English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talentarbeid i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 07.10.2020 09:09    Post subject: Reply with quote

Enig. Skal bli spennende å se om det blir en forbedring av talentutviklinga i RBK med denne gjengen. Med ansettelsen av Vikvang og ved Vikvangs rekruttering av disse folka er jeg svært så skeptisk. Det må da finnes mye bedre talentutviklere enn disse:

https://www.rbk.no/nyhete...emiet-2021

Er det fast ansettelse eller kun tidsbegrenset engasjement for trenerne i akademiet/rekruttavd?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.10.2020 09:11    Post subject: Reply with quote

Nepotismen lenge leve. Akkurat der er jeg ganske så enig med Senador.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 07.10.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

Dette føyer seg pent inn i rekken av inkompetente beslutninger i klubben.
Å satse trøndersk høres jo flott ut, men det er bare ett spørsmål som må stilles hvis det er noe poeng.
Finnes det skjulte trenertalenter i trøndersk breddefotball som kan heve akademisatsingen vår ?
Ut fra det jeg har lest så er svaret ett rungende nei.
Hardtarbeidende og seriøse fyrer som har som tusenvis av andre breddetrenere i Norge har gått sine NFF kurs og fått sine diplomer og det er det.
Nederlenderne røk ut fordi de våget å utfordre klubbens ledelse på sportslig kompetanse - da er det mye tryggere med lokale trenere som vet å holde kjeft når de får muligheten i selveste RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.10.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Nepotismen lenge leve. Akkurat der er jeg ganske så enig med Senador.


+1

Altså, enten så klarer vi ikke å få søkere på et høyere nivå eller så er vi ikke interessert i søkere som den som ansetter ikke har vært på jakt med. Uansett så blir ikke akademiet bedre.


Last edited by Henri on 07.10.2020 09:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.10.2020 09:25    Post subject: Reply with quote

Spørs jo litt på stillingsprosentene her. Helt ok å ha Basma og Strand i små stillinger for å trene på roller, det ser jeg ikke noe galt med.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 07.10.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

Bjerkeset er altså ferdig som RBK 2-trener etter en (halv) sesong. Hva er historien her? Ikke god nok? Ikke kompis nok med Vikvang?
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 07.10.2020 09:48    Post subject: Reply with quote

Jeg ser positivt på å få inn Basma. Han ga meg et veldig godt inntrykk da han var i Rasmus&Saga sist, pratet med voldsomt engasjement og presenterte veldig Eggenske holdninger til treningshverdag.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 07.10.2020 10:38    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Bjerkeset er altså ferdig som RBK 2-trener etter en (halv) sesong. Hva er historien her? Ikke god nok? Ikke kompis nok med Vikvang?


Bjerkeset har fått sparken?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 07.10.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

Mulig han bare hadde ettårskontrakt, men han er uansett ikke RBK 2-trener neste år.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.10.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Her skal man utvikle spillere for å gi klubben et høyere europeisk nivå, så ansetter man kun folk rett fra stuevinduet??!!

Det er kun 1 av disse som har en brukbar CV og har fått andre impulser. Resten er daukjøtt spør du meg. Igjen klubben gjør ikke profesjonelle valg. Det er ikke tatt grep!!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.10.2020 11:04    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Kamerat Ola wrote:
Nepotismen lenge leve. Akkurat der er jeg ganske så enig med Senador.


+1

Altså, enten så klarer vi ikke å få søkere på et høyere nivå eller så er vi ikke interessert i søkere som den som ansetter ikke har vært på jakt med. Uansett så blir ikke akademiet bedre.


Vi klarer det, men det er skummelt og farlig å få kompetanse og nye tanker. Hollenderne er et bevis på at man kan få folk fra bedre nasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 07.10.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Basma har vel at mye ansvar for kretstiltaka,


Basma har hovedsakelig jobbet med trenerutvikling i NFF Trøndelag, ikke spillerutvikling. Finn Morten Moe og Trond Nordsteien har vært ansvarlig for spillerutvikling.


WT62 wrote:
Finnes det skjulte trenertalenter i trøndersk breddefotball som kan heve akademisatsingen vår?


Ja, absolutt. Eksempelvis er Sarmed Saify allerede godt kjent i trenermiljøet og veldig høyt annerkjent for sitt arbeid med unge spillere. Man er ikke automatisk en dårlig trener fordi man jobber på lokalt/regionalt nivå, og man er heller ikke automatisk en bedre trener om man har erfaring fra eksempelvis Nederland.

josinho wrote:

Er det fast ansettelse eller kun tidsbegrenset engasjement for trenerne i akademiet/rekruttavd?

Sannsynligvis tidsbegrensede kontrakter 1-2 år med mindre RBK har fullstending gjort om på hvordan de ansetter trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 07.10.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Her skal man utvikle spillere for å gi klubben et høyere europeisk nivå, så ansetter man kun folk rett fra stuevinduet??!!

Det er kun 1 av disse som har en brukbar CV og har fått andre impulser. Resten er daukjøtt spør du meg. Igjen klubben gjør ikke profesjonelle valg. Det er ikke tatt grep!!


Kjenner du noen av de du kaller daukjøtt? Hva står de for som trener, hvordan er de som pedagoger, er de dyktige til å motivere, er de flinke til å identifisere og utvikle nødvendige ferdigheter, er de betryggende voksenpersoner for ungdommer under høyt forventningspress, er de flinke til å tenke langsiktig og ansvarlig utvikling i stedet for kortsiktig resultat?

Hadde RBK ansatt en totalt ukjent 32 år gammel tysker som på et eller annet tidspunkt hadde vært vaskehjelp for Dortmund hadde du smilt fra øre til øre, fordi du har ikke peiling, du bare avskriver folk fordi de ikke er spennende.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.10.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
senador wrote:
Her skal man utvikle spillere for å gi klubben et høyere europeisk nivå, så ansetter man kun folk rett fra stuevinduet??!!

Det er kun 1 av disse som har en brukbar CV og har fått andre impulser. Resten er daukjøtt spør du meg. Igjen klubben gjør ikke profesjonelle valg. Det er ikke tatt grep!!


Kjenner du noen av de du kaller daukjøtt? Hva står de for som trener, hvordan er de som pedagoger, er de dyktige til å motivere, er de flinke til å identifisere og utvikle nødvendige ferdigheter, er de betryggende voksenpersoner for ungdommer under høyt forventningspress, er de flinke til å tenke langsiktig og ansvarlig utvikling i stedet for kortsiktig resultat?

Hadde RBK ansatt en totalt ukjent 32 år gammel tysker som på et eller annet tidspunkt hadde vært vaskehjelp for Dortmund hadde du smilt fra øre til øre, fordi du har ikke peiling, du bare avskriver folk fordi de ikke er spennende.


Feil. De har ikke tatt de vurderingene du snakker om der. De er ansatt på bakgrunn av bekjentskaper og eksrbkkjærligjetskulturen. Hvor er prosessen med å søke etter de beste kandidatene? Alle er funnet rett utenfor stuevinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 07.10.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

For meg peker både ansettelsen av Vikvang og eks-rbkere + Røen som et tydelig tegn på at klubben ønsker et sterkt 4-3-3-fokus i akademiet! Ikke mange i trøndelag som er bedre på 4-3-3 etter flere år sammen med Eggen og Maalen de siste årene.

Samtidig lukter det IGJEN en liten krasj mellom akademifilosofi og a-laget? Åge er pragmatisk og tenker resultater fremfor beinhard lojalitet til egen spillestil.. Ville hatt kjempetro på dette akademiopplegget om det var Kjetil Knutsen som var a-trener (men mulig de tenker langsiktig til han evt kommer inn til sesongstart 2022?)
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.10.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Problemet er at det ikke fins noen grunn til å ha tillit til prosessene. Hadde Rosenborg ansatt en 32 år gammel tysker så hadde man i alle fall sett at man er villige til å gjøre mer enn å slenge flygeblader ut brakkevinduet. Da vi nylig gjorde det, og ansatte tre utlendinger (som riktignok ikke var vaskehjelper i Dortmund) tok den ene et etterlengtet seriegull med andrelaget, og den andre seriegull med førstelaget, før de ble kastet på dør.

Det kan som sagt hende disse er flinke folk - de er helt sikkert det, etter trøndersk målestokk (det skulle bare mangle) - men vi har et problem dersom det er den eneste skalaen vi er villige til å bruke til å vurdere kandidater. Vi konkurrerer ikke i trøndersk mesterskap i fotball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 07.10.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

Er Brattbakk også ferdig i akademiet? Ser ikke hans navn noen plass.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.10.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

- Jeg har ikke fått noen begrunnelse

Ingen prosess denne gangen, håndplukkede treneren av Vikvang. Hmm.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 07.10.2020 12:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er overbevist om at de som begår selvtekt innad i klubben gjør det for klubbens beste. Så langt kan det sies at resultatene har uteblitt. Det minner litt om formannskapet i Trondheim kommune. Jeg håper inderlig at disse trekkene i fremtiden vil bli omtalt som sjakktrekk. Gode sådan.
Det noen av disse handlingene kan minne om er fanatisme. Og jeg håper ikke vi har for mange trangsynte fanatikere som styrer slik de selv ønsker. Det er destruktivt.

Jeg finner dagens avis artikkel skremmende lik tidligere avgjørelser. Og jeg er ikke sikker på om jeg liker det.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.10.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
- Jeg har ikke fått noen begrunnelse


Hva er dette? Det var umulig for Vikvang å fortelle Bjerkeset ansikt til ansikt at han ikke er med videre før man slapp pressemeldingen? Håper virkelig det er Adressa som fremstiller dette feil.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 07.10.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

Stusset på det samme. Der var ikke journalisten på jobb, for den begrunnelsen holder bare ikke vann.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.10.2020 13:53    Post subject: Reply with quote

Utrolig uproft hvis klubben igjen greier å tråkke i salaten både etisk og kanskje juridisk.

Angående Salmarteamet så er jeg enig med mange at det er litt vel navlebeskuende tankegang ang. ansettelsene og at det finnes mer kompetente folk der ute enn Strand og basma på spillerutvikling er det vel lite tvil om. Men som sagt av andre, kanskje deres roller ikke er så toneagivende men mer av typen assistent roller innen visse felt som passer de.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 07.10.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

Brattbakk blir vel Hareides assistent...
Det skal tydlighvis trenes på roller fra eggens 433 system da.?
Det å ansette gamle gode spillere til å trene de unge er vel også noe blant annet Ajax har gjort i lang tid og med hel..
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.10.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
zaphod81 wrote:
- Jeg har ikke fått noen begrunnelse


Hva er dette? Det var umulig for Vikvang å fortelle Bjerkeset ansikt til ansikt at han ikke er med videre før man slapp pressemeldingen? Håper virkelig det er Adressa som fremstiller dette feil.


Nå har de oppdatert saken med flere sitater fra Vikvang som gjør saken enda verre. Han hadde ikke noe behov for å lyse ut stillingen og er "veldig trygg" på at de beste folkene er de han allerede kjenner. Man tror det jo nesten ikke. Hvor provinsiell er det mulig å være?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 07.10.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke en ny tråkke i salaten - sak nå, altså
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 74, 75, 76  Next
Page 53 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb