English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page 1, 2, 3 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Svendsea
Senior


Joined: 19 Aug 2006
Posts: 165

PostPosted: 28.08.2006 10:19    Post subject: Nye spillere 2007 Reply with quote

Etter kjøpet av Marek Sapara er Knut Tørum fornøyd med Rosenborg-stallen.

http://fotball.adressa.no...e63628.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.08.2006 10:34    Post subject: Reply with quote

Hvis det betyr at unggutta får sjansen hvis en av de "faste" blir skada så er det greit, men hvis det betyr at man bytter posisjoner på en to-tre mann hver gang en blir skada så er det ikke greit.
Også positivt at man ikke kjøper for å kjøpe.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.08.2006 10:43    Post subject: Reply with quote

Ja, det siste beit jeg meg også merke i. "Vi har ikke fått tak i noen som er interessante nok for oss." Fire ut, én god (håper vi) inn. Ikke egentlig misfornøyd med det.

Og Svenning spilte bra som midtstopper ...
Back to top
View user's profile Send private message
WengerKnows
Senior


Joined: 30 Sep 2005
Posts: 172

PostPosted: 28.08.2006 10:54    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi for øyeblikket ikke har noe stort behov for en midtstopper i og med at Basma har imponert så mye som han har gjort etter at han ble flyttet inn i midten. Er litt mere usikker på om vi ikke burde hentet inn en høyreback dog. Roar er jo selvsagt fantastisk framover på banen, men mangler litt på det defensive når han er høyreback. Solli er en ok erstatter, men absolutt ingen høyreback han heller. Spørsmålet er da om Nordvik er god nok. Jeg har ikke sett han spille så vet faktisk ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 28.08.2006 11:03    Post subject: Reply with quote

Jo vi trenger en ny forsvarsspiller. En som forsterker laget. Med den hyppige skadefrekvensen vi har på forsvarsspillere så er det ingen tvil om at en forsvarsspiller bør kommer før overgangsvinduet stenger på torsdagskvelden.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 28.08.2006 11:27    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=127947

- Eirik spilte ikke for Leeds og er ikke skadet. Resten får dere tolke som dere vil. Det eneste jeg kan si er at vi jobber med saken, sier rådgiver Jim Solbakken til VG.

Hadde ikke vært meg imot om han kom hit, men tviler sterkt.

http://www.dagbladet.no/s...75067.html
Trener med Sogndal
Bakke har tatt en uke ferie hjemme i Norge, og regner med å trene med Sogndal denne uka.
Han avviser ikke overfor Bergens Tidende å spille for Brann.
- Det hadde vært morsomt å bli seriemester i Norge, sier Eirik Bakke.
Men da blir neppe ukelønna helt den samme.
Vil han bli seriemester så bør han nok komme til oss. Razz

Ellers er jeg helt uenig med Tørum og enig med Stano_11 og andre i at vi trenger nye forsvarspillere. RBKs forsvarsledd ser slik ut nå:
Bjørn Tore Kvarme 17.06.1972 Midtstopper
Miika Koppinen 05.07.1978 Midtstopper
Steffen Mathisen 22.02.1988 Midtstopper
Vidar Riseth 21.04.1972 Midtstopper
Christer Basma 01.08.1972 Høyrebeck
Mikael Dorsin 06.10.1981 Venstrebeck
Andreas Nordvik 18.03.1987 Venstrebeck
Ståle Stensaas 07.07.1971 Venstrebeck

Etter min mening bør det ikke være noe tvil om at vi må ha utskiftninger her, av de "gamle" bør bare Basma og Kvarme få fornya tillit.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!


Last edited by Baadshah/Tab on 28.08.2006 11:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.08.2006 11:41    Post subject: Reply with quote

Tja.

Joda, vi må fornye. Men det kan godt skje til vinteren også. Vi har ingen akutt krise foran høsten.

Igjen; vi har forhåpentligvis sluttet å kjøpe stallfyll. Enten bruker vi en junior, eller vi kjøper en som klart forsterker oss.

Det siste er helt greit, men det er ikke lett å finne en slik en. Signalene fra Brakka tyder vel på at man ikke har klart det

Greit nok. Jeg vil IKKE ha noen halvgod nødløsning av en forsvarsspiller, sånn bare for å ha kjøpt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.08.2006 13:11    Post subject: Reply with quote

Tror alle er enige i at vi trenger forsterkninger i forsvarsleddet. På tross av hva som sies nå så er klubben også enig i det - man har tross alt prøvd seg på flere forsvarsspillere i klubben. Men når man ikke har lyktes med å hente spillere som man tror kan gå rett inn og forsterke laget omgående så er det like greit at man satser på unggutta. Men da forventer jeg nettopp det, og ikke at Solli blir flytta ned på h-back i løpet av høsten
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 29.08.2006 08:54    Post subject: Reply with quote

Jeg veit han spiller på feil side i forsvaret, men hvis Vioking faktisk skulle rykke ned, bør det vel være forsøket verdt å hente Svenning "hjem" igjen? Selv om vi allerede har en god venstreback..

og som haavarl skriver, klarte han seg bra som midtstopper, og med hans andvendelighet fikser han sikkert å spille på høyrebacken også, hvis han må.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 29.08.2006 09:01    Post subject: Reply with quote

Det er hva vi blir fortalt
at i Sverige er noe normalt:
taktisk belæring
og en del hjernenæring
NÃ¥ kan Svenning spille som alt!

_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 29.08.2006 12:03    Post subject: Reply with quote

Nice. It rhymes.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 31.08.2006 16:43    Post subject: Reply with quote

Hypotetisk: Trenger vi Grindheim?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2006 16:48    Post subject: Reply with quote

Vi har da Sapara!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 31.08.2006 17:08    Post subject: Reply with quote

Etter min mening hadde han vært fin å ha som en backupp bak Sapara. Bytt gjerne Solli mot ham, spesielt siden Solli selv vil forlate RBK. Dessuten hadde det vært fint å kjøpe en midtbanespiller nå, slik at han har et år i RBK før Strand legger opp, og deretter ta over for ham. For det er viktig for en spiller å bli kjent med klubben, lagkamerater, spillestil osv. før vi han prestere og får forventninger.

Men det er nok Hypotetisk som du sier, så det blir neppe akktuelt.
Dessuten tviler jeg på at gutten vil hit.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 31.08.2006 18:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Grindheim kunne fungert bra som indreløper, men som sagt er dette veldig hypotetisk. La bare merke til at han ikke var spesielt fornøyd i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 31.08.2006 18:52    Post subject: Reply with quote

Kan dere vennligst slutte med denne FM-byggingen av RBK? Lag heller en "drømme-tråd"... Selv Martin Andresen takket nei til RBK. Og her snakker vi klubbhore.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 31.08.2006 19:05    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde det var poenget med denne tråden. Beklager hvis jeg har tatt feil...

Jeg kan heller ikke helt se hva Martin Andresens overgang har med Christian Grindheim å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 31.08.2006 19:13    Post subject: Reply with quote

Tidligere har mod-Harald gitt buksevann til de som glemmer at her snakker man om realistiske forslag. Grindheim er kan ikke urealisitisk, men det kommer ikke til å skje av grunner vi alle kan resonnere oss frem til. Når man i tilegg går utover til å preike om hvordan landslagsspiller x ville vært perfekt som reserve for spiller y og z så begynner det mer å minne om et "drømme-rbk" enn realistiske diskusjoner om spillere man mener RBK bør få tak i.

Det er like irriterende for en ikke-rbk-supporter som når man begynner å nevne spillere langt etter at de har slått til. Spesielt det der: "Jone Samuelsen spilte en kjempekamp for Viking igår. Kanskje noe for oss?"

Osv. Etc. And so forth.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ballaballaballa
Veteran


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 1712

PostPosted: 31.08.2006 21:09    Post subject: Reply with quote

Når du faktisk er på ett RBK-forum så må du ikke regne med slike "Jone-saker".

Og Grindheim har jevnt over vert så dårlig i år, og VIF ser ut til å gå opp i sømmene, så Grindheim er ikke urealistisk på noen måte. Men personlig ønsker jeg han ikke til klubben.

Han har ikke tatt vare på talentet, men kastet det bort med playstation, snop og alkohol. I mine øyne har vi nok med en Iversen-type i klubben, trenger ikke flere "bad seeds."
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 01.09.2006 10:23    Post subject: Reply with quote

Før neste sesong må det komme inn 2-3 nye spillere av høy klasse. En forsvarsspiller, en midtbane og en spiss. Det mest prekære er en forsvarsspiller, så kommer en angrepsspiller.

Uansett dette er spillere som ikke skal være stallfyll men store forsterkninger. Prislapp totalt? Tja rundt 20-25 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 01.09.2006 11:59    Post subject: Reply with quote

Enig med Vincent her, ikke spesielt kult å drive å drømme om all verdens rask!

Men når det gjelder innkjøp og forsterkninger for 2007 synes jeg høyreback virker som det mest åpenbare behovet. Og da må det være en back som det er sannsynlig at vil være som Basma har vært i de siste 7-8 årene; landslagsback.
- Og helst en spiller med tydelig palatalisering selvfølgelig. Finnes han?

Ellers lurer jeg på hva folk mener om vingene våre? Braathen er jo i ferd med å bli den spilleren vi håpet han skulle være, og både Jamtfall, Essediri og Storflor er potensielt steingode på gode dager. Trenger vi virkelig flere angrepsspillere?
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 01.09.2006 13:22    Post subject: Reply with quote

Fra artikkelen i adressa i dag om strategi er det godt å se følgende som et hovedpunkt:

Adressa wrote:

* Bygge laget rundt en *world class* sentrallinje.


Det er nå bare slik at visse posisjoner på banen er viktigere enn andre, det er der du vil ha de beste spillerne dine, hvis du ikke har råd til å kjøpe det beste på alle plasser.

Jeg kan vanskelig se at vi skal finne en midtspiss som er bedre enn Steffen Iversen.
Hvis Sapara er så bra som pris og rykter tyder på, så er den sentrale midtbaneplassen også dekt.
Synes alltid det er vanskelig å vurdere keepere, men har lite å utsette på Hirschfeld.
Så, det som gjenstår i sentrallinja er etter min mening å skaffe en midtstopper som går utenpå alle andre i eliteserien. De vi har er gode, men ikke bedre enn de som andre klubber i eliteserien har. Det var viktig å finne "en ny Skammelsrud", men det er viktig med "en ny Hoftun" også. Finner vi det har vi en sterk sentrallinje for noen år fremover.

Dette bør prioriteres høyere enn ny sideback, ving eller styrking av bredden i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.09.2006 13:24    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:

Jeg kan vanskelig se at vi skal finne en midtspiss som er bedre enn Steffen Iversen.
Javel? Har du vurdert å følge med på fotball utenfor Trondheim?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 01.09.2006 13:31    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:

Ellers lurer jeg på hva folk mener om vingene våre? Braathen er jo i ferd med å bli den spilleren vi håpet han skulle være, og både Jamtfall, Essediri og Storflor er potensielt steingode på gode dager. Trenger vi virkelig flere angrepsspillere?


Braathen er en diamant, vil bare bli enda bedre.
Jamtfall er helt klart et talent, men tror ikke han vil være førstevalg på noen år.
Essediri har vært underlig dårlig når han har fått sjansen, lukter flopp.
Storflor stoppet opp i utviklingen for flere år siden, virker som han har nådd sitt potensiale.

Trenger en virkelig god ving til, men ikke så viktig som å hente en midtstopper (se over).
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.09.2006 13:35    Post subject: Reply with quote

Her er jeg mer enig med Vemundo. Daniel ser ut til å ha våkna (for godt?) nå som lyskeproblemet har sluppet. Michael er en klassisk RBK-ving, som trenger å utvikle seg litt ennå. Spesielt i duellspillet, selv om jeg ser bedringer der allerede. Storflor er vel en grei squadspiller etter min mening. Trønder, glad i RBK og helt...grei. Den type spiller vi vil ha i klubben, dog ikke så ofte på gressmatta nødvendigvis.

Han siste gidder jeg ikke slite mer tastatur på enn å si: sarv!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 114, 115, 116  Next
Page 1 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb