English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 28.07.2014 15:54    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:

Etter den siste ukens hendelser later det til at vi har to valg - Fagermo eller Kåre. Da håper jeg at vi går for Fagermo, men det er langt fra ideelt.

Synes dette høres så trist ut. Helt utrolig at vi med våre tradisjoner og ressurser ikke har klart å få frem flere dyktige trenere som kunne bidratt til å føre arven etter Eggen videre. Det er mye gjenbruk av kompiser og assistenter i klubben vår, men blant elevene Eggen hadde i mange år er det vel kun Ola By Rise som har innehatt en trenerjobb på et visst nivå? De fleste har (så vidt jeg kan se) simpelthen ikke gjort et forsøk på en videre karriere innen fotball, mens noen står på TV og klør seg på pungen.

Rosenborg og trøndersk fotball må jobbe knallhardt med å utvikle dyktige trenere i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

Hadde gjerne tatt inn Sigurd Rushfeldt som avslutningstrener for spissene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 28.07.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

Det er utrolig trist. Det eneste som er tristere er at vi ikke klarer å hente han hjem igjen.

Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 28.07.2014 16:06    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er jo selvsagt helt naturlig å diskutere hvem som er og hvem som ikke er aktuelle kandidater, at du mener det er komisk syns jeg er komisk.

At du eller vi ikke har full oversikt over trener-markedet i Norden/Europa er helt naturlig, vil det si at det ikke finnes? At lista over kandidater skal være Fagermo og Hareide fordi du eller jeg ikke har andre kandidater?

Det henger jo ikke på greip i det hele tatt! Av fysiske trenere i Norden så kan jeg på stående fot kun nevne ett navn, Hjelde. Vil det si at det er den eneste kandidaten for Rosenborg?

På stående fot kan jeg kanskje komme opp med 3-5 navn som kunne vært kandidater til ny Styreleder dagen Koteng gir seg. Vil det si at de 3-5 navnene er eneste alternativene? Absolutt ikke.

RBKwebs manglende kunnskap kan selvsagt ikke brukes som argument for at det kun er 2-3 aktuelle trenere som kan, vil og burde trene RBK.


Joda, enig med deg i at hverken jeg eller mange andre her inne har all kunnskap om hvilke aktuelle trenere som finnes, slik de heller ikke har på brakka (jfr Koteng som ikke hadde hørt om Hans Backe). Nettopp derfor hadde det vært mye mer interessant å kunne diskutere aktuelle navn, i steden for å diskutere hvem som IKKE kan være trener. Det er ganske mange innom denne diskusjonen, med preferanser og kunnskap fra samlet sett ganske stor del av fotballverdenen, men jeg har enda ikke sett noen som har kommet opp med et navn som kan matche den åpenbare storheten som mange ser for seg her på forumet.(Bortsett fra en Sollied som er klar for innsats). Dersom det ikke finnes aktuelle i den kategori man ønsker, så er det ganske uinteressant.

Det er selvsagt utfra slik jeg ser realitetene jeg setter opp listen. Som sagt, dersom noen har en oversikt og kunnskap som tilsier flere aktuelle kandidater, så ønsker jeg diskusjonen velkommen Smile

Kan f.eks denne listen hjelpe oss noe?

https://www.nordicbet.com...0000010476
Back to top
View user's profile Send private message
Gauder
Junior


Joined: 14 Feb 2006
Posts: 66

PostPosted: 28.07.2014 16:22    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Bruttern, Nordsteien og Henriksen kan puttes i samme kurv, nemlig "uaktuell-kurven".


Det er to kurver vi trenger, det er villig-kurven og aktuell-kurven, deretter må man plukke riktig kandidat i snittet mellom disse kurvene, og der er jeg redd det ikke er spesielt mange kandidater.
Back to top
View user's profile Send private message
superhornet
Junior


Joined: 28 Jul 2014
Posts: 1

PostPosted: 28.07.2014 16:24    Post subject: Reply with quote

På tide å registrere seg etter å ha fulgt meg på forumet over lang tid.

Håper inderlig RBK kjører en ordentlig prosess og investerer ordentlig i neste trenerløsning. Jeg tror neste trener kan bety et være/ikke-være for RBK sportslig sett. Må slutte og kaste vekk penger på usikre kort.

Mitt personlige ønske er (som mange andre) Sollied som får fullmakt - kan være det er basert på nostalgi, men føler laget og spillerne trenger en autoritær leder.
Som et alternativ så synes jeg det virker spennende med TKK i en eller annen rolle.

Har ingen tro på at RBK er en for "liten" klubb for internasjonale navn.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2014 16:27    Post subject: Reply with quote

Og jeg kan ikke for livet av meg skjønne hvorfor det ikke skulle være trenere som er interessert i å trene oss. At det bare finnes 4-5 mennesker som har lyst til å trene Norges største klubb? Bare 4-5 stykker som ønsker Nordens største utfordring, en av Nordens største lønnsposer og mulighetene til å ta en gammel storhet opp igjen?

Nei er det noengang det egentlig burde være sykt attraktivt å ta over så er det nå. Etter Janne og Perry så er det ikke mulig å ikke prestere, klubben har penger til forsterkninger, troppen er mye bedre enn resultatene, TL er dårlig som gjør det enkelt og lykkes, lederne i klubben har endelig skjønt endel, Hoftun er flyttet og på toppen av det så har vi en talentutvikling som er meget god.

Alt ligger til rette for å lykkes i Rosenborg akkurat nå. At det er få interesserte? Nei det tviler jeg på, det er bare forumet her som har gitt opp litt etter utallige idiotiske ansettelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 28.07.2014 16:32    Post subject: Reply with quote

Men i alle dager da.... hvem? Saken har blitt diskutert opp og i mente, både her inne, i media, og rundt en hel masse lunsjbord. I tillegg setter Nordic- bet opp en lang liste med aktuelle navn. Jeg ser ingen særlig aktuelle og spennende navn, bortsett fra det stadige håpet på Sollied.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2014 16:41    Post subject: Reply with quote

Men gud bedre da Hjelde! RBKwebs kompetanse har ingenting med denne prosessen å gjøre!

Om RBKweb hadde kommet opp med 700 aktuelle navn, hadde folk blitt glad da? Hadde vi da kunnet si at "det er mange alternativer der ute"? Men om det ikke skjer så er det ikke alternativer?

Vi har 0 høyrebacker i stallen idag. RBKweb kan nok komme opp med 5-7 høyrebacker der vi har nok informasjon til å mene at det er et godt valg for klubben. Vil det si at det kun finnes 5-7 høyrebacker i markedet som er gode nok for RBK og som er oppnåelig?

Sånn argumentasjon blir helt vill for meg, så jeg ikke helt tror på at folk kan mene det?.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6756
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.07.2014 16:43    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje fordi den gjennomsnittlige brukeren her ikke har styringa på samtlige eksotiske trenertalenter som finnes rundt om i Europa. Egentlig er det kun ett navn som går igjen her på forumet, og det er Trond Sollied. Og det er helt greit, han er den beste kandidaten flesteparten her vet om. Men nå er det slik at styret har gitt seg selv en jobb hvor de skal saumfare store deler av verden i en søken etter rett trener/manager. Da må ikke dere her bli oppgitte fordi dere ikke kan komme på noen navn som både er dyktige nok fotballfaglige, og har vunnet noe særlig. Jeg er sikker på at de som sitter med ansvaret her har mange aktuelle navn på blokka. Husk også at det er omtrent 5 måneder til ansettelsen skal presenteres. Ser ingen grunn til å bekymre seg allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 28.07.2014 16:49    Post subject: Reply with quote

Tråden heter "fremtidige trenerKANDIDATER". Jeg trodde vi skulle diskutere KANDIDATER, og ikke "ikke- kandidater". Jeg representerer bare meg selv, og sier bare at ingen, hverken RBK- web, media, bettingselskap, diskusjoner for øvrig har klart å vise meg særlig mange aktuelle kandidater. Så er jeg selvsagt åpen for at det kan ha glippet noen kandidater utenfor denne radaren av en hel masse folk, men jeg forholder meg altså retten til å tvile. Det er mye som kanskje kan eksistere, f.eks en ideel verden, men det blir vanskelig å diskutere det så lenge det ikke er konkret.

SÃ¥ lenge Sollied er uaktuell, ser jeg dermed fortsatt bare disse aktuelle:

1. Hareide
2. Fagermo
3. (Bruttern)
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.07.2014 16:56    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Men i alle dager da.... hvem? Saken har blitt diskutert opp og i mente, både her inne, i media, og rundt en hel masse lunsjbord. I tillegg setter Nordic- bet opp en lang liste med aktuelle navn. Jeg ser ingen særlig aktuelle og spennende navn, bortsett fra det stadige håpet på Sollied.


forøvrig har Unibet også lagt ut odds på dette med litt annet utvalg enn Nordicbet i allefall

https://no.unibet.com/bet...egory/2473
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5188

PostPosted: 28.07.2014 17:09    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Tråden heter "fremtidige trenerKANDIDATER". Jeg trodde vi skulle diskutere KANDIDATER, og ikke "ikke- kandidater". Jeg representerer bare meg selv, og sier bare at ingen, hverken RBK- web, media, bettingselskap, diskusjoner for øvrig har klart å vise meg særlig mange aktuelle kandidater. Så er jeg selvsagt åpen for at det kan ha glippet noen kandidater utenfor denne radaren av en hel masse folk, men jeg forholder meg altså retten til å tvile. Det er mye som kanskje kan eksistere, f.eks en ideel verden, men det blir vanskelig å diskutere det så lenge det ikke er konkret.

SÃ¥ lenge Sollied er uaktuell, ser jeg dermed fortsatt bare disse aktuelle:

1. Hareide
2. Fagermo
3. (Bruttern)

Undres da på om det ikke trengs mindre diskutering og mer kartlegging av kandidater.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 28.07.2014 17:09    Post subject: Reply with quote

Hjelde, er det bare lov å diskutere kandidater som du anser som aktuelle da? Du får i så fall lage en litt mer utfyllende liste, for i en grundig prosess over 4 måneder vil de nok garantert vurdere mer enn 3 alternativ.

Det er forøvrig ingenting som tilsier at Hareide er en mer aktuell kandidat enn en del andre navn nevnt her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2014 18:06    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:


Edit:
Quote:
Enig i dette. På den annen side: hvem her på forumet ville valgt Skullerud foran denne sesongen?


Vi får vente en stund å se hvorvidt Skullerud var en god ansettelse, jeg tviler. Men med carte blanche på ovegangsmarkedet og en enorm medgangsbølge gjør at fallet ikke har kommet.


Skjønner hva du sier. Men likevel: vi trenger vel ikke vente for å vurdere om Skullerud er en god ansettelse for Molde?
I fjor kom de på 6. plass med 44 poeng, 18 poeng etter Rosenborg.
I år er de mer eller mindre seriemestre i juli, videre i Europa, i kvartfinalen i cupen...

Hvis ikke det er en suksess, er man rimelig blasert.

Hittil i år har Molde med sine 42 poeng bare 2 færre enn for hele fjorårssesongen.

I tillegg spiller de til tider brukbar fotball.
Hvor mye mer bør Skullerud bevise før man kan si at det var en god ansettelse for Molde?

Edit: Når det gjelder carte blanche på overgangsmarkedet: Molde har vel ikke mange spillere som vi ikke kunne fått om vi hadde prøvd hardt nok. Ikke at det er så fryktelig mange jeg kunne ønsket meg i sort og hvitt, men en høyreback hadde vært noe. Molde har noen salg de har tjent greit på også den siste tiden, som Forren, Wolf Eikrem, Berget og Møller Dæhli - og før det igjen Mame Diouf og Pate Diouf, så det er klart de kan og må fylle på med nye spillere. Den drøye halvmilliarden Røkke har skutt inn i årenes løp er sikkert ingen ulempe.
Apropos Skullerud, så er CV-en hans skremmende tynn sammenlignet med både Per Joar Hansen og Kåre Ingebrigtsen. Fotball er jammen en rar greie Cool


Last edited by oxbailla on 28.07.2014 21:05; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 28.07.2014 18:08    Post subject: Reply with quote

Hvem ville dere helst hatt av Fagermo og KÃ¥re av det dere har sett hitil?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 28.07.2014 18:20    Post subject: Reply with quote

Mtp at Kåre brukte 5 dager på å skape noe som faktisk lignet på et lag av noe som har levd på fromme, lykke og lyskraft de siste 4 årene holder jeg faktisk en knapp på ham. Men tiden vil vise om dette vil bære ytterligere frukter.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 28.07.2014 18:22    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Hjelde, er det bare lov å diskutere kandidater som du anser som aktuelle da? Du får i så fall lage en litt mer utfyllende liste, for i en grundig prosess over 4 måneder vil de nok garantert vurdere mer enn 3 alternativ.

Det er forøvrig ingenting som tilsier at Hareide er en mer aktuell kandidat enn en del andre navn nevnt her inne.


Nei, på ingen måte! Det der er bare de JEG ser som aktuelle. Diskuter og kom gjerne med andre forslag til kandidater. Det er hele poenget mitt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2634

PostPosted: 28.07.2014 18:50    Post subject: Reply with quote

Häcken-Djurgården på CMore om ti minutter. Kan være en anledning til å se hvordan laget til Peter Gerhardsson fremstår.
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran


Joined: 04 Mar 2006
Posts: 1775

PostPosted: 28.07.2014 18:52    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 28.07.2014 19:12    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

SÃ¥ lenge Sollied er uaktuell, ser jeg dermed fortsatt bare disse aktuelle:
1. Hareide
2. Fagermo
3. (Bruttern)

Jaha? Så tidlig i prossessen er jo alt med to bein aktuelt. Det er drøssevis av trenere klubben kan og bør sjekke ut. Og hvis Kåre Ingebrigtsen faktisk er aktuell, da blir denne listen virkelig lang - fordi det finnes uendelig mange trenere som har like mye å vise til som ham. Jeg har lest mye positivt om Morten Tandberg i Bærum - offensiv fotball jeg har sett beskrevet som "nesten for ambisiøs", fokus på egenutvikling av spillere etc. Han har jo ikke CVen, men det har ikke Kåre heller. David Nielsen, Jan Halvor Halvorsen, Knerten_10, Trond Norsteien, Lars Bohinen, Fredrik Winsnes.

Det er lov å se ut over Norges grenser også.

Fra de andre skandinaviske landene er f.eks. Nanne Bergstrand, Peter Gerhardsson og Kent Nielsen nevnt flere ganger tidligere her. Aalborg tok seriegull denne våren - sist det skjedde hentet vi treneren deres, og det gikk jo bra. Rikard Norling kan vel også nevnes, det går jo ikke så bra i Bergen. Andre navn er Klas Ingesson, Andreas Alm, Glen Riddersholm, Thomas Frank, Niels Frederiksen, Troels Bech.

Nordsjælland erstattet Hjulmand med en trener fra Island. Rosenborg bør selvsagt også sjekke ut islandske trenere. Heimir Hallgrímsson, Olafur Johannesson, Eyjólfur Gjafar Sverrisson, Atli Eðvaldsson, blablabla.

Finnene driver også med fotball.

Erik Solèr har vært sportsdirektør i New York Red Bulls. Rosenborg kan jo spørre om han har kontakter der borte med kunnskap om landets trenere - finnes det flere som i likhet med Bob Bradley er villig til å komme til Norge?

Folk som Tor Kristian Karlsen og Terje Liverød må inviteres på en kopp Kjeldsberg. Også med tanke på de andre stillingene i sportslig avdeling.

Og så videre.

Erik Hoftun har jo drevet med dette i åtte år, så han bør ha et tresifret antall trenernavn i Excel-fila si.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 28.07.2014 19:15    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
forøvrig har Unibet også lagt ut odds på dette med litt annet utvalg enn Nordicbet i allefall

https://no.unibet.com/bet...egory/2473

Skremmende lav odds på Fagermo... Surprised
Liten tvil om at 111 på Tom Nordlie er det mest spillbare på den lista.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 28.07.2014 19:24    Post subject: Reply with quote

Det er nok dessverre en grunn til at betting selskap har gode resultater på bunnlinja ...
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6756
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.07.2014 19:26    Post subject: Reply with quote

2-0 til Häcken før 20 er spilt. Samme spilleren har putta begge målene. Ser ut til å være på rett plass til rett tid ofte.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 28.07.2014 19:28    Post subject: Reply with quote

Begge var jäkla skitmål.

Men all ære til dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 772, 773, 774  Next
Page 105 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb