English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 29.07.2014 13:49    Post subject: Reply with quote

Perry var vår Moyes. Håper neste trener blir vår Van Gaal.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 29.07.2014 14:10    Post subject: Reply with quote

Etter å ha mislyktes med treneransettelser ganske mange ganger, håper jeg ledelsen ikke er så dumme at de gambler en gang til.

Fagermo har ALDRI vunnet NOE som fotballtrener.

Rosenborg kan ikke fortsette å opptre som NAV og karriereutviklere for fotballtrenere og administrasjon.

Vi har ingen forutstning for å anta at Fagermo vil vinne noe med oss heller.
Dermed er det ren og skjær gambling å ansette ham.

Og når man i tillegg ser på utviklingen de siste årene vil det være fullstendig galemattias å gamble så høyt nå!

Det vil alltid være risiko selvfølgelig, men det er enkel matematikk at en rutinert, merittert trener er mindre risiko enn en Fagermo eller annet middelmådig.

Hvorfor kan ikke vi gå for en Solskjær/Deila/Solbakken/Backe/etc gode trenere fra dansk, svensk eller belgisk/nederlandsk liga?
Må vi velge fra nederste hylle? I forhold til de beste trenerne som er tilgjengelig er jo uten tvil Fagermo, Bruttern, Hareide ren B-vare.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1863

PostPosted: 29.07.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Perry var vår Moyes. Håper neste trener blir vår Van Gaal.


Godt gjort å hylle Van Gaal allerede før sesongen hans har begynt. Selv om han uten tvil virker mer lovende enn Moyesy
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3256

PostPosted: 29.07.2014 14:23    Post subject: Reply with quote

Eksil: Hareide har da vunnet masse.

Ikke at jeg ønsker ham i nærheten av RBK, men du stikker litt hull på din egen argumentasjonsrekke.

Ser heller ikke hvorfor folk er så nesegruse overfor Hans Backe. Han har vunnet 3 gull med København etter at de begynte storsatsingen med Don Ø, tidligere kun et gull med Aalborg på 90-tallet. Ellers er det tomt. Han varte 3 kamper for Panathanaikos, var assistenten (!) til Svennis og har deretter trent Notts County noen uker, før turen gikk til NY Red Bulls og den amerikanske sirkusligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 29.07.2014 14:29    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Hareide har da vunnet masse.

Ikke at jeg ønsker ham i nærheten av RBK, men du stikker litt hull på din egen argumentasjonsrekke.


Nei.

Hareides gull i Rosenborg var klart før sesongen hadde startet. Selv min mor hadde tatt gull med Rosenborg det året. Utover det har han vunnet noe, men samtidig bevist udugelighet og ujevnhet på landslag som i en rekke klubber, sågar fått sparken. I tillegg er han fortsatt uspiselig.

Jeg nevner han fordi han ikke er en toppkandidat i mine øyne. Argumentasjonen er klinkende klar.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 29.07.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Jeg skyter i fra hofta:

Jeg tror at styret først og fremst vil se på reorganisering av det sportslige styret og at den prossessen skal 'ta den tiden det tar' jmf Koteng. Derfor spår jeg at så lenge resultatene til Bruttern ikke suger balle, vil han bli sittende lenger enn sin fire-måneders kontrakt, eller til et nytt sportslig styre er på plass.

Først da kan man begynne å finne (man kan selvsagt kjøre parallelle løp her) ny hovedtrener, for da vet man hvilke forutsetninger man kan tilby.

Forhåpentligvis vil en reorganisering av sportslig styre gjøre hovedtrener-jobben mer attraktiv enn hva den er i dag, og man kan på den måten øke sannsynligheten for å hente trener med større meritter og navn.

Jeg håper at jeg ikke overvurderer styret nå, men jeg kjenner at jeg har troa på at de som sitter der har hodet med seg og ønsker det beste for RBK.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3256

PostPosted: 29.07.2014 14:39    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
BjarneS wrote:
Hareide har da vunnet masse.

Ikke at jeg ønsker ham i nærheten av RBK, men du stikker litt hull på din egen argumentasjonsrekke.


Nei.

Hareides gull i Rosenborg var klart før sesongen hadde startet. Selv min mor hadde tatt gull med Rosenborg det året. Utover det har han vunnet noe, men samtidig bevist udugelighet og ujevnhet på landslag som i en rekke klubber, sågar fått sparken. I tillegg er han fortsatt uspiselig.

Jeg nevner han fordi han ikke er en toppkandidat i mine øyne. Argumentasjonen er klinkende klar.


Han er på nivå med Backe som du mener vi bør se på, en kandidat som knapt har gjort noe fornuftig på 9-10 år.

Hva har Solskjær egentlig gjort som er så fantastisk? Spilt FM med Aker FK og floppet med Cardiff, hva mer?
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 29.07.2014 14:45    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Godt gjort å hylle Van Gaal allerede før sesongen hans har begynt. Selv om han uten tvil virker mer lovende enn Moyesy


Godt gjort å tolke det som en hyllest. Jeg mente ikke noe mer med det enn at dersom vi hadde fått inn en trener som hadde framstått like lovende som Van Gaal framstår for ManUtd, så hadde det vært fantastisk.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 29.07.2014 14:52    Post subject: Reply with quote

Vel mener du at Moyes ikke fremsto som lovende på forhånd med ManUtd? Han ble "godkjent" av Sir Alex og var av mange sett på som den perfekte etterfølger. Jeg skjønner for all del poenget, men det er først på banen det skal leveres. Hvor lovende han ser ut på forhånd er uvesentlig. Om ikke annet har forventningene blitt helt sykt skrudd opp pga Van Gaal, så om han skulle feile er nok sjokket og skuffelsen om mulig enda større enn hva fjoråret ble
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 29.07.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

Det var knyttet en del spørsmål til Moyes.

Spesielt: Hvordan kommer en trener som er vant til å ligge og kontre og straffe lag til å håndtere et lag der det kreves at man skal styre kampen.


Oi! Det hørtes jo nesten kjent ut RBK PERRY RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 29.07.2014 15:29    Post subject: Reply with quote

Everton var ikke først og fremst, i hvert fall i den siste perioden under Moyes, et lag som lå bak og kontret. Tvert i mot, det var veldig mye ballbesittelse. Når det fungerte var det vakkert, men når det ikke fungerte ble det veldig mye balltrilling og lite fremdrift. Når man møtte de store lagene på bortebane ble det litt vel konservativt, men det ble det også under Fergusen i sine siste år. For det at Fergusen og MU styrte mange av kampene sine de siste årene er en myte, i hvert fall mot de bedre lagene. For de som husjer MU på tidlig 90-tallet og begynnelsen av 00-tallet var de langt mer angrepsvillige.

Tilbake til RBK. Deila er uaktuell nå, Solbakken er trener i Skandinavias største klubb, Solskjær er i England, Hareide spiller om Cl med Malmø, Hans Backe er overvurdert, men kanskje Tord Grip? Poenget er at vi er ikke i en stilling til å hente indrifilet på markedet lengre, og skal vi hente noen som har vunnet mye må vi kanskje til Island eller Finland.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Beren
Rutinert


Joined: 04 Feb 2013
Posts: 598
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2014 15:53    Post subject: Reply with quote

Svennarbonden wrote:
Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men Fagermo skal ha vært i to møter med RBK-ledelsen allerede før Perry fikk sparken. Og det virker ganske åpenbart at Rosenborg har ansatt neste års assistenttrener allerede.

Fagermo seiler opp som den store favoritten etter min mening. Og det gir meg litt David Moyes-vibber.


Hvor har du hørt han har vært i to møter med RBK?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 29.07.2014 16:10    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Det var knyttet en del spørsmål til Moyes.

Spesielt: Hvordan kommer en trener som er vant til å ligge og kontre og straffe lag til å håndtere et lag der det kreves at man skal styre kampen.


Oi! Det hørtes jo nesten kjent ut RBK PERRY RBK


Disse spørsmålene ble på ingen måte flagget høyt i media da Fergie selv hadde gått for denne etterfølgeren. Det kan nok argumenteres for at det ble nevnt, men å påstå at det var mye snakk rundt det der før det begynte å gå nedover mener jeg er tull.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7868

PostPosted: 29.07.2014 19:42    Post subject: Reply with quote

God kommentar, Strand.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåerdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 29.07.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Etter å ha mislyktes med treneransettelser ganske mange ganger, håper jeg ledelsen ikke er så dumme at de gambler en gang til.

Fagermo har ALDRI vunnet NOE som fotballtrener.

Rosenborg kan ikke fortsette å opptre som NAV og karriereutviklere for fotballtrenere og administrasjon.

Vi har ingen forutstning for å anta at Fagermo vil vinne noe med oss heller.
Dermed er det ren og skjær gambling å ansette ham.

Og når man i tillegg ser på utviklingen de siste årene vil det være fullstendig galemattias å gamble så høyt nå!

Det vil alltid være risiko selvfølgelig, men det er enkel matematikk at en rutinert, merittert trener er mindre risiko enn en Fagermo eller annet middelmådig.

Hvorfor kan ikke vi gå for en Solskjær/Deila/Solbakken/Backe/etc gode trenere fra dansk, svensk eller belgisk/nederlandsk liga?
Må vi velge fra nederste hylle? I forhold til de beste trenerne som er tilgjengelig er jo uten tvil Fagermo, Bruttern, Hareide ren B-vare.
Hadde Solskjær og Deila vunnet noe som trenere da de begynte i MFK/SIF?
Back to top
View user's profile Send private message
ImNotFreddy
Senior


Joined: 25 Jun 2014
Posts: 129

PostPosted: 29.07.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Deila tok over en liten filleklubb, og fikk derfor bruke mange år på å lære seg selv opp, og bygge opp ett lag. Dette er ikke noe en kan gjøre i Rosenborg.

Solskjær hadde suksess med Uniteds reservelag, og fikk der gå i lære med både SAF, og andre ekstremt gode trenere som for eksempel René Meulensteen.

Det er en slik trener mange her inne kan se for seg. En som kanskje ikke har vunnet noe på egenhånd, men som vet hvordan en moderne klubb jobber og som kan ta klubben inn i fremtida.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 29.07.2014 22:41    Post subject: Reply with quote

Når du sier at mediene ikke skrev så mye om Moyes "fordi Ferguson håndplukket ham", da tar du for det første feil, og for det andre så ilegger du Fergie litt vel mye makt.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 29.07.2014 23:52    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
God kommentar, Strand.


Takk for det! Frykter som vanlig at avgjørelser tas på feilaktig grunnlag eller søker å løse problemer som skyldes andre faktorer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 30.07.2014 00:16    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva folk tenker med som seriøst mener at Hareide er en kandidat til å bli ny trener i RBK.
Mannen er jo et vandrende katastrofeområde det burde vært innført ferdselsforbud i
At man hedrer mannen for å ha tatt gull med RBK er både historieløst og pinlig.
RBK kunne spart trenerlønna det året og med stor sansynlighet tatt flere poeng uten innblandingen til hareide.

Om bruttern gjør det bra i høst, er det vel ikke noe i veien for å ha fyren på rullerende ettårskontakt med opsjon på nytt år hvis resultater og spill innfrir? Ser iallefall ikke at det er bedre norske kandidater så lenge Sollied er uaktuell.


Last edited by Sletto on 30.07.2014 12:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 30.07.2014 12:04    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
BjarneS wrote:
Hareide har da vunnet masse.

Ikke at jeg ønsker ham i nærheten av RBK, men du stikker litt hull på din egen argumentasjonsrekke.


Nei.

Hareides gull i Rosenborg var klart før sesongen hadde startet. Selv min mor hadde tatt gull med Rosenborg det året. Utover det har han vunnet noe, men samtidig bevist udugelighet og ujevnhet på landslag som i en rekke klubber, sågar fått sparken. I tillegg er han fortsatt uspiselig.

Jeg nevner han fordi han ikke er en toppkandidat i mine øyne. Argumentasjonen er klinkende klar.


Hallo, du må jo i hvert fall forholde deg til fakta. Hareide er en av få trenere i Europa som har vunnet serien i tre forskjellige land (I følge Wiki har kun Trappatoni, Sollied, Eriksson og Mourinho gjort det samme), med Helsingborg, Brøndby og Rosenborg. Da han tok over Rosenborg viste han seg fort å være rett mann. Han klarte som arvtaker etter Eggen å fremstå som en sterk lederfigur, og tok tydelige grep for å sørge for at Rosenborg ikke ble tatt av et generasjonsskifte. Ute på banen spilte vi fantastisk fotball, og dominerte tippeligaen fullstendig. Vi vant serien med 14 poeng(!). De tre foregående årene hadde det vært relativt jevnt helt i toppen av tippeligaen.

Så skjedde det noe da han tok over landslaget. Dette fikk han ikke til, og det gikk også skeis med Viking. Til dette må man være realistisk og se at de fleste lange trenerkarrierer har noen nedturer. Eksempelvis har Sollied fått sparken en rekke ganger.

Nå er han igjen på suksess- sporet, og leder Allsvenskan med så stor margin, at konkurrenter allerede er i ferd med å gi opp.

Det kan ikke være tvil om at Hareide i 80% av sin trenerkarriere har vist seg som en vinner og en stor suksess.

Med ovennevnte i mente, synes jeg ærlig talt at følelsene rundt Hareide, og at han en gang i tiden gjorde seg "uspiselig", bør kunne tilgis. Det er urosenborgsk å være langsint på denne måten. Dersom Hareide selv har lyst til å vende tilbake, for å "gjøre det godt igjen", så mener jeg vi ikke bør si nei til en så meritert trener.

Men er Sollied klar og aktuell, så mener også jeg at vi bør velge han. Det ser bare ikke sånn ut...
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9064
Location: Trondheim

PostPosted: 30.07.2014 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Hareide må ha mer enn et seriegull i Sverige for å gjenvinne respekten her hjemme. Suksess i Europa League feks. Og uten respekt her hjemme, tror jeg ikke han vil bli en suksess. Men ellers så tror jeg han hadde vært et godt alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4823
Location: Trondheim

PostPosted: 30.07.2014 13:05    Post subject: Reply with quote

Erland Johnsen?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 30.07.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Hallo, du må jo i hvert fall forholde deg til fakta. Hareide er en av få trenere i Europa som har vunnet serien i tre forskjellige land (I følge Wiki har kun Trappatoni, Sollied, Eriksson og Mourinho gjort det samme), med Helsingborg, Brøndby og Rosenborg.


Det er nok ett par til, da Van Gaal ikke har blitt nevnt av deg.
Men nok om både Van Gaal og den diskusjonen rundt Moyes.

Hareide gjør meg usikker, han virker heller ikke å representere noe nytt. Jeg håper vi får en person som tidligere har resultater å vise til, mesterskap hadde vært en stor pluss.
Men har personen gjort en middelmådighet til en tittelkandidat så er også det suksess i mine øyne.

Det viktigste er kanskje at denne herremann takler press, det er noe man ikke kan si angående både Perry og Moyes, f.eks.

Media og press fra omgivelsene, er noe man ikke skal undervurdere innen fotball.


Angående manager-rolle eller ikke, så lener jeg mer mot førstnevnte. Det blir liksom helt feil for meg at treneren/manageren kun skal tenke på nåtid og ikke for langt ut i fremtiden.

Eggen fungerte også som manager, og jeg tenker er du manager så er du enerådende hersker over klubben. Fungerer det ikke må du ta hele ansvaret, fungere det blir du hyllet.
Men da har du kontroll over alt, innkjøp, salg, ungdomslagene og hvordan hele klubben skal fungere og fremstå.

En manager-rolle mener jeg også gir mer autoritet. Og da har alle, kanskje spesielt spillerne, en person og forholde deg til.


Det at Hoftun har (og kan) sittet som sportslig leder fordi han skal tenke flere år fremover, mens vi samtidig har sparket et utall trenere i den tiden han har vært her, er for meg ganske snodig.

Den personen som kommer inn kan ikke tenke nåtid i mine øyne, han skal ha et ønske om å være her lenge. Da blir denne rollesammensettingen helt feil i mine øyne.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.


Last edited by Ballahl on 30.07.2014 13:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Svennarbonden
Senior


Joined: 18 Nov 2007
Posts: 165

PostPosted: 30.07.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Beren wrote:

Hvor har du hørt han har vært i to møter med RBK?


En i omgangskretsen til Fagermo i Telemark som påstod å vite dette.
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 30.07.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

Kan Deila være en mulighet hvis han får sparken i Celtic? Eller har han sagt noe om at det kun er Godset som er aktuelt i Norge?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 772, 773, 774  Next
Page 107 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb