English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 159, 160, 161  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 566

PostPosted: 02.03.2016 01:42    Post subject: Reply with quote

Jeg kan forstå at folk snakker om Tettey, siden han tross alt er på utgående kontrakt for en klubb som fort kan rykke ned og har dame som ryktes å ønske seg tilbake til Trondheim, men Markus Henriksen? En spiller som er fast i Nederland, er 23 år og er ryktet til mye større klubber? Sjansen er større for at det blir verdensfred enn at han kommer. Helt totalt usannsynlig! Av og til lurer jeg på hvem som setter ut slike rykter, og hvem som faktisk tror på dem...
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 02.03.2016 01:55    Post subject: Reply with quote

Tror ikke hjemlengselen til mrs.Tettey matcher feks. 8 mill vs 1,5 mill heller.
Hei kjære kone, skal vi ta et par år til og leve lykkelige alle dager eller gi bort 10-15 mill for 2 år ekstra i fantastiske Trondheim?
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 566

PostPosted: 02.03.2016 01:58    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med deg. Usannsynlig med Tettey også, men det er i det minste litt forståelig at man diskuterer det. Henriksen er så usannsynlig at jeg ikke vet hva jeg skal si.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 02.03.2016 14:12    Post subject: Reply with quote

Syns en spiller som Anders Trondsen i Sarpsborg er meget spennende. Må få ristet av han litt etterslegere som medfører for mange gule kort men ellers en terrier som minner meg litt om Svensson på midtbana. Ikke aktuell som den sentrale, men der ser det ut til at de satser på Konradsen og da trenger vi back-up på indreløperposisjonene. Ville jo vært meget bra med en ung spiller som allerede er etablert i tippeligaen og gjorde sakene sine svært godt for Sarpsborg i fjor.

Bør vel heller ikke koste for mye, men kan fort bli høyere priset dersom han slår enda mer gjennom denne sesongen.
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 566

PostPosted: 02.03.2016 14:46    Post subject: Reply with quote

Anders Trondsen kunne lett ha blitt en god indreløper for oss over tid. Jeg hadde vært positiv til en sånn signering.
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 02.03.2016 15:06    Post subject: Reply with quote

TEttey har vel tjent seg opp såpass gjennom årene ute, at han ikke "trenger" de 2 ekstra årene for og kunne leve ett bekymringsløst liv.
han får til salt i grøten med oss også, og det vil ikke forundre meg om han er en moderat og fornuftig herremann i pengeveien.

men mulig det sportslige, kombinert med lønn gjør han vil presse 2 år til ut av kona..

Trondsen har jeg lite tro på. ikke imponert meg særlig de gangene jeg har sett særpingane.. synes vi må satse litt høyere enn det!

Vi må ikke senke kvaliteten i stallen for mye(mener vi pr nå er kraftig svekket fra ifjor)

vi må heller lete etter typer som Konradsen, Tettey etc, som har vist sitt nivå. vet konradsen ikke har helt slått til enda, men har troa på at han med mange kamper i samme posisjon i år, kan bli en GOD spiller for oss!
Back to top
View user's profile Send private message
Kaaremaal
Junior


Joined: 15 Apr 2015
Posts: 78

PostPosted: 02.03.2016 15:25    Post subject: Reply with quote

Tynt:

La veldig godt merke til Habib Bellaid da han gjestet Lerkendal sammen med Sarpsborg 08 i fjor. Ga meg inntrykk av å ha klokskap og styrke på internasjonalt nivå. Dette er altså basert på én kamp.

Ser han ikke har forlenget med Sarpsborg.

Noen andre som har sett mer av ham? Om han er gratis - kunne han kanskje vært en grei signering?

http://www.transfermarkt....eler/27385
_________________
En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8303

PostPosted: 02.03.2016 19:01    Post subject: Reply with quote

30-åringen Bellaid har prøvespilt for LSK i vinter. Han ble jo ganske hardt skadet i fjor høst da han spilte for Sarp 08. Han har spilt over 50 aldersbestemte landskamper for Frankrike inkl flere scoringer! Pluss en A-landskamp for Algerie. Klubbløs pdd?
Back to top
View user's profile Send private message
Talentløs
Senior


Joined: 31 Aug 2008
Posts: 249
Location: Bærum

PostPosted: 02.03.2016 19:26    Post subject: Reply with quote

Ser slik ut. Han står oppført i A-stallen for Sarpsborg for 2015,
men for 2016 er han ikke med.
_________________
Først kaffe, så Cola.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 02.03.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

Bellaid sliter vel enda med litt ettervirkninger siden skaden vil jeg tro.
Kunne vært et bra alternativ å hente om vi solgte en stopper, men passer ikke inn i stallen slik den er i dag.

Gav ham gode skussmål i fjor, og står ved det. God spiller.

Trondsen, tjasj. Helt grei, men kommer nok ikke til å bli kanon. Kunne vært et alternativ om vi ikke hadde Magnus.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 02.03.2016 23:46    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
30-åringen Bellaid har prøvespilt for LSK i vinter. Han ble jo ganske hardt skadet i fjor høst da han spilte for Sarp 08. Han har spilt over 50 aldersbestemte landskamper for Frankrike inkl flere scoringer! Pluss en A-landskamp for Algerie. Klubbløs pdd?


Han var god i et par kamper i fjor..ellers var han jevnt over rævva.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8303

PostPosted: 03.03.2016 17:28    Post subject: Reply with quote

Apropos nye spillere; når stenges overgangsvinduet i Norge? Før eller etter første serierunde i TL?
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 566

PostPosted: 03.03.2016 17:32    Post subject: Reply with quote

31. mars
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8303

PostPosted: 03.03.2016 17:38    Post subject: Reply with quote

Ok. Takk. Da har RBK fortsatt 4 uker på å skaffe seg enda en midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4822
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2016 21:27    Post subject: Reply with quote

Jeg liker taglinen din, Kaaremaal.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sunnhetsmannen
Senior


Joined: 29 Mar 2009
Posts: 244

PostPosted: 04.03.2016 21:55    Post subject: Reply with quote

Hva med et frekt bud på, Børven? Regner med, eller håper, at brakka følger med på situasjonen og ikke venter for lenge.

Av en eller annen grunn så vil ikke mobilen min paste inn linken fra tv2, men klubben hans Twente ser ut til å bli tvagsflytta til 4.div.
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 04.03.2016 22:28    Post subject: Reply with quote

Hva med et frekt bud på Wilfried Kanon,kanon god mst,ferdig handla for våren Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.03.2016 22:52    Post subject: Reply with quote

Han har egen tråd. http://www.rbkweb.no/foru...ight=kanon
Tviler på at han er sugen på spill for oss når han spiller fast på ADO Den Haag. Dessuten har han hatt både kne- og hamstringskade i løpet av det siste året. Nettopp friskmeldt fra sistnevnte skade, spillte hele kampen i dag der ADO vant 2-1 mot Twente.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 05.03.2016 01:45    Post subject: Reply with quote

Æsj...da er den diskusjonen død...trudde han var uten arbeidstillatelse jeg...dårlig research fra min side... Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Draghaug
Junior


Joined: 25 Feb 2016
Posts: 28

PostPosted: 05.03.2016 12:42    Post subject: Reply with quote

sunnhetsmannen wrote:
Hva med et frekt bud på, Børven? Regner med, eller håper, at brakka følger med på situasjonen og ikke venter for lenge.

Av en eller annen grunn så vil ikke mobilen min paste inn linken fra tv2, men klubben hans Twente ser ut til å bli tvagsflytta til 4.div.


Ok-bra spiller, men tror ikke han passer inn på topp hos oss. Er for sped imo. En litt gammeldags spisstype som først og fremst er god til å avslutte. Er ikke noe reelt alternativ på kanten heller.
_________________
Bjørn Otto Bragstad, 4-3-3 og hopprenn i Granåsen
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 05.03.2016 14:41    Post subject: Reply with quote

Ettersom Anders Trondsen er nevnt ovenfor:

Det kom som et sjokk på hele Fotball-Norge da stortalentet valgte å forlate Stabæk til fordel for mindre profilerte Sarpsborg i mars i fjor.

20-åringen fikk ikke spille der han mente han var best, som sentral midtbanespiller, og situasjonen utviklet seg til å bli et problem.

Daværende Stabæk-trener Bob Bradley ble så irritert at han offentlig refset unggutten for å være kravstor.

- Den eneste grunnen til at det er en diskusjon rundt det (posisjonen), er at Anders og faren hans har gjort det til en diskusjon. 95 prosent av fotballspillere i verden ville vært sjeleglad for muligheten til å spille fast på dette nivået i en alder av 19. Skulle tro det betydde noe for en ung spiller, men for Anders ble det for mye fra forskjellige kanter og han klarte ikke putte det til side. Nå får han prøve seg i en annen klubb, og så får vi se, uttalte Bradley til Budstikka den gangen.

Under et år senere er fasiten slik:

Trondsen er blitt en av østfoldingenes viktigste spillere, som sentral midtbanespiller, og spilte 24 kamper forrige sesong. Han er sett på som en av Norges mest lovende spillere, er inne i U21-landslagstroppen som vanlig og har nå kamper for alle aldersbestemte landslag fra G15 og oppover.

- Jeg er veldig fornøyd med at jeg dro til Sarpsborg. Jeg spilte faktisk spiss i Stabæk også, hele vinteren der, så det var ikke bare-bare å være der på den tiden. Men jeg er glad for å være her nå og gjorde rett valg, sier Trondsen til Nettavisen i dag.

Les mer: Ble offentlig refset av Bradley: - Jeg gjorde rett valg
Back to top
View user's profile Send private message
Draghaug
Junior


Joined: 25 Feb 2016
Posts: 28

PostPosted: 05.03.2016 14:49    Post subject: Reply with quote

Om Trondsen fortsetter der han slapp i fjorårssesongen, burde han være en brennheit kandidat, men la oss nå vente og se om han gjør det først
_________________
Bjørn Otto Bragstad, 4-3-3 og hopprenn i Granåsen
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5501

PostPosted: 05.03.2016 16:39    Post subject: Reply with quote

Kult at en spiller selv vet hvor han gjør mest nytte og har stake nok til å ta slik risiko for å utnytte sine sterkeste sider. Greit nok at han er 19 og således er heldig som får spille i TL (hell og hell, det har han gjort seg fortjent til med mye god trening) men det er nettopp slikt som kan virkelig ødelegge karrierer, det å bli brukt feil. Bare se på Skjelbred. Han har riktignok ikke fått karrieren ødelagt men tenk hvor han kunne vært om talentet hans ikke ble ødslet bort på kant på landsen, og også perioder i RBK har han blitt feilbrukt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 05.03.2016 18:33    Post subject: Reply with quote

Tenk bare or Ciljan Hadde Vært om Han aldri ble kVestet aV Stoltidis :&
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn Bratt
Proff


Joined: 16 Jan 2010
Posts: 341

PostPosted: 05.03.2016 19:28    Post subject: Reply with quote

Tenk hvor moomoo hadde vært med et skikkelig tastatur.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 159, 160, 161  Next
Page 56 of 161

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb