English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 20.07.2006 11:32    Post subject: Reply with quote

Enig med primaten i at vi ikke kan skifte trener hver sesong. Det var derfor tvingende nødvendig at vi ansatte riktig mann når Høgmo ble valgt. På det spørsmålet er vel "juryen fortsatt ute". Hvis han er riktig mann så tar det tydeligvis lang tid å snu en trend, hvis han er feil mann så har vi magre år foran oss (For det første fordi jeg tror styret i RBK er villige til å gi Høgmo GOD tid før de erstatter han, og for det andre fordi en ny trener vil bruke tid på å sette sitt eget system og finne sine spillere)
Back to top
View user's profile Send private message
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 20.07.2006 11:44    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
LOST wrote:
nå har jeg begynt å håpe at Rosenborg taper kamper


Du er lost, det skal du ha.

Mulig Høgmo ikke imponerer meg heller om dagen, men to ting;

- Vi har hatt nok trenerbytter de siste åra. Det i seg selv skaper problemer.

- Å dømme Høgmo på at han roser laget i media etter dårlige matcher blir feil. Jeg er sikker på at tonen er mer kritisk innad, hvis ikke hadde han ikke vært topptrener. I media opptrer han som en advokat for laget sitt, han tar dem i forsvar uansett, og selv om det er døllt å høre på vil jeg si det er riktig strategi.


1. At kubben har havnet i denne situasjonen(bytting trenere) er ikke Høgmos feil. Men at laget nå ikke presterer er først og fremst Høgmos annsvar. Hvis han ikke evner å lede laget på en skikkelig måte, bør han finne seg en annen jobb eller klubb. Samtidig.. hvis Høgmo ønsker å spille 4-4-2, bør han helt klar få gjøre det. Hvis RBK annsetter en trener, mener jeg de må gi treneren full tillitt, dvs inkludert å velge formasjon. Syns det er helt utrolig hvis det stemmer at Høgmo ønsker 4-4-2, men at personer i klubben setter seg imot dette.(hvis han ikke fikk i betingelse å kjøre 4-3-3 når han ble annsatt)

Mener at RBK skulle ha hatt en person ifra egene rekker klar lenge før Eggen trakk seg tilbake. En som hadde spilt under Eggen(f.eks Løken) og senere vært hjelpetrener og lært mer..kanskje prøvd seg som hovedtrener i en annen klubb en stund for så å ta over RBK og ført skuta i samme retning når Eggen trakk seg tilbake. Men jeg vet jo ikke, mulig klubben prøvde på dette, men at ingen ønsket å overta(??). Nedturen måtte jo kanskje komme uansett etter at Eggen trakk seg tilbake.

2. Å finne positive ting med laget og spillet er helt fint, og jeg synes ikke man skal kritisere det. Det jeg derimot reagere på er en del utsagn som virker helt virelighetsfjernt. Mulig jeg er virkelighetsfjern også da Razz men det er iallefall slik jeg oppfatter det, og jeg tror jeg er langt ifra den eneste.


Det med at jeg ønsker at RBK skal tape kamper vil jeg utdype litt: La oss si:

1. Rosenborg begynner å finne flyten. At de begynner å spille god agresiv fotball, med masse sjanser og mål.

2. Rosenborg taper en kamp mot et 2.div.-lag + noen kamper til.

Håper jo selvsagt mest at 1. skal skje. (mye mye mer enn 2.)Men jeg tror over hode ikke Høgmo er i stand til dette, dvs i løpet av denne sesongen og heller ikke det meste av neste sesong, og heller kanskje aldri. Hvis ikke 1. kommer håper jeg 2. skjer mer enn mellomting av 1 og 2. av den grunn at noe drastisk skal skje. Sier ikke at dette nødvendivis betyr at Høgmo skal sparkes/gå...vet ikke om det er det beste alternativet, men at det iallefall blir full gjennomgang av hva som går galt. F.eks..Har spillerne tillit til Høgmo?? Hvis ikke, ser jeg ikke noe annet valg enn at han må trekke seg.

Det virker som det hele er en negativ spiral. Det virker som om det ikke blir noen bedring, bare værre og værre. Det jo helt sykt...før var det jo nesten utenkelig at Rosenborg ikke skulle score i løpet av en kamp, og de kunne runnspille verdes beste fotball-lag, og nå sliter de veldig med å score og vinne mot 1. og 2. divisjonslag...i flere kamper på rad...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 20.07.2006 11:46    Post subject: Reply with quote

Det største problemet med Høgmo er at laget er bedre på bortebane enn på hjemmebane.

Dette er jo i for seg ikke noe problem, men når det kommer av at Høgmo har anlagt en spillestil som gjør at laget ikke er i stand til å føre en kamp, ser vi hvorfor det er slik og også hva problemet er. Det er derfor RBK kan herje med Viking den ene helgen, for så å ha store problemer mot 2. div. lag i cupen uka før og etter.

Et lag som ikke klarer å føre kamper klarer heller ikke å oppnå særlig sukess, da det er rett og slett ikke er mulig for et slikt lag. Når Høgmo ei heller neket å innse at spillermaterialet ikke tilsier at formasjonen bør være en ren 4-3-3, legger han bare ytterligere til problmet, for selv Perry klarte å innse såpass..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 20.07.2006 12:03    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder spillemateriale så mangler vi vel kun den (defensive) sentrale midtbanespilleren for å ha typene til 433? Storflor, Essediri og Jamtfall er klassiske vinger, og Kone/Iversen (kanskje tom Braaten) er passende midtspisser. Vi har også en offensiv back (Dorsin), mens Basma ikke lenger passer i noe som helst system.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 20.07.2006 12:05    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
Hadde vi spilt eggensk idag så hadde vi blitt rævvkjørt ala e-cup den gang. Norsk fotball er faktisk bedre nå enn for 10 år siden. Mye mindre skille mellom topp og bunn. Hørte rykter om at brasil spilte fantastisk fotball på 60-tallet også.. Tror ikke den hadde fungert så bra idag heller....

Det blir en veldig enkel påstand. Eggens 2001/2002-utgave av RBK ville vel slått 88-utgaven også, men differansen til sølv-laget var størst i 88.
Gjennom hele denne perioden utviklet jo Eggen stilen sin. Men grunnprinsippene var hele veien den samme. 4-3-3 og offensiv fotball.
Men Carew ville aldri passet inn sånn som de spilte noen andre år, men Eggen evnet å tilpasse stilen til spillerne sine også.
Uansett hvor dårlig dagens spillerstall er, ville sikkert de fleste ha fått plass på laget i 88. Fordi de individuelle ferdighetene er blitt bedre.
Men nok om Eggen, for hadde han hatt motivasjon til å fortsette å utvikle sin stil ville hverken Hareide, By Rise, Hansen eller Høgmo vært hovedtrenere i RBK.
Feilen med Høgmo er heller ikke (sett med mine øyne) om han ønsker å videreføre 4-3-3. Feilen er at han stadig skifter formasjon og spillestil. At angrepsspillet er totalt ustrukturert og at RBK-kamper for alle nøytrale tilskuere oppleves som dønn kjedelige....
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 20.07.2006 12:15    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:

Mener at RBK skulle ha hatt en person ifra egene rekker klar lenge før Eggen trakk seg tilbake. En som hadde spilt under Eggen(f.eks Løken) og senere vært hjelpetrener og lært mer..kanskje prøvd seg som hovedtrener i en annen klubb en stund for så å ta over RBK og ført skuta i samme retning når Eggen trakk seg tilbake. Men jeg vet jo ikke, mulig klubben prøvde på dette, men at ingen ønsket å overta(??). Nedturen måtte jo kanskje komme uansett etter at Eggen trakk seg tilbake.

Her spør du etter Trond Sollied, Ola By Rise og Per Joar Hansen.
Den første ble god trener for tidlig og de to andre kjenner alle historien videre til.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert
Junior


Joined: 02 Nov 2005
Posts: 37

PostPosted: 20.07.2006 12:48    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Feilen er at han stadig skifter formasjon og spillestil. At angrepsspillet er totalt ustrukturert og at RBK-kamper for alle nøytrale tilskuere oppleves som dønn kjedelige....


Så enig, så enig. Jeg husker at jeg mange ganger under Eggen-perioden kunne utbryte midt under en kamp: "Det må jo være artig selv for en nøytral tilskuer å se på RBK slik de spiller!" Og jeg hadde nesten medynk med supporterne til de andre norske lagene.

Vi er over den perioden nå.....

Er det forresten noen som offisielt har hørt fra Nils Arne Eggen at hans spillestil/ideer ville vært fullstendig utdaterte i dag? Det er mange forståsegpåere som prater om det, men hva sier sjefen sjøl?
Back to top
View user's profile Send private message
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 20.07.2006 12:54    Post subject: Reply with quote

By Ryse var jo keeper, tror det er best med en som har vært har spilt litt lengere fremme på banen når det er snakk om hovedtrener. Så vitt jeg har fått med meg spilte ikke Hansen, eller var hjelpetrener i Eggen-tida så veldig lenge akkurat...

Sollid er jeg litt skeptisk til og usikker på. Hvis det penger som skal til for at han skal trene RBK er jeg enda mer skeptisk. Håper på en med et stort hjerte til klubben som trener. Men jeg må nok kanskje vente en god del år til det skjer, hvis de ikke finner på å ansette Løken da. Noen som vet om Løken er intressert å ta over?

Sollid er kanskje det beste valget, men er det realistisk? Virker som om han kunne ha tengt seg å trene RBK en gang, men tror han heller tenker på en karriere i Europa en stund til før det blir aktuelt.

I første omgang tror jeg det er best å lete litt i Nederland.....
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 20.07.2006 13:01    Post subject: Reply with quote

Virker som Løken vet veldig godt hvordan alt skal gjøres hvertfall Razz Kunne blitt ansatt som rådgiver eller hjelpetrener i første omgang kanskje.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 20.07.2006 13:03    Post subject: Reply with quote

Eller kanskje vi kunne betalt Nordlie for å banke ham opp hver gang han kommer med sine selvfølgeligheter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 20.07.2006 13:04    Post subject: Reply with quote

hoho. godt forslag.
Back to top
View user's profile Send private message
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 20.07.2006 13:21    Post subject: Reply with quote

oddrane wrote:
Virker som Løken vet veldig godt hvordan alt skal gjøres hvertfall Razz Kunne blitt ansatt som rådgiver eller hjelpetrener i første omgang kanskje.


Tror det er veldig viktig at en trener har klare meninger om hvordan ting skal gjøres på banen, og det har tydelig vis Løken ja. Virker på meg som Høgmo har det forsvarsmessig, men ikke angrepsmessig(kanskje han har det til en vis grad, men ikke i nærheten på samme måte som Eggen).

"Kunne blitt ansatt som rådgiver eller hjelpetrener i første omgang kanskje." gjerne det, men tror ikke det er en god ide så lenge Høgmo er trener.


Last edited by LOST on 20.07.2006 13:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 20.07.2006 13:31    Post subject: Reply with quote

Kalle Løken HA HA HA Cool Takk og bevare meg vel, han var en bra spiller for oss, men han har ingenting å bidra med i dag, nada, nichts! Tommel'n ned
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 20.07.2006 13:32    Post subject: Reply with quote

Smile mulig det...
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 20.07.2006 14:48    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
Norsk fotball er faktisk bedre nå enn for 10 år siden.


Norske fotballag hadde bedre resultater i Europa for ti år siden enn i dag, så at norsk fotball er bedre i dag er jeg helt uenig i.

Den nivået RBK og Molde hadde inne siste halvdel på 90-tallet, var ikke Vålerenga og Start i nærheten av i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.07.2006 14:50    Post subject: Reply with quote

Norsk fotball er bedre, men ikke sammenlignet med resten av fotballverden. De har utviklet seg enda mer. Gapet er større.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 20.07.2006 14:52    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:

Et lag som ikke klarer å føre kamper klarer heller ikke å oppnå særlig sukess, da det er rett og slett ikke er mulig for et slikt lag.


Enig. Et slikt lag kan komme et stykke opp på tabellen og greie en cup-seier, men suksess over tid vil de ikke greie.

Det er jo lett å se hva de fokuserer på når det Tørum mente de kunne vært bedre på mot MK var overgangene. Ikke et ord om valgene de gjør i etablert angrepsspill.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 20.07.2006 14:56    Post subject: Reply with quote

Robert wrote:
Jeg husker at jeg mange ganger under Eggen-perioden kunne utbryte midt under en kamp: "Det må jo være artig selv for en nøytral tilskuer å se på RBK slik de spiller!"


Jeg husker jeg satt på Marienlyst og så RBK valse over Strømsgodset på 90-tallet. Cirka halvveis i førsteomgangen begynte tilskuerne å applaudere RBK og høylytt komme med beundrende utsagn om spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 23.07.2006 12:18    Post subject: Reply with quote




Siste nytt fra informasjonsminesteriet:

Quote:

-Vi har hatt problemer med å styre hjemme på Lerkendal denne sesongen, sier han.

-Det har ingenting med spillemønster å gjøre. Men med mange unge spillere i midtbaneleddet er det enklere å spille bortekamper, som åpner seg opp, enn hjemme, hvor vi i ikke får de samme rommene, sier han videre.


RBK - FFK: Roar Strand, Ørjan Berg, Alexander Tettey
RBK - Brann: Roar Strand, Ørjan Berg, Per Ciljan Skjelbred
RBK - HamKam : Roar Strand, Alexander Tettey, Frode Johnsen
RBK - Odd : Frode Johnsen, Jan Gunnar Solli, Per Ciljan Skjelbred
RBK- Sandefjord: Frode Johnsen, Jan Gunnar Solli, Per Ciljan Skjelbred


FY FAEN for en løgner !!
Back to top
View user's profile Send private message
Einherjar
Rutinert


Joined: 06 Mar 2006
Posts: 517
Location: Saupstad

PostPosted: 23.07.2006 12:28    Post subject: Reply with quote

Quote:

RBK - FFK: Roar Strand, Ørjan Berg, Alexander Tettey
RBK - Brann: Roar Strand, Ørjan Berg, Per Ciljan Skjelbred
RBK - HamKam : Roar Strand, Alexander Tettey, Frode Johnsen
RBK - Odd : Frode Johnsen, Jan Gunnar Solli, Per Ciljan Skjelbred
RBK- Sandefjord: Frode Johnsen, Jan Gunnar Solli, Per Ciljan Skjelbred

FY FAEN for en løgner !!


Interessant poeng Smile Må innrømme jeg reagerte da jeg så den artikkelen selv. Er jo bare svada fra ende til annen.
_________________
RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Toom
Senior


Joined: 11 May 2004
Posts: 170
Location: Kristiansand

PostPosted: 23.07.2006 13:29    Post subject: Reply with quote

Kan ikke noen være så snill å konfrontere denne såkalte RBK treneren med dette?!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 23.07.2006 14:02    Post subject: Reply with quote

Diskuterte fotball og PMH's defensive lederstil med Siri Marte Hollekim i hælga.. Hun ble nok litt provosert...

Men du verden,hun er pen...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 23.07.2006 15:25    Post subject: Reply with quote

En ting er jo at Høgmo lyver for å stille seg selv (og laget) i et bedre lys, en annen ting er jo at han tar feil når han peker på en lineær sammenheng mellom alder og evnen til å spille bra på hjemmebane.

Kan måten Høgmo bruker midtbaneleddet ha noe av skylden? Han har jo begynt å spille mer over dette leddet, spesielt i begynnelsen av kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 23.07.2006 15:43    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:
By Ryse var jo keeper, tror det er best med en som har vært har spilt litt lengere fremme på banen når det er snakk om hovedtrener.


Tja, Nils Arne var jo back, så så mange meter er det nå ikke snakk om.. Har ikke José Mourinho vært keeper?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 23.07.2006 20:28    Post subject: Reply with quote

*ber hardt og inderlig til Gud, Jehova, Allah, Odin, Zevs, Jupiter og evnt andre guder som måtte finnes om at Bratseths første handling den 1. august blir å sparke Peg Mathias Høgmo langt til helvete vekk fra Rosenborg, Lerkendal og Trondheim*
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 81, 82, 83  Next
Page 43 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb