English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 132, 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2005 14:28    Post subject: Reply with quote

bj_rn wrote:
Vet ikke åssen avis det var. Men fant dette innlegget på Rosenborgs offisielle hjemmeside:

Quote:
Hansen scoutar åt RBK

Per Joar Hansen, GIF Sundsvalls tränare säsongerna 2002 och 2003, fanns på plats i Idrottsparken i måndagens match mellan GIF Sundsvall och IFK Göteborg. Hansen fick lämna tränaruppdraget Rosenborg i förtid, men finns fortfarande på lönelistan hos den norska klubben. Enligt uppgifter var måndagens besök i Sundsvall för att scouta GIF-spelarna Ali Gerba och Stefan Ålander. – Jag har planerat att åka och hälsa på i Sundsvall sedan en tid tillbaka, och nu har jag ju gott om tid över. Det var mer en nöjesresa. Men visst, Rosenborg tittar alltid på bra spelare och båda de här killarna är bra spelare, säger Per Joar Hansen hemlighetsfullt. Ali Gerba själv ligger lågt. Att han i framtiden drömmer om att spela i en större europeisk liga är ingen hemlighet. – Men det bästa sättet för mig att synas är ju att hjälpa laget vinna. Just nu fokuserar jag bara på de här fem matcherna vi har kvar, och att försöka ta de poäng som krävs för att hänga kvar. Längre än så har jag inte tänkt, säger Gerba. Både Ali Gerba och Stefan Ålander har kontrakt med GIF Sundsvall till och med säsongen 2007.


http://rbk.no/forum/listP...=109600008


Har vært i kontakt med "veteran" nå: Det er Sundsvalls-Dagbladet som skrev artikkelen. Får kanskje prøve å fikse en liten sak på RBKweb om Ålander.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 30.09.2005 18:41    Post subject: Reply with quote

Min vinter ønskeliste:
Tore Reginiussen
Eventuell 1 høyrebeck hvis Russel drar!
1 Hardarbeidene midtbanespiller, jeg vil helst ha Eirik Bakke, men Ardian Gashi bør også være aktuell!
Spark Frode Johnsen og få inn en hodesterk og teknisk god spiss!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 01.10.2005 20:00    Post subject: Reply with quote

Mener forsåvidt ikke at dette er noe for RBK, men sjekk ut denne:
http://fotball.adressa.no...leID=86739

46 mål på 22 kamper er utrolig, selv i 3.div! Hadde han vært 5-6 år yngre så burde han vært aktuell!
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 01.10.2005 21:13    Post subject: Reply with quote

presterer han like bra i tl er han god nok for rbk. 26 år er ingen alder.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 01.10.2005 21:16    Post subject: Reply with quote

forøvrig blir navnet hans litt småmorsomt når du prøver å uttale det Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.10.2005 21:42    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Min vinter ønskeliste:
Tore Reginiussen
Eventuell 1 høyrebeck hvis Russel drar!
1 Hardarbeidene midtbanespiller, jeg vil helst ha Eirik Bakke, men Ardian Gashi bør også være aktuell!
Spark Frode Johnsen og få inn en hodesterk og teknisk god spiss!


Reginiussen vet jeg ingenting om, men stemmer det at han er så bra som det blir sagt så kan han hentes. Men da må han være klart bedre enn Mathisen og Nielsen som spilte glimrende mot Lyn i junior-finalen i dag.

Skal vi kjøpe ny høyreback må det bli en som går rett inn på laget, for i Andreas Norvik og Martin Lund har vi glimrende talenter som bør gå inn i A-stallen snart. Norvik var 'outstanding' mot Lyn.

NÃ¥r du skriver hardtarbeidende regner jeg med at du mener en defensiv midtbanespiller. BÃ¥de Eirik Bakke og Ardian Gashi er best i en offensiv midtbanerolle.

Hodesterk og teknisk god spiss ønsker jeg også. Gjerne med fart, skuddstyrke, dribleferdigheter, balanse og målteft i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakka
Rutinert


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 829
Location: Hamar

PostPosted: 01.10.2005 21:43    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
forøvrig blir navnet hans litt småmorsomt når du prøver å uttale det Wink


hehe, "Petar Ronkevitsj" Razz
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 02.10.2005 11:00    Post subject: Reply with quote

Jeg så at TILs Stephen Ademolu hadde løpt 40 meter på 4.45 sek og 100 meter på ca 10.80. Er han med dette den raskeste spilleren i Norges tre øverste divisjoner?

Jeg mener å huske at Bratseth en gang i tiden løp 40 meter på 4.69. Nr to på den oversikten jeg så, var Lyns Edu som hadde løpt 40 meters testen på 4.65. I så fall betyr dette at Ademolu ikke bare er raskest, men SUVERENT raskest.

De beste sprinterne i Norge i dag løper 40 meteren ned mot 4.00 (fra ca 4.10 - 4.25) iflg Tromsø sprinter Martin Rypdal (årets norgesmester på 100m). Forøvrig spiller Rypdal fotball for den lokale 4.divisjons klubben Kvaløysletta og er vel dermed norges raskeste fotballspiller?
_________________
Takk.


Last edited by TomH on 02.10.2005 11:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.10.2005 11:06    Post subject: Reply with quote

Ezekiel Bala i Lyn er raskere enn Edu, og har visst noen syke resultater her også. Men husker ikke talla.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 02.10.2005 11:10    Post subject: Reply with quote

Hei Recon,
Du har sett juniorlaget spille noen kamper (heldig er du!) og jeg mener du har nevnt at flere av spillerne på dette laget hadde bra fart. Har det blitt foretatt noen 40 meters tester på dem? og er resultatene tilgjengelige?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.10.2005 11:34    Post subject: Reply with quote

Ikke som jeg vet om. Forøvrig, Martin Lund er en utrolig rask back i RBK, og Bala hadde visstnok ingen problemer med å parkere alle våre i går ifølge gutta som kommenterte på webradio.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 02.10.2005 12:10    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Mener forsåvidt ikke at dette er noe for RBK, men sjekk ut denne:
http://fotball.adressa.no...leID=86739

46 mål på 22 kamper er utrolig, selv i 3.div! Hadde han vært 5-6 år yngre så burde han vært aktuell!


Vi har hatt en slik spiller i Tønsberg i en viss Reidar Lindqvist.. scora 42 mål i 3 div på en sesong i 2001 for Flint. Både Stabæk og Brann var interessert. Gutten har prøvd seg i både 1. og 2.div, men falt igjennom. Har senere fortsatt i 3.div der han altså er en av norges beste. Men det er også det eneste nivået han scorer på..
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 02.10.2005 14:15    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Baadshah/Tab wrote:
Min vinter ønskeliste:
Tore Reginiussen
Eventuell 1 høyrebeck hvis Russel drar!
1 Hardarbeidene midtbanespiller, jeg vil helst ha Eirik Bakke, men Ardian Gashi bør også være aktuell!
Spark Frode Johnsen og få inn en hodesterk og teknisk god spiss!


Reginiussen vet jeg ingenting om, men stemmer det at han er så bra som det blir sagt så kan han hentes. Men da må han være klart bedre enn Mathisen og Nielsen som spilte glimrende mot Lyn i junior-finalen i dag.

Skal vi kjøpe ny høyreback må det bli en som går rett inn på laget, for i Andreas Norvik og Martin Lund har vi glimrende talenter som bør gå inn i A-stallen snart. Norvik var 'outstanding' mot Lyn.

NÃ¥r du skriver hardtarbeidende regner jeg med at du mener en defensiv midtbanespiller. BÃ¥de Eirik Bakke og Ardian Gashi er best i en offensiv midtbanerolle.

Hodesterk og teknisk god spiss ønsker jeg også. Gjerne med fart, skuddstyrke, dribleferdigheter, balanse og målteft i tillegg.



Enig i mye av det du sier.
Vi bør satse på våre egne talenter!
Reginiussen er vel Norges største midtforsvars-talent og bare 19år!
Vi har mange gamlinger på midtforsvars-plassen så det bør være plass til både Reginiussen, Mathisen og Nielsen om noen år!
Jeg mener at hvis høyrebeck-problemene fortsetter så bør vi bli kivtt både Russel og Basma! Da er det plass til både et klart førstvalg i høyrebeckplass ledig (Jon Inge Höiland) og et talent som Andreas Norvik!
Enig i at både Gashi og Bakke er best offensiv, men de har jo også gode defansvie kvaliteter, Gashi har jo f.eks. meget god løpskapasitet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 02.10.2005 14:54    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:

Jeg mener at hvis høyrebeck-problemene fortsetter så bør vi bli kivtt både Russel og Basma!


Det er vel mye som tyder på at verken Russell eller Basma holder et slikt nivå på høyreback at det er bra nok for en klubb som Rosenborg. I så tilfelle er jeg helt enig med deg i at vi kan kjøpe en etablert høyreback som er bedre enn de vi har. Jeg tror ikke det vil være noe problem å få solgt verken Basma eller Russell.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 02.10.2005 14:56    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:

Enig i at både Gashi og Bakke er best offensiv, men de har jo også gode defansvie kvaliteter, Gashi har jo f.eks. meget god løpskapasitet!


Ja, Gashi har meget god løpskapasitet. Det er pasningsspillet hans jeg er usikker på. Syns han gjør for mange feil. Dessuten har han vel ikke det store blikket for medspillerne sine.
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 02.10.2005 16:58    Post subject: Reply with quote

Synes Koppinen må få sjansen til å vise hva han duger til, før vi kjøper en ny høyreback. Men hvis han ikke presterer, trenger vi helt klart en ny.
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 02.10.2005 19:14    Post subject: Reply with quote

Rob Friend er min favoritt som midtspiss, han er en av tippeligaens klart beste hodespillere! Se bare på to målene hans mot Odd idag.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 02.10.2005 20:04    Post subject: Reply with quote

Rob Friend burde vert en soleklar erstatter for Frode om han hadde hatt norsk pass...

Friend er også en spiller som viser vei på trening gjennom suveren innstilling til egenutvikling...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.10.2005 20:06    Post subject: Reply with quote

Slik Frode spiller nå, så fortsetter han.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 02.10.2005 20:19    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Slik Frode spiller nå, så fortsetter han.


Så var det alder og det å bygge lag. En kan ikke bygge lag med Frode i tankene, han er over toppen. Friend derimot har 10 år igjen på banen og har større potensiale enn Frode noen gang har hatt.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.10.2005 20:22    Post subject: Reply with quote

Vi kan gjerne supplere stallen med en yngre spiller, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 02.10.2005 20:26    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Vi kan gjerne supplere stallen med en yngre spiller, ja.


..og da kan det gjerne være en BEDRE også så kan Frode gjøre nytten som reserve...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.10.2005 20:28    Post subject: Reply with quote

Det er jeg fullstendig enig i. Vi skal såklart kjøpe spillere som kan gå rett inn på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 02.10.2005 21:05    Post subject: Reply with quote

syns elrio van heerden på fc københavn er interessant, noen som vet noe mer om han?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 02.10.2005 21:13    Post subject: Reply with quote

Er ikke interesseret i Rob Friend. Han minder alt for meget om Frode Johnsen og jeg vil hellere have tekniske spillere på top, end hovedstærk. Primært fordi vores indlæg for det meste er elendige.

Elrio Van heerden er en meget god ung spiller, der er slået igennem i denne sesong efter nogle gode præstationerne bla. i kampene mod HSV. Men løbet er kørt og han bliver en for dyr spiller for os.
Noget andet der er værd at bemærke, er at han er hentet fra FCKs fodboldskole i Sør-Afrika.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 132, 133, 134, 135  Next
Page 133 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb