English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 260, 261, 262  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 11.09.2010 19:00    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Hva med aa legge inn aksjene paa Tibor Cica? En 1993-modell fra Malmö-omraadet.


Han er paa det kroatiske U17-landslaget og er enda ikke blitt hentet av noen toppklubber i Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 11.09.2010 19:03    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ denne Cica i en lignende konkurranse som den Skjelbred vant som 15-Ã¥ring i fjor. Ta det vidare tror jeg den het. Vant gjorde han derimot ikke, men helt sikkert en talentfull spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 11.09.2010 19:07    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
SÃ¥ denne Cica i en lignende konkurranse som den Skjelbred vant som 15-Ã¥ring i fjor. Ta det vidare tror jeg den het. Vant gjorde han derimot ikke, men helt sikkert en talentfull spiller.


Hm.., Cica vant denne konkurransen ihvertfall:

http://sv.wikipedia.org/w...tsp%C3%A5r
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 11.09.2010 19:15    Post subject: Reply with quote

Det der er noe annet. 'Ta det vidare' som jeg snakker om ble arrangert mens Zlatan fortsatt spilte i Inter og ble vunnet av Nenad Stojadinovic (som signerte for Malmö FF i etterkant om jeg ikke tar helt feil.) Cica var vel 15 år på den tiden.

Uansett ser jeg det som ganske usannsynlig at RBK henter en 93-årgang fra Malmö-regionen.
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 11.09.2010 19:27    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
eporkg wrote:
Håper virkelig vi henter Petter Vaagan Moen. 10 mål i år fra midtbanen på et middels tippeliga lag, kontrakten går ut i år. I tillegg så er han fortsatt ung med sine 26 år !


Jeg haaper du spoeker med meg.


Du som foreslår at vi skal hente en ukjent 17 åring som du helt sikkert aldri har sett spille, også lurer du på om jeg spøker? Har du sett noen Brann kamper i år? PVM er i perfekt alder, kan hentes gratis etter nyttår og er etter min mening en spiller som kan gå rett inn i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 11.09.2010 19:33    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
abikom wrote:
eporkg wrote:
Håper virkelig vi henter Petter Vaagan Moen. 10 mål i år fra midtbanen på et middels tippeliga lag, kontrakten går ut i år. I tillegg så er han fortsatt ung med sine 26 år !


Jeg haaper du spoeker med meg.


Du som foreslår at vi skal hente en ukjent 17 åring som du helt sikkert aldri har sett spille, også lurer du på om jeg spøker? Har du sett noen Brann kamper i år? PVM er i perfekt alder, kan hentes gratis etter nyttår og er etter min mening en spiller som kan gå rett inn i laget.


Du mener, helt serioest, at Moen har klasse og teknikk nok til aa spille for et lag med ambisjoner utover Tippeligaen?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 11.09.2010 19:39    Post subject: Reply with quote

Er ikke så fremmed for Moen, selv. Han er bosman, og kassa vi har å kjøpe for er vel heller skral. Når spillerne våre går ut på bosman, må noen av de vi får inn komme på bosman og.
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 11.09.2010 19:43    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Du mener, helt serioest, at Moen har klasse og teknikk nok til aa spille for et lag med ambisjoner utover Tippeligaen?


Vi har mer enn nok talenter i Rosenborg, og trenger å fylle på med mer rutinerte spillere som kan gå rett inn i laget. Å hente en svensk annendivisjons spiller er kanskje ikke rett vei å gå hvis vi har ambisjoner utover tippeligaen? I tillegg er tross alt Moen norsk.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5192

PostPosted: 11.09.2010 19:49    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke at Moen har kvaliteter nok til å styrke oss nevneverdig. Hadde blitt skuffet dersom vi hadde signert en sånn squad player.
_________________
Nils Arne Eggen.


Last edited by Torbjørn on 11.09.2010 21:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2010 20:02    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:

Du mener, helt serioest, at Moen har klasse og teknikk nok til aa spille for et lag med ambisjoner utover Tippeligaen?


Er Moen for dårlig, så er alle midtbanespillerne i laget for dårlig. Bare å la dem gå på bosman hele gjengen.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13718
Location: Namsos

PostPosted: 11.09.2010 20:02    Post subject: Reply with quote

V.Moen er mye bedre enn Winsnes, Moldskred, Jamtfall osv.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21968

PostPosted: 11.09.2010 20:09    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hvor PVM skulle ha spillt, men han kunne vel vært et greit alternativ både som indreløper og i en bred spissrolle. Så lenge han er gratis, er det vel greit nok - men ikke noe must, akkurat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 11.09.2010 20:13    Post subject: Reply with quote

Ser helst at vi sparer oss for den lønnsutfiten der og bruker pengene på noe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2010 20:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ser ikke helt hvor PVM skulle ha spillt, men han kunne vel vært et greit alternativ både som indreløper og i en bred spissrolle. Så lenge han er gratis, er det vel greit nok - men ikke noe must, akkurat.


Indreløper og offensiv midtbane. Eventuelt i en kantrolle ved formasjonsskifte.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3836
Location: Malvik

PostPosted: 11.09.2010 22:41    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
eporkg wrote:
Håper virkelig vi henter Petter Vaagan Moen. 10 mål i år fra midtbanen på et middels tippeliga lag, kontrakten går ut i år. I tillegg så er han fortsatt ung med sine 26 år !


Jeg haaper du spoeker med meg.

Jeg er helt enig. Og det er ikke spøk.
Hvor mange år trenger våre midtbanespillere på å score tilsvarende?
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 12.09.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

Fristill Winsnes og hent Moen og vi vil ha en midtbanespiller som skorer mål og gjør de andre god uten at det er absolutt hasardiøst bakover.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.09.2010 11:51    Post subject: Reply with quote

Moen har vært bra i år, men det å handle spillere som imponerer en sesong i TL etter flere middels og/eller svake har vi gjort før med spillere som Moldskred og Olsen. Winsnes var også tidvis strålende for Godset.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.09.2010 14:32    Post subject: Reply with quote

Petter Vaagan Moen i en bred spissrolle?

Nei, han er for meg et glimrende eksempel på en spiller som er effektiv nok i Tippeligaen, men som ikke vil tilføre oss noe som helst på et høyere nivå. Det vi trenger er spillere med fart og rekkevidde til å bidra begge veier i en kamp, det har vi stort sett ingen av sentralt i banen nå.

Joda, man kunne sikkert byttet Winsnes med PVM uten at det hadde gjort noen stor forskjell, men jeg tror faktisk rutinen til Winsnes er viktigere for oss der vi trenger den.

Finn heller en slovak eller noe. Litt potensiale hadde vært kjekt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 12.09.2010 16:43    Post subject: Reply with quote

Jeg bare tenkte litt over Makthar Thioune nå igjen. Vær så snill Brakka, bare kjøp denne mannen. Han var så god i TL i fjor at jeg fikk en tåre i øyekroken av å se ham spille, nesten (hadde fått det om han ikke hadde vært ikledd Molde-drakta). En av de beste som har vært i TL noen gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2010 18:24    Post subject: Reply with quote

Ganske mange må være én av de beste som noensinne har spilt i TL, om Thioune er én av dem. Litt oppskrytt spiller som var god i den første 2/3 av serien, og relativt dårlig den siste delen. Få defensive fibre, bortsett fra noen forferdelig stygge stemplinger. Var på seriens mestskårende lag, men sto fortsatt med færre målpoeng enn Mjelde, Kobayashi og Storflor, samt færre enn halvparten av Huseklepp sine 28. I tillegg endte Hoseth opp med flere målpoeng enn ham. Begge Diouf-ene også, for den saks skyld, men de spilte lengre frem på banen. Så langt i år har han bevist at han er et én-sesongs-vidunder.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5192

PostPosted: 12.09.2010 18:34    Post subject: Reply with quote

Tar mye heller Thioune enn Vaagan Moen. Førstnevntes potensiale er mye høyere.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2010 18:45    Post subject: Reply with quote

På hvilken måte har han et større potensiale? PVM har alltid vært bedre enn Thioune defensivt, har aldri hatt en like begredelig sesong som Thioune har i år, samtidig som han står med flere målpoeng i år enn Thioune hadde i fjor, på et lag med vesentlig færre skåringer. PVM er også kun 6 måneder eldre enn Thioune, og vil komme til klubben helt gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18400
Location: Oslo

PostPosted: 12.09.2010 19:02    Post subject: Reply with quote

Quote:
samtidig som han står med flere målpoeng i år enn Thioune hadde i fjor


Moen står vel med 14 målpoeng hittil, samme som Thioune hadde ifjor. I tillegg er det litt tull å sammenligne hva Thioune hadde i fjor kontra Moen i år.

Tallene fra i fjor viser nemlig at Thioune hadde flere målpoeng enn Moen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2010 19:13    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
samtidig som han står med flere målpoeng i år enn Thioune hadde i fjor


Moen står vel med 14 målpoeng hittil, samme som Thioune hadde ifjor. I tillegg er det litt tull å sammenligne hva Thioune hadde i fjor kontra Moen i år.

Tallene fra i fjor viser nemlig at Thioune hadde flere målpoeng enn Moen.


Her snakkes det altså om toppotensiale. Da bruker man vel de beste tallene for begge spillerne? Nei, Thioune hadde 13 målpoeng i fjor, mens PVM hadde 11. Så langt i år har Thioune 1 og PVM 14.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18400
Location: Oslo

PostPosted: 12.09.2010 19:56    Post subject: Reply with quote

Det kommer vel an på hvor man henter informasjonen sin. På altomfotball.no så har han 14 målpoeng ihvertfall. Jeg så ikke alle kampene til molde i fjor, så jeg kan ikke bastant si noe den ene eller andre veien.

Men at Thioune har et skyhøyt potensial er jeg ikke i tvil om. At jeg heller skulle hatt han enn Moen er jeg heller ikke i tvil om.

Når det er sagt så har vi nok ganske liten sjans til å hente Thioune, og kanskje stor mulighet til å hente Moen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 260, 261, 262  Next
Page 3 of 262

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb