English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 381, 382, 383  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 19.01.2014 12:07    Post subject: Reply with quote

Så du mener altså at vi burde fortsatt med elendige ansatte i rollene sine. De som ansatte personene og ga dem kontraktene de satt med burde sparkes.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 19.01.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

Det er selvsagt, som Miami sier de som fikk Jønson og Stjernen ansatt til å begynne med som har kostet klubben mange millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 19.01.2014 14:09    Post subject: Reply with quote

I forhold til Stjernen , så ja. I forhold til Jønsson er det Nei.

Jeg savnet godt forarbeid, virker som RBK-styret har sett etter resultatet til den ønsket treneren, og ikke spillestil, og sett utfordringene dette har gitt treneren i praksis. Da Rosenborg har gått fra 4-3-3, via 4-2-3-1 og 4-4-2 og tilbake til 4-3-3 trenere, der har det ikke vært noen rød trå, noen som har gjennspeilet seg i stallsammensetningen, at treneren har arvet en stall, som ikke har vært god i forhold til ønsket spille stil.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 19.01.2014 14:14    Post subject: Reply with quote

Er litt usikker på hva du mener nå Messi, sier du at Janne feilet fordi han arvet et tropp som ikke passet til stilen sin og at han dermed skulle hatt mer enn de 2 årene han fikk? Isåfall er jeg uenig. Janne skulle aldri vert ansatt, Eggen skulle ha fortsatt utover vikar perioden.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.01.2014 15:33    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi har jo hørt styremedlemmer uttale ved flere anledninger at de stort sett styrer unna alt som har med sportslig å gjøre, for den kompetansen føler de ikke at de har, det er Erik Hoftun sitt bord, så jeg tror nok ikke sannheten er veldig langt unna "enehersker" på det som har med sportslig avdeling å gjøre.


Jeg skrev jo også i et tidligere innlegg, at jeg tror det er slik nå. Men jeg er også 100% overbevist om at det ikke var slik i Hoftuns tidlige år, under Skutle og Svendsen. Iallefall Skutle, hadde lang erfaring, og hadde nok sine sterke og klare meninger om hvordan sportslig avdeling skulle drives.

Dermed er det etter min mening, litt vanskelig å definere Hoftuns egenskaper ut i fra hans tid som en periode. Hans posisjon har antagelig variert fra omtrent totalt styrt ovenfra, til perioder hvor han får full frihet så lenge han kan begrunne sine valg godt nok.

Personlig så tror jeg vi har sett mest av hva Hoftun står for, i perioden etter at Skutle bestemte seg for å gå av. Mye forandret seg omtrent umiddelbart, og etter min mening, svært mye til det bedre.

Er det bra nok for en SD i RBK? Jeg synes det er vanskelig å si, fordi vi fortsatt er i en periode hvos stallen slankes og kostnadene kuttes. Når det er stabilisert på et nivå med bærekraftig økonomi, får vi se om SD duger til å holde klubben på et toppnivå med reduserte ressurser.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 19.01.2014 16:21    Post subject: Reply with quote

Det jeg sier er at styret så seg blind på de resultatene Hamren og Jønsson oppnådde før de kom til Rosenborg. Ikke at Jønsson skulle ha hatt flere år.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.01.2014 16:33    Post subject: Reply with quote

Timmi! wrote:
Hvilket advokatfirma bruker RBK? Og hvor lenge har klubben brukt dette?

Kristian Nordheim. Vært involvert i en del år nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 19.01.2014 17:22    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg skrev jo også i et tidligere innlegg, at jeg tror det er slik nå. Men jeg er også 100% overbevist om at det ikke var slik i Hoftuns tidlige år, under Skutle og Svendsen. Iallefall Skutle, hadde lang erfaring, og hadde nok sine sterke og klare meninger om hvordan sportslig avdeling skulle drives.

Dermed er det etter min mening, litt vanskelig å definere Hoftuns egenskaper ut i fra hans tid som en periode. Hans posisjon har antagelig variert fra omtrent totalt styrt ovenfra, til perioder hvor han får full frihet så lenge han kan begrunne sine valg godt nok.

Personlig så tror jeg vi har sett mest av hva Hoftun står for, i perioden etter at Skutle bestemte seg for å gå av. Mye forandret seg omtrent umiddelbart, og etter min mening, svært mye til det bedre.

Er det bra nok for en SD i RBK? Jeg synes det er vanskelig å si, fordi vi fortsatt er i en periode hvos stallen slankes og kostnadene kuttes. Når det er stabilisert på et nivå med bærekraftig økonomi, får vi se om SD duger til å holde klubben på et toppnivå med reduserte ressurser.


Denne regla har jeg lest fra deg mange ganger PerO "vi kan ikke vite sikkert hvordan Hoftun er som SD fordi han har ikke fått styre før Skutle gikk av",

men du utelater hver gang faktumet at RBK har i 6 år med Hoftun som øverste sportslige leder kun gått veien høna sparker. Er ikke dette bevis på at han er for dårlig så vet ikke jeg, 6 år er lang tid det, det er 6 år hvor han har kunnet få frem sine tanker, sin filosofi, og jevnt over styrt ting i retning slik han vil ha det. Suksessen har uteblitt, vi er Norges nest beste klubb, europacup er utopi og økonomien har kommet til et punkt hvor vi må selge eiendommer, kutte lønna, bruke investorer for spillerkjøp og selge for mer enn vi kjøper for for å i det hele tatt kunne tenke på å gå i 0 på budsjettet om 2 år. Du mener at økonomiske problemer skyldes satsingen under Hamren (som Hoftun var del av), dette er halve sannheten, den andre halvparten er at vi ikke har sportslig suksess som fører til at vi mister premiepenger, sponsormidler og overgangspenger på spillere som kunne vist seg fram i CL/EL.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 19.01.2014 17:31    Post subject: Reply with quote

Særlig det siste du poengterer Montana.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.01.2014 18:41    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
men du utelater hver gang faktumet at RBK har i 6 år med Hoftun som øverste sportslige leder kun gått veien høna sparker.


Mener du virkelig at klubbens utvikling fra 2004 til 2008 er bedre enn utviklinga fra 2008 til i dag?

Jeg vet at vi kvalifiserte for CL i perioden før Hoftun overtok, men det tilskriver jeg faktisk den internasjonale rutinen som faktisk var igjen i troppen fra gulltida, ikke utviklinga i klubben.

Bortsett fra CL deltagelsen i 2007, så gikk det etter min mening rett utforbakke med RBK i perioden fra 2004 - 2008.

Denne utviklinga ser ut til å ha stanset, og klubben er stabilisert på et nivå som er litt lavere enn før 2004, men er ikke lenger i fritt fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 19.01.2014 18:59    Post subject: Reply with quote

Gjerne svar på hele innlegget mitt om du skal svare i det hele tatt, da det var en sammenheng i det.
Ellers skjønner jeg ikke hvorfor det faktum at nedturen startet før de 6 årene med Hoftun liksom skal forsvare at det har gått nedover de 6 årene med Hoftun, burde ikke pari være en SD som forbedrer ting?. Klart det har påvirket arbeidsvilkårene hans, men han har på ingen måte gjort det beste ut av en dårlig situasjon, han har forverret den.
Og hvilken stabilisasjon er det du snakker om?? vi er fortsatt i frittfall og snart har vi ingen økonomiske muskler å dra opp som joker, noe som har reddet rævva vår i en årrekke.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.01.2014 19:48    Post subject: Reply with quote

Med de pengene RBK har brukt på spillere og sportslig avdeling i Hoftun sin periode, er resultatene altfor dårlig. Da er det klart at Hoftun har en stor, stor del av det ansvaret. Det kan man ikke prøve å argumentere seg bort fra. Da er det ikke rart at folk tror du er Hoftun eller en i RBK, Pero når du konsekvent skal formilde Hoftuns påvirkning på det RBK oppnår.

Når det gjelder Jønsson, så er dette nok en gang på at det er slett arbeid av RBK. Dårlig kvalitet over hele linja og det gjennomsyrer RBK, fra styret, ledelse, sportslig avdeling og detaljene som det ikke blir tatt tak i på trening. Jeg har sagt det før for lenge siden og sier det nå, RBK er ferdig som en respektert klubb i Europa. Det er ferdig for lengst.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 30.01.2014 14:24    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...415616.snd

Rettsmekling mellom RBK og JJ i løpet av de neste 2 ukene. Håper vi moser JJ og hans møkkakrav fullstendig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2014 23:38    Post subject: Reply with quote

Antar saken ble oppdatert i ettertid?

Står i alle fall nå at rettsmeklinga blir 20. mars.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 30.01.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Nå er det litt tili å påstå at det er et "møkkakrav" som skal knuses spør du meg, selv om det selvsagt hadde vert det beste for RBK. Hvordan vet du at ikke JJ har sitt på det rene? Det må da finnes rom for tolkning om en advokat er villig til å ta Jannes sak?
Back to top
View user's profile Send private message
Keyser Chief
Junior


Joined: 22 May 2008
Posts: 53
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2014 00:35    Post subject: Reply with quote

Noen presiseringer:

Planmøtet er kun et møte hvor advokater og dommeren legger rammene for den videre saksbehandling av saken, herunder om rettsmekling skal gjennomføres, antall dager som skal settes av til hovedforhandling, mv. Dette gjennomføres som regel per telefon.

Det blir følgelig litt misvisende når Tomas sin artikkel sier at partene "ikke kom nærmere hverandre" under dagens rettsmøte, da forlik som all hovedregel ikke er et tema i planleggingsmøtet.

Forøvrig finnes det (dessverre) alltid en advokat som er villig til å kjøre en sak, om ikke annet så for å forsøke å presse frem en forliksløsning på et eller annet nivå. Dette trenger dog selvsagt ikke være tilfelle her, da jeg ikke kjenner sakens faktum.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.02.2014 00:23    Post subject: Reply with quote

RBK i note 16 i 2013-regnskapet wrote:
Det er heller ikke avsatt beløp i årsregnskapet i forbindelse med krav fremsatt av Jan Jønsson og Erling Næss, da styret anser at RBKs rettslige stilling i begge sakene er god.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 20.03.2014 19:01    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...426615.snd

Quote:
– Jönsson får 325.000 kroner. Kravet hans var 1,63 millioner. Vi konkluderte på forhånd med at han egentlig ikke skulle hatt noe, men på grunn av at en rettssak ville ha kostet oss mye, for å unngå en intern belastning og for å ha fokus på fotballen som starter neste helg, så var vi villig til å strekke oss dit, sier Koteng til adressa.no rett etter rettsmøtet er ferdig.

– Er dere fornøyd?

– Nei, men det var det beste vi greide å få til, svarer Koteng.



Irriterer meg voldsomt at JJ fikk mer penger, men det er jo vekslepenger å anse, og kostnad og risiko ved å fortsette tvisten var nok såpass at dette var fornuftig.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 20.03.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Hørtes ut som en bra løsning, gitt at alternativet var en rettssak. All grunn til å tro at Jønsson ikke hadde en særlig god sak sett i forhold til kravet. Hadde vært artig å vite hva det blir utbetalt er betaling (lojalitet, feriepenger ?)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 20.03.2014 19:55    Post subject: Reply with quote

For en kvalmsekk, bra vi er kvitt han.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 20.03.2014 20:25    Post subject: Reply with quote

Det er ikke umulig at Janne faktisk hadde en sak her, han er ikke dum, vi kan skylde oss selv for at det lå en mulighet for sak i avsluttingen av kontrakten.
Jeg tar ikke Jannes parti, men fyren fikk faktisk sparken og har ødelagt ryktet sitt som trener delvis. Det er ikke bare hans feil at det ikke gikk bedre sportslig og i ettertid kan man ikke si at Perry inn for Janne nødvendigvis er merkbart bedre enn om Janne skulle fortsatt. Hvertfall ikke til prisen det koster å bytte trener.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 20.03.2014 20:29    Post subject: Reply with quote

Krever du 1,6 mill og godtar 300.000 kr så er det fordi du vet du sitter på en syltynn sak.

Ser ingen grunn til å unnskylde noe som helst ved dette. JJ ble hentet på gigantisk lønn for å ta gull, han feilet totalt. Han fikk sparken og fikk med seg lønn ut hele kontrakten sin. På toppen av de så prøver han altså å tyne ut 1,6 mill ekstra i sutrepenger. Møkkaoppførsel.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.03.2014 20:49    Post subject: Reply with quote

RBK mente at JJ ikke hadde krav på en krone, men likevel inngår de et forlik og betaler 325.000,-. Da er vel ikke RBK skråsikker på sakens utfall heller. Hadde de fått medhold i en rettsak ville de trolig også bli tilkjent saksomkostninger.

Godt at de ble enige - JJ er en hvit mann Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 20.03.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

@miami, som hentesveis skriver så virker det ikke som noen av partene er helt sikre i sin sak, selv om begge (såklart) framtstår slik utad.

- Det er ikke JJ sin feil at han hadde giganstisk lønn.
- Han feilet, men ikke totalt - han kvalifiserte oss til EL og tok 6 poeng i gruppespillet og ga oss kjærkomne rankingpoeng, noe hans etterkommer feilet totalt på.
-Litt av greia med å få sparken er at du blir betalt ut i fotball, det var RBK's avgjørelse.
-Med mindre du er inne i saken, har oversikt over alle papirer og har god kunnskap på kontrakt, kan du ikke bastant si at det er "sutrepenger" og "møkkaoppførsel".

Med det sagt så er jeg enig i at vi sa han opp, men det er med en litt bitter følelse sånn i ettertid mtp vår økonomiske situasjon (kostnaden av å si han opp), og at etterfølgeren ikke har vert merkbart bedre. (men, dette blir vell en annen sak)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 20.03.2014 21:24    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
RBK mente at JJ ikke hadde krav på en krone, men likevel inngår de et forlik og betaler 325.000,-. Da er vel ikke RBK skråsikker på sakens utfall heller. Hadde de fått medhold i en rettsak ville de trolig også bli tilkjent saksomkostninger.


Dette handler jo om mer enn saksomkostninger. De har vel kommet frem til at 325 000 er verdt å betale for å slippe en potensielt skadelig rettsak.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 381, 382, 383  Next
Page 382 of 383

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb