English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Malmö FF
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.03.2005 08:23    Post subject: Reply with quote

Elanga er Allsvenskans beste venstreback, og i tillegg meget god offensivt som en ekstra ving. Det er slik MFF angriper, da de ikke har mye å snakke om som vingspillere. Desverre litt glad i å banke kjerringa.
Eller som Bajen sier: "Han slår sin fru, han slår sina barn, Elanga bort från fotbollsplan". Dog hjelper ikke det oss om han bidrer til MFFscoringer.

Olof er en solid stopper, men litt manglende hurtighet. De savner nok "Maestro" en del, ikke for hurtigheta, men for Risethfaktoren. Mannen ga alt i duellene.

Chanko blir en utfordring på midtbanen. Han er et av de verste løps- og rivjerna jeg har sett blandt midtbanespillere. Gattuso i stilen (litt mer løping, og litt mindre tacklinger), men selvfølgelig ikke på Gattusos nivå. Chanko er ganske mye Strand, minus skadene, men med bedre teknikk.
Strand in his prime er bedre! Louay var dog j... god i 2004-sesongen.
etter svensk målestokk! Wink

Skoog, er, vel...Skoog var ikke akkurat imponerende i 2004. Men har noe kvaliteter. Litt Sørloth med ballen. Ræva ut og skjermer.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 10.03.2005 08:35    Post subject: Reply with quote

Det jeg har fått med meg fra svenske nettsteder er at Skoog har ett glimrende mottak, og at han nå også greier å vende både mot høyre og venstre og avslutte raskt...og han har skoret omtrent like jamnt som Rosenberg som er den bevegelige , gjennombruddshissige av de to.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.03.2005 09:50    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
og han har skoret omtrent like jamnt som Rosenberg som er den bevegelige , gjennombruddshissige av de to.

Hæ?
I karrieren?
For MFF?
Rosenberg bøtta jo inn mål i fjor, men for HBK, ikke MFF.
Skoog putta jo knapt annet enn et par straffere. Spilte fram endel det skal han ha.

Eller mener du så langt i pre-season?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 10.03.2005 10:03    Post subject: Reply with quote

..sålenge de to har vert i tospann på topp. Som er pre-season og RL der de begge har nettet 7 ganger.

I sesongen 2004 så nettet Skoog 8 i allsvenskan og 10 i treningskamper, og var faktisk Malmøs toppskorer, dersom du regner alle kamper, med sine 20.

Afonso hadde vel 12 i allsvenskan og 7 i andre kamper.
_________________


Last edited by LitjEggen on 10.03.2005 13:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2005 10:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Milan vill ha Rosenberg


Mer konkret er interessen fra Lokomotiv Moskva. De russiske seriemesterne tilbyr Malmö 50 mill. SEK for Markus Rosenberg, og tilbyr toppscoreren 15 mill. SEK i årslønn.

- Jag skulle med sådan lön kunna försörja hela min familj i flera decennier. Samtidigt är inte allt pengar. Jag vill också känna att jag kommer till rätt land och rätt liga, säger Markus.

Läs mera: Rosenberg nobbar 60 miljoner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.03.2005 10:42    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:

I sesongen 2004 så nettet Skoog 8 i allsvenskan og 10 i treningskamper, og var faktisk Malmøs toppskorer, dersom du regner alle kamper, med sine 20.

Alvaro Santos hadde vel 12 i allsvenskan og 7 i andre kamper.


Skoog satte stort sett straffene. Det var ikke så enormt mange spillemål.

Alvaro? Du mener Afonso?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 10.03.2005 10:45    Post subject: Reply with quote

ja, selvfølgelig...går litt i ball med disse latinoene..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fland
Junior


Joined: 10 Mar 2005
Posts: 1

PostPosted: 10.03.2005 11:56    Post subject: Tjena Norrbaggar Reply with quote

Hoppas på en bra match ikväll med MFF seger som utgång givetvis. Vill liksom min kollega be om ursäkt för den pinsamma "Jonte1010".

Skoog hade helt klart en mellansäsong i fjor men ni ska veta att han vann skytteligan 2003 på hela 22! mål. 2002 gjorde han även mycket mål och vann assistligan överlägset.
Afonso gjorde visserligen "endast" 12 mål i fjor men gjorde väldigt många assist.

Någon nämnde även att Rosenberg "bara" gjort sina mål i Halmstad och det stämmer väl inte helt då han har gjort mål i princip i alla matcher han spelat för MFF sen han kom tillbaka.

Tror att det kommer att bli så att ni får ha väldigt mycket boll o vi ligger på kontringar.

Väl mött
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2005 12:50    Post subject: Reply with quote

Perry har ennå ikke tapt en kamp mot MFF; det ble to seire og to uavgjort i løpet av de to sesongene som GIF Sundsvall-trener.

- Ja, jag har haft bra resultat mot Malmö FF. Hoppas att det fortsätter, skrattar han.

Läs mera: Per Joar ser fram emot svenskbesök

For øvrig: "Himmelriket" sin forhåndsomtale av kveldens kamp: Inför Rosenborg-MFF
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bruiser
Junior


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 73
Location: Mellom bakkar og berg

PostPosted: 10.03.2005 14:28    Post subject: Reply with quote

Kva er egentlig statistikken til RBK mot svenske lag? RL, CL, UEFA til sammen..

Twisted Evil Twisted Evil
_________________
SK BRANN
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 10.03.2005 14:52    Post subject: Reply with quote

Tror vi har en ganske bra statistikk. Vi har slått både IFK Göteborg og Helsingborg i CL-sammenheng, og vi klarte oss ganske bra mot Djurgårdene tidligere i denne turneringa, så statistikken er ihvertfall ikke mot oss, for å si det sånn.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.03.2005 15:05    Post subject: Reply with quote

1-0 og 3-2 seiere mot IFK.
6-1 seier og 0-2 (takket være alvaro santos) tap mot HIFpakket.
4-4 og 1-0 mot Solna blått.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 10.03.2005 21:36    Post subject: Reply with quote

Så langt etter første omgang må det sies at RBK spiller veldig godt... Synes spesielt Strand, Solli, Braaten og Stensaas er gode... Skjønt nesten hele laget spiller godt... Jeg må bare si at jeg synes Riseth er litt småskummel innimellom. Han er god ja, men plutselig gjør han noe smårart... jeg føler meg litt lite trygg på ham, Kvarme derimot...

Også har jeg et spørsmål: Det skuddet som går i tverrligger... Er det noe Johnsen kanskje burde ha gjort noe med, eller er jeg bare litt kritisk akkurat der... Jeg synes nemlig det ser ut som Johnsen har full kontroll der, helt til ballen faktisk slår i tverrligger, uten at han gjør noe...

Men, dette her var en meget god omgang av Rosenborg, det er jo en ren nytelse å se på allerede såpass tidlig i sesongen... Smile Skal jeg si noe negativt her, må det være at de skyter jo som krøttere, til å komme i så gode avslutningsposisjoner, bør såpass gode spillere treffe mellom stengene litt oftere synes jeg da! Det jeg mener er at med bedre effektivitet kan og bør de ha mer å gå på målmessig etter en såpass solid førsteomgang, gjerne drepe kampen der også...

Satser på at det også retter seg til selve sesongen, og da skal VIF og andre være meget gode for å slå RBK! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2005 22:10    Post subject: Reply with quote

unnskyld uttrykket, men det er faen tute meg den verste dommeren jeg har sett noensinne. Kommer ikke på noen mer ræva i farta!

snytt for 1 straffe, og flere frispark i farlig posisjon!

Og andre veien blåser han i hytt og vær, er det mulig?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2005 22:28    Post subject: Reply with quote

Allikevel vinner vi MEGET fortjent 2-0.
Malmø og dommeren var til grader ræva, RBK spilte meget god fotball!


Nok en gang clean sheet.

det holder for min del i kveld.

Gratulerer, Rosenborg! Very Happy Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Toom
Senior


Joined: 11 May 2004
Posts: 170
Location: Kristiansand

PostPosted: 10.03.2005 22:42    Post subject: Reply with quote

Meget bra kamp av RBK!

Var til tider glimrende angrep spill, særlig i første omgang. Nå fikk man kantene innvolvert til de grader! Både Storflor og Braaten var glimrende !

Koste meg skikkelig forran tv'en i kveld.

Selvfølgelig skulle det stått 4 eller 5 null, synd de ikke greide å putte noen fler.

Malmø var jo helt elendige, trodde liksom de skulle by på litt mer..

Synes også Solli klarte seg bra, men han passer nok kanskje bedre som indreløper!

Gleder meg til å se RBK igjen nå, dette går fremover!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 10.03.2005 23:09    Post subject: Reply with quote

Helt klart bra tendenser ja, forkurva peker bare èn vei nå. Var godt med en seier vi kunne kontrollere Very Happy
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.03.2005 23:10    Post subject: Reply with quote

Noe av det beste jeg har sett av RBK siden Crvena Zvesda borte. Ingen klaging fra meg i dag. Selv solli lyktes med drivet sitt.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 10.03.2005 23:13    Post subject: Reply with quote

Godt RBK
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 10.03.2005 23:20    Post subject: Reply with quote

herlig å se på!

Hvis de nå bare kunne lære seg å skyte innenfor de hvite stengene som står opp fra bakken med nett bak, så er jeg 100% fornøyd!

Deilig å se backene som kommer opp og at sidene blir brukt som de ble.

Første omgang var jo angrepstrening:

Vi kommer opp, avslutter eller mister ballen...to sekunder etterpå har Roar tatt ballen kontant tilbake! HERLIG!

NÃ¥ gleder jeg meg bare til mer!
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 10.03.2005 23:22    Post subject: Reply with quote

To ting: Solli lyktes veldig bra idag, Frode Johnsen likeså: To målgivende pasninger. Og NAE er fortsatt GUD. En uke med offensiv trening også ser vi dette spillet. Det samme skjedde iforkant av Djurgården kampen hjemme. Recon: Braaten hadde silkemottak idag. Fantastisk spiller.

PS: Jævlig kul Adidasreklame på tv fortiden. Endelig en reklame som ikke tror vi er idioter.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 10.03.2005 23:23    Post subject: Reply with quote

Toom wrote:
kantene innvolvert til de grader! BÃ¥de Storflor og Braaten var glimrende !



hmm skal være enig at det var en god kamp av gutta, men å si at Storflor var glimrende synes jeg er meget merkelig.... med unntak av noen få sporadiske innlegg sp gjorde ikke den mannen mye... Kjipt å si det men den mannen eier ikke teknikk... Hadde jeg vært Perry så hadde jeg fått Storflor til å øve overstegs finta hver eneste trening.... Gutten har fart, men eier ikke en eneste finte....

Ellers en god kollektiv kamp.. Strand jobber godt, fint å se at Ciljan får prøve seg.....
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 10.03.2005 23:28    Post subject: Reply with quote

Det var TOTAL overkjøring av de svenske seriemstrene! Virkelig bra spill av RBK! Solli spillte en meget god kamp og blir en viktig brikke i RBK framover. Braathen er jo den klasse spillern... Dette ser meget bra ut med RBK øyne Very Happy !

RBK RBK RBK RBK RBK RBK

Grattis med kampen da ''jonte1010''!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Toom
Senior


Joined: 11 May 2004
Posts: 170
Location: Kristiansand

PostPosted: 10.03.2005 23:52    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
hmm skal være enig at det var en god kamp av gutta, men å si at Storflor var glimrende synes jeg er meget merkelig.... med unntak av noen få sporadiske innlegg sp gjorde ikke den mannen mye... Kjipt å si det men den mannen eier ikke teknikk...


Tull og tøys! Han gjorde en bra kamp! Er forsåvidt heller ikke enig at han ikke eier teknikk, han har vist han kan drible, men han gjør det litt for sjelden.

Han er en meget god venstre ving og spilte glimrende i kveld!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 11.03.2005 00:01    Post subject: Reply with quote

God kamp idag, det eneste der rigtig irriterede mig var Frode Johnsens utroligt dårige modtag hvilket jo egen tlig er mærkeligt da jeg burde være vandt til det efterhånden. Ellers spillede han en god kamp idag
Ellers viste Solli nogle gode tendenser(keep it up!), og Braaten var kampens spiller.
Vil også rose Per Joar for at sætte SKejlbreid på banen, ganske modigt når vi kun er foran 1 - 0. Han mangler MEGET fysisk, men teknikken er jo på plads.
On a side note, kunne egentlig godt tænke mig at se Ødegaard som midtspiss.
Håber de er ved at komme i form og det ikke bliver ligesom ved Djurgården kampen hvor de spillede en god kamp og det derefter gik ned af bakke.

PS. Dommeren var elendig
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb