English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ulrik Yttergård Jenssen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18499

PostPosted: 27.11.2023 07:47    Post subject: Reply with quote

Ja, en av få positive UYJ-nyheter i høst.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 27.11.2023 10:22    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal oppsummere sesongen for "Ruben" sin del, så må jeg si at dette er noe av det svakeste jeg har sett fra en midtstopper i Rosenborg.
I alle fall fra en som har fått spille nesten alt av kamper og i tillegg har blitt tildelt kapteinsbindet i flere kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2666
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 27.11.2023 11:31    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal ønske oss noe for neste sesong, så er det vel at Ulrik kan få bli tredje- eller fjerdevalg på midtstopperplassen, for vi trenger sårt kvalitet inn i dette leddet.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 27.11.2023 12:03    Post subject: Reply with quote

Han hadde et par skikkelig gode kamper med Reitan ved siden av om jeg ikke husker feil, men sånn ellers han han vært eksepsjonell svak i år.. Kan ikke være aktuell for å ha med videre...
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 27.11.2023 18:42    Post subject: Reply with quote

Ulrik bør avhendes, men da må det komme inn minst en stopper til i troppen da Markus er for treg til å spille der bak, spesielt i et to-stoppersystem. Reitan har tempo, men mangler duellfysikk, ikke minst i lufta, som stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 27.11.2023 18:56    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke kun ha stoppere som MÅ dirigeres. Ulrik har duellkraft og pasningsfot men (til hans forsvar litt også) posisjonere seg veggimellom mye takket være Pereira og Røsten som han tydeligvis prøver å hjelpe samtidig og ender opp i ingenmannsland.

Røsten er umoden men spiller med større autoritet enn Ulrik og det alene sier nok alt om at Ulrik trenger en leder ved siden av seg. Den lederen er heller ikke Henriksen, men det KAN være Strandberg om VIF rykker ned (plz no!).

Vi har et forsvar uten noe som heldst ledelse men med mye vilje, her må vi komponere noe forran neste sesong som er bærekraftig, og det innebærere heller ikke tobias slik jeg ser det.

En ny autoritær type som tar plass og gir både trygghet, instrukser og kunnskap til de rundt seg er det vi trenger. Får vi en sånn spiller så kan vi kanskje faktisk klare oss med en signering på stopperplass.

Ingen ide om hvem det skal være.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

En ting jeg har spekulert på en liten stund nå, er hvorvidt RBK kan bruke UYJ som venstreback. Som midtstopper i en 4-rekke har UYJ vært svak. Jeg synes dog han tidvis kan være grei med ball og står imot press bedre enn f.eks. Andersson. Han har litt fart i kroppen også.

Syntes han var helt grei som sidestopper i en bakre 3'er. Jeg tipper det er aktuelt for Rosenborg å styre spillet inn mot høyresiden hvor vi har gode kombinasjonsspillere (forutsetter at Reitan spiller høyreback) og samtidig trekke spillere bort fra venstresiden hvor vi har Nelson. Når man så vrir spillet har en løpssterk Nelson mye mer rom å løpe i og mer tid til å utfordre.

Jeg ser for meg at UYJ kan løse rollen som en litt mer defensiv venstreback i støtte til Nelson på en ok måte. Jeg tror også han har en godnok innleggsfot til å utvikle gode dype innlegg. Han kan fungere godt dersom kampplanen fordrer at vi bruker en bakre treer i oppbygningspspillet, noe han forøvrig har kjenskap til gjennom første halvdel av sesongen. Med en defensiv venstreback åpner det også for at høyrebacken kan ha en mer offensiv rolle. Det åpner dessuten for sårt trengt duellstyrke på både offensiv og defensiv dødball.

Et sammenlignbart eksempel er Nathan Ake på Manchester City, dog i motsetning til UYJ så begynte Ake karrieren sin på venstreback da han spilte for Chelsea før han permanent ble brukt som midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.12.2023 12:06    Post subject: Reply with quote

Det er vel flere lag i PL som bruker mer stopper-aktige typer som sidebacker? Ben White hos Arsenal ser jeg ofte på høyrebacken, selv om han tidligere var midtstopper, om jeg husker riktig? Levi Colwill litt samme opplegget på venstreback? Fellestrekket er vel at de er gode pasningsspillere?
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2023 12:33    Post subject: Reply with quote

Jepp, Ben White er et godt eksempel. Hos Chelsea finnes det flere eksempler (Gallas, Ivanovic, Colwill, Disasi). Man kan også ta med Kyle Walker som en slags sidestopper/høyreback-hybrid dog litt mer sammenlignbar med Dahl Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 19.12.2023 15:53    Post subject: Reply with quote

Manchester City har jo fire midtstoppere i backfireren sin for tiden. I frispillingsfasen går den ene stopperen (som oftest Stones) opp i midtbaneleddet, mens "sidebackene" Walker og Gvardiol/Ake danner en treer med den gjenværende stopperen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2023 16:15    Post subject: Reply with quote

Med en slik treer-konstellasjon lurer jeg på om UYJ passer bedre som venstreback/sidestopper. Her kan man også prøve seg fram med Børkeeiet/Henriksen i en Stones-rolle og Dahl Reitan som potensiell sidestopper eller alternativt prioritere å kjøpe en solid forsvarer i kjøpsmarkedet om mulig og sende Dahl Reitan framover.

Jeg tror også at Tangvik er god nok med ball til å kunne danne en bakre treer og potensielt fri opp en ekstra spiller i den bakre firern dersom det er behov. Har forstått det slik at bruken av en frispillende keeper har vært en av suksesskriteriene til Tromsø denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 19.12.2023 17:31    Post subject: Reply with quote

Ulrik YJ har floppet i tre utenlandske klubber, og hovedårsaken er hans manglende tempo. Heller ikke god til å ta med seg ballen framover. Fint om han selges til Tromsø da de mister Jostein Gundersen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2023 19:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at han har vært dårlig, men minnes å ha blitt overrasket over toppfarten til Jenssen. Ikke den kjappeste, men heller ikke direkte treg. Synes heller han konstant posisjonerer seg feil og prøver ofte å bryte ballbanen (og bommer på det). Synes spesielt han har vært dårlig på å gå opp i motstander og forstyrre. Ser at han ofte havner i situasjoner hvor han må velge mellom pest eller kolera, og velger aids (eks. i stedet for å støte eller følge en mann, velger han å plassere seg i et rom som ikke trues og dermed finner det eneste alternativet som er verre enn de to andre dårlige alternativene han hadde).

Jeg er direkte uenig i at han har vært dårlig til å ta med ballen fremover. Det er ikke der skoen trykker. Jeg tror han har blitt instruert til å ta mer risiko, og når han i en upresset situasjon slår en langpasning som mislykkes blir hylekoret stort og i affekt ropes det hvor elendig han er. Det er derimot flere ganger at pasningskvaliteten har vært god, men det fremheves ikke på samme måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 19.12.2023 19:54    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Ulrik YJ har floppet i tre utenlandske klubber, og hovedårsaken er hans manglende tempo. Heller ikke god til å ta med seg ballen framover. Fint om han selges til Tromsø da de mister Jostein Gundersen.


Hans andre periode i Nordsjælland var nok en flopp, men hans første periode var vel det stikk motsatte. Å spille tilnærmet fast i Eresdivisie (1884 minutter fordelt på 23 matcher) vil jeg vel heller ikke karakterisere som flopp. Ja, de rykket ned, men de var vel også ventet å kjempe i bunnen. Husker YJ var med å holde nullen mot Ajax i sesongen sin i Willem II.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1046
Location: stjørdal

PostPosted: 19.12.2023 20:00    Post subject: Reply with quote

Han er for dårlig til å forsvare seg mann mot mann når ballen er på bakken også.
0-1 målet hjemme mot Godset er et bra eksempel.
Uyj og Adam Andersson er alt for enkel å vende bort.
Uansett hvilken trener vi har, så vil jo det bli et problem.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 19.12.2023 20:13    Post subject: Reply with quote

Tromsø får vel fort behov for noen nye forsvarsspillere i vinter. Vi får håpe de har lyst på UYJ av sentimentale årsaker.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2023 20:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er tilbøyelig til å si at det målet er mer Tangvik sin feil enn Ulrik. UYJ sørger for at vinkelen er spiss, slik at duellen blir lettere for Tangvik 1 mot 1. Han kan forstyrre mer, men det er ikke det verste jeg har sett av en forsvarsspiller. Det skal ikke være så lett å skåre fra den vinkelen! Ellers enig.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3598

PostPosted: 19.12.2023 21:16    Post subject: Reply with quote

Som profesjonell fotballspiller må han jo ha et høyere nivå inne enn det han har vist i år. Man kan ikke trekke fram bare én ting han har vært dårlig på, for han har vært forferdelig i alt og ett. Svak i hodedueller, blir skubbet unna enkelt av motstanders spiss, elendig i posisjonering, blir fraløpt, tar ikke markering i egen boks og klarer ikke å dirigere forsvaret. Jeg har fulgt Rosenborg siden seint på 80-tallet, men jeg har aldri sett en spiller med over 30 kamper på en sesong spille så mange dårlige kamper.

Denne mannen satte Maalen som kaptein og beholdt han der i kamp etter kamp etter kamp. Kostet dette Maalen jobben? Kanskje ikke ene og alene, men absolutt den største bidragsyteren. Det som er sjokkerende oppi det hele er at Maalen bare lot det skure og gå, men det viser jo også hvorfor det er så viktig ikke at han ikke fikk jobben til slutt.

Ja, vi hadde mye skader, men når kapteinen din i kamp etter kamp spiller til stolpe på børsen må du ta grep. Prøv noe nytt.

Uansett, det spiller ingen rolle nå. Alle starter med blanke ark hos Alfred og vi kan jo håpe på tidenes snuoperasjon, men jeg håper heller at man satser på Ceide og Røsten og sender han hjem til Tromsø.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 10.01.2024 12:42    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...l-nordover

Tromsøværingen Ulrik Yttergård Jenssen skal være på exitlista i RBK. Men hvis RBK skal kreve penger, blir det trolig ikke aktuelt å hente han til Tromsø.

Etter hva iTromsø er kjent med skal RBK ha kommunisert med TIL om en mulig overgang for Jenssen, som for bare ett år siden signerte en fireårsavtale med trønderne.

Det er foreløpig usikkert om TIL er interesserte i 27-åringen, som senest var i TIL i 2018. Både når det gjelder totalpakken økonomisk og det rent sportslige skal det være spørsmål om Jenssen passer inn i nytrener Jørgen Viks prosjekt. Jenssen skal ha en lønn godt over det nivået TIL ligger på.

SÃ¥ her har man rett og slett ringt TIL og spurt om de vil ha han?

Merkelig.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1188
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2024 12:46    Post subject: Reply with quote

Ender kanskje fort opp med en "Valsvik-løsning" hvor vi både gir han bort, og gir han en solid sluttpakke for at han skal akseptere å gå ned i lønn. Fy f som vi er gode til å rote bort pengene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 10.01.2024 13:06    Post subject: Reply with quote

Samtidig er jeg glad for at klubben ønsker å erstatte han. Har ikke fungert godt i et forsvar som har vært katastrofalt dårlig. Vi kommer oss aldri tilbake i toppen med mange spillere som egentlig er akkurat litt for dårlige men likevel spiller mye (UYJ, Skarsem, Tagseth etc).
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 10.01.2024 13:06    Post subject: Reply with quote

Ja, takk! Selg så fort som mulig. Kanskje Rekdal tar han med til Kypros?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.01.2024 13:34    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Ender kanskje fort opp med en "Valsvik-løsning" hvor vi både gir han bort, og gir han en solid sluttpakke for at han skal akseptere å gå ned i lønn. Fy f som vi er gode til å rote bort pengene våre.


Virker som om klubben har sluttet med den slags nå. Men siden han kom gratis så er det jo ikke helt krise om vi ikke får noe overgangsum å snakke om, litt avhengig av hva slags sign-on fee han eventuelt fikk.

SÃ¥ er det litt uklart hvem som har tatt kontakt med hvem her.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2024 13:38    Post subject: Reply with quote

En spiller som vil være fast i elleveren til andre eliteserielag skal vi ikke gi bort gratis. De får hoste opp et par mill om vi ikke klarer å finne noen utenlandske klubber.

Hadde Ulrik vært hos TIL nå og vi spurte, så ville vi fått beskjed om at han koster 20 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 963

PostPosted: 10.01.2024 14:45    Post subject: Reply with quote

Ihvertfall betryggende at påtroppende regime er i stand til å se og handle ut ifra ting som er himmelropende åpenbare for de aller fleste. Utrolig nok ikke en luksus vi har pleid å ha de siste sesongene. Bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 7 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb