English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Agon Sadiku
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3535
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 02.04.2024 08:40    Post subject: Reply with quote

Glemte Zahora og Alas
Og ikke minst Djordje Denic som kosta nesten 5 mill


Last edited by Hodor on 02.04.2024 10:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6265
Location: Skottland

PostPosted: 02.04.2024 09:41    Post subject: Reply with quote

Morten Knudsen og Alexander Ødegaard var i en klasse for seg sjøl. Sadiku har gjort tredjeplassen til sin egen, for å bruke et gammelt trøndersk sportsdirektøruttrykk
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5501

PostPosted: 02.04.2024 09:57    Post subject: Reply with quote

Han har jo vært skadet har han ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 04.04.2024 11:30    Post subject: Reply with quote

Denic var da vell ikke SÃ… ille.
Vi forventet vell mer og ble nok litt skuffet, men en likanes kar som alltid gav alt er for meg ikke i nærheten av katastrofekjøp i overgangshistorien vår.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 04.04.2024 15:10    Post subject: Reply with quote

Lars Blixt. Venstreback fra Nybergsund.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6265
Location: Skottland

PostPosted: 04.04.2024 15:14    Post subject: Reply with quote

Hvor mye betalte vi for Blixt? I mitt hode er et bomkjøp noe som er alt for dyrt.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 298

PostPosted: 04.04.2024 15:54    Post subject: Reply with quote

400 000, pluss litt bonuser. Kjøpt som backup, priset som backup og var vel i bunn og grunn en helt grei spiller å ha i troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.04.2024 12:03    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Hvor mye betalte vi for Blixt? I mitt hode er et bomkjøp noe som er alt for dyrt.


Et bomkjøp er i mine øyne et kjøp man hadde klart seg uten, mens en flopp derimot er en spiller som skuffer kraftig i forhold til forventningene. Og disse koster ofte litt. Men det er jo veldig subjektivt.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 253

PostPosted: 07.04.2024 08:35    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Hvor mye betalte vi for Blixt? I mitt hode er et bomkjøp noe som er alt for dyrt.


Tja, men blir ikke det veldig enkelt: Ta f.eks Braut Haaland. Hvis en regner summasumarum av alt av kostnader, innkjøp, agentfees, sign on, lønninger over kontraktsperioden og ev. salgsverdi, så kan det være mulig å vurdere Braut Haaland kun for seg et solid bomkjøp. Det er vel beregnet at Haaland vil koste 2 milliarder over kontraktsforløpet. Det er riktignok ikke mye for disse søkkrike oljetits som står bak, men for alle andre

Min vurdering av bomkjøp er hvor mye spilleren kostet i innkjøp pluss lønn, hvilken påvirkning som spilleren hadde personlig og hvilken påvirkning på stallen forøvrig, og ev. salgsverdi


Jeg ser at en nevner Lars Blixt. En kan vel fastslå at han var ikke innertier. Men hvor mye kostet han i innkjøp og hvor mye kostet han i lønn. Mener å huske at Blixt ble hentet inn fordi en så potensiale til å utvikle. Nå viste det seg at vurderingen ikke stemte
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 253

PostPosted: 07.04.2024 08:57    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Troillongan wrote:
Sadiku er blitt tilbudt klubber i Eliteserien i flere vinduer uten at noen har sett kvaliteter. Her har vi (Reken) dessverre gått i fella og kjøpt katta i sekken i panikk. De tok litt høyere risiko med Tengstedt pengene på tur inn, men uansett et stort feilgrep all den tid vi sliter bigtime økonomisk.

Husker vi hadde en annen spiss som vi ikke fikk noe utav, og som vi lånte bort til en eliteserieklubb før vi terminerte kontrakten, da ingen ville kjøpe han. Botheim het han. Resten av historien er vel kjent.


Jeg så Botheim i en g-19 kamp mot Enga i NM var det vel. Enga spilte med eh "talentet" Hay i midtforsvaret. En grei oppsummering var at enten var Botheim et stort talent, eller så var Hay not so much.

Hay ble en høyst middelmådig Obos-forsvarer. Nå spiller han i Raufoss, og vil neppe noen gang spille høyere, selv om en håpet
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 253

PostPosted: 07.04.2024 09:19    Post subject: Reply with quote

Det AJ verbalt formidler om Sadiku er vel rimelig irrelevant sammenlignet med hvordan han bruker Sadiku. Og når en tar oppkjøring og nå i seriestarten, så forteller det et tydelig signal om at AJ ikke har tillit til Sadiku. Han prøvde endog å hente opp en juniorspiss for å se om denne kunne være i nærheten
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 07.04.2024 10:12    Post subject: Reply with quote

hva har han sagt om Sadiku`?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 253

PostPosted: 07.04.2024 10:36    Post subject: Reply with quote

Lite verbalt, veldig mye når det gjelder å bruke spilleren. Han kom ikke til kamptroppen mot Sandefjord engang. Hvis en baserte seg på innbytterbenken, så var det 2 klart defensive alternativer. En av mer vingback-type, 2 semtrale midt, en offensiv indreløper/ving og en spiss samt ving/spiss. AJ traff jo med innbytterne sine
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 07.04.2024 10:42    Post subject: Reply with quote

Tja, Det kan jo hende han var nær benken for alt vi vet men at kampplanen til AJ ønsket seg andre alternativer.

Ikke sikkert han er avskiltet, men må nok bevise at han kan løse oppgavene AJ forventer av en spiss i dette systemet.

Etter det jeg har hørt er Sadiku godt likt i gruppa og virker å trives så vi får håpe han utvikler seg. Nytt salg med tap økonomisk er ikke noe jeg ønsker meg :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 07.04.2024 11:01    Post subject: Reply with quote

Jeg så Sadiku i treningskampen mot Viking. Nå var det mange som hadde en dårlig dag i den kampen, men Sadiku fikk ikke til noe som helst. Han ble totalt avkledd mot eliteseriemidtstoppere. Ikke klarte han å ta imot en ball, ikke klarte han å holde midtstopperne unna, ikke klarte han å bevege seg og dermed mistet han ballen umiddelbart.

Noen spisser er sterke i kroppen og holder motstanderne unna seg, mens andre er flinke til å finne rom eller avslutte. Noen få (Haaland f.eks.) har alt dette. Jeg ser ikke noe av dette hos Sadiku på dette nivået dessverre.

Jeg er ikke overrasket over at han ikke er i troppen. Vi må selvfølgelig håpe at han kan bli bedre med tiden, men det virker nokså langt unna.

Jeg tipper han var bra på det nivået han var og at man trodde han ville "ta steget" da han ble hentet. Noen gjør det og noen gjør det ikke. Vi blir alle (fotballspillere eller ei) forfremmet til vårt udugelighetsnivå.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 253

PostPosted: 07.04.2024 11:45    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Tja, Det kan jo hende han var nær benken for alt vi vet men at kampplanen til AJ ønsket seg andre alternativer.

Ikke sikkert han er avskiltet, men må nok bevise at han kan løse oppgavene AJ forventer av en spiss i dette systemet.

Etter det jeg har hørt er Sadiku godt likt i gruppa og virker å trives så vi får håpe han utvikler seg. Nytt salg med tap økonomisk er ikke noe jeg ønsker meg :/


Så nær kunne han ikke vært. For det første så bruker ikke AJ en klart definert spiss som spiss i utgangspunktet. Så bare basert på det skulle en tro han ville hatt 2 mer klare spisser å velge mellom. Det han derimot valgte var å ha skikkelig dekning sentralt på midten og i forsvar/vinback
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 253

PostPosted: 07.04.2024 15:07    Post subject: Reply with quote

Agon Sadiku samt Chrupalla starter for 2.laget. Det gjør også Holte. Alle tre som hengende spisser i følge vglive

Sæverås som har fått sjansen i oppkjøringen starter også
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13707
Location: Namsos

PostPosted: 07.04.2024 15:39    Post subject: Reply with quote

Altså vraket til troppen. 9 millioner kroner rett i dass..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1892

PostPosted: 07.04.2024 16:09    Post subject: Reply with quote

Per nå ser det ikke greit ut, men han trenger tid, gjennombruddet kommer nok han er fortsatt ung. Tror nok en tur til Ranheim/KBK hjelper
Back to top
View user's profile Send private message
Votten
Junior


Joined: 20 Oct 2017
Posts: 3

PostPosted: 08.04.2024 15:28    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt på at KBK ville vært interessert, de har allerede to spisser på lån.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 08.04.2024 22:26    Post subject: Reply with quote

Ramadan er ferdig 9. april. Kanskje han fremstår som en mer konsentrert og energisk toppidrettsutøver om noen dager?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1892

PostPosted: 02.05.2024 12:21    Post subject: Reply with quote

Ser ut som en overpriset one season wonder, før sin første gode sesong i Honka, hadde han 4 og 5 mål i ligaen som ser ut som han er tilbake på
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.05.2024 13:19    Post subject: Reply with quote

Eventuelt at steget hit ble for stort for ham og den selvtilliten han hadde forsvant fort. Men finnes det interesse for ham bør vi slippe ham i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1892

PostPosted: 02.05.2024 15:09    Post subject: Reply with quote

Lar tvilen fortsatt komme til gode, hvis han klarer og utvikle seg denne sesongen på a-laget så får han gå på lån til Sverige eller Danmark neste år
Back to top
View user's profile Send private message
knallback
Junior


Joined: 20 May 2015
Posts: 75
Location: Trondheim

PostPosted: 02.05.2024 15:21    Post subject: Reply with quote

Tenker kanskje utlån fra sommervinduet er det beste per nå. Han er skadefri og kan få god kamptrening i en annen klubb. Så får han bli med på ny oppkjøring fra nyttår.

Sæter og Holm kan konkurrere om spissplassen fra i sommer. Holte er også i bakhånd
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb