English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1265
Location: Oslo

PostPosted: 06.05.2024 21:06    Post subject: Reply with quote

Har stor tro på vårt unge trenerteam. Laget vårt er også ungt og ujevnt sammensatt, så disse tapene og bunnpunktene kommer vi til å støte på med ujevne mellomrom. Så lenge vi ikke får panikk og forlater planene om utvikling av spillestil og gjenoppbygging av stallen, så går det greit for min del. Alt over midt på tabellen er bonus i år uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 312

PostPosted: 06.05.2024 22:24    Post subject: Reply with quote

Helt enig, det er ingen snarveier til å bygge opp denne klubben igjen. Kun godt arbeid gjennom hele organisasjonen over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 300

PostPosted: 07.05.2024 00:34    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Har stor tro på vårt unge trenerteam. Laget vårt er også ungt og ujevnt sammensatt, så disse tapene og bunnpunktene kommer vi til å støte på med ujevne mellomrom. Så lenge vi ikke får panikk og forlater planene om utvikling av spillestil og gjenoppbygging av stallen, så går det greit for min del. Alt over midt på tabellen er bonus i år uansett.


Helt enig. Det dummeste nå er å bli utålmodig. Brann måtte rykke ned to ganger før de skjønte alvoret.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1004

PostPosted: 07.05.2024 13:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ærlig talt vi kommer til å se mye bra av RBK allerede denne sesongen. Det vil ta litt tid å få satt seg skikkelig så forventningene til resultater trenger ikke være så høye, men jeg tror RBK kommer til å se ut som et mye sterkere lag andre halvdel av sesongen. Jeg tror også at alt fra tredjeplass og nedover er vidåpent i år, så skal ikke se bort i fra at RBK faktisk kan kjempe om medalje utover høsten. Men det er ingen faktisk forventning om det.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballack13
Junior


Joined: 09 Nov 2014
Posts: 30
Location: Trondheim

PostPosted: 07.05.2024 14:05    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Har stor tro på vårt unge trenerteam. Laget vårt er også ungt og ujevnt sammensatt, så disse tapene og bunnpunktene kommer vi til å støte på med ujevne mellomrom. Så lenge vi ikke får panikk og forlater planene om utvikling av spillestil og gjenoppbygging av stallen, så går det greit for min del. Alt over midt på tabellen er bonus i år uansett.


Støttes. Det var en del sure miner i Bodø i 2018 da KK hadde sin første sesong i Eliteserien. 11. plass, målsnitt på 1 mål per kamp og negativ målforskjell. Og det var ikke rent få som ville ha hodet til Arteta på et fat etter 8. plass i sin første hele sesong i PL. Skal være forsiktig med å sammenligne klubber i PL som har store pengebinger med dagens fattigmanns-RBK, men at det kan ta tid å bygge lag viser seg gang på gang. Jeg tror de fleste i BG og Arsenal er glad for at de to ble innvilget en porsjon tålmodighet. (Arsenal har kanskje ikke vunnet noe av betydning under Arteta, men de er i alle fall med å kjempe i toppen i de fleste turneringer i de deltar i)

Det er en del som mener at vi har en av de beste stallene i landet og at vi derfor må forvente minste en fjerdeplass i år (den samme stallen som kom på 9. plass i fjor for øvrig). Foreløpig har vi i de kampene hvor vi har spilt med den samme stallen som i fjor tapt alle kamper. I de kampene hvor vi har spilt med den ene signeringen som er gjort under AJ har vi fremstått vesentlig tryggere. Skal sies at motstanden også har vært bedre og at det er tidlig å konkludere om dette er et mønster eller ikke. Men jeg mener at dersom det blir fokusert på kvalitetssigneringer i de kommende vinduene, dvs 1-2 spillere som hever nivået i stallen, og samtidig får beholde de beste vi har nå, jobber godt og med kontinuitet over tid kan dette bli bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 07.05.2024 16:31    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer ikke fantastisk flott fotball men jeg forventer 100 prosent innsats og vinnervilje i hver eneste kamp. Slik var det ikke mot Brann og det holder ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6789
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.05.2024 16:41    Post subject: Reply with quote

Det er jo bare tull. Det letteste i verden er å hevde at det ikke er «innsatts» og «vilje», men det er det jo så klart. Betyr ikke at ting blir bra bare med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 07.05.2024 17:13    Post subject: Reply with quote

Nei det er ikke bare tull. Se kampen mor brann igjen om du er i tvil. Brann vant omtrent samtlige dueller løp mye mer og ville mer enn oss. Så skriver jeg også at jeg ikke forventer at alt er bra for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4962

PostPosted: 07.05.2024 17:49    Post subject: Reply with quote

Vi tapte ikke pga manglende vinnervilje og innsats.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 07.05.2024 18:20    Post subject: Reply with quote

Vi tapte 3-0 pga av vinnervilje og innsats og vi kommer til å tape mange andre kamper pga av det om vi ikke alltid møter med det i bunn.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3242
Location: Oslo

PostPosted: 07.05.2024 18:24    Post subject: Reply with quote

Om jeg husker Alsaker rett så var dette det tredje tapet mot Brann på rad (grøss). Vi blir ikke like utspilt som i andreomgang mot Brann på Lerkendal i fjor, men det er ikke langt unna i første omgang. Da virket det til tider som om Brann har en eller to spillere flere på banen siden de forflytter seg kjappere og smartere.

Om man kaller det innsats eller forflytningsevne er vel ikke så viktig.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 07.05.2024 20:11    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vi tapte 3-0 pga av vinnervilje og innsats og vi kommer til å tape mange andre kamper pga av det om vi ikke alltid møter med det i bunn.

Vi måtte vel i såfall tape på grunn av mangel på vinnervilje og innsats om det du sier skal henge litt på greip. Gidd nå å les over det du skriver om ikke annet din gjøk.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 07.05.2024 23:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvem eller hvordan du forholder deg til mennesker Wiseblood men i min verden er det ikke greit å kalle noen for gjøk. Jeg skriver klart å tydelig at jeg ikke forventer at vi vinner hver eneste kamp ei heller mot brann. Jeg forventer 100 prosent innsats og vinnervilje i samtlige kamper. Det hadde vi ikke mot brann. Jeg tror vi ville tapt likevell, men ikke så mye som 3-0. Mot andre dårligere lag kommer vi til å miste poeng på det.

Så foreslår jeg at du arbeider litt med dine medmenneskelig ferdigheter. Om du er uenig i noe kan du skrive hvorfor du er uenig isteden for å slenge møkk til noen du ikke vet noe om. Lykke til.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 08.05.2024 09:20    Post subject: Reply with quote

Ja Wiseblood, du burde holde deg for god til å bruke G-ordet.
Såpass må vi kunne forvente Surprised

_______________________________________

Troen på Alfred, dette tar tid. Jo fortere han får noen mill til å få inn riktige spillere, jo kortere tid vil det ta.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3242
Location: Oslo

PostPosted: 08.05.2024 11:54    Post subject: Reply with quote

Det blir få innlegg her inne om bare «besserwisserne» skal skrive innlegg Smile

Make kokko great again.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 249
Location: Nordmøre

PostPosted: 08.05.2024 12:26    Post subject: Reply with quote

Ronny Deilas Godset-fotball fra noen år siden var veldig artig å se på. Han mente for øvrig at det aldri var spillere på banen som ikke ga alt de hadde. Når der ser ut som innsatsen mangler, da ligger egentlig problemet et annet sted, sånn oppfattet jeg ham. Innsats er det letteste å få på plass, jeg tror laget kommer til å vokse seg inn i rollene i år. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18551

PostPosted: 08.05.2024 12:43    Post subject: Reply with quote

Ja, føler meg ganske sikker på at "manglende innsats" er en veldig oppskrytt forklaring på dårlige prestasjoner. Hvis avstandene mellom lagdeler og spillere ikke er riktig, motstanderen er god til å være rask i press, grunnspillet ikke sitter slik at man bruker et nanosekund lenger til å orientere seg, man har litt dårligere ferdigheter, pasningene er litt upresise, motstanderen er forberedt op hvordan vi vil spille oss ut, ja, da fører summen av alt dette til at man taper dueller og blir utspilt. Ved at vi terper og terper og terper på spillestil så vil vi etterhvert unngå slike prestasjoner som sist (får vi håpe).
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6789
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.05.2024 13:27    Post subject: Reply with quote

Det er fasit, Henri. Brann har øvd lengre på sin spillestil enn det vi har på vår. Det handler ikke om innsats eller vilje.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 08.05.2024 14:30    Post subject: Reply with quote

Jadda. Ingen grunn til å løpe og jobbe hardt så lenge avstandene sitter. Da kan i grunnen spillerne bare sette seg ned å slappe av Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6789
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.05.2024 15:02    Post subject: Reply with quote

Prøv igjen, da.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1957
Location: Selsbakk

PostPosted: 08.05.2024 15:35    Post subject: Reply with quote

På dette forumet virker det generelt som om det er begrenset rom for konstruktiv kritikk, spesielt når det gjelder å utfordre AJ. Det er et kjent faktum at kritikk ofte møtes med nedlatende bemerkninger eller personlige angrep, mens selve kritikken sjelden blir adressert direkte. Det virker som om diskusjonen heller dreier seg om å angripe den som stiller spørsmål, i stedet for å forholde seg til selve spørsmålet.

Jeg ønsker derfor å ta opp dette igjen og oppfordre til en mer respektfull tone. Jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor det har vært så mange spillerskifter og om strategien til AJ har vært vellykket.

I denne videoen ser vi hvordan AJ unngår å svare på spørsmålet og i stedet går til angrep på journalisten, noe som virker som et forsøk på å avspore fra det kritiske spørsmålet (eventuelt i verste fall at han ikke tenker relasjoner - og at han dermed ikke forstår problemstillingen): https://www.vg.no/sport/f...-skjelbred . Jeg mener dette spørsmålet er relevant. Bør vi ikke heller fokusere på å bygge gode relasjoner og samarbeid, i stedet for å alltid satse på den førsteelleveren som antas å være den beste til enhver tid?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18551

PostPosted: 08.05.2024 16:06    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jadda. Ingen grunn til å løpe og jobbe hardt så lenge avstandene sitter. Da kan i grunnen spillerne bare sette seg ned å slappe av Rolling Eyes


Haha, så du klager over å bli kalt gjøk, men bidrar selv til diskusjonen på denne måten. Fantastisk.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6273
Location: Skottland

PostPosted: 08.05.2024 16:13    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jadda. Ingen grunn til å løpe og jobbe hardt så lenge avstandene sitter. Da kan i grunnen spillerne bare sette seg ned å slappe av Rolling Eyes


Dette er veldig flåsete. Da jeg var i slutten av tenårene brukte jeg å stikke innom den lokale puben for å se CL-kamper, ettersom vi ikke hadde TV3 hjemme. Da vi tapte stort mot lag som Bayern, Real Madrid, Inter, Lyon etc var det alltid en Hold Brillan-type som mente at vi tapte på grunn av manglende vilje og dårlige holdninger. Altså, om du beskylder Roar Strand for å mangle motivasjon har du ikke særlig peiling på fotball.

Fotball er en lagsport. Når samspillet ikke sitter, om de innøvde bevegelsene ikke er gode nok, eller om de tekniske ferdighetene ikke er gode nok, vil laget som helhet hele tiden være på etterskudd. For et utrent øye kan det se ut som at spillerne ikke gidder. Men i praksis betyr det i de fleste tilfeller at spillerne må løpe lengre og mere for å kompensere for at det andre laget rett og slett er bedre.

På pøbben på 00-tallet betydde det vanligvis at de italienske og spanske spillerne var raskere og bedre teknisk enn våre spillere. Men akkurat nå er det fordi Horneland og Knutsen rett og slett har drillet inn lag som sitter bedre og fungerer bedre.

Basert på utviklingen vi har hatt de siste månedene er jeg ganske sikker på at om når vi snakker september og oktober, er det de andre lagene som ser ut som at de mangler motivasjon når de spiller mot oss, ikke oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 320
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.05.2024 16:21    Post subject: Reply with quote

@Bart1: At du ikke innser at du selv bruker hersketeknikker, framstår noe merkelig, men ok.

Du kan sikkert forestille deg hvor mange journalister som svermer rundt Rosenborg hver eneste dag og nærmest forlanger at du bruker tid på dem og deres stadig dummere spørsmål. Og noen av de spørsmålene er virkelig idiotiske og slett journalistisk håndverk. Verken Johansson eller noen andre har noen plikt til å måtte forklare ulike taktiske grep de gjør. Han har sikkert en helt legitim grunn til å gjøre de byttene han gjør, selv om det kan framstå rart fra utsida. Sett fra mitt ståsted virker det litt i overkant å bytte så mange på en gang, men det er sikkert mye jeg ikke vet. Og på bakgrunn av at Johansson slår meg som en trener som er ekstremt kunnskapsrik og gjør mye riktig ellers, stoler jeg på at han hadde en god grunn som sikkert tar mer tid å forklare til en journalist enn han gidder å bruke tid på. Meget fornuftig, spør du meg. På den annen side kan det være at han gjorde en feilvurdering og angrer på valget. I så fall stoler jeg på at han lærte av det, og det må også være lov.

Ingen hevder vel at trenerteamet er ufeilbarlige, men det er da milevis forskjell på stilen og det faglige nivået hos Rekdal, Hareide osv. og Alfred, Jordi og Tettey?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 08.05.2024 16:23    Post subject: Reply with quote

Ja det var flåsete. Jeg mener det var alt for dårlig innsats og vinnervilje mot Brann og det blir møtt med at jeg er en gjøk. Så kommer det jammen enda flere som har behov for å fortelle meg hvor feil jeg tar fordi erhhhm nja ingen argumenter egentlig. Det bør etter min mening være ganske innlysende at brann jobbet hardere enn oss. De løp over oss og vant omtrent alle dueller. Hvis dere faktisk mener noe annet så ok, men ingen grunn til å opptre på en dårlig måte av den grunn. Hvilken diskusjon Henri?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Next
Page 41 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb