English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Laard
Junior


Joined: 12 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: 16.11.2002 18:21    Post subject: Reply with quote

Gjør faktisk det. Kallenavn er no dritt. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 18.11.2002 11:29    Post subject: Reply with quote

Vidar Riseth er jo en mulighet også... han kan jo spille overalt, og gjorde bl.a noen ok landskamper som høyreback for en tid tilbake. Jeg tror han er RBK-spiller neste sesong. Heggem tviler jeg på... dessuten har jeg ikke tro på at han kan holde seg skadefri.
Back to top
View user's profile Send private message
darkOmaN
Junior


Joined: 18 Nov 2002
Posts: 8

PostPosted: 18.11.2002 12:12    Post subject: Nye spillere Reply with quote

Keepere:
vi har de to beste keeperne i norge,arason kansje toppen av europa! Very Happy d ultimate hadde vært å lånt ut johnsen til en klubb av kaliber et år eller to så hente han hjem når arason kanskje engang går! også en spennende type i moldestad(hødd) som jeg hører rbk er interessert i.

Forsvar:
hoftun,basma og saarinen er bankers! iallefall i 2 år til! så stensaas er en god nok backup(iallefall til tippeligaen) så har vi spennende blixt,personlig mener jeghan burde fått mange flere sjanser! neste år jeg jeg for meg han gir GOD konkuranse til en ny høgre back!(kansje beto) Smile så må vi ha inn en ung og sulten midtstopper som lærer av basma og hoftun!(en framtidig kontinuetsbærer) så kjøper vi hangeøand om et par år!

Midtbane/vinger:
holder GODT nivå. vi har berg(norges beste) strand winsnes enerly brattbakk å sibaya som jeg mener komemr til å bli en klasse spiller for oss visst han for nok sjanser! der ser jeg for meg at vi henter inn en ung framtidig stjerne,en sulten spilelr som e villig til å lære! kansje ludvigsen? han mener jeg med trening hele vintern med rbk er god nok for første 11`ern!

Spiss: der har vi johnsen å karadas,personlig liekr jeg karadas veldig godt,trossalt ung å sulten,han kommer! Very Happy der mener jeg vi skal kjøpe inn en god sugen/rutinert spiss(25-28år) eneste plassen jeg mener vi må bruke penger,kansje opp mot 20-25 mill. det vil vinne få inn igjen ved spill i europa og media(spennende vettø)

mitt lag anno 2003 er følgende:

arason
blixt(ny utfordrer)basma hoftun saarinen
berg sibaya winsnes
ludvigsen karadas(ny utfordrer) enerly

har ikke glømt brattbakk eller frode. frode mener jeg ikke er god nok(viste det på slutten av CL) og breattbakk som super-reserve!

Very Happy LEVE Rosenborg! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2002 17:48    Post subject: Reply with quote

Vidar Riseth

Åge Hareide sier nok en gang at han er interessert i å skaffe Vidar Riseth:

- Vi prøver å få Vidar tilbake, og jeg håper prosessen snart er igang, sier sunnmøringen.

Nå åpner 30-åringen for at det kan bli comeback på Lerkendal.

- Hvis jeg skal hjem nå så er Rosenborg det eneste alternativet, sier Riseth.

Les mer: Riseth åpner for RBK-retur

Hva synes dere om dette?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Imingen
Junior


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 37
Location: Trondheim

PostPosted: 20.11.2002 19:09    Post subject: Reply with quote

Trur at Vidar Riseth kommer til å bli en god forsterkning for Rosenborg. Men som vi nesten alle veit spiller Basma og Hoftun veldig bra sammen, og Saarinen er uerstatlig som venstre back, mens Blixt har vist gode tendenser. Hva mener dere om dette??
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2002 23:25    Post subject: Reply with quote

Må vel si at jeg er skeptisk til Riseth på grunn av følgende: I fjor skulle Rosenborg kjøpe ny høyreback før Champions League. Da endte de opp med Odd Inge Olsen, en anvendelig spiller som Eggen var sikker på at kunne storspille på backplass...

Olsens karriere som forsvarsspiller ble kortvarig. I stedet tok Roar Strand, en annen anvendelig spiller over... Heller ikke dette har vært noen stor suksess. Det var rett og slett en lidelse å se Roar gang på gang bli lurt av Kaspar Dalgas i returmøtet mot Brøndby!

Derfor tror jeg ikke at Vidar Riseth, enda en anvendelig spiller, er den rette mannen til å spille høyreback i årene framover. Jeg tror at Lars Blixt (og Jon Inge Høiland) er minst like gode alternativer!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tlj
Junior


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 61
Location: Trondheim

PostPosted: 21.11.2002 00:07    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler! Rosenborg ser ut til å kun kjøpe to typer spillere - enten spisser eller anvendelige spillere. Må snart gå an å kjøpe spillere som faktisk har erfaring og spisskompetanse på den plassen de skal brukes på. Umulig å gjennomføre noen go'fot teori med masse allroundere...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 21.11.2002 08:48    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha en SPISS!

En som kan score mål! 25 I Tippeligaen og 5-6 i Champions League! Hvorfor ikke hente hjem Sigurd Rushfeldt da?
Back to top
View user's profile Send private message
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 21.11.2002 13:22    Post subject: Reply with quote

Sigurd Rushfeldt er ikke god nok. Han sliter med å komme på laget i Austria Wien og Austria Wien skal være et dårligere lag en Rosenborg. Hvorfor ikke se etter en spiss som ikke har vært i laget før. Jeg har tidligere nevnt Peter Ijeh, andre Zuma. Andre spillere kan også være aktuelle, men de bør ha kvaliteter som eksisterende RBK spillere ikke har. Rushfeldt er litt for lik f.eks Frode Johnsen og Azar Karadas. Jeg mener det viktigste kvalitetene til en ny spiss bør være: Fart, Teknikk og Styrke i nevnte rekkefølge.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.11.2002 13:28    Post subject: Reply with quote

Jeg synes heller ikke at Rosenborg skal satse på "Rush". For det første tror jeg ikke at han er den typen som trengs akkurat nå, i tillegg synes jeg det er for jævlig at RBK skal betale ham skyhøy lønn, bare noen måneder etter at han saksøkte klubben og fikk utbetalt flere millioner kroner!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2002 13:16    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide ønsker seg Petter Christian Singsaas. Nå har den nye Rosenborg-treneren invitert sin gamle elev fra Molde til prøvespill.

Les mer: Rosenborg vil ha Singsaas

Med andre ord ser RBK ut til å fortsette aksjonen "hjelp trøndere bort fra Røkke United"; Erik Hoftun og Odd Inge Olsen har som kjent tidligere blitt kjøpt fra Molde (Roar Strand var bare på utleie)...

Jeg har egentlig alltid syntes at "PC" har vært en brukbar spiller, men jeg er usikker på om han er noe å satse på... Hareide vil jo fornye Rosenborg-laget, og da passer det ikke å hente inn en 30-åring...

Hva synes dere om dette?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 23.11.2002 15:46    Post subject: Reply with quote

Singsaas er ikke god nok for RBK i følge min mening ihvertfall!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 23.11.2002 15:51    Post subject: Reply with quote

Hehe Laughing

Hareide sier: - Petter Christian er en spiller med fart og hurtighet, og det er noe vi er på utkikk etter, sier Åge Hareide til Romsdals Budstikke.

ØH? Er ikke fart og hurtighet det samme?

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2002 16:26    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hareide sier: - Petter Christian er en spiller med fart og hurtighet, og det er noe vi er på utkikk etter, sier Åge Hareide til Romsdals Budstikke.

ØH? Er ikke fart og hurtighet det samme?


Det er vel dette som kalles smør på flesk... ;)

Over til selve saken:

Hareide har hittil lagt seg på en linje som tilsier at RBK jakter spillere i 30-årsalderen uten fast plass på lagene sine, les: Riseth og Singsaas.

Dermed bør vel også Bjørn Otto Bragstad være aktuell (Bragstad leter etter ny klubb) Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakim
Junior


Joined: 23 Nov 2002
Posts: 1
Location: Trondheim

PostPosted: 23.11.2002 20:18    Post subject: Nye spillere Reply with quote

- Et godt alternativ må være å kjøpe Brede Paulsen Hangeland, og dermed flytte Christer Basma på høyrebacken.

- Som spiss er Erik Nevland en god mulighet. Fart, styrke og teknikk. God med føttene og på hodet. En anvendelig spiller som kan spille ren spiss, og ving.

- Til slutt, men ikke minst; RBK må kjøpe kvalitetsspillere som kan gå rett inn på laget. Benkeslitere er det nok av! I stedet for å kjøpe tre middelmådige spillere til 5 mil., kan de kjøpe èn til 15 mil!

Noen som er enige?

Joakim, www.rbk247.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2002 21:40    Post subject: Reply with quote

Flere sitater omkring PC Singsaas-interessen:

- Petter har det som blir viktigere og viktigere i internasjonal fotball, nemlig fart. Han har erfaring og rutine. Han er en spiller som kan gå rett inn i rollen som midtstopper, og bidra til at vi får god dekning på den plassen, sier Hareide.

- Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Men det er kjempeartig å høre at du er under vurdering hos Norges desidert beste klubb. Når du er trønder, drømmer du selvfølgelig om å spille for Rosenborg. Jeg drar på dagen om Hareide vil ha meg, sier Singsaas.

Les mer: Petters RBK-drøm lever
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2002 12:33    Post subject: Reply with quote

Tror en journalist i Bergens Tidende har fulgt dårlig med... I forbindelse med at Bjørn Otto Bragstad nå er aktuell for Brann, skriver han følgende:

"31-åringen er for tiden i Trondheim, og holder formen ved like gjennom løping og styrketrening. Det er på det rene at den nye Rosenborg-treneren, Åge Hareide, ikke ønsker å knytte til seg nok en spiller i 30-årene."

...øhhh! Er det ikke akkurat det som Hareide holder på med for tida, da? Riseth (30) og Singsaas (30) er jo to av de heteste navnene!

Les for øvrig hele Otto-artikkelen: Bragstad i Branns søkelys
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2002 12:54    Post subject: Reply with quote

Molde har valgt å slå seg vrang:

Åge Hareide vil ha Petter Christian Singsaas med på Rosenborg-trening allerede i uka som kommer, men dette nekter Molde.

Ledelsen på Røkkeløkka mener nemlig at Hareide ikke trenger å ta en nærmere titt på midtstopperen før klubbene eventuelt går i overgangsforhandlinger.

- Utgangspunktet vårt er at alle klubber i Norge bør kjenne en spiller med ni års fartstid i eliteserien såpass bra, at et treningsopphold er unødvendig, sier Molde-direktør Espen Silseth.

Les mer: PC nektes å trene med RBK

Så får vi se hva Hareide velger å gjøre nå...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 25.11.2002 21:37    Post subject: Reply with quote

Nå er iallefall en spiller klar for RBK til neste år: Tor Erik Moen er hentet opp fra juniorlaget... Det burde vært flere enn en men dette blir spennende...
Back to top
View user's profile Send private message
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 25.11.2002 23:46    Post subject: Reply with quote

Det burde ikke være flere. Alle de som har blitt tatt inn fra junior laget har falt igjennom. U-spillerne til Rosenborg er ikke gode nok. For å gå inn i laget til norges beste fotballag, bør man være eksepsjonelt bra. Slike spillere kommer ikke så lett. RBK bør omstrukturere ungdomsatsingen sin. Hva med et internasjonalt fotball-akademi med spillere fra hele verden? 15-19 åringer som for skole og fotballtrening i regi av RBK. På den måten blir de tidlig innlemmet i RBK miljøet både sosialt og sportslig.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.11.2002 15:09    Post subject: Reply with quote

Jada... De fleste har riktignok fallt igjenom, men hva om de faktisk hadde fått spillt litt på a-laget ???
Back to top
View user's profile Send private message
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 26.11.2002 15:39    Post subject: Reply with quote

DU kan ikke la spillere som ikke er gode nok til å utkonkurere a-lags spillere, få spille i viktige kamper. RBK er ikke i den posisjonen at deres neste beste spillere klarer å slå alle lag i Norge. De har nok med å vinne med deres beste spillere. Vil du da la mindre gode spillere få utvikle seg ved å tape kamper? Det er nok bedre å få skaffe seg bedre juniorer og det vil man letest klare ved å bruke mitt eksempel ovenfor!!!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.11.2002 17:03    Post subject: Reply with quote

*sukk* Wink

Jeg mener at ungguttene kan få innhopp ihvertfall. Også mener jeg at de kan bruke masse unggutter i cupkamper mot feks. Skånland og slike lag! Og ikke minst bør de få spille i treningskampene. Ingen av disse delene har rbk vært flinke til. OK? er vi enige nå?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2002 17:20    Post subject: Reply with quote

Singsaas-overgang skrinlagt

Åge Hareide trodde at Molde ville la Petter Christian Singsaas gå gratis. Dette er imidlertid uaktuelt, og dermed blir ikke midtstopperen å finne på Lerkendal kommende sesong.

- Sånn som jeg forstod det, skulle Petter Christian være fristilt fra kontrakten med Molde. Dette viste seg å ikke stemme. Og det er ikke aktuelt for Rosenborg å kjøpe spilleren ut fra kontrakten med Molde, den saken er klar, sier Hareide til Romsdals Budstikke.

Les mer: Singsaas-overgang skrinlagt

...i tillegg har altså Vidar Riseth kommet noen hakk mer inn i varmen i 1860 München, noe som betyr at en overgang til RBK er mer tvilsom. Forhåpentligvis kan dette bety at Jon Inge Høiland rykker noen hakk fram på "handlelista" til Hareide...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 26.11.2002 17:25    Post subject: Reply with quote

Quote:
Posted: 26.11.2002 16:03 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

*sukk*

Jeg mener at ungguttene kan få innhopp ihvertfall. Også mener jeg at de kan bruke masse unggutter i cupkamper mot feks. Skånland og slike lag! Og ikke minst bør de få spille i treningskampene. Ingen av disse delene har rbk vært flinke til. OK? er vi enige nå?



Ok da Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 133, 134, 135  Next
Page 2 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb