English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Frode Johnsen

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 01.11.2004 10:29    Post subject: Frode Johnsen Reply with quote

Etter å ha kritisert Frode Johnsen for noen "dårlige" kamper, må jeg nå bare bøye meg og slikke støv for den mannen. Kjempeinnsats på lørdag, og en spiller vi må være glad for at RBK har.

Og hva med Sollis 2.omgang på lørdag....helt brilliant. Utfordret, fintet, kom forbi hver gang.

Alle gjorde en kjempejobb, og stemningen på tribunen var helt uten sidestykke på Lerkendal. Jeg var på kampen mot Real Madrid, men dette var større. Rammen, atmosføren, spenningen, det kunne ikke vært bedre.

Det eneste som manglet var at Brattbakk puttet sitt 160.mål på den fete sjansen han fikk, men hva gjorde vel det....

Takk!
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2004 10:52    Post subject: Helt enig. Reply with quote

Helt enig angående Frode. Han stoppet kjeften på meg ihvertfall...
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2004 11:06    Post subject: Reply with quote

VG har lagt seg opp i hva som har blitt sagt om Frode på nettet. Det er kjernen.com sitt forum som har blitt sitert i artikkelen, men jeg er enig i at folk bør tenke før de slenger ut dritt om spillere.

Var fansens mobbeoffer
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 01.11.2004 14:29    Post subject: Reply with quote

Jeg bøyer meg dypt og innderlig i støvet for innsatsen i Lørdagens kamp.
Etter å ha ønsket Frode ut av laget i flere kamper så innrømmer jeg med glede at jeg tok feil.
_________________
ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 01.11.2004 14:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tvivlede også meget på Frode Johnsen, tja jeg tvivlede faktisk på hele holdet.
Men jeg må sige at Solli og specielt Johnsen imponerede mig meget.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2004 16:44    Post subject: Reply with quote

Jeg har lenge vært kritisk til Frodes prestasjoner på banen, og vi har sett gang på gang at hans ferdigheter langs bakken er begrensede, men jeg vil aldri bruke så voldsomme skjeldsord om han, som VG refererer til. Frode beviste lørdag at han er Norges klart mest målfarlige spiller innenfor 5-meteren. Hadde Frode bare hatt en bedre skuddfot, så hadde alt vært så meget bedre. Trenger kanskje ikke ha Rushfeldts skuddfot, men det er jo en fordel at man kan score med beina også.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 02.11.2004 17:01    Post subject: Reply with quote

Synes dette blir for dumt, noen av dere driver en hetsekampanje mot Frode, men etter en kamp blir alt glemt? synes det blir for lettvint! dere må da klare å stå på det dere mener? Dere har hele tiden sagt at det eneste frode har er hodet, men han er genuin defensivt, og har den egenskapen at han klarer og være der ballen havner. Se på Raùl, uten videre sammenligning forøvrig, han har ikke terningkast 6 i alt han heller, men det han er god på, gjør han tilgangs. Så tenk dere om 2 ganger før dere kritiserer "våre" spillere, og om dere mener det dere sier, greit nok, men ikke trekk tilbake det etter en kamp.
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2004 17:47    Post subject: Reply with quote

jeg mener en spiss på rosenborg skal ha BÅDE luftstyrke og god på bakken, slik at vi har mer et et våpen.
har ikke noe i mot frode, men mener han rett og slett ikke er god nok som spiss. kanskje han burde drilles inn i en midtbanerolle nesteår, slik at han får brukt sin store arbeidskapasitet og defensivestyrker bedre.

håper iallefall det kommer en internasjonal-toppspiss til lerkendal.
forsøke seg på mutu kanskje Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 02.11.2004 18:24    Post subject: Reply with quote

hobbus wrote:

håper iallefall det kommer en internasjonal-toppspiss til lerkendal.
forsøke seg på mutu kanskje Laughing


Mutu, Kokain vraket?
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2004 18:36    Post subject: Reply with quote

hehe, var ment som en spøk. men ja. kokainVRAKET, i et ord forøvrig Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 02.11.2004 18:39    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:
Synes dette blir for dumt, noen av dere driver en hetsekampanje mot Frode, men etter en kamp blir alt glemt? synes det blir for lettvint! dere må da klare å stå på det dere mener? Dere har hele tiden sagt at det eneste frode har er hodet, men han er genuin defensivt, og har den egenskapen at han klarer og være der ballen havner. Se på Raùl, uten videre sammenligning forøvrig, han har ikke terningkast 6 i alt han heller, men det han er god på, gjør han tilgangs. Så tenk dere om 2 ganger før dere kritiserer "våre" spillere, og om dere mener det dere sier, greit nok, men ikke trekk tilbake det etter en kamp.


Ved ikke om den også var myntet på mig, men hvis den var vil jeg da gerne give svar på hvor jeg har kritiseret Frode Johnsen.

Først vil jeg starte med at sige at det ikke kun har været Johnsen jeg har været utilfreds med, men grunden til at jeg har været kritisk til ham er at han startede næsten alle kampe, selv om man havde en Thorstein Helstad på bænken.
Og jeg synes i hvertfald at det var mystisk at ikke Helstad fik chancen noget før end han gjorde, når Frode Johnsens spil ikke havde været specielt godt?
Jeg er udemærket klar over at Johnsen er en god fodbold spiller, men det det at han var/er topscorer justifikerer ikke at han skal starte i hver eneste kamp når han ikke spiller godt.
Nu er jeg heller ikke en af dem der har sagt at Frode Johnsen kun er god på hovedet, jeg synes han er en meget god boksspiller og mener derfor ikke at man skal forvente mange driblinger eller langskud fra ham.
Min mening har ikke ændret sig, en spiller som ikke præsterer over flere kampe, hvilket jeg på det tidspunkt bla ikke syntes Frode Johnsen gjorde, skal ikke have en start plads.
Og den anden grund til at fremhæve Frode Johnsen var jo at når folkene på backene spillede dårligt over en længere periode blev de skiftet ud, men det samme galdt ikke i angrebet, hvorfor ikke ?
Men når alt det er sagt vil jeg lige sige at han spillede fantastisk i den sidste kamp, og han er en af hovedgrundene til at Rosenborg vandt mesterskabet i år.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 02.11.2004 19:34    Post subject: Reply with quote

de verste komentarene mot frode er helt klart unyanisert, og idiotiske... men jeg mener uasnett at frode er for dårlig... samme hvor mange mål han har scoret i år... osv... vi må ogås tenke på at en av grunnene til at han har scoret så mye er at rosneborg har slått mye innlegg mpt hodet til frode... og det er en gooooood del han ikke har scoret på... dersom vi ikke hadde satset så mye på innlegg til Frode ville sjangsen for blandt annet brattbakk sitt 160 mål vært myyye større... se ikke bort ifra at det også er mye av grunnen til at brattbakk ikke har puttet mer enn han har jort i år... så jeg lar meg ikke imponere av målene til frode... itilelgg har han bevist at han ikke har kvalitetene som trengs på bakken... og i europa er han sterkt svekket... frode må ut av startoppstillingen... å dere som nå sier at dere trekker tilbake all kritikk mot frode... latterlig... dersom en kamp er alt som skal til for at dere forguder han enda en sesong, så er det helt klart noe galt! frode kan ikke ha en slik kamp i åre og dermed være sikkret...
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 02.11.2004 20:17    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
de verste komentarene mot frode er helt klart unyanisert, og idiotiske... men jeg mener uasnett at frode er for dårlig... samme hvor mange mål han har scoret i år... osv... vi må ogås tenke på at en av grunnene til at han har scoret så mye er at rosneborg har slått mye innlegg mpt hodet til frode... og det er en gooooood del han ikke har scoret på... dersom vi ikke hadde satset så mye på innlegg til Frode ville sjangsen for blandt annet brattbakk sitt 160 mål vært myyye større... se ikke bort ifra at det også er mye av grunnen til at brattbakk ikke har puttet mer enn han har jort i år... så jeg lar meg ikke imponere av målene til frode... itilelgg har han bevist at han ikke har kvalitetene som trengs på bakken... og i europa er han sterkt svekket... frode må ut av startoppstillingen... å dere som nå sier at dere trekker tilbake all kritikk mot frode... latterlig... dersom en kamp er alt som skal til for at dere forguder han enda en sesong, så er det helt klart noe galt! frode kan ikke ha en slik kamp i åre og dermed være sikkret...


At give Johnsen skylden for at Brattbakk ikke har scoret flere mål i år, er både forkert og dumt synes jeg. Johnsen spillede vel næsten lige så mange kampe sidste år som i år, og der havde Brattbakk ingen problemer med at score, der er kun 1 der har skylden for at Brattbakk ikke har scoret flere mål i år end han har gjort, og det er ham selv.
Jeg synes Frode er god til det han gør, og det er at være en Targetman og inde i boksen tror jeg han er en af de bedste i Norge.
At han ikke har spillet godt internationalt kan vi godt blive enige om, men jeg har nu stadig troen på ham og er villig til at give ham chancen til at bevise det.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2004 20:23    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
de verste komentarene mot frode er helt klart unyanisert, og idiotiske... men jeg mener uasnett at frode er for dårlig... samme hvor mange mål han har scoret i år... osv... vi må ogås tenke på at en av grunnene til at han har scoret så mye er at rosneborg har slått mye innlegg mpt hodet til frode... og det er en gooooood del han ikke har scoret på... dersom vi ikke hadde satset så mye på innlegg til Frode ville sjangsen for blandt annet brattbakk sitt 160 mål vært myyye større... se ikke bort ifra at det også er mye av grunnen til at brattbakk ikke har puttet mer enn han har jort i år... så jeg lar meg ikke imponere av målene til frode... itilelgg har han bevist at han ikke har kvalitetene som trengs på bakken... og i europa er han sterkt svekket... frode må ut av startoppstillingen... å dere som nå sier at dere trekker tilbake all kritikk mot frode... latterlig... dersom en kamp er alt som skal til for at dere forguder han enda en sesong, så er det helt klart noe galt! frode kan ikke ha en slik kamp i åre og dermed være sikkret...


- Har du noen som helst dokumentasjon på at vi har slått mer innlegg i år enn tidligere? Nei, den der holder ikke. Det har alltid vært i RBKs spillestil med to kjappe kanter som skal komme rundt å få lagt inn til en stor og sterk spiller. Eksempler på disse er det flere av Sørloth, Rushfeldt, Carew for å nevne de jeg kommer på i farta. Det som vi kanskje har manglet i år er stabile kantspillere som hele tiden har i stor nok grad kommet rundt å slått disse fine innleggene. i år har man ikke fått flyt i angrepsspillet, og dermed har innleggene kommet mye raskere og ikke så langt inn på banen som tidligere. Kanskje det er dette du har lagt merke til og dette du mener med "flere innlegg"? Men dette er da vitterlig ikke Frode Johnsens skyld. Her er det mer riktig etter mitt syn å skylde på det kollektive offensive spillemønsteret, og dertilhørende samhandlingsmønster.

Nå skal jeg derimot ikke stille meg totalt uforstående til all kritikk mot Frode. Jeg vet også at han mangler fart, og kanskje har en tendens til å falle noe gjennom teknisk internasjonalt. Men dette gjør ikke Frode Johnsen til en dårlig spiss for RBK. Jeg tror hverken Sørloth eller Rushfeldt var bedre teknisk enn hva tilfellet er med Frode Johnsen.

Altså synes jeg at Frode får ufortjent mye kritikk, og at han er en spiller som helt klart forsvarer en plass i RBKs startellver pr dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 02.11.2004 20:38    Post subject: Reply with quote

det jeg mener er at innlegene kommer oftere fra høyere opp på banen... og blir slått i mer form av en laaang ball inn i feltet... tiligere år har som oftest vingen kommet seg værtfall ned til dørlinjen og lengst mulig inn på banen før man slo... i år har det blitt innlegg fra lengre hold osv... jeg sier ikke dette er frodes skyld... mn jeg sier at det er mye av grunnen til at frode har scoret så mange mål, og likevel spilt så dårlig... han burde hatt flere for å si det slik...
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SkatePunk
Junior


Joined: 09 Nov 2004
Posts: 59
Location: Trondheim

PostPosted: 10.11.2004 19:30    Post subject: Reply with quote

rosenborg kommer langt med frode på laget, men jeg er ikke helt sikker på at han har gjort sitt beste i tippeligaen 2004, men håper at frode scorer å hjelper rosenborg å vinner kamer! Wink
_________________
Rosenborg ruuulllee!!! yeah!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 15.11.2004 16:25    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen har synliggjort i samtlige Mesterligakamper (samt kvalik) i høst at han ikke holder mål i et internasjonalt tempo.

Hvis ambisjonene til RBK fortsatt strekker seg til å hevde seg også utenfor landegrensene, bør vi enten satse på Helstad som spiss, evt. kjøpe en ny.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 15.11.2004 18:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det blir feil å si at man ikke kan synes Frode Johnsen spiller bra, om man før har sagt at han ikke spiller bra. Man kan ikke si at enten er spilleren bra, eller så er han dårlig. Fotballspillere kan ikke være på topp hele tiden. De som har kritisert han, gjør det fordi han ikke gjør den jobben han gjør, og håper han gjør det neste kamp. Når han gjør det neste kamp er de jo selvfølgelig fornøyd med det, og da må de få lov til å si det. Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb