English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Supporterpub
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 27.04.2016 14:13    Post subject: Reply with quote

Har vært på en del kamper i England, og der er det vel lov å selge øl "hele tiden". Kan ikke si at jeg opplevde noe mer fyll der, enn det som en finner på Øvre Øst. Føler dog at de på Øvre Øst som har fått i seg mye, er mest opptatt av å hate molde og dommeren, og er heller mindre interessert i å synge for Rosenborg.
Tror en godt kunne hatt salg/pubdrift gjennom hele kampen, uten at dette hadde gjort forholdene på Lerkendal noe "verre". Synes likevel det er greit nok at en ikke får ha med seg øl ut på tribunen, og hvis det er så forferdelig viktig å kunne drikke mens kampen pågår på banen, finnes det mange alternativer til dette (sofaen, puben osv.).
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4933

PostPosted: 27.04.2016 14:13    Post subject: Reply with quote

Legg sammen Robbie og haavarls forklaring så tror jeg vi er inne på det. Synes det er på høy tid å revidere dette.
Det er forøvrig også servering under konserter.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.04.2016 14:27    Post subject: Reply with quote

Var på en Djurgårdenkamp i sommer og det virket ikke å være noe problem med ølservering der.

Hooliganene der borte vil uansett finne steder å slåss uavhengig av pils på stadion.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 27.04.2016 14:29    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
er ikke øl bra for håret da?
Hvilket hår?
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 27.04.2016 14:30    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ace, det der handler om folkeskikk ikke om at øl må bannes og jeg tipper det er et lite fåtall som gjør dette.
Ja, jeg vet da det, men det er faktisk ganske mange som ikke har denne folkeskikken. Kommer klager etter hver eneste hjemmkamp om spytting og snusklyser etc. fra tribunen nedenfor.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.04.2016 14:35    Post subject: Reply with quote

Hva er UN og FN13 sitt standpunkt i denne saken?
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4933

PostPosted: 27.04.2016 14:52    Post subject: Reply with quote

Ace, da høres det ut som problemet bør løses uavhengig av øl-spørdmålet. Jeg mener at løsningen definitivt ikke er å banne øl for alle. Hva med å sette opp presenning som en start?
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 27.04.2016 15:03    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Hva er UN og FN13 sitt standpunkt i denne saken?


Delt. Som samfunnet ellers.

Noen klarer seg med vann. Noen med kaffe. Mens andre trenger to glass øl. Andre igjen trenger en liter absint eller en callgirl og 15 gram kokain for å fungere.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 27.04.2016 15:21    Post subject: Reply with quote

På Råsunda serverte de folköl i plastbegere med sugerør da vi spilte mot AIK. Denslags trenger vi ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.04.2016 15:27    Post subject: Reply with quote

Det som skiller oss fra Djurgården og de fleste andre lag er at våre mest aktive og alternative supportere står på en øvre tribune kontra en nedre, så noen problemstillinger følger med.

Jeg tror dog en kollektiv bevisstgjøring ovenfor de alternative supporterne i Kjernen, UN og FN13 fint kan forhindre ølsøling ned til NØ. Å søle øl på en annen kunde går under kategorier som kroppskrenkelse og ordensforstyrrelse, og i utelivet ellers skal det ikke alt for mange slike tilfeller til før en skjenkebevilgning henger i en tynn tråd.

Sammenligner forøvrig ikke med søling på utesteder ellers, det kan ikke sidestilles med å søle ned en tribuneseksjon. Det bør være lettere å hindre søl ned til NØ en å søle på noen på dansegulvet. Søl ned til NØ kan dog fint sidestilles med å søle ut vinduet på et utested.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 703

PostPosted: 27.04.2016 15:47    Post subject: Reply with quote

De på nedre får gape da. Gratis øl.
_________________
kentosd wrote:
Der?

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 27.04.2016 18:11    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
. Føler dog at de på Øvre Øst som har fått i seg mye, er mest opptatt av å hate molde og dommeren, og er heller mindre interessert i å synge for Rosenborg.


Beste argumentet for å ha ølsalg. Altfor soft og altfor lite hat mot Molde pdd.
_________________
Gama tous tin mana, Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 27.04.2016 18:32    Post subject: Reply with quote

Er vel heller at de synger én sang, og halvsover resten av kampen.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 27.04.2016 18:34    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

Jeg tror dog en kollektiv bevisstgjøring ovenfor de alternative supporterne i Kjernen, UN og FN13 fint kan forhindre ølsøling ned til NØ.


Haha.

PS: Tror heller en kollektiv bevisstgjøring ovenfor de alternative supporterne i Kjernen, UN og FN13 samt hele nord-trøndelag kunne forhindret noe søl av øl. Hva slags bevisstgjøring dette skulle være vet jeg dog ikke.

PPS: Ville nok også hjulpet om ordføreren i Malvik tok offentlig avstand fra hypotetisk fremtidig ølkasting.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2016 19:03    Post subject: Reply with quote

neh
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.04.2016 19:13    Post subject: Reply with quote

Bevisstgjøringen ligger i å minne folk om at skjenkebevilgningen ikke er noen garanti. Som utesteder ellers kan den ryke. Det er ikke utenkelig at den ryker om folk har for vane å søle øl ned på Nedre Øst. Jeg tror også det er ytterst få av de på Øvre Øst som er likegyldig til om folk på Nedre Øst før ødelagt kampopplevelsen av en kald pils i nakken, og hvis man også bevisstgjør rundt de klagene ace sikter til tror jeg det er mulig gjøre folk mer taktfulle.

Men for at dette i utgangspunktet skal være en sak må nesten supportergrupperingene selv ønske skjenking under kamp. Da er det legitimt av klubben og skjenkebevilgningen å kreve en viss taktfullhet tilbake ved grupperingene har en viss orden i egne rekker.

Til slutt ser det ut til at du har hatt uflaks med det utvalget av nord-trøndere du har møtt Gucci.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4933

PostPosted: 27.04.2016 19:26    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Men for at dette i utgangspunktet skal være en sak må nesten supportergrupperingene selv ønske skjenking under kamp.


Dette starter nok hos politikerne. Har vanskeligheter med å se at det skulle blitt "nei" om folket fikk bestemme.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.04.2016 19:39    Post subject: Reply with quote

Jeg ville også blitt overrasket om supporterne sa nei. Men har det kommet noe offisielt standpunkt?
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4933

PostPosted: 27.04.2016 19:43    Post subject: Reply with quote

Mener dette kommer opp som et ønske stadig vekk fra forskjellige hold.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3683
Location: Oslo

PostPosted: 27.04.2016 19:59    Post subject: Reply with quote

Det serveres øl på titusenvis av idrettsarrangementer verden rundt uten at det innebærer øldynkende russetreff-tilstander. Om det hadde vært servert øl på ØØ hadde det ikke blitt verre enn det allerede er med bruskrus. Forskjellen nå er at enkelte drikker seg helt bananas dritings før kamp at de ikke slipper tak i folk etter pippi i frykt for å falle.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2016 00:08    Post subject: Reply with quote

Det skal være lov å være ubrukelig dritings på kamp. Dette er fotball for svingende.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 28.04.2016 08:49    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ace, da høres det ut som problemet bør løses uavhengig av øl-spørdmålet. Jeg mener at løsningen definitivt ikke er å banne øl for alle. Hva med å sette opp presenning som en start?
Ja, det problemet burde være løst uavhengig av øl spørsmålet, men det kommer garantert til å eskalere med øl på tribunen. Helt ok med servering frem til kampstart og i pausen, men jeg forbeholder meg retten til å ikke ville bli dynket i øl ved hver bidige scoring på øvre øst, synes ikke det skal slippes ut på tribunen.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2016 08:57    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Det skal være lov å være ubrukelig dritings på kamp. Dette er fotball for svingende.

Noe vi ofte opplever 16. mai. Selv jeg synes det er kjipere å stå på ØØ den dagen. Det stinker sprit og folk driter generelt mer i både kamp og synging.

Jeg er for alkoholservering, men det bør av hensyn til barn og andre begrenses til enkelte tribuner. Problemet med at det vil bli kastet øl på NØ, gjør at jeg har blitt negativ til å tillate ølet på selve tribunen også.

Uansett regner jeg med normale skjenkebestemmelser følges slik at overskjenking ikke forekommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 28.04.2016 10:39    Post subject: Reply with quote

Jeg er tilhenger av å lage skiller mellom idrett og alkoholservering. Diskusjonen ligger ofte i hvor man skal dra opp grensene. Jeg synes ordningen på Lerkendal i dag fungerer helt utmerket, der det før kamp tillates skjenking på utvalgte tribuner: ØØ og VIP. For begge gjelder de samme regler, at skjenking opphører en halvtime før start og konsum opphører ved start.

Det som rådmannen har foreslått nå er at slike skjenkesteder kan velge mellom en ordning som i dag (med opphør en halvtime før) eller skjenking underveis, men da med 18-års aldersgrense. På ØØ er det 18-års aldersgrense, så der vil forskjellen være at man kan drikke inne på puben underveis i kampen og i pausen. Jeg har vel ikke registrert noe ønske om at en god del av tilskuerne på ØØ skal sitte inne på puben for å drikke øl og se kampen på skjermene. På VIP er det ikke 18-årsgrense, så der kan de jo gå for det og la VIP-en sitte inne og drikke øl mens de ser på kampen gjennom vinduene. Jeg kan vel ikke si at det heller er noe jeg har noe ønske om å legge til rette for.

Ordningene vi har i Trondheim i dag rundt alkoholsalg i forbindelse med idrettsarrangement er blitt til mens man har gått og jeg synes man i dag har kommet til en helt fin ordning, som ivaretar mange hensyn. Derfor kommer jeg i kveld til å foreslå at denne endringen ikke vedtas.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1296

PostPosted: 28.04.2016 11:02    Post subject: Reply with quote

Så vi kan trygt fortsette å stille topløs på øvre øst?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb