English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 404, 405, 406 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.02.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

Ser han hadde 23 kamper og fire mål for Henan Jianye i fjor. Brukbart på 30 kamper.

Imidlertid havnet klubben rett over nedrykksstreken og er kanskje interessert i å bytte ut "grå", utenlandske spillere pga. strammere regelverk? Samtidig er det ikke sikkert fam. Dockal har trivdes så godt?

Uansett vil jeg tro at han har sikret seg og etterslekta et solid økonomisk grunnlag i løpet av året i fjerne østen inkl. sluttpakke for å bryte kontrakten. Beer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 25.02.2018 17:41    Post subject: Reply with quote

Etter at Feyenoord tapte mot PSV Eindhoven i dag har har Hereenveen på 3. plass 11 poengs forsprang til Feyenoord på 4. Det betyr at Midtsjø og Svensson med gårsdagens seier i praksis snart er sikret plass i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 25.02.2018 18:06    Post subject: Reply with quote

Tror du mener AZ.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 25.02.2018 20:27    Post subject: Reply with quote

Det har du faktisk helt rett i. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2018 00:12    Post subject: Reply with quote

19. februar 2012 rusler kompisene Knut Torbjørn Eggen og Per-Mathias Høgmo (58) på en av sine ukentlige turer i fjæra utenfor Moss. Vanligvis har samtalene en bred spennvidde. Men denne dagen snakker Knut Torbjørn mye om at han har lyst til å ta over FFK igjen. Dagen etter går FFK-helten bort. Nå, seks år senere, er det bestekameraten som har fått i oppgave å gjenreise byens fotballflaggskip.

(...)

Selv om 58-åringen taklet nedturen med landslaget bra, har han også kjent på hvordan det er når kroppen sier stopp. Året var 2007 og Høgmo fikk i oppgave å reise den vaklende storheten Rosenborg.

– Som trener gikk det lenge bra, og vi fikk snudd skuta. Men da sportsdirektør Rune Bratseth tok permisjon, så sa jeg ja til å ta over også den stillingen. I en periode jobbet jeg sikkert opp mot 250 prosent stilling. Til slutt sa det stopp.

Kroppen ville ikke mer. Etter mange år med for mye jobb var det nok. Han ga seg i RBK.

– Jeg var sykemeldt i tre måneder, men i dag ser jeg tilbake på hele perioden som veldig lærerik. Jeg lærte å kjenne meg selv og hvordan kroppen min og hodet mitt fungerer. I ettertid har jeg stått langt bedre rustet til å takle stress og press, sier han.

(...)

Og det hele startet hjemme i Gratangen – som spillende trener. Deretter gikk ferden videre til Tromsdalen hvor han blant annet førte laget til opprykk. Så, i 1992, ville Nord-Norges stolthet, Tromsø IL, ha sin tidligere spiller som trener.

Da var Høgmo 32 år gammel. Men samarbeidet varte kun et halvt år før den unge treneren fikk sparken.

– I ettertid ser jeg at jeg ikke kunne nok den gangen. Derfor søkte jeg mer kunnskap på Idrettshøgskolen i Oslo. Den gangen var vi en familie på fire som flyttet inn på en 20 kvadratmeter stor hybel på Kringsjå. Det var selvfølgelig tøft, men en veldig viktig periode av livet mitt.

Høgmo tar av seg solbrillene der han sitter ved bassengkanten i Tyrkia.

– Jeg vil faktisk si at høsten 1992, da vi flyttet til Oslo, var et vendepunkt i livet mitt. Jeg har alltid vært sulten på kunnskap, på teoretisk ballast, og det fikk jeg i nettopp denne perioden. Jeg studerte på NIH, og trente Fossum samtidig som jeg jobbet som distriktsansvarlig i fotballforbundet og var trener for yngres lag på siden. Heldigvis hadde jeg en kone ved min side som støttet meg hundre prosent, sier han.

Les mer: Fotballfilosofen

Liam Henderson has scored his first goal for Bari.

The ex-Hoops youngster has made five appearances for the Serie B side since joining the Italian club last month.

And he finally opened his goal account when he scored just two minutes into their game against Ternana this afternoon.

The Biancorossi ultimately went on to win the game 2-1.

Read more: Former Celtic starlet Li...at Ternana

Iversen har slitt med prolaps siden midten av 20-åra. Spørsmål om operasjon var også oppe til vurdering da han var tilknyttet den engelske klubben Tottenham. Problemstillingen den gang var imidlertid at det fantes en 50 prosent sjanse for at han aldri mer kunne spille fotball igjen, dersom han gjennomførte inngrepet.

- Så da ble det jo helt uaktuelt. Jeg har dermed heller gått med smerten.

- Hvordan blir det for deg å leve videre med den kroppen du har nå?

- Det har jeg tenkt litt på det siste året. Jeg er jo fortsatt med og spiller litt fotball i 5. divisjon, men jeg klarer jo ikke å gjøre noe dagen etter at jeg har spilt kamp. Jeg får heller ikke til å sove etter kamp. Så jeg må undersøke hva en operasjon vil innebære for meg nå.

Les mer: Steffen Iversen trakk seg fra «Mesternes». Det visste han allerede fra dag én



Ryggen ble også det som skulle felle 41-åringen i «Mesternes mester», da han nylig trakk seg fra innspillingen. Iversen er innforstått med at skadene vil følge ham livet ut.

- Hvis jeg har vært gjennom tunge aktiviteter, er det noen dager så ille at jeg ikke kan reise meg fra senga. Jeg kjenner et ubehag hele tiden, men jeg trener for å holde det litt i sjakk. Så hverdagen er sånn helt okay, men jeg vurderer sterkt om jeg skal operere nå. For nå er det skikkelig ille, sa Iversen til Dagbladet i forbindelse med tv-exiten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKdesi
Proff


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 440

PostPosted: 28.02.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

Christer George – fra profesjonell fotballspiller til eiendomsutvikler i Kubik Eiendom

http://blogg.kameo.se/int...er-george/
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.02.2018 21:13    Post subject: Reply with quote

Svensson og Mitsj med hver sin assist mot Twente i dag. Det står 4-0 i skrivende stund med fem minutter igjen å spille.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2018 23:17    Post subject: Reply with quote

Minnesota United finally parts ways with former captain Vadim Demidov

The saga is finally over for Minnesota United and its first-ever captain.

A source close to the team confirmed Tuesday that United will buy out Vadim Demidov's contract, his salary worth a team-high $550,000, ahead of the roster compliance deadline of Thursday. The team is expected to make the formal announcement Wednesday.

Demidov played and started just three games in the Loons' inaugural year in Major League Soccer, which happened to be all of the squad's biggest losses to start the season. He rapidly fell out of favor, eventually relinquishing the captaincy to fellow center back Francisco Calvo. United had been trying to offload the 31-year-old from Norway for months, but a buyout became the only option.

Bari reveal former Celtic star Liam Henderson was snapped up for a ridiculously low fee

He's been widely praised in Italy for his performances since his January transfer and Bari sporting director, Sean Sogliano, has revealed he was delighted to land the former Scotland Under-21 star.

He said:

"Liam Henderson 's transfer was seven months in the making for us.

"We ended up signing him for only 130,000 euros. Last year we were told he would cost 2 million euros."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 01.03.2018 02:23    Post subject: Reply with quote

Rade Prica sin sønn har debutert for Malmö (!). Tim Prica er 15 år gammel (2002 modell).

https://www.aftonbladet.s...t--for-mff
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.03.2018 20:45    Post subject: Reply with quote

Philadelphia Union today announced that the club has acquired attacking midfielder Borek Dockal (pronounced: BOHR-eck DOEtsch-CAL), pending receipt of his P-1 Visa and International Transfer Certificate. A native of the Czech Republic, Dockal joins the Union as a Designated Player on loan from Chinese club Henan Jianye. He will occupy an international roster spot for Philadelphia.

(...)

“When we set out to identify targets for our number 10 position that would be a good fit within our system and parameters, Borek stood out as a leading candidate from the very beginning,” said Union Sporting Director Earnie Stewart.

“We believe Borek has the quality to make everyone around him better. This deal took time and patience to complete and we are excited to welcome him to Philadelphia. We look forward to integrating him with our group as quickly as possible as we turn our attention to the 2018 opener on March 3.”

Read more: Philadelphia Union Acquire Attacking Midfielder Borek Dockal

Each year, Norway sends a huge Christmas tree to London to display in Trafalgar Square, but a month later another giant present from the country arrived just up the road at the club’s Soho offices to complete a deadline day move. Alexander Sørloth has enjoyed quite the journey to make it to the Premier League, and here he talks Jonathon Rogers through his route to south London.

(...)

“It’s really rare for a Scandinavian player to go directly from Denmark, Norway or Sweden to the Premier League. I remember Brede Hangeland did; he didn’t play that many games here but he was really good and someone to look up to, but Jonathan Parr plays for Stronsograd (sic) in Norway and I know him well, and Steffen Iversen is one of my idols. I remember watching my first game when I was in a pub in Trondheim with my dad, when I was six or seven, and it was Chelsea v Tottenham - Gianfranco Zola was really good that day.”

The man chaperoning him would also have appreciated Zola’s masterclass, as Goran Sørloth was deemed as one of the best strikers in Norwegian football during the late 1980s and early 1990s. Alexander grew up in a house with five Danish (sic) league title winners’ medals on the mantelpiece, alongside two Striker of the Year awards and 55 Norway caps, including one from the 1994 World Cup. Having come from good footballing stock, Sørloth junior was soon on his way to continuing the legacy.

“It hasn’t been too difficult because I went my own way,” he explained.

“When I play for the national team it gets quite a lot of attention, but it’s getting less and less. He still gets mentioned, which I think is great, because he keeps his name alive!”

Read more: Alexander Sørloth On His Road To Palace

Skjelvik håper at MLS-tilværelsen gir grobunn for mer landslagsspill.

– Jeg vil være på landslaget. Jeg får bare prestere godt her, så håper jeg at landslagsledelsen tar turen over og ser at det er høyt nivå.

26-åringen har fått en gullkantet avtale med LA Galaxy.

– Det viser at klubben har lyst til å satse på meg, mener stopperen, som i likehet med Kamara tenker tilbake på juniorfinalen i 2008:

– Det har vært en lang vei å gå. Fra å spille sammen på juniorlaget til Stabæk til å spille sammen og bo sammen i LA. Det er spennende tider, avslutter Skjelvik.

Les mer: Norsk landslagsduo gjenforent i USA: – En rar reise
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.03.2018 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg blir fortsatt sur hver gang Dåtsjkaill nevnes, tenk at vi bæsja så grundig på leggen der. Faen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 02.03.2018 09:53    Post subject: Reply with quote

Samtidig kunne det jo vært betydelig verre. Om prosjekt Perry hadde fått fortsette kunne det endt i billigsalg av f.eks. Selnæs, Midtsjø og Helland allerede høsten 2014, siden han aldri skjønte hvordan han skulle bruke sånne spillere. Det å surre bort Dockal var ille nok, men heldigvis ble skuta snudd i god tid før de virkelige katastrofene skjedde.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 02.03.2018 15:23    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Rade Prica sin sønn har debutert for Malmö (!). Tim Prica er 15 år gammel (2002 modell).

https://www.aftonbladet.s...t--for-mff


Det største talentet jeg har sett. Lekte seg med gutter som var mye eldre da han spilte i Nardo.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 05.03.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

Må si Sørloth imponerer. Han kan bli litt av en spiller om han fortsetter utviklingen.

Jeg er litt overrasket over hvor rask han er, må ha kommet med årene for kan ikke huske at han var så rask i RBK. Litt Carew over han, stor og sterk med veldig bra tempo i beina og kanskje enda litt bedre når det kommer til pasningspill.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2018 09:43    Post subject: Reply with quote

Hatt en enorm utvikling og det gjør vondere og vondere at denne utviklingen ikke kom hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2018 13:02    Post subject: Reply with quote

Stabæk interessert i Vadim Demidov

Stabæk undersøker mulighetene for å hente den klubbløse midtstopperen Vadim Demidov.

– Han er frigitt i USA, vi har fått med oss det, sier Inge André Olsen, sportslig leder i Stabæk, til Budstikka og legger til at de kan være interessert i 31-åringens tjenester.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2018 21:27    Post subject: Reply with quote

Tobias Gran aktuell for utlån til klubb i 1. divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 07.03.2018 14:07    Post subject: Reply with quote

VG erfarer: Demidov enig med Stabæk

VG får opplyst fra informert hold at Demidov vil signere en kontrakt som gjør ham til Stabæk-spiller i løpet av dagen. Den 31 år gamle midtstopperen var i går gjennom en medisinsk sjekk på Nadderud.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.03.2018 21:41    Post subject: Reply with quote

Nesten litt trist å se tilbake på karrieren til Demidov de siste årene. Stor bidragsyter for oss i Hamren-tiden, og et par brukbare sesonger i Sociedad, før det gikk rett i grøfta.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 07.03.2018 22:05    Post subject: Reply with quote

Hadde vel en grei periode i Brann når de kvittet seg med han svenske guden som trener?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.03.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

Tja, han spilte kamper om ikke annet, men synes det var litt ymse det han presterte.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 08.03.2018 00:36    Post subject: Reply with quote

Litt trist at en sympatisk fyr som Demidov går til en semi-kriminell søppelklubb som Stabæk.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 15.03.2018 12:40    Post subject: Reply with quote

Som andre har nevnt andre steder - Daniel Berntsen fra vif til TIL

https://www.nettavisen.no...25023.html

Frister å si noe om at han står godt til supporterne der oppe, men jeg holder meg for god til det.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.03.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Litt trist at en sympatisk fyr som Demidov går til en semi-kriminell søppelklubb som Stabæk.


Hvis Stabæk er semi-kriminell som du sier, hvor mye skal til før en klubb er helkriminell? Manager og Sportsdirektør på nattlige tokt med sammenrullede tepper som er bittelitt for tunge? Men du er snill da Montana, det skal du ha.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 15.03.2018 16:27    Post subject: Reply with quote

Be careful, sier jeg bare
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 404, 405, 406 ... 537, 538, 539  Next
Page 405 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb