English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakt 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 02.04.2020 16:55    Post subject: Reply with quote

Synes ikke damedrakta ble noe særlig bedre med alle de reklamene de har. Ligner på en Sogndaldrakt.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 02.04.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

Stjernene ser brodert ut?
Back to top
View user's profile Send private message
EvileyeS
Rutinert


Joined: 06 Oct 2005
Posts: 824
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2020 17:00    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg til dagen Sparebank 11 sin badeball er borte.
_________________
Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hmaurveg84
Senior


Joined: 09 Aug 2018
Posts: 104

PostPosted: 02.04.2020 20:59    Post subject: Reply with quote

EvileyeS wrote:
Jeg gleder meg til dagen Sparebank 11 sin badeball er borte.



Ditto

Blir ikke noe kjøp av drakt før den er borte.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.04.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Synes ikke damedrakta ble noe særlig bedre med alle de reklamene de har. Ligner på en Sogndaldrakt.


Vil egentlig være tilbøyelig til å mene at selv badeballen er bedre enn HENT hele veien rundt overkroppen. For et mareritt av en draktdesign. Den må jo veie nærmere tolv kilo og i praksis være skuddsikker med alt det ekstra blekket.

Det er umulig å lage en fin rosenborgdrakt så lenge sponsorene prøver å dekke absolutt hele sin tildelte rute med maksimalt glorete og 'synlig' fyll. Hadde det vært tillatt med lyd og blinkende lys, så hadde drakta hatt dét også.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 03.04.2020 15:37    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva klubben(e) driver med her. Er de så ræva i forhandling?
Når det konsekvent er maksing av størrelse så virker det ikke som om det forhandles i det hele tatt. Blir mer som "her er en kvadratmeter, det koster 10kr".
Ikke blir det fint heller. Det er jo ikke bare SMN er som problemet på herredrakta, Coop på ryggen er også alt for stor.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.04.2020 03:24    Post subject: Reply with quote

Spør det samme spørsmålet hvert år, hvorfor klarer f.eks. Glimt og Stabæk å slippe den jævla ballen på magen mens vi har den hele jævla tiden??

#IkkeDraktiÃ…rHeller
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 04.04.2020 06:42    Post subject: Reply with quote

Slik har jeg forstått det: Liten logo = avtale med lokal liten bank. Badeball = konsernavtale. Med dertil forskjell i kronasjer.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 04.04.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

Like irritert over badeballen som alle andre, men akkurat i corona-sesongen 2020 tror jeg vi skal være fornøyde med de reklamepengene vi klarer å få inn.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2020 23:38    Post subject: Reply with quote

Kommunikasjonsdirektør i Sparebank 1 SMN, Hans Tronstad, kommer med følgende svar når Eurosport.no konfronterer han med fansens negative reaksjoner:

– Vårt svar er at det er flott at det er et stort engasjement rundt drakten. Vi har hatt den utformingen i noen år. Vi er ikke ukjent med at noen synes den får for stor plass, men vi får også positive reaksjoner, sier Tronstad.

– Vår vurdering er at utformingen gir den beste synligheten for vår logo. Vi lever godt med at det er et stort engasjement til drakten, sier han.

– Har dere og RBK diskutert om det på sikt bør endres for å tilfredsstille supporterne?

– Vi har klare forventninger til logoeksponering, også på spillerdrakt, og har en god dialog med klubben om det. Sånn blir drakten denne sesongen, og vi har ikke diskutert noe lenger frem, sier han.

Les mer: Rosenborg-fansen raser etter detalj på den nye drakten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 05.04.2020 14:14    Post subject: Reply with quote

Fikk litt déjà vu av det svaret der... Ville også likt å høre litt mer om disse "positive reaksjonene" de hadde fått.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 05.04.2020 17:28    Post subject: Reply with quote

Akkurat som å høre pisspreiket til Horgheim det der
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 05.04.2020 18:04    Post subject: Reply with quote

Problemet for Sparebanken 11 er at logoen er fryktelig kjedelig og ordinær. Derfor brukes det 1-tallet veldig sjeldent for seg selv. Ser en på sparebankens hjemmeside har de flere logoer som kan lastes ned, men samtlige er med tekst og liten logo. En stor rund badeball brukes sikkert aldri. Sånn logoen framstår på RBK-frakta er det jo bare rart. Den er sikkert "synlig", men gjetter på at det er få som kjenner den igjen sånn. Tror faktisk det hadde vært like greit med Europacup-utgaven. Det hadde da fremstått renere og enklere å få øye på sparebankens ordinære og vanlige bruk av logoen. Nå er det jo bare en stor svart klump/badeball som tar oppmerksomheten.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 06.04.2020 01:05    Post subject: Reply with quote

Jaja, da ble det ikke drakt i år likevel.

Vurderer nesten å kjøpe denne, bare for å ha noe når jeg først skal på kamp. Min Dorsin-signerte trøye fra 2011 skal få lov å pensjonere seg, før tusjen fullstendig forsvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 06.04.2020 09:04    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Vi er ikke ukjent med at noen synes den får for stor plass, men vi får også positive reaksjoner, sier Tronstad.

Jeg er genuint interessert i å få et eksempel på en sånn "positiv reaksjon". Det ville vært fascinerende bare for å vite hva som kan foregå i hodet til folk. Er det av typen "det 1-tallet er skikkelig svært, altså! Unna vei, her kommer 1 i kuleform! Kjempetøft!" eller "stolt fortid, stor sponsorlogo" og tilsvarende logikk-kuriositeter? Jeg vet jo at vi som skriker høyest om estetikk neppe utgjør noen majoritet, og at de trønderske draktkjøperne tradisjonelt er verdens minst kresne kundegruppe, men et sted må tross alt grensa gå, selv for dem. Det å ikke bry seg om utseendet på drakta kan man jo til en viss grad forstå, men å faktisk synes den er fin? Finnes virkelig disse menneskene, eller er det i så fall snakk om tilbakemeldinger som SMN har skrevet til seg selv?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 06.04.2020 17:12    Post subject: Reply with quote

En blanding virker realistisk. La oss si at banken har en Slack-kanal for ansatte som også er RBK-patrioter. Der får du sikkert skikkelig bra ekko. Og så har du den gemene "Nei, den er vel grei nok?"-hop som ikke sier noe negativt og dermed teller i positiv-kategorien.

Jeg aksepterer til en viss grad at vi er nødt til å ha en "stor" hovedsponsor på drakta, men jeg skulle likevel likt å se en uttalelse fra en person som oppfyller følgende krav:

- Ikke ansatt i RBK, SMN eller PR-/reklame-bransjen
- Mener oppriktig at drakta i SB11-perioden er vakker
- Kommer med ett eneste rent estetisk argument for at så er tilfelle

Burde jo ikke være så vanskelige å finne, gitt at de stadig påstår at de får positive tilbakemeldinger.

Signert naiv og blåøyd fyr som liker å se for seg at det finnes folk uten mentale problemer som tenker "Ha! RBK NUMMER ÉN! Utrolig at vi slipper unna med dette! Very Happy"
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Thockey
Junior


Joined: 07 Feb 2018
Posts: 23

PostPosted: 06.04.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

Replica-modell som ikke har samme design som drakten spillerne bruker. Hva skjer her? Og 799kr?! skal man ha navn/nummertrykk passerer man vel tusenlappen.. svakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hallis
Senior


Joined: 12 Nov 2015
Posts: 103

PostPosted: 07.04.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

Har vurdert å få tak i kvinnedrakten selv om den er en vandrende reklameplakat den og, egentlig bare på grunn av at det tross alt er den første drakten til Rosenborgs kvinnelag og alt det der.

Sendte en mail og spurte om det vil være mulig å få tak i den i herrestørrelser:


(Bildet ble ganske lite gitt, bare å klikke på det for å lese)

Her må man bare ty til innpressing av både mage og bryst hvis det skal være aktuelt gitt. Snodig i grunn, de klarer å effektivt unngå noe som tross alt fort kunne vært et betydelig marked, også mtp. eksponering, reklame og å faktisk få flere folk på kamp når den tid en gang kommer. Men hva vet jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 07.04.2020 20:59    Post subject: Reply with quote

Hva er greia med at man ikke kan kjøpe drakta uten all reklamen egentlig. Jeg gidder liksom ikke å betale for å gå rundt som en reklameplakat. Da ender det jo opp med at jeg heller går andre steder å kjøper drakt. Betaler jeg 800 spenn for å gå rundt med en reklameplakat så kan jeg jo like godt betale 800 spenn for en som ikke er en stygg reklameplakat fra en offbrand seller
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.04.2020 21:30    Post subject: Reply with quote

Ja, hvis det ikke er en RBK-drakt du er ute etter, får du Adidas treningstrøyer som ser temmelig like ut for under halve prisen.

Etter mitt skjønn er reklame en del av greia med en drakt. Uten reklamen er det noe annet. Selv kjøper jeg ikke drakter av denne grunn, iallefall ikke slik reklamene er utformet nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.04.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

Sjøl har jeg utelukkende Europacup-drakter (med unntak av en signert jeg fikk i gave), da disse er "ekte" Rosenborg-drakter, men med betydelig nedtonet reklame. Tilogmed Sparebank-logoen er jo spiselig på disse.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 07.04.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo at man jo vil ha drakta, men det er en uting at man skal betale skjorta for å gå rundt som en reklameplakat. Syns selv det burde vært mulig å kjøpe en drakt med og en drakt uten reklame så kunne de heller tatt 800 for den uten og 600 for den med reklame. Tipper flere heller hadde betalt litt ekstra for en drakt som ikke så ut som du var betalt for å gå med den. Det er ikke akkurat sånn at folk hadde trudd at du spilte for rosenborg selv om du gikk rundt med badeball utapå skjorta når du gjerne har en liten (eller noen tilfeller) badeball under skjorta også.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 08.04.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

Ligger vel an til å bli klenodier om noen år disse, all den tid det neppe blir noen sesong i år...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.05.2020 15:44    Post subject: Reply with quote

Hjemmedrakta blir visst tatt i bruk i treningskampen mot Glimt på lørdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb