English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 535, 536, 537, 538, 539, 540  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2024 00:56    Post subject: Reply with quote

I Ferencváros blir Zachariassen brukt i mange forskjellige posisjoner, både på begge kantene og som en åtter eller sekser på midtbanen.

I tillegg har han spilt i den klassiske tierrollen.

På 113 kamper har han notert seg for 29 mål og 17 målgivende pasninger for den ungarske storklubben.

Han er ikke i tvil om at han har tatt steg siden han forlot Norge.

– Det føler jeg helt klart. Det er en helt annen fotball og var litt uvant i starten, men jeg har kommet veldig godt inn i det, sier Zachariassen.

Les mer: – Hvis jeg skal spille i Norge igjen, må det nesten bli det

Det var inför säsongen 2022 som Even Hovland anlände till Hisingen, då på ett tvåårsavtal. Nu har det avtalet gått ut – men Even Hovland stannar ändå. Han har nämligen förlängt sitt avtal över 2024.

– Det var en process som började i år. Det tog lite längre tid än vad vi hade tänkt men nu har vi kommit överens och jag är jättenöjd med det. Både jag och familjen trivs här i Göteborg så vi är nöjda med resultatet, och det tror jag också att klubben är, säger Even Hovland.

Läs mera: Even Hovland förlänger med BK Häcken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.01.2024 00:15    Post subject: Reply with quote

Fredrik Sjøvold (20) er ikke helt som alle andre.

Fem år etter at han brakk nesa på trening, som en del av Salmarakademiet i Rosenborg, fant han ut at det var på tide å fikse skaden.

– Jeg har ikke prioritert operasjon før nå. Jeg har tenkt å få det gjort etter sesongslutt noen ganger, men så har det i stedet blitt til at jeg har brukt tiden til mer trening, forklarer den unge, fotrappe Glimt-spilleren.

– Hva var det som fikk deg til å gjennomføre operasjonen etter denne sesongen?

– Bruddet gjør at jeg puster dårlig gjennom nesa. Det har plaget meg mer og mer. Det er sånn at jeg ikke kan puste gjennom nesa når jeg tygger maten mens jeg spiser. Det er null pust, for å si det sånn, erkjenner 20-åringen.

Les mer: Fredrik trener med maske: – Den er plagsom

Ranheim er snart to uker inn i oppkjøringen til den nye sesongen. Underlaget er preget av den kalde temperaturen og hardt nok til at Skjelbred har tatt grep for fottøyet som brukes under øktene.

– Jeg har investert i grussko. Det føles ikke helt bra, men det funker. Det er bedre enn å måtte ødelegge seg for mye før man skal ødelegge seg, sier 36-åringen som går inn i sin sesong nummer 21 i toppfotballen.

Les mer: Tok «fottøygrep» etter oppstarten: – Det føles ikke helt bra, men det funker
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2024 16:32    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg 08 har hentet åtte nye spillere til klubbens U23-gruppe, blant annet den tidligere Rosenborg-spilleren Emanuel Kulego (21).

(...)

Han spilte for Nardo i 2. divisjon i fjor høst, men har tidligere spilt for Jammerbugt på nivå to i Danmark og Rosenborg.

– Det er en spiller jeg spilte sammen med i Rosenborg. Jeg har sett ham i aksjon med A-laget til Rosenborg og synes han er veldig god, sier «Gische».

Les mer: «Gische» hentet Rosenborg-kjenning til U23-gruppa

Dino Islamovic tränade med Trelleborgs FF i höstas. Men Skåneklubben har ingen förhoppning om att värva sin tidigare anfallare.

- Hans fokus ligger nog på att hitta något lite större, säger sportchefen Salif Camara Jönsson.

Läs mera: TFF:s besked - ingen Islamovic: "Han letar nog högre upp"

– Det startet egentlig i fjor sommer. Da var jeg ganske misfornøyd i Danmark, nesten litt desperat. Etter et trenerskifte fikk jeg ikke tillit, forteller Bjørnebye.

Etter den gode sesongen med Kongsvinger i 2022, signerte han for den tidligere Superliga-klubben Esbjerg i Danmark, som nå spiller i 2. divisjon (nivå 3).

– Sixten ringte og ba meg komme til Vard. Det ble ikke noe av i sommer. Så ble det desember og jeg tenkte at Vard kunne være et godt sted å starte litt på nytt under en trener jeg har hørt veldig mye bra om. Jeg kjenner noen av spillerne og vet at de har lyst og er ivrige. Jeg ser et stort potensial i laget. I tillegg er kjæresten min fra Torvastad. Hun ble med meg til Danmark, og nå er jeg med henne til Haugesund. Jeg stortrives allerede, sier han.

Sixten er Vards kaptein Sixten Dalen Jensen. Han spilte sammen med Tobias Bjørnebye i Sogndal. Det vil si, Sixten spilte og Tobias satt stort sett på benken.

– Første sesongen spilte jeg fem minutter. Det var to tunge år i Sogndal, erkjenner Bjørnebye.

– Men det ble noen fine kvelder sammen med Sixten, med mye nachos og skrekkfilmer. Vi var naboer og veldig close. Det er også Sixten som har hjulpet meg med jobb. Jeg jobber som miljøarbeider og gymlærer ved Vormedal ungdomsskole, forteller 25-åringen.

Les mer: Likte ikke bråket på Anfield – havnet i Vard
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.01.2024 21:49    Post subject: Reply with quote

– Jeg ble kontaktet og spurt om jeg ville komme ned en uke, og så ble vi enige med Ranheim og klubben, så da dro jeg hit.

Det sier Oliver Holden til Adresseavisen mandag formiddag. Det er rett før Ranheim-talentet skal gjennom en medisinsk test, og senere mandag skal han ha sin første treningsøkt hos Serie A-klubben Genoa.

Der skal 18-åringen i første omgang trene med Genoas juniorlag.

– Det er en artig anerkjennelse å bli lagt merke til. Så må jeg angripe det på en god måte, ta med meg det jeg kan og dra tilbake og jobbe videre. Dette er fin læring og en god referanse å ha med seg, sier Holden, og innrømmer samtidig at han drømmer om en økt også med a-laget.

Les mer: Trønderen imponerte en speider. Nå skal han trene med Serie A-klubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2024 21:25    Post subject: Reply with quote

– Ambisjonene er å vinne. Presidenten hadde et møte med oss før vi skulle spille vår første kamp, der gjentok han at det å vinne ligaen alltid er målsettingen til klubben, sier Rekdal, og fortsetter:

– Det er en annen kultur. Spiller du ræva dårlig og vinner 1-0, så blir du båret på gullstol. Spiller du fantastisk og taper, så blir du nesten skjelt ut. Ikke internt i klubben, men rundt om med supportere og sånne ting.

Les mer: Rekdal: – Dette laget er bedre enn Rosenborg

Kan virke som om han og Frigård har havna rett sted.

Forresten er Giampaoli leid ut til Defensor Sporting i Uruguay.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 24.01.2024 13:13    Post subject: Reply with quote

Bjørn Johnsen på vei til Georgia av alle land.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.01.2024 21:40    Post subject: Reply with quote

Sydsvenska Dagbladet kårer Jensen til 10. beste danske i Malmö gjennom tidene etter elleve kamper i 2008:

Utlånad supertalang från Brøndby som fick sitt stora genombrott när han återvände till sin danska klubb. Tog ännu ett steg när han gick till Rosenborg, där han vann norska ligan fyra gånger och cupen vid tre tillfällen.

Läs mera: Gåtan i MFF:s dansklista: ”Sannolikt en av de bästa”

Serbecic leid ut til Radnički, gamleklubben til Milos M. i Serbia (engelsk).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2024 22:23    Post subject: Reply with quote

Glemte å nevne i går at Nyenetue valgte Kristiansund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 28.01.2024 13:05    Post subject: Reply with quote

Ser ut som Botheim er på vei til Malmø.

https://www.eurosport.no/...1jTgtdAKM8
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 29.01.2024 16:10    Post subject: Reply with quote

Kasper Wikestad skriver at Hjelde er på vei til Sunderland på permanent overgang.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2024 21:44    Post subject: Reply with quote

Kalmar FF har länge varit på jakt efter en anfallaren under en längre tid och har jobbat med ett par uppslag.

Enligt Sportbladets uppgifter är man nu överens med tidigare Rosenborg-anfallaren Dino Islamovic.

Läs mera: Avslöjar: Dino Islamovic nära Kalmar FF - ansluter till träningslägret i Spanien

Emil Konradsen Ceïde (22) er fortsatt Sassuolo-spiller med kort tid igjen før overgangsvinduet stenger. Nå skal en spansk klubb ha kommet på banen.

(...)

Nå melder den spanske radiokanalen Onda Cero at også den spanske klubben Elche er interessert i 22-åringen.

Elche spiller på nivå 2 i Spania og ligger på 9.plass. Det er imidlertid svært tett — og det skiller bare ett poeng opp til opprykkskvalifisering og fire poeng opp til direkte opprykk.

Les mer: Hevder spansk klubb vil hente Emil (22)

Døren bliver åbnet til den private og personlige del af den tidligere fodboldspiller Nicklas Bendtners liv, når den nye dokumentar ”Bendtner” finder vej til skærmen.

Historien klipper mellem nutid og fortid og rummer interviews med blandt andre Nicklas Bendtners mor, Joan Bendtner, og hans tidligere manager i Arsenal Arsène Wenger.

Læs mere: Ny dokumentar om Bendtners vilde liv: »Jeg har altid sagt dit problem var din far«
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 30.01.2024 23:28    Post subject: Reply with quote

TV2 journalist melder at Erlien kan være på vei til MLS.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 31.01.2024 15:46    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
TV2 journalist melder at Erlien kan være på vei til MLS.


Bekrefter USA-interesse – Vegard vil ikke spille for andre enn TIL i Norge

Quote:
Det høres ikke ut som du blir i Tromsø så altfor lenge?

– Jeg skal ikke til Trondheim, i hvert fall. Der er det ikke mye spennende på gang. Så det er det ingen fare for, flirer Erlien.


Voldsomt til storkar etter én sesong med fast spill i Eliteserien. Overrasker meg hvis Tromsø klarer å holde seg på øvre halvdel i 2024.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 31.01.2024 16:37    Post subject: Reply with quote

Ja, han må være innesnødd og lukket for omverden Razz Skjer mye spennende både i RBK og i fjæra vil jeg påstå.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 31.01.2024 18:48    Post subject: Reply with quote

For en k*k
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2024 20:41    Post subject: Reply with quote

Malmö FF och Erik Botheim är överens om ett fyraårskontrakt. Den 24-årige norske anfallaren ansluter från Serie A-klubben US Salernitana.

(...)

– Jag är väldigt glad över att den här övergången gått i lås. När jag fick höra om Malmö FF:s intresse kände jag direkt att det är det här jag vill. Jag såg MFF spela i somras och det är ett lag som jag tror att jag kommer passa bra in i. Efter att ha pratat med tränaren har jag fått ett ännu större sug av att spela för klubben.

– Jag är en spelare som gillar att ligga längst fram och att vara i boxen. Förhoppningsvis kan jag bidra med mål och därmed bidra till att laget vinner matcher. Det är det viktigaste för mig och nu längtar jag till att få spela framför MFF-supportrarna.

Läs mera: Erik Botheim är klar för Malmö FF
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 796

PostPosted: 01.02.2024 17:20    Post subject: Reply with quote

Ser ut som Rekdal er i ferd med å slå rekorden til Kåre på 42 dager:

...siden det har det gått betraktelig tråere for den norske trenerduoen.

Uavgjort mot AEZ Zakakiou og tap mot henholdsvis Pafos og AEK Larnaca har sørget for at Rekdals jobb allerede henger i en tynn tråd, meldes det i flere medier på Kypros.

I kypriotisk presse har Omonias spill vært under kritikk de siste ukene.

– Et lag med en passiv inngang til kampen, som kom til oppgjøret med en tydelig defensiv plan. 31 % ballinnehav i første omgang og totalt 39 % i hele kampen, skriver avisen Gazzetta etter onsdagens tap.


Les mer:
https://www.nettavisen.no...95-1615881
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 01.02.2024 19:35    Post subject: Reply with quote

Så det der og lo godt :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2024 21:33    Post subject: Reply with quote

2021, efter utlåningar till Jönköpings Södra, Mjällby och AFC Eskilstuna, valde Vagic att öppna upp sig för MFF om sin ångest. Därefter således han till Rosenborg.

- Det var tråkigt. För jag hade liksom sagt till dem som var i Malmö hur jag kände och hur det var mentalt. Då blev det liksom… Då hamnade jag utanför truppen, från att ha startat tidigare, sa Vagic till fotbollsthlm.se.

I intervjun förklarar Vagic att han upplevde att hans känslor sågs på som en ”svaghet”. Men när han nådde botten, på förra årets träningsläger med Hammarby, flaggade han återigen för problemen och att han övervägde att sluta spela fotboll.

- Det var då som jag sa till min agent, som sen sa till Jesper Jansson att jag antingen kommer sluta med fotboll eller göra något. För det var inte värt att fortsätta. Till exempel, fans i Hammarby, de har ingen aning om vad som hänt. De ser bara en energilös Pavle Vagic. Det var det tråkiga. Varför är det då värt att spela fotboll?

Läs mera: Hellberg vill att Vagic stannar i Bajen: "Motbevisat allt jag hört"

Mens Mikael trener med Ranheim har storebror Dennis Johnsen blitt solgt fra Venezia til Cremonese.

25-åringen har vært i Venezia de siste sesongene, og har spilt godt for klubben som jager opprykk til serie A.

Det samme gjør Cremonese, og agent og far Johnsen forklarer overgangen slik:

– Vi fikk et tilbud som egentlig var for godt til å si nei til. Selv om begge klubbene jager opprykk, er Cremonese en større klubb, som vil tåle et opprykk bedre med tanke på å kunne forsterke stallen, sier han - og tenker blant annet på klubbenes ulike økonomiske muskler.

Les mer: Broren solgt til italiensk klubb: Mikael kan havne i Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2024 23:55    Post subject: Reply with quote

Anders Trondsen:

– Det har varit ett steg i rätt riktning och nu är det bara att jobba vidare från det. Jag tror att det satt sig mer i huvudet än vad jag trott. När man åkt på så många skador då är du rädd att åka på en till. När de tankarna kommer är det lätt hänt att du använder kroppen på ett nytt sätt och inte på det sätt du ska göra och då kommer skadorna. Du hamnar i en ond cirkel som är svår att ta sig ur, säger han och fingrar på kaffekoppen som är uppdrucken sedan länge.

– Jag var inte i närheten av att kunna hålla i 45 minuter förra säsongen egentligen. För mig har inte viljan eller motivationen varit ett problem utan det fysiska. Jag har inte haft orken för att vara bra nog.

Hur långt ifrån kände du dig?

– Långt. Sedan fanns det matcher som Hammarby och Degerfors där jag inte blev så sliten tidigt och kanske hade en toppendag fysiskt. Det är så jag ska spela i varje match. Jag tvivlar absolut inte på mina fotbollsmässiga talanger men jag måste ha orken för att kunna göra det. Förr var jag alltid bland de bästa på löptesterna men ifjol hade nog till och med du kunnat löpa ifrån mig .

Då är det illa, ja?

– Ja. I en av matcherna kom jag in efter 30 minuter och fick kramp ändå. Det ska ju inte hända men jag var inte i närheten av att vara spelklar egentligen.

Har du tvivlar på om du kommer tillbaka?

– Nej, nej. Aldrig. Oavsett hur många skador jag åker på så ska jag ta mig tillbaka. Det har aldrig funnits något tvivel på det. Jag har aldrig haft problem med motivationen utan jag vill verkligen visa vad jag kan och vad jag är för spelare här i IFK Göteborg. Det hade varit sjukt trist om det avslutades med att jag bara sågs som en skadad spelare som inte fick visa upp mig mer än en TikTok-video från Hammarby. Det är inte så jag vill att det ska bli utan jag vill visa vad jag kan. Det fotbollsmässiga tvivlar jag inte på och får jag bara vara skadefri då kommer det att komma, det är jag helt säker på. Jag vill visa vem jag verkligen är.

Läs mera: Anders Trondsens löfte: ”Jag ska visa vem jag egentligen är”

2mas wrote:
Avslöjar: Dino Islamovic nära Kalmar FF - ansluter till träningslägret i Spanien


Dino Islamovic ansluter till Kalmar FF och har signerat ett avtal som sträcker sig fram till sommaren 2025.

– Jag är väldigt glad över att ha skrivit på för Kalmar FF. De står för en fotboll som jag känner igen mig i och jag är väldigt exalterad över att sätta igång med laget!

Läs mera: Välkommen till Kalmar FF, Dino Islamovic!

– Det är klart att det är en bit till man är i bästa matchform, och det är vi väl alla införstådda med i klubben. Men jag känner mig i fysiskt bra form och mår bra just nu. Jag har tränat på på egen hand och körde även en del med Trelleborg under oktober månad, säger han.

Hur lång tid har du till matchformen?

– Frågar du mig så är jag redo att spela direkt, men det är ju inte jag som bestämmer det. Vi kommer ta det dag för dag och känna oss för. Men jag är övertygad om att jag kommer vara redo när allsvenskan börjar.

I somras var det tänkt att Dino Islamovic skulle skriva på för IFK Göteborg. Men övergången sprack i sista stund. Vadskadan från tiden i Sydkorea var inte helt läkt.

– Det var väl lite grejer med läkarundersökningen och så. Det var tråkigt och det är klart att man blev besviken när det inte blev något. Annars hade jag en bra tid i Sydkorea – ända fram till skadan som gjorde att jag missade halva säsongen, säger han.

Läs mera: Dino Islamovic: ”Jag kommer vara redo när allsvenskan börjar”

I Salernitana blev det totalt 39 tävlingsframträdanden, varav sju Serie A-matcher (fyra starter och tre inhopp) den här säsongen. Nu jagar Botheim speltid för att få igång sin karriär igen.

Hur skulle du beskriva dina senaste år efter att du slog igenom i Bodö/Glimt?

- Det har varit lite jobbigt. Det har varit mycket kaos. Men nu ser jag fram emot att ha det bra och utvecklas i fred.

- Jag signerade ett fyraårsavtal så nu ska jag bara jobba och utveckla mig. Vara ödmjuk och lära känna mina lagkamrater. Och leverera. Så enkelt är det.

Han utvecklar:

- Jag vill ha kul igen. Jag vill spela fotboll och vinna matcher. Försöka vinna titlar. Det är det roligaste i fotboll. Jag har saknat det och jag hoppas att vi kan få till det här.

När han beskriver sina styrkor som spelare låter det på följande vis:

- Jag har spelat lite längre ner i planen i Italien. Nu är planen att jag ska spela lite längre upp och få ut mina styrkor. Det är att kombinera och ligga i boxen. Det är det jag hoppas på.

Läs mera: Botheim om sitt "kaos", valet av MFF och succétestet: "Ett rent helvete"

Mellan 2005 och 2009 spelade MFF-keepern i Lyn, som ju är Erik Botheims moderklubb.

– Jag var väl bara 6-7 år då. Men jag kommer ihåg att Johan Dahlin delade ut bananer och russin till oss knattar. Jag kom rusande till honom och fick. Sådant räcker ju när man är i den åldern, han är verkligen min barndomsidol.

Så om han ber dig om en tjänst här?

– Allt Johan Dahlin ber om ska han få av mig.

Läs mera: Botheims barndomsidol finns i MFF: ”Allt han ber om ska han få”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2024 13:22    Post subject: Reply with quote

Akintola til Rizespor?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2024 22:57    Post subject: Reply with quote

Redan tidigt i karriären var Molins inställd på att bli tränare. Därefter har han funderat fram och tillbaka, kanske skulle han arbeta inom agentverksamheten, kanske skulle han göra något helt annat. Under de senaste åren lutade han dock tillbaka åt tränarhållet. Han är tacksam för Billborn som inspirationskälla och mentor. Molins känner att han har bra människor omkring sig som låter honom ta ansvar. Hans pappa var också tränare och sedan han var liten har de alltid diskuterat taktik och spelmodeller.

– Hans trebackslinje som han alltid pratat om diskuterade vi sedan jag hade nappflaska i munnen. Vi pratade om tränare, laget och olika problem som kan uppstå. Sen har man sina erfarenheter som spelare.

Läs mera: MFF-ikonens nya resa efter spelarkarriären – “En väldigt bra möjlighet att starta något nytt”

Hareide tok Danmark til en åttendedelsfinale i VM i 2018 - som var det forrige mesterskapet han tok del i.

70-åringen er nå glad for å være tilbake i en lignende posisjon - denne gangen som trener for Island, hvor han nylig forlenget kontrakten med ett år.

Kontrakten med Island strekker seg til 2025 - med både oppsigelsesklausuler og forlengelsesklausuler.

- De ville at jeg skulle fortsette på det vi har påbegynt. De har skiftet trenere litt for hyppig, og nå rett før en play off er det et ugunstig tidspunkt å skifte trener på. De ville gjerne at jeg også skulle jobbe gjennom Nation League-sluttspillet.

- Jeg holder ting åpent framover, og det er åpninger til å avslutte det for begge parter. Det syntes jeg er veldig greit, sier Hareide.

Les mer: Klar beskjed: - Depressiv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2024 00:40    Post subject: Reply with quote

[Mikael] Tørset Johnsen fikk noen innhopp for RBK under Eirik Horneland i 2019-sesongen, men mulighetene kom ikke i 2020 og etter å ha avsluttet RBK-oppholdet med utlån til Feyenoord-akademiet, fikk han kontrakt med Venezia sommeren 2022.

(...)

Klubben slet økonomisk etter nedrykket og hadde spillere på Serie A-kontrakter.

– Klubben ville ikke ha noe med meg å gjøre og da ble jeg fryst ut, sier Tørset Johnsen.

(...)

En gjeng «utfryste spillere» måtte trene for seg selv. Spillere som ikke var i nærheten av A-laget, signert i tiden klubben spilte på øverste nivå i Italia.

– Vi var opp mot ti-femten stykker, vi fikk vår egen garderobe og en egen bane å trene på. Egne fysioer. Det var åpenbart at de ville ha oss bort.

– I starten brukte vi mye galgenhumor, men så ble det litt slitasje og klinsj mellom spillere. Folk var lei, vi var lei øvelsene, vi ble færre fordi én etter én fikk terminert kontrakten og dro. Til slutt sto vi der med fem stykk og vi hadde knapt nok folk nok til en tysker (øvelse), sier han.

Les mer: – Klubben ville ikke ha noe med meg å gjøre og da ble jeg fryst ut

[Jesper Jansson] menar att stämningsläget förändrades i klubben efter att han valde att ta in norske tränaren Kjetil Rekdal som ny chefstränare, samt norske assistenten Geir Frigård i januari. Dessförinnan var cyprioten Sofronios Avgousti huvudtränare, efter att ha tillträtt drygt ett år tidigare.

- Jag har kastats framför bussen något kopiöst. Jag märkte det direkt när jag tog in "mina tränare" (Kjetil Rekdal och Geir Frigård) och egentligen skulle kunna börja jobba. Då vände det helt. Sedan har det varit oerhört konstiga saker som har hänt och som jag aldrig har varit med om tidigare. Det blir nästan lite skrattretande. Jag har jobbat med det här i 15-20 år och har sålt spelare för 50-60 miljoner euro. Jag har jobbat hårt och har ett riktigt klanderfritt rykte, och sedan kommer jag till Cypern, av alla ställen, och blir fullständigt kastad framför bussen. Det är fullständigt falska anklagelser. Det är nästan på gränsen till ironi. Nu får advokater ta över, så får jag försöka hålla huvudet kallt, säger han till Fotbollskanalen och fortsätter:

- Men jag tycker egentligen att det är jättetråkigt för Kjetil och Geir, att det här började hända precis när de kom in. Det var då jag kände att vi skulle kunna göra något riktigt bra, men då började det direkt i kulisserna, och nu har jag blivit fullständigt slaktad.

Läs mera: Jansson talar ut - svarar på hårda kritiken: "Falska anklagelser"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 126
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 12.02.2024 12:14    Post subject: Reply with quote

Bendtner slapp nettopp dokumentar om karrieren sin på Viaplay. Starter rundt tiden han forlot oss.

Klikket meg raskt gjennom den, og det virker ikke være mye fokus på tiden her i det hele tatt. Kan være han snakker kort om det, men det er hvertfall ikke noen klipp (bortsett fra målet mot Molde) fra Trondheim/Rosenborg brukt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2024 20:26    Post subject: Reply with quote

Direktelink: Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 535, 536, 537, 538, 539, 540  Next
Page 536 of 540

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb