English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Djurgården
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2004 23:20    Post subject: Reply with quote

Får man kjøpt billetter allerede( til enga kampen)
isåfall hvor?
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 11.11.2004 23:44    Post subject: Reply with quote

Noen andre som merket en del av kommentarene til Riseth om VIF.. De snakket om VIF sin opptur og Ivers, da nevnte Riseth at Arni hadde fått veldig lite skryt og fortalte hvor utrolig viktig det var med en så god keeper for forsvaret.. Jeg følte at den var litt rettet mot Johnsen, faen den fyren er lite stabil, har dere merket at han er feilplassert i 98% av tilfellene, ikke rart han må hoppe rundt som en keeper i verdensklasse..
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2004 23:49    Post subject: Reply with quote

Ja, spenning og underholdning fikk vi iallefall i sekk og pose...

Dersom kampene i RL blir av dette kaliberet jevnt over, kan det hende vi har en publikumsvinner. Jeg skal ihvertfall se flere av kampene utover.
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 11.11.2004 23:59    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
Får man kjøpt billetter allerede( til enga kampen)
isåfall hvor?
www.ticnet.no, men dessverre tviler jeg på at det blir utsolgt. MEGET skuffet over kunn 8000 i kveld!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2004 00:59    Post subject: Reply with quote

Dette var en merkelig kamp. Jeg synes egentlig begge keeperne var gode, samtidig som begge var noe uheldig på enkelte baklengsmål. Vålerengas tidligere keeper var til tider fantastisk i Djurgårdens mål, men han burde uten tvil holdt Haralds 1-0-scoring, men jeg tror dagens sleipe underlag lurte noen og enhver ute på matta. Jeg synes ikke vi må bli så historieløse at vi glemmer hvor god Espen faktisk er. I dag slapp Espen heldigvis å rote med ballen i beina for mye, i dag var det mye et til tider håpløst forsvar som rotet det til for Espen. Jeg vil klandre Espen spesielt for én scoring, og det er 3-3 målet. Der viser Espen nok en gang at han fortsatt har en del å lære på feltarbeidet. Espen går altfor ofte ut på baller han ikke når, og det er en taktisk feilvurdering av Espen, som Jørn og Ivar bør se til å lære han snarest. Vi kan ikke bare skylde på Espen for at gjestene fikk 4 mål i dag. Det må jo nevnes at svenskene faktisk får stå helt alene på vår 16-meter ved flere anledninger. De scorer to mål som en følge av det. Vi må få inn noen forsvarsspillere som faktisk kan dekke riktig mann. Det er BALLFØRER som er den største trusselen, ikke et av mange mulige pasningsalternativ. Espen redder forsvaret vårt flere ganger i dag.
Vi spiller glimrende offensivt, men det skorter på avslutningene. Øyvind har spesielt én utrolig sjanse i kveld. Alene med keeper setter han ballen midt på Touray, hvorfor ikke i lengste hjørne? Kan Storflor venligst svare meg på det? Lær deg hvor åpningene er, Øyvind. Du kan ikke gamble på å skyte tvers gjennom keepers kropp, det er faktisk umulig. Er korthjørnet dekket av keeper, skal du styre ballen inn i lengste. Forstått?
Det er mye bra, men også veldig mye å sette fingeren på.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 12.11.2004 01:49    Post subject: Reply with quote

joakleis skrev:
Quote:
Dette var en merkelig kamp.


og

Quote:
Det er mye bra, men også veldig mye å sette fingeren på.


Jeg er så enig, som det går an i dette. Synes det var en MEGET oppløftende kamp offensivt. Nå fikk jeg ikke sett kampen mot Lyn, men dette må ha vært noe av det beste spillet RBK har vist på en stund... Dog sitter jeg, og flere med meg, igjen med en følelse som om vi hadde tapt...
Dette var som å lide seg gjennom Panathinaikoskampen på nytt...

Jeg lurer på flere ting. Er det mulig det faktisk ikke bare er bakover det skorter? Selv har jeg ment at noe av grunnen til at RBK var farlig nær å rote bort ligagullet var på grunn av vesentlig flere innslupne mål. Dette skyldes oftest dårligere defensivt spill - les forsvarsspill og keeperspill... Likevel er det mer å sette fingeren på. RBK skaper ofte veldig mange sjanser, men scorer ikke like ofte...

I dagens kamp så vi begge deler! Det er så synd at RBK svikter i de avgjørende fasene, DE VIKTIGSTE FASENE, i begge ender av banen. Spesielt fordi de faktisk til tider spiller VELDIG GOD fotball! Dette blir overskygget av grusomme defensive feil, og/eller manglende offensiv uttelling. Det er ikke noe som er verre enn å sitte å se på en kamp som ikke får riktig utfall, eller var det kanskje akkurat det den gjorde...?

I dag burde RBK scoret flere og sluppet inn færre mål... Går det an å si dette og mene det, uten å bli beskyldt for å være kravstor? Jeg våger å si dette. For så gode til å skape sjanser som RBK var idag, er det sjeldent å se av et fotballag, men likevel sitter man igjen med en vond følelse... Sad

Men likevel, fortsett videre på dette! Lykke til videre RBK! Smile

En ting til som skuffet stort! Hvor var 12.mann???!!! Selv kjøpte jeg billett sent og da var det så og si helt fullt rundt der jeg valgte plass. Men under kampen var det flust av ledige seter... Hva er dette! Over 17.000 i snitt hele sesongen, men bare i underkant av 8000 fremmøtte... Dette var DÅRLIG! At det var en torsdag, litt duskregn og tv-sending er ikke god nok unnskyldning i mine øyne. Det er selvfølgelig alltid fullt på champions league, det er tilnærmet fullt mot rufsete og middelmådige tippeligalag, men det beste våre naboer har å by på trekker ikke...???

Så lenge RBK er med i en turnering hvor de har ambisjoner om å gjøre det bra, burde da ikke vi støtte opp under laget...? Sett utfra publikumsoppmøte kan man kanskje si at RBK fikk som fortjent? (Eller er det bare jeg som er i overkant negativ nå, etter en litt hard karamell å svelge resultatmessig i dag? Isåfall beklager jeg!)


Last edited by ^Mirth on 12.11.2004 05:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 12.11.2004 03:13    Post subject: Reply with quote

Håper det kommer mere supportere til neste hjemmekamp! men rundt der jeg satt, var iallefall folk med i kampen å applauderte når noen gjorde noe bra! det er ikke alltid du ser når tribunene fylles.. tror mange bare "er" der! Fin kamp, unødvendige baklengs Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2004 08:03    Post subject: Reply with quote

ja, folk var flinke i går, med tanke på hvorf få som faktisk var der
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.11.2004 09:26    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
Får man kjøpt billetter allerede( til enga kampen)
isåfall hvor?


Kjernen-sjappa.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 12.11.2004 18:25    Post subject: Reply with quote

Jeg lurte på en ting!

Hvis dere så på kampen igår, så ser man at 2 av målene til Djurgården kommer på møllyjespill i 1-5 metern fåran Rbk`s mål!

Åssen kunne dette vært unngått?

Er det ikke slik at Rbks forsvarsspillere kan sette motstanderns lag i offside, hvis hele 4ern går fram til 5-7 metern som i en normale cornere? Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.11.2004 03:39    Post subject: Reply with quote

Nogle som har optaget kampen og som kan sende den til mig?
Jeg vil være meget taknemmelig.
Hvis der er nogle der kan, kan i så ikke sende mig en mail på:

Harald@fail.dk
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 13.11.2004 11:28    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:


Er det ikke slik at Rbks forsvarsspillere kan sette motstanderns lag i offside, hvis hele 4ern går fram til 5-7 metern som i en normale cornere?


Du kan ikke sette motstanderen i offside på en corner, dette fordi ballen må spilles framover for at det skal bli offside. og på corner blir ballen evt. aldri spilt framover, kun på linje, ellers går jo ballen bak mål!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 13.11.2004 14:16    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Jeg lurte på en ting!

Hvis dere så på kampen igår, så ser man at 2 av målene til Djurgården kommer på møllyjespill i 1-5 metern fåran Rbk`s mål!

Åssen kunne dette vært unngått?

Er det ikke slik at Rbks forsvarsspillere kan sette motstanderns lag i offside, hvis hele 4ern går fram til 5-7 metern som i en normale cornere? Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question


HAHAHA! Offside på corner? Den var ny gitt! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 13.11.2004 18:27    Post subject: Reply with quote

Må ærlig innrømme at jeg ikke var sikker på den saken der! Shocked Confused

Takk for at du svarte troinndern!
Satte pris på det! Wink Rolling Eyes Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 13.11.2004 18:30    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at det blir en regelendring på den saken der i hvertfall!
Møylljespill inne på motstanderns 5 meter, er jo verre en "Drillo-fotball"!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 13.11.2004 18:41    Post subject: Reply with quote

Er keeperen (og forsvaret) god nok, så skjer ikke det som skjedde på Lerkendal! En sprellen apekatt som ikke konsentrerer seg om ballen der inne, er ille ute! Og det var det Espen Johnsen lignet mest på! Kanskje han har blitt inspirert av Julius? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 13.11.2004 18:43    Post subject: Reply with quote

Hahahahehehehohohohihihi Laughing Laughing Laughing Wink Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb