English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Innlemme dameidrett i RBK?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 26.03.2009 10:53    Post subject: Reply with quote

Hva i all verden har kvaliteten på kvinnefotball generelt, Hollekims jobb og "kvinnelig tankesett" med saken å gjøre? For meg holder det at utgiftene allerede er høye nok for å si nei til dette forslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 26.03.2009 10:55    Post subject: Reply with quote

Desutten hvis Rosenborg skulle hatt et kvinnelag så synes jeg at vi skal starte vårt eget fra scratch og begynne nederst i divisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 26.03.2009 11:28    Post subject: Reply with quote

da er jeg mer positiv til byåsen håndball, der går det jo muligens an å tjene noen kroner også. så har vi jo kompetansen nå som Marit B har kommet inn...
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2009 12:27    Post subject: Reply with quote

Kan ikke de sprekeste jentene som føler at de har noe å bidra med fysisk og ønsker å være involvert med Rosenborg, heller starte opp Cheerleading da? Mener å ha hørt at det arrangeres NM, slik at de får konkurrere, samtidig som spillerne får støtte under kampen (utenom Kjernen), og publikum får mer å se på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 26.03.2009 12:29    Post subject: Reply with quote

Haha Very Happy
Ikke at jeg er imot cheerleading som konsept, eller tanken om flotte jenter som cheerleaders på lerkendal, men det innlegget fremstod usansynlig sjåvinistisk. Ikke noe å ta opp i denne sammenhengen ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2009 08:29    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
da er jeg mer positiv til byåsen håndball, der går det jo muligens an å tjene noen kroner også. så har vi jo kompetansen nå som Marit B har kommet inn...


Nå skal ikke Marit's kompetanse brukes på Byåsen. Den skal brukes på å utvikle Rosenborg. Ikke Byåsen og Trondheims-Ørn... Da kunne vi heller valgt inn en annen i styret...
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 27.03.2009 16:47    Post subject: Reply with quote

Merker jeg er skeptisk til dette. Flere av rbks spillere har i fjor og flere år før det spilt som kjerringer, det får være nok bidrag.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 28.03.2009 16:16    Post subject: Reply with quote

RBK bør i fortsettelsen dyrkes som en eliteklubb for herrefotball. Byåsen damehåndball, T-Ørn og Rosenborg hockey blir bare parasitter viss de blir med. Litt samarbeid på noen områder bør kunne gjennomføres viss alle parter tjener på det, men ingen av disse tre eller noen andre bør bli en del av RBK som klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 14.05.2012 03:26    Post subject: Reply with quote



Jeg ser helst at man holder seg unna slikt tull. Dvs, jeg hadde akseptert at man hadde oppretta et allianseidrettslag kalt RBK kvinner, eller Rosenborg kvinner slik at de kunne ha markedsført seg som RBK og Rosenborg. Men å innlempe damefotball i dagens ballklub og dermed ta på seg flere kostnader er totalt uaktuelt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 14.05.2012 11:55    Post subject: Reply with quote

Av og til er det en velsignelse å ha en temmelig konservativ medlemsmasse. Noe sånt vil aldre passere et årsmøte i RBK. Det føler jeg meg trygg på.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 15.05.2012 17:41    Post subject: Reply with quote

Ikke så ofte jeg er enig med Frp`ere men han som foretrakk snø fremfor damefotball er jeg ganske enig med i den saken. Hold vårt kjære RBK langt unna damefotball. Ørn og Kattem kan heller samarbeide med Byåsen Håndball!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 15.05.2012 18:13    Post subject: Reply with quote

For sikkerhets skyld sier han litt ulike ting til ulike medier om samme uttalelse. Da kan jo alle finne noe de er enig med ham i. Samtidig kan han og partifeller både hevde at han har beklaget, for de som vil høre det, og hevde at FrP alltid blir urettferdig behandlet av media, for de som vil høre det:

- Det var en morsom og kreativ pasning som jeg ikke håper at noen ble fornærmet av. Jeg må få lov til å komme med en munter kommentar uten at det tas helt ut av sammenheng, sier den profilerte politikeren til VG Nett.

Overfor NRK benekter Korsberg at dette var et stikk til nivået på kvinnefotballen.
– Vil du unnskylde kommentaren du kom med?
– Nei, i og med at dette var en kommentar på været, så vil jeg ikke unnskylde været i Tromsø. Dette var ikke en nedsettende kommentar om kvinnefotball, fastholder Korsberg.

Han håper overfor VG at ingen ble fornærmet av den muntre kommentaren ... om at det snør i Tromsø.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 29.05.2012 15:59    Post subject: Reply with quote

Høyt opp og langt frem for RBK kvinner

Quote:
Trondheims to toppserieklubber lufter idéen om å sammen bli «RBK kvinner». I Rosenborg er man usikker på om det er det rette.


Quote:
Sammenslåing er lite aktuelt

De to klubbenes styreledere har avtalt å møtes for å diskutere framtida, men Adresseavisen vet at det uansett ikke er aktuelt for Trondheims-Ørn å bli en del av et Kattem-lag. Det er heller ikke stor vilje i Kattem til å bli en del av Ørn. Det er nettopp dette som aktualiserer muligheten for å kunne samle byens topplag for kvinner i en ny overbygningsklubb. Gjerne som «RBK kvinner».



Må bare innrømme at jeg ikke liker tanken på et kvinnelig Rosenborg lag...
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Ertsaas
Rutinert


Joined: 03 Jul 2009
Posts: 509
Location: Oslo

PostPosted: 29.05.2012 16:06    Post subject: Reply with quote

Så lenge det ikke stjeler så mye som en krone fra RBK herrer, kan jeg ikke se gode argumenter for at de ikke skal få kalle seg RBK kvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 29.05.2012 16:14    Post subject: Reply with quote

Du har et poeng der, Ertsaas. Mulig jeg er veldig trangsynt her. Må nok noen fler gode argumenter til for at jeg skal snu tankegangen til det positive for et evnt «RBK kvinner».
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.05.2012 17:08    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig ikke at de vil samle så mange flere sponsorkroner som Rosenborg enn Ørn.

Kattem bør i første omgang gå med på å innlemme damelaget sitt i tradisjonsrike Ørn, og så får man ta det derifra.

Én ting er i alle fall sikkert: Et søsteridrettslag skal hete Rosenborg Ballklub kvinnefotball eller lignende, og ikke noe à la idiotiske LSK kvinner, VIF Toppfotball osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 29.05.2012 20:42    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kjører alliansegreia, slik at det er bare i navnet vi er felles (det er vel slik det er med RBK Hockey også?), så ser jeg ingen gode argumneter MOT ett slikt trekk.

Skal vi drive å styre med felles styre, økonomi osv, kan vi bare ta rennafart å drite i det.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 29.05.2012 21:08    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hvis vi kjører alliansegreia, slik at det er bare i navnet vi er felles (det er vel slik det er med RBK Hockey også?), så ser jeg ingen gode argumneter MOT ett slikt trekk.



Ikke?

Rosenborg Ishockey blir noe helt annet. De var en del av klubben i 65 år, og det var en selvfølge at de skulle beholde Rosenborgs navn og logo da de gikk ut av organisasjonen, så den sammenligningen blir tynn.

Rosenborg er et varemerke og å la alle mulige andre få bruke navnet, vil være med på å svekke varemerket eller i det minste utvanne dets betydning. RBK må ikke gi fra seg eksklusiviteten til Rosenborg-navnet.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 29.05.2012 23:21    Post subject: Reply with quote

Pleier vanligvis å skumme gjennom tråden før jeg skriver et innlegg,men denne gangen er det ikke nødvendig.
Vi har nok problemer allerede og "timeingen" er ikke riktig.
Generellt skulle jeg gjerne ha topplag i håndball herrer og ishockey og damefotball i Trondheim ved siden av RBK og Byåsen.
Men vi er nok ikke i velgjørermodus akkurat nå.
En annen sak er at det slett ikke trenger koste noe som helst,men da er vel litt av vitsen borte.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 30.05.2012 15:49    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Ikke?

Rosenborg Ishockey blir noe helt annet. De var en del av klubben i 65 år, og det var en selvfølge at de skulle beholde Rosenborgs navn og logo da de gikk ut av organisasjonen, så den sammenligningen blir tynn.


Jeg skal glatt innrømme at jeg ikke kjenner historien til Hockey-klubben. Jeg trodde dagens RBK hockey hadde ett eller annet med gamle TIK å gjøre, i den forstand at RBK gikk i å "reddet" TIK fra døden i 2008, og derav navnet Rosenborg Ishockey. Det var åpenbart feil.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 30.05.2012 15:59    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Ikke?

Rosenborg Ishockey blir noe helt annet. De var en del av klubben i 65 år, og det var en selvfølge at de skulle beholde Rosenborgs navn og logo da de gikk ut av organisasjonen, så den sammenligningen blir tynn.

Rosenborg er et varemerke og å la alle mulige andre få bruke navnet, vil være med på å svekke varemerket eller i det minste utvanne dets betydning. RBK må ikke gi fra seg eksklusiviteten til Rosenborg-navnet.


Rosenborg kan jo bety så mangt. Rosenborg Dampbakeri er også et varemerke, og det kan vi leve med. Hadde vært verre om de plutselig skulle kalt seg RBK Dampbakeri.

Poenget mitt er at Rosenborg vel blir et "varemerke" når du setter BK bak? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 30.05.2012 16:15    Post subject: Reply with quote

Kommentar av Kroksæter i Adressa: La jungelens lov bestemme
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 30.05.2012 16:41    Post subject: Reply with quote

"Asker og Strømmen kan fortelle at det er bra å være under paraplyen til Lillestrøm og Stabæk, selv om det ikke følger ren økonomisk bistand med. Den mer kjente logoen gir oppmerksomhet både fra tilskuere og sponsorer."

Det er akkurat det der som er poenget jeg vil ha frem - og i Ørn sitt tilfelle har de jo, inntil de flyttet til Lade, til og med hatt hjemmebanen sin på Rosenborgbanen - de hører altså til og med til i bydelen hvor Herreklubben har navnet sitt fra (Det var dette med at navnet "Rosenborg" er ett "Varemerke", da)! Hallo? Dette er jo "ment to be"!
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 31.05.2012 09:20    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:


Rosenborg kan jo bety så mangt. Rosenborg Dampbakeri er også et varemerke, og det kan vi leve med. Hadde vært verre om de plutselig skulle kalt seg RBK Dampbakeri.

Poenget mitt er at Rosenborg vel blir et "varemerke" når du setter BK bak? Wink


Det er nok ikke så enkelt.

Først og fremst er det vitkig å merke seg at et varemerkebeskyttelsen står langt sterkere innenfor samme kategori. Altså vil et idretslag som kaller seg Rosenborg, begå en krenkelse av RBK sitt varemerke. Faren for forveksling gjør at RBK står meget sterkt.

Det er åpenbart at et fotballag som spiller i toppdivisjonen i sort og hvitt og i RBK sin logo (eller en som ligner), vil påvirke Rosenborg som varemerke på en helt annen måte enn en random bedrift på Rosenborg.


Bakklandia wrote:


Det er akkurat det der som er poenget jeg vil ha frem - og i Ørn sitt tilfelle har de jo, inntil de flyttet til Lade, til og med hatt hjemmebanen sin på Rosenborgbanen - de hører altså til og med til i bydelen hvor Herreklubben har navnet sitt fra


Er dette en vits? Ørn har spilt der de har fått billig baneleie. De hører på ingen måte til på Rosenborg. FYI, ble klubben stiftet på Lilleby.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.06.2012 11:37    Post subject: Reply with quote

Så lenge det ikke er store kostnader forbundet med en sånn type plan for Rosenborg (og ganske små kostnader er jo store kostnader nå for tiden), så tror jeg faktisk det ville vært utelukkende positivt for merkevaren Rosenborg Ballklub å ha et noenlunde satsende kvinnelag under sin paraply.

Poenget er at det ville vært en veldig positiv greie, som hadde fått Rosenborg til å virke profesjonelle, sympatiske, inkluderende, glade i byen sin og miljøet sitt. For herrelaget (det vi egentlig bryr oss om) så tror jeg en ganske moderat investering i "satsning" på det laget hadde vært billig og selvgenererende PR, faktisk. Tenk på de små tighte figursydde damemodellene av Rosenborg-drakten på RBK-shoppen - årets julegavetips! (og skilsmissegrunn).

For damelaget(ene) hadde det jo vært en kjempefordel rent sportslig, bare navnet Rosenborg og følelsen av et prosjekt hadde jo dratt gode spillere, sponsormidler og kanskje ambisiøse trenere. Selvfølgelig måtte avdelingen stått på egne bein organisasjonsmessig, og hjemmebaneproblemet måtte fortsatt løses (Lerkendal er uaktuelt, dyrt og ugunstig på alle måter), og det måtte vært en veldig avklart deal om det økonomiske (drift i null, tilskudd ved spesielle anledninger), men gitt seriøse og profesjonelle avtaler burde dette faktisk være vinn-vinn.

Når det er sagt, så kommer det aldri i verden til å bli noe av, fordi det for det første ikke hadde passert Rosenborgs årlige gubbemøte, og for det andre hadde krevd en smidighet hos ledelsen i Kattem og Ørn som de neppe er i besittelse av. Sånn sett hadde det fort vært lettere å starte damelaget fra scratch, og så rane til seg de beste spillerne senere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb