English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Innlemme dameidrett i RBK?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 10.11.2008 09:42    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/spo...187447.ece

Quote:
Vi har hatt flere samtaler med RBK. Vi vil konkretisere samarbeidet de kommende dagene og det skal gi oss likviditetseffekt. Vi vil knytte oss tettere opp mot RBK, bekrefter han


Noen her inne som veit hva dette innebærer?
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 10.11.2008 10:24    Post subject: Reply with quote

Høres ut som dem får et gunstig lån fra oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.11.2008 11:36    Post subject: Reply with quote

Regner med at Byåsen får lån ja. Tror ikke det går altfor lang tid før Rosenborg har innlemmet Byåsen og Trondheims-Ørn. De eier jo ikke økonomi...Det bør gå ann å sammarbeide om administrasjon o.l...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 10.11.2008 12:31    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle Rosenborg ønske dette? Hva har RBK å tjene på det?


Det vil være et rent utgiftssluk. Heldigvis må en slik innlemming vedtas av årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 10.11.2008 12:33    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er så enkelt som å bare innlemme Byåsen og Trondheims-Ørn. Dette er noe som skal gå igjennom på tre årsmøter før det blir reelt.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.11.2008 12:55    Post subject: Reply with quote

Roseborg kan da tilby en større pakke. Sponsorer kan få reklame på flere arenaer og drakter.. Rosenborg kan da tyne sponsorer for mere penger.. Administrativt bør det ikke bli så mye mere utgifter..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 10.11.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

Hva får deg til å tro at sponsorene ser noen verdiøkning utover den alt eksisterende verdien til de to lagene?

Administrativt vil det medføre nok av kostnader. For det første får man mange flere på lønningslista (som nok også vil kreve mer av Rosenborg enn av Byåsen). Videre vil man være nødt til å stille Lerkendal til rådighet for damelaget. Tapte inntekter, pluss økt belastning på matte og treningsanlegg.

Man vil være forpliktet til å drifte trenings- og kampanlegg til Byåsen. Den som har fulgt med de siste årene, vet at den biten slett ikke er enkel.

Man vil måtte øke administrasjonen. På brakka er det sprengt allerede og en må bygge ut. Skal en inn med to lag til, må det bygges ut ytterligere.

Verst av alt, man gir innflytelse til folk som driver med damefotball og håndball. I ytterste konsekvens, risikerer man at disse kontrollerer årsmøtet og dermed kan velge det styre de selv ønsker, for så å prioritere fotballen lavere.

(Nei, jeg tror ikke dette er målet til klubbene som ønsker å bli innlemmet i ballkluben, men det er likevel et realistisk scenario et par år frem i tid, når det begynner å ulme misnøye med at dameidretten ikke blir prioritert høyt nok).

La skiten seile sin egen sjø. De må gjerne komme på brakka og få gode råd og hjelp på veien, men økonomiske bidrag eller innlemmelse i klubben vår? Ikke faen.
Back to top
View user's profile Send private message
Solo
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1340
Location: Trondheim

PostPosted: 10.11.2008 15:30    Post subject: Reply with quote

Det scenarioet at damelagene "kupper" årsmøtet høres jo skummelt ut.
Men det blir vel ikke at det kommer til det.
Jeg og synes at Byåsen og T\Ø får klare seg selv.
_________________
1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 10.11.2008 18:37    Post subject: Reply with quote

Jeg blir grinete hvis det her er snakk om rene almisser, iallfall. Det at byen "trenger" et topplag i damehåndball er ikke så viktig at man skal begynne å øse ut avdragsfrie lån.

Høyst subjektivt, men jeg føler instinktiv skepsis til trøndere som forsøker å snakke bokmål. Derfor er jeg også skeptisk til denne styreleder'n i Byåsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.11.2008 22:35    Post subject: Reply with quote

Her er utdrag fra Tr./Ørn's budsjett i år

Budsjettet er på ca 3 millioner kr.

Leie av Lerkendal ca 25 000 kr pr.kamp, for en hel sesong med hjemme kampene på Lerkendal vil det si ca 250 000 -> 275 000 kr. ( 7 - 8 % av total budsjett)

Tipper at daglig leder og trener har ca 300 000 kr hver i lønn + div avgifter.

I tillegg så har spillerne kjøregodtgjørelse, som tilsvarer tapt lønn, da de trener 2 ganger om dagen.

Regner med at de fleste ugiftene til Tr./Ørn er reiser.

Så hvis Rosenborg innlemmer Tr./Ørn i klubben, så blir det ikke leie av bane, og regner med at den jobben daglige lederen gjør i Tr./ørn, kan med fordel gjøres av nåværende RBK-administrasjon, uten utvidelse.

Regner med at RBK har minst like gode avtaler med flyselskapene som Tr./Ørn, om ikke bedre.

Så visst Tr./Ørn hadde vært innlemment i RBK nå, og så hadde de sluppet baneleie, og vært i balanse i år.
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.11.2008 23:03    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok RBK skal konsentrere seg om å få hovedproduktet best mulig, nemlig et topplag i fotball for herrer. I mange år har de forsømt det sportslige og viktigste klubben lever av, nemlig gode prestasjoner på fotballbanen.

At Byåsen og TR/Ø skal bli en del av RBK er et desperat forsøk fra disse klubbene. Lederne ser for seg at de kan få enda bedre lønn når de er en del av RBK.

RBK kan ikke bli Trondheim kommune.
Back to top
View user's profile Send private message
asf
Senior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 183

PostPosted: 24.11.2008 15:46    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Så hvis Rosenborg innlemmer Tr./Ørn i klubben, så blir det ikke leie av bane

Hva hjelper vel dette? Om baneleien forsvinner så vil jo fortsatt Rosenborg ha kostnader med at T/Ø skal benytte banen. Så kostnaden vil jo fortsatt ligge der selvom overføringen mellom T/Ø og RBK forsvinner ved en sammenslåing av klubbene...

Quote:
og regner med at den jobben daglige lederen gjør i Tr./ørn, kan med fordel gjøres av nåværende RBK-administrasjon, uten utvidelse.

Det der høres overhodet ikke sannsynlig ut.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2009 10:05    Post subject: Reply with quote

Klubbene i Toppserien kommer til å følge spent med på hvordan det går med Stabæk etter at de ble innlemmet i Stabæk Fotball. Team Strømmen er allerede godt på vei til det samme med Lillestrøm, og nå er det flere klubber som lufter muligheten for samarbeid.

Gøril Kringen er i alle fall klar.

- Dersom det skulle komme en henvendelse fra Rosenborg, så er det ingen tvil om at jeg vil se positivt på det. Det er jo noe som det snakkes om, men hvem som har utspillet, det er jeg ikke sikker på, sier Kringen til FotballMagasinet.

Les mer: Ønsker seg til Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 25.03.2009 11:14    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke gjort meg noe om vi hadde fått et damelag. Ørn måtte da naturligvis skifte navn til Rosenborg og spille i hvite drakter. Er vel et tapsprosjekt, men jeg synes det er litt trist å se hvor dårlig damefotballen er i byen for tiden. Fryktelig mange kroner kan det umulig koste oss, om Stabæk som har gått 40 millioner i minus kan ta seg råd til noe lignende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 25.03.2009 11:21    Post subject: Reply with quote

Jeg ser helst at vi holder oss langt vekk, fokus og ikke minst penger behøves andre steder nå. Det siste vi trenger er flere tulleutgifter. Godt mulig det bare er snakk om utgifter på et par mill i året, ikke mye isolert sett. Men 3 mill til Ranheim her, 2 mill til jentelaget og flere mill i utgifter til en altfor stor administrasjon. Det blir penger av det.

Dessuten kommer Lerkendal til å se ut som et helvete etter at 22 amatørspillere har spilt der. Jeg ser også for meg at rbk.no og rbk-tv blir spammet ned med uinteressante jente-fotball saker.

Om jeg ikke husker feil så var denne saken oppe på et styremøte for et par år siden, da ble det konstantert at fokuset skulle være på å gjenreise Rosenborg sitt herrelag. Kan ikke si meg uenig i den konklusjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Guinness
Rutinert


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 895
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 25.03.2009 12:16    Post subject: Reply with quote

Enig med joko i det meste her. Men om det isåfall skulle bli, så ville jeg kreve at RBK.no og RBK-TV oppretter en separat kanal for jentefotballen. Jeg gidder faen meg ikke bla gjennom haugevis med uinteressante nyheter for å finne det jeg skal frem til.

Uansett burde fokus ligge på å få herrelaget opp på topp i Norden igjen.
_________________
TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 25.03.2009 12:27    Post subject: Reply with quote

Det finnes jo ingen interesse for damefotball, så kan ikke tenke meg at rbk.no blir spammet ned av fotballglade fotballjenter. Det er det siste jeg bekymrer meg for. Er mer et økonomisk spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 25.03.2009 12:33    Post subject: Reply with quote

nå er det jo mange trykk og "spam" den nye tv-avtalen oppfordrer til da, så regner med de ville havnet på samme siden.

Men enig i at det er et tapsprosjekt uten noen fordeler for rbk, så skal de inn i styret ol, kupper årsmøte + +. skaper bare intern uro.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 25.03.2009 12:33    Post subject: Reply with quote

Sorry, klarer ikke dy meg, men det finnes damelag og det finnes damelag.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 25.03.2009 12:41    Post subject: Reply with quote

Fantastisk Laughing en kan vel rekne med at Fosenborg sitt damelag skal spille i noe små drakter og drive overtidsarbeid på kveldstid for å spe på klubbinntektene. Hvis Rosenborg hadde gjort det samme så hadde det vel blitt litt tyn å få i Adressa, VG, TV2 med mange fler.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 25.03.2009 16:24    Post subject: Reply with quote

Haha Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 26.03.2009 03:54    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Dessuten kommer Lerkendal til å se ut som et helvete etter at 22 amatørspillere har spilt der. Jeg ser også for meg at rbk.no og rbk-tv blir spammet ned med uinteressante jente-fotball saker.

Om jeg ikke husker feil så var denne saken oppe på et styremøte for et par år siden, da ble det konstantert at fokuset skulle være på å gjenreise Rosenborg sitt herrelag. Kan ikke si meg uenig i den konklusjonen.


Vil virkelig jentene slite mer på matta enn guttene? Jeg ville tro det var motsatt.

Er ikke helt sikker på at det er en god konklusjon at innlemmelse av jentefotball i rosenborg vil være en ren "utgiftspost" og at en slik sammenslåing nødvendigvis skal gå på bekostning av fokus på å gjenreise rosenborgs herrelag. Jeg på min side er veldig for ihvertfall. Tror begge lagene har ting de kan lære av hverandre, og at synergieffektene, spesielt i befolkningen, men også i klubben; Ikke må undervurderes. At man skal plages med uinteressante reportasjer på rbktv virker ihvertfall som en merkelig hypotetisk problemstilling.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 26.03.2009 09:55    Post subject: Reply with quote

herregud da mann, damer sliter ikke mer på matta enn menn, poenget er vel hvis det spilles kamp hver helg og ikke annenhver Rolling Eyes
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 26.03.2009 11:24    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo klart. Men det virket som om han mente at "amatører" sliter mer på gressmatten enn "profesjonelle".
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 26.03.2009 11:49    Post subject: Reply with quote

Jeg forstod det slik som at det blir for mange kamper, det finnes heller ikke noen gode argumenter for at et lag uten intresse skal spille kampene på Lerkendal. En bør klare å oppdrive et mindre og mer egnet sted å spille på. Når det gjelder lærdom så virker det på meg som damefotballen er der hvor herrefotballen var for 30 år siden og mye har skjedd med fotballen siden da. Fotballteknisk er det lite om noe somhelst som kan læres. Når det gjelder kvinnelig tankesett så er det sikkert mye en kan lære ,men det er også derfor en har en person som Marit Breivik i styret. Vi har prøvd kvinnelig kompetanse i trenerteamet før med Hollekim og det gjekk ikke overbevisende bra rent profesjonellt. Rosenborg har store utgifter allerede idag muligens for store utgifter og da blir det feil å skulle påta seg flere unødvendige utgifter. Kvinnefotballen bør gå sin egen utviklingsvei, istedenfor å prøve å ta en snarvei ved å være parasitter for det store norske herreklubbene.

Last edited by Keenoir on 26.03.2009 11:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb