English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Falkenkameratene
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 14.02.2020 10:14    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Kudos til falkenbergkameratene for god og informativ journalistikk!


Jeg kom også i skade for å kalle de falkenbergkameratene. Var lite populært, de heter visst falkenkameratene.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 14.02.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Han er nok dessverre det.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.02.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
At dere IKKE gjorde det, er en god indikasjon på at dere trives best bak tastaturet.

At de ikke hadde talsmann som åpent representerte gruppen fra talerstolen er en god indikasjon på at de trives best bak tastaturet. Ja, nettopp. Vet at du er over snittet glad i konformitet, men dette henger jo objektivt sett ikke på greip.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 10:34    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Nå, når svertekampanjen mot Koteng ikke nådde frem, har dere vel liten grunn til å fortsette å bruse med fjæra, tross alt.


Når dette er hva du sitter igjen med av det vi har publisert, har jeg ikke noe annet valg enn å tilgi deg at du har misforstått.

Når vi påpeker ting vi mener er gjort feil av sittende styre, er det eksempelvis vanskelig å balansere dette ved å påpeke hva f.eks. Gjersvold har gjort feil i RBK, da det er en ikke-eksisterende størrelse. At du velger å se dette som en svertekampanje mot Koteng sier jo alt om hva slags vinkel du ser dette fra.

Quote:
Good riddance, sier nå jeg!


Takk det samme.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk det - for det er en indikasjon på at de ikke er tøffe nok IRL kontra bak tastaturet. Det var folk på talerstolen i går som uttalte seg på vegne av flere, og jeg selv har som nevnt vært med å kuppe flere årsmøter på AKKURAT den måten- via talsmenn, og samstemte, forhåndsplanlagte innlegg og/eller strategier.

Det er slik man oppnår det man ønsker, ikke via å være breial i forkant.

Taktikkieri er ikke forbudt, og av og til ganske smart og benytte seg av.

Antagelsen om at jeg er glad i konformitet er for øvrig både grunnløs og feil.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 10:40    Post subject: Reply with quote

Men da kan jo du kuppe årsmøtet på din måte, så går vi frem sånn som vi synes er best, og prøver å påvirke etter våre prioriteringer.

At du synes Falkenkameratene er noe dritt, og samtidig synes at vi går frem feil for å oppnå våre mål, tror jeg de fleste lever helt greit med.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Bakklandia wrote:
Nå, når svertekampanjen mot Koteng ikke nådde frem, har dere vel liten grunn til å fortsette å bruse med fjæra, tross alt.


Når dette er hva du sitter igjen med av det vi har publisert, har jeg ikke noe annet valg enn å tilgi deg at du har misforstått.

Når vi påpeker ting vi mener er gjort feil av sittende styre.


Hadde dere i det minste gjort det, hadde det vært greit. Men dere gjør ikke det - dere henger Kotengs navn på alt, og lager dernest til og med ett eget innlegg om han, og alt dere mener er feil ved hans personlighet - altså ikke engang feil som styreleder, men han som person.

Så unnskylder dere dere med at dere ikke kjenner Gjersvold godt nok til å kunne uttale dere om han. Vel, litt research hadde ikke vært så forbanna vanskelig å utføre, hadde det det? Det er faktisk ikke for mye forlangt.

Det dere oppnår med denne metoden er at dere skaper en slagside, uansett hvor mye dere forsøker å skjule/hevde at dere ikke gjør det.

Og det, min herre, er både ubalansert og urettferdig. Og DA er vi fremme ved kjepphestene min - ikke konformitet (så langt derifra, faktisk), men rettferdighet.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 14.02.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

Falkenkameratene har gjort en god jobb, etter min mening. At det har satt fingeren på en del negative ting i RBK de siste årene har vært bra, og jeg ser det slett ikke som noen svertekampanje mot Koteng.

Jeg er ganske sikker på at ikke en gang Koteng selv ser på det som en svertekampanje.

Falkenkameratene: fortsett slik, RBK trenger at noen har et kritisk blikk rettet mot det som skjer i klubben. Så lenge det som skrives er saklig så er det bra.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 14.02.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg glad for at Falkenkameratene ikke inntok talerstolen for å påtale alt de mente var feil i årsberetningen og med budsjettet. Årsmøtet var langt nok som det var.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.02.2020 10:52    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg vet detaljene er vel FK også såpass nytt tiltak at det er vanskelig å stille samlet på årsmøtet med "program" og talsmann ennå?

De har i hvert fall samlet mye informasjon, reflektert og lagt frem en del tanker som er vesentlig mer nyanserte og tosidige enn det som kommer frem i de tradisjonelle mediene, og for meg har det en verdi i seg selv. Om de så bare fortsetter med denne type innlegg på sin egen side har de i min bok en nødvendig plass i debatten, da de er noe som sjeldent i dagens klima som gode skribenter som evner å se ting fra flere sider og bryr seg om klubben fremfor klikk og krigshissing.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 10:55    Post subject: Reply with quote

Eru: Very Happy

Hentesveis: Takk for det, til tross for Bakklandias spådommer kommer vi nok til å forsøke å holde på litt til. Smile

Bakklandia: Kanskje du kan svare på et enkelt spørsmål. Når det er spørsmål om valg av styreleder, og det har vært enkelte kritikkverdige forhold under sittende styre, hvem skal vi da hekte det på om ikke Koteng? Hvorfor er Gjersvold relevant der?

Vi har ikke vært ute for å drive valgkamp for eller mot noen av kandidatene. Vi prøver å belyse sider av RBK som bør bli bedre - veldig mye mer komplisert enn det er det ikke. Og da kommer vi tilbake til at Koteng har vært styreleder i RBK, Gjersvold har det ikke, noe det har kommet både positive og negative sider av.

Jeg tror agendaen vår for det meste er ganske oppe i dagen. At du prøver å vri det til noe mer enn det er, treffer nok ikke helt.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 10:59    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Men da kan jo du kuppe årsmøtet på din måte, så går vi frem sånn som vi synes er best, og prøver å påvirke etter våre prioriteringer.

At du synes Falkenkameratene er noe dritt, og samtidig synes at vi går frem feil for å oppnå våre mål, tror jeg de fleste lever helt greit med.


Ja, men man ser jo på måloppnåelsen deres hvordan det gikk. Deres uttalte hovedmål var jo f.eks å få reversert det dere mente var maktmisbruk og hevaksjon fra Koteng, og få gjenopprettet det forslaget til ny valgkomité dere mente styret burde holdt seg til - det de fikk fra avtroppende valgkomité. Hvordan gikk det, syns du? Her dukket det jo til og med opp helt nye navn - som ikke stod på noen av listene, og Benum forsvant f.eks. helt ut, og ble ikke medlem, slik dere ønsket.

Godt mulig dere syns deres metode er best, men det er altså ikke særlig effektiv hva gjelder måloppnåelse.

Kritikken mot styret skal selvsagt henges på styret som helhet, ikke mot en utvalgt enkeltperson. Styret har som kjent tatt avgjørelsene i fellesskap. Rettferdighet, rettferdighet, rettferdighet.

Når dere bruker personkarekeristikker om Koteng - som ikke er relevant for jobben styret har gjort, både kan og bør dere gjøre det samme med Gjersvold, I hvert fall hvis det påståtte nøytrale standpunktet deres skal ha fnugg av troverdighet. Derfor er Gjersvold relevant.
Det er som Nordhammer sa - vindkraftsaken burde ikke være relevant, men dem vil selvsagt bli det. Uansett kunne reaserchen dere ikke gadd å ta, gitt dere info og kunnskap om hvordan Gjersvold er som person - hvordan snakker han med folk, hvordan har han vært i media, osv. Alle disse punktene dere omtaler ang. Koteng, lar seg også avdekke for Gjersvold. Men, det gadd dere altså ikke. Skal lure på hvorfor...

Jeg blir oppriktig talt overrasket hvis dere henger med i februar 2020. I februar 2021, dersom Koteng stiller til gjenvalg, blir jeg derimot ikke overrasket om dere har gjenoppstått...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 14.02.2020 11:07; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.02.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg har forstått var ikke medlemmene i FK engang samkjørte i hvem de skulle stemme på, altså at dette var opptil hver enkelt, og det sier i så fall en del om hva agendaen handler om - og ikke handler om.

Sterkt å kritisere en gruppering som bruker fritiden sin på å engasjere seg for å være for tamme på noe de ikke engasjerer seg (kollektivt) i.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.02.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

Benin forsvinner ofte ut i de store sammenhengene, det går bra, de er vant til det.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Så vidt jeg har forstått var ikke medlemmene i FK engang samkjørte i hvem de skulle stemme på, altså at dette var opptil hver enkelt, og det sier i så fall en del om hva agendaen handler om - og ikke handler om.

Sterkt å kritisere en gruppering som bruker fritiden sin på å engasjere seg for å være for tamme på noe de ikke engasjerer seg (kollektivt) i.


Nettopp poenget! Hva faen er poenget med å organisere seg og å fremstå samlet med ett klart mål, for så ikke å følge det opp internt engang, da det gjelder?


Som sagt: tøffe tastaturkrigere, ganske tamme IRL.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 14.02.2020 11:13    Post subject: Reply with quote

jeg har forstått det slik at falkenkameratene er forbanna på Koteng, glade i Kjelsnes,Mensa og Gjersvold. Og så liker de ikke at noen er uenige med dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.02.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Eh, vi ser åpenbart ganske forskjellig på hva poenget er.

Vi får se hva FK blir og ikke blir med tiden, men det er om ikke annet en god informasjonskanal som samler info og reflekterer; en slags tenketank. For meg er det viktig å gi folk relevant informasjon om status quo og med det gi bedre grunnlag for å gjøre seg opp en egen mening. Det er ikke sånn at informasjon og engasjement må være agendastyrt og føre til revolusjon for å være relevant.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
jeg har forstått det slik at falkenkameratene er forbanna på Koteng, glade i Kjelsnes,Mensa og Gjersvold. Og så liker de ikke at noen er uenige med dem.


Det siste har jeg i hvert fall skjønt.

Tross alt, de hadde INGEN innvendinger mot at Winses ble både innstilt og valgt som fast medlem - dette til tross for at han, som varamedlem av styret og en del av ansetteslesutvalget, både var med på å sparke Ingebrigtsen/Hoftun OG på å anbefale ansettesle av Horneland.

I tilegg har han selvsagt også vært delaktig i den økonomiske styringen av klubben.

Særlig det siste mener jo FK er en stor feil fra styret, men likvel nevner de det ikke med ett ord at Winsnes var en del av det. Kun Koteng.
(ser du, Pax, jeg leser fakitsk det aller meste av det dere skriver)

Ikke agenda, meg midt i....
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 14.02.2020 11:26; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det er ikke sånn at informasjon og engasjement må være agendastyrt og føre til revolusjon for å være relevant.


Helt riktig, det bør helst ikke være det for at det skal være televnt. Nettopp det gjør FK,, som operere med skjulyt aggenda, enda mindre relevante og troverdige.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfatter agendaen til å være at man ønsker at Rosenborg skal drives på best mulig vis.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 11:48    Post subject: Reply with quote

...Som for Falkenkameratenes del ser ut til å være oppfyllt så lenge man blir kvitt Koteng (og Horneland, så man kan vinne gull igjen, også. Tross alt morsomt på den mpten)
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.02.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Det er faktisk det - for det er en indikasjon på at de ikke er tøffe nok IRL kontra bak tastaturet.

Nei, det er en indikasjon på at de ikke har noe behov for å fremstå som en gruppe i alle saker. Det var dessuten minst én representant fra dem oppe på talerstolen, muligens flere. Jeg mistet litt oversikt. Trenger ikke proklamere gruppetilhørighet for å lufte en mening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
...Som for Falkenkameratenes del ser ut til å være oppfyllt så lenge man blir kvitt Koteng (og Horneland, så man kan vinne gull igjen, også. Tross alt morsomt på den mpten)


Slik oppfatter ikke jeg det. Det er både lov og ønskelig å stille kritiske spørsmål. I den grad jeg har snakket med falkenkamerater så har de vært "noe i favør Koteng" i lederspørsmålet; og bekymringer rundt f.eks. økonomi er blitt tilstrekkelig formidlet selv om det ikke skjedde fra årsmøtets talerstol.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Jeg vet du ikke oppfatter det slik, for det er jo kompisa dine. Det gjør det blind. ikke noe galt i det, for så vidt, ganske normalt, det.

Men, som sagt: hvis de virkelig mener styringen av klubben er så feil, hvorfor da henge alt på en mann, og la Winsnes bli valgt inn i styret uten ett eneste ord - til tross for at han er MINST like ansvarlig for den dårlige styringen som Koteng?

Det henger ikke logisk på greip. det er åpenbart at den påståtte agendan er vikarierende.

Dessuten: hvorfor foretrekker de at Twitter-kontoen deres er enveis - de kan få spy ut det de vil, men vil ha seg frabedt å få noe tilbake andre veien. Det står de selvsagt fritt til til å ønske, for all del, men hvorfor er de så redde for tilbakemeldinger?

Og hvorfor ser jeg dem kun her inne - jeg tror ikke jeg har sett en eneste henvisning til dem i noen av de sikkert dusinvis av RBK-supporter-grupper på Facebook. Eller på veggen til RBKs offisielle Facebook-side.

Nå konspirerer jeg, jeg innrømmer det, men altså: kan det være at de tør å være her inne - og bare her - fordi de veit at her har de ryggdekkning, mens de er for feige i alle andre sammenhenger? Jeg veit ikke svaret, jeg bare lanserer en teori som, gitt den informajonen og kunnskapen researchen min har gitt meg, henger logisk sammen.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 14.02.2020 12:43; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Bakklandia: Jeg ville bedt deg dokumentere påstandene dine, men når holdningene dine ikke berører virkeligheten mer enn unntaksvis og du åpenbart har et raseri-drevet forhold til alt vi sier og gjør anser jeg det som lite produktivt å diskutere dette med deg.

Vi hadde våre ønsker i går, i all hovedsak mtp. på valgkomiteen. Førstevalget vårt falt bort da enkelte ikke ønsket å bli presentert som benkeforslag. Da gikk vi til plan B. Vi stemte aktivt - igjen, sammen med andre medlemmer, vi er på ingen måte store nok til å gjøre noe utslag selv på dette tidspunktet - og valgkomiteen slik den ble til slutt ble nært opptil optimal fra vårt synspunkt, ut fra utgangspunktet vi sto med. Vi ønsket ikke Benum med som leder, vi stemte ikke for ham som medlem, og at han heller ikke ble med som vara kommer like høyt i sorgprotokollen til FK som at du ikke liker oss.

Du må gjerne fortsette å prøve å "ta oss", men så lenge sakelighetsnivået er som "angrepet" ditt på twitter ser ihvertfall ikke jeg noe poeng med å fortsette å diskutere med deg. Ok, du er uenig med oss. Det driter vi lett i. Det kommer til å påvirke ingen verdens ting at du både mener at vi har feil meninger og at vi gjør det på feil måte. Vi kommer til å fortsette å påpeke det vi synes er feil, så får du vel bare håpe at det ikke trigger mer irrasjonelt baby-rage når vi sneier innom noe du brenner for. Når vi skal oppsummere hva vi rakk å få til fra stiftelse til årsmøte så kommer din mening om oss litt bak i køen.

Hvis du er så misfornøyd, start din egen organisasjon, møt opp på årsmøtet og marker deg som et eksempel til etterfølgelse for andre, så skal du se at en og annen vil vurdere å ta deg seriøst.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb