre å la Kåre styre skuta selv, selv om det optimale etter min mening er å ha han som assistent og la Eggen være pensjonist.

Örlund 3 - Ikke mye å gjøre, men viser igjen at han er svak på utspill og presisjon ellers. Lei av han nå.

Jonas 7 - Meget god kamp. Full pupp. Bedre fremover enn bakover.

Reginiussen 6 - Bedre enn makkeren sin.

Eyjolfsson 5 - Noe rusten til tider, men ok.

Dorsin 6 - Avskrevet og avskiltet mange ganger oppgjennom årene, men kommer alltid tilbake med ny giv.

Jensen 7 - Solid. Energisk. Lagets viktigste. Holder ting oppe hele veien.

Selnæs 5 - Tja. Gjør det ofte enkelt uten å briljere.

Mix 6 - Bevegelig og skapende. Opp et gir kontra mange av kampene før i år.

Helland 7 - Blir ofte farlig. Vanskelig spiller å håndtere fordi han kan gå både ut og inn. En av mine soleklare favoritter.

Sørloth 4 - Ser ikke noen storspiss her enda, men det er sikkert verdifullt for han å få såpass med spilletid.

Riski 6 - Mobil og kvikk. Scorer igjen. Viktig å ha.



Malec - Godt for han å få et mål. I banespillet: Mye spilleforståelse men ikke alt blir utført riktig. Det kommer sikkert.

Skjelvik - Tja.

Mikkelsen - Rekker å få en assist på de fem minuttene sine.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 12.09.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

Moomoo,
Sørloth hadde en helt grei debut. Viste duellstyrke i feltet ved et par anledninger. Ellers skapte han lite, i en kamp der han med sine 194 cm og 90 kg kunne ha utnyttet våre mange innlegg og cornere. Var til tider feilplassert. Forøvrig var han egentlig bedre enn jeg ventet, men har følelsen av at adecco bør være hans arena neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 12.09.2014 22:32    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig jeg observerer feil sammenlignet med de oppgavene Sælnes faktisk skal løse på midten. Men jeg synes han bli løpende veldig mye i mellom, og sjelden riktig plassert i overgangsfasene begge veier. Synes han ofte er veldig dyp og skaper store avstander mellom angrep og midtbane når vi vinner ballen/etter han har spilt den videre. Han kommer for sent etter og går for langt inn i seksten når han først kommer opp. Når Glimt gjenvinne ballen, ofte på sekstenmeteren, vil Selnæs som førsteforsvarer allerede være på etterskudd.

Noen flere som ser dette?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 12.09.2014 22:33    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Ah, alt er i balanse igjen.

Vi vinner alt hjemme, spiller god fotball, får dommeravgjørelser med oss og det beste av alt - Davy "Kolera" Wathne bruker all intervju tid til å messe om hvor urettferdig det er at RBK har NFF i lomma.


Og høre på RBK hateren Årst med de stygge brillene som sier at han ikke ble imponert.
Molde og strømsgodset ble hauset opp i HVER kamp..selv om de spilte svakt,Men når vi spiller bra er det ikke godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 12.09.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

angvik wrote:
Det er godt mulig jeg observerer feil sammenlignet med de oppgavene Sælnes faktisk skal løse på midten. Men jeg synes han bli løpende veldig mye i mellom, og sjelden riktig plassert i overgangsfasene begge veier. Synes han ofte er veldig dyp og skaper store avstander mellom angrep og midtbane når vi vinner ballen/etter han har spilt den videre. Han kommer for sent etter og går for langt inn i seksten når han først kommer opp. Når Glimt gjenvinne ballen, ofte på sekstenmeteren, vil Selnæs som førsteforsvarer allerede være på etterskudd.

Noen flere som ser dette?


Helt enig med deg i det..men regner med det kommer med erfaring og trening.Skammelsrud var ekstrem god på og lese spillet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 12.09.2014 22:46    Post subject: Reply with quote

28 avslutninger. Det er i snitt én avslutning hvert tredje minutt gjennom hele kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 12.09.2014 23:02    Post subject: Reply with quote

Vg Børsen :

Örlund 5
Svensson (Olsson) 7
Eyjólfsson 4
Reginiussen 6
Dorsin 5
Jensen 6
Selnæs 6
Mix 5
Helland 6
Sørloth 6
Riski 6
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 12.09.2014 23:48    Post subject: Reply with quote

Drøyt å ikke gi noen offensive spillere 7 for en kamp vi skaper 28 målsjanser i.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 12.09.2014 23:59    Post subject: Reply with quote

11 målsjanser.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 13.09.2014 00:00    Post subject: Reply with quote

28 avslutninger, ikke målsjanser.

Spissen Sørloth hadde i alle fall ikke så voldsomt mange av dem. Hans sekser i VG er uansett meget godt betalt.
Pluss for å være mye i feltet og søke raskt inn dit.
Minus for å mangle killer-reaksjonen. Blir lett for puslete (størrelsen i betraktning) og av og til litt avventende. Dog kan det utvikles.

Søderlund var jo ikke langt fra like lite skapende i duellberøringer på vårparten han også. Særlig på hodegoinking av ball var Søderlund ille. Har ikke fått se så mye av Sørloth der, men høyden må da kunne brukes til noe konstruktivt?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 13.09.2014 00:27    Post subject: Reply with quote

Ser folk har miksede følelser rundt Svensson. For min del framstod han som en stor grunn til at Trond Olsen var mer eller mindre usynlig i store deler av kampen (Ja, mannen klarte å få nettkjenning, men that's it). Veldig god framover, og så også ut til å ha styring på når han burde falle av og når han burde støte. Generelt ekstremt imponert over hvordan han har taklet rollen, mener selv at dette er hans beste kamp som høyreback.

En annen ting jeg merker meg, som jeg heller ikke har sett mange kommentarene på, er at vi faktisk snur en kamp på en liten halvtime. Tre mål på 27 minutter er faktisk imponerende.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 13.09.2014 00:43    Post subject: Reply with quote

Svensson ser ut til å utvikle seg til en klasseback. Enorm arbeidskapasitet, timer løp bra, gode innlegg og solid defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 13.09.2014 01:47    Post subject: Reply with quote

En kamp vi har veldig mye nesten. 2 i stolpene eller 3, men den siste gikk inn. Kunne vært litt mer tenning i laget særlig foran målene. Blir til tider stillestående fra angriperne i etablert. Sjanglete bakover fra begge midtstopperne.

Örlund 4 - Har faktisk et par utspill som medspiller klarer å ta ned før han serverer motstander og ut over linja. Prøver noen ganger å sette i gang raskt, men finner ofte ingen på løp.

Jonas 7 - Utrolig bra. Rimelig god kontroll bakover og bidrar veldig framover når han får muligheten. Irriterer meg grønn over at BG får slå kort corner upresset.

Reginiussen 4 - Rusten? Uvanlig mange upresise tilbakespill som Ørlund må kjempe for å klarere til kast. Da ingen kommer opp i press på BG's andre corner blir ballen styrt utagbart i korthjørnet.

Eyjolfsson 4 - En rotete start. Spiller seg opp i vanskelige situasjoner et par ganger som nesten gir BG gratismål. Sterk i forsvar på Corner og dødball. Kommer på ballen ved et par cornere, men virker ikke målfarlig enda.

Dorsin 7 - Rydder opp bakover når det ikke går for fort. Lar seg aldri be to ganger for å gå i angrep. Solid kamp.

Jensen 6 - Står på, men ikke hans beste kamp. Løper som alltid masse og kommer til noen avslutninger. Blir litt het når det ikke går hans vei og får gult kort.

Selnæs 5 - Får ikke styrt spillet som han kan. Veldig gode cornere og står fram i duellene. Kunne lsget straffe i 1 omg. uten at vi kunne protestert for mye. Lar seg trekke opp litt av BG-skuespilleren. Fortsatt ung..

Mix 6 - Mye bra intitiativ og et par gode avslutninger, bl.a. en i stolpen. Har et knepp til i aggressivitet. Faller litt langt ned i forsvar noen ganger.

Helland 7 - Har nesten lyst til å dra fram 8-eren. Vanskelig å ta ballen fra. Kommer ut av trange possisjoner med ball. Setter nesten en i første omgang. Innlegg kan bli bedre.

Sørloth 4 - Artig at han får prøve seg. Blir litt for stillestående og litt pinglete i forhold til sin fysikk. Har noen nesten sjanser.

Riski 7 - Godt å se Riski tilbake i form. Løpsvillig hele veien. Viser goalgetter egenskaper på målet. Gir Dorsin god støtte defensivt og holder posisjonen bra. Innlegg kan vel bedres.

Malec - Veldig god spilleforståelse. Virker treg, men gjør ting enkelt og riktig i oppbyggende spill. Ruver og blir et mareritt for mange forsvar framover. Fint mål.

Skjelvik - Forsvaret ble ikke dårligere da han kom inn. Lite å si

Mikkelsen - Tror han har godt av å være utfordrer på høyre kant. Kommer inn og bidrar med fart og assist til Malecs mål.
Back to top
View user's profile Send private message
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 13.09.2014 07:02    Post subject: Reply with quote

Pinlig filming av Svensson igår. Nesten som John Pelu.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 13.09.2014 07:43    Post subject: Reply with quote

@KFF
Pinlig kommentar, all den tid B/G- spilleren mente det var straffe.

Ellers en fantastisk morsom kamp. Det at kamptråden blir kortere ser jeg på som et sunnhets tegn. Folket synes det er morsommere å se kampen enn å skrive eder og galle på ett forum.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 13.09.2014 07:52    Post subject: Reply with quote

KFF_RBK wrote:
Pinlig filming av Svensson igår. Nesten som John Pelu.


Jeg var litt usikker selv, men jeg regner med det var en kontakt der siden B/G-spilleren mente det var greit.

Derimot ser man tydelig at Svensson sparker borti sin egen fot rett etterpå, og at det er det som forårsaker fallet.

B/G-spilleren fikk neppe dette med seg, og Svennson regnet vel med at han ble sparket ned.

Så, om straffesparket var korrekt eller ikke kommer vel i grunnen an på det kameraet ikke viser, hvor mye kontakt det var in the first place.
Back to top
View user's profile Send private message
Spurven
Proff


Joined: 11 Mar 2006
Posts: 474

PostPosted: 13.09.2014 08:31    Post subject: Reply with quote

Det var ikke mye kontakt med B/G spilleren hadde med Svensson. Men når man løper og en motspiller bare kommer så vidt borti foten som er på vei fremover er det nesten umulig for en person å ikke låse den foten som er på vei fremover bak stamfoten, og man vil (nesten) alltid falle. Det er ihvertfall min erfaring.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 13.09.2014 08:46    Post subject: Reply with quote

KFF_RBK wrote:
Pinlig filming av Svensson igår. Nesten som John Pelu.
Badou sa det var kontakt, og korrekt med straffe. Pinlig innlegg!
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 13.09.2014 08:48    Post subject: Reply with quote

Enig med Spurven.
Det var minimalt med kontakt, men kontakt nok til å henge opp foten til Svensson en ørliten tiendel slik at han til slutt sparket seg selv over ende var det. Straffe.
Forøvrig sitter jeg igjen med en følelse av at vi blir straffet for handser som den situasjonen i første omgang - med Glimtspilleren - oftere enn vi får belønning..
Back to top
View user's profile Send private message
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 13.09.2014 09:38    Post subject: Reply with quote

Har sett litt mer på reprisen, først så jeg bare en klapp på skuldra, men ser nå at det kan ha vært en liten kontakt på hæla. At Glimt-spillern sier det er straffe tror jeg bare er taktikk for for å vise til at han selv skulle fått straffe, den var jo i så fall mye klarere og RBK hade dommern på sin side i de to situasjonene.

Det var uansett bare en remark, syns Svensson var god og Mike Jensen er Gud.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb