English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Manchester United
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.04.2024 16:31    Post subject: Reply with quote

Riktig innstilling. Har man klare synspunkter på hvordan RBK skal drives, så er det bare å melde seg inn og delta. 450kroner i året har de fleste råd til, og det bør også la seg gjøre å få satt av en kveld i februar/mars på å delta. Kan til og med ligge på sofaen og stemme digitalt. Å bare sitte og klage sin nød i kommentarfelt, forum og diverse andre fora utgjør ingen forskjell, uansett hvor lenge man holder på. Gjør noe med det i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 05.04.2024 16:41    Post subject: Reply with quote

Klubben er farlig nær konkurs, selvsagt har et par mill noe å si.

At styret spurte om man skulle utrede muligheten for eksterne investorer, og at medlemmene stemte frem nei - det er ikke noe slag på kjakan. Styret har ikke noe personlig forhold til et "Ja til investorer-".

At supporterne ikke er for VAR er ikke noe slag på kjakan. Klubens styre har ikke noen personlig forhold til VAR.

At en supportergruppering går ut å er tydelig på at de ikke liker slike treningskamper, men at man forstår det pga klubbens økonomi, det er ikke skarp kritikk eller slag på kjakan.


Uten å stemple andre, så vil jeg si tydelig at jeg ikke går batshit crazy på overtolkning og ytterkanter, og dermed fint er i stand til å mene at klubbens kvinnelag ikke bør gå så mye i minus mens herrelaget tar alt kutt, at jeg ikke ønsker eksterne investorer, ikke er noen tilhenger av VAR og at jeg ikke liker showkamper mot United men jeg forstår det grunnet økonomi, SAMTIDG som jeg har tillit til sittende styre. For jeg forventer at styret alltid undersøker mulighetsrommet i dagsaktuelle saker og presenterer dem til medlmmene. Som de har gjort. Bravo til styre og medlemmene Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Frank1
Junior


Joined: 10 Mar 2024
Posts: 49

PostPosted: 05.04.2024 17:40    Post subject: Reply with quote

Brann takket nei til å møte United sammen dag, hvordan er det egentlig dette funker, agenter for United som ringer rundt?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.04.2024 17:42    Post subject: Reply with quote

Agenter som arrangerer slike kamper som ringer rundt, så har de sikkert fått napp hos United om en kamp den datoen i Norge også starter jobben med å lande et norsk lag. Tipper jeg. Men er tredjepart som arrangerer så de har nok agenter som ringer rundt og ordner lagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 05.04.2024 18:21    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Riktig innstilling. Har man klare synspunkter på hvordan RBK skal drives, så er det bare å melde seg inn og delta. 450kroner i året har de fleste råd til, og det bør også la seg gjøre å få satt av en kveld i februar/mars på å delta. Kan til og med ligge på sofaen og stemme digitalt. Å bare sitte og klage sin nød i kommentarfelt, forum og diverse andre fora utgjør ingen forskjell, uansett hvor lenge man holder på. Gjør noe med det i stedet.

Det er et veldig legitimt poeng den klassikeren med “meld deg inn og stem hvis du er uenig”-frasen, som har versert her på forumet i alle år. Det kan man ikke benekte.
Men, det er viktig å vite at for meg og sikkert for mange andre rbk-supportere som elsker og følger laget, men som ikke er medlemmer, har alltid følt at den store medlemsgruppen har talt vår sak. Det har dere gjort også i alle år, mot alskens styregrupper som mildt sagt ikke har hatt min tillit i hele tatt.

Nå som vi endelig har et fremoverrettet, realistisk-tenkende styre uten NFF-gjengen og cowboy-kakser. En utvikling forumet har ropt etter i 10 år nå. DA begynner medlemmene å skal skape trøbbel. “Buu, nei til alt! Gjør ting som før!” Det er nok det mange av oss kjenner på nå. Dere fronter ikke alle oss tusener av ikke-medlemmers synspunkt lenger. Virker det som da.

Det er jo særlig den investorsaken som er verkebyllen her. At vi ikke engang kan utforske muligheter engang. “Nei nei nei, buuu”. Virker som det er en slags regel at alle investorer innen fotball er demoner som kun er ute etter å ødelegge klubben. Hva er poenget i å ødelegge noe man har investert i?
Klart hvis vi har fått denne forespørselen; “Hei, vi i Nestle Corporation har lyst til å investere i klubben. Vilkår er at dere skifter navn til Nestle Trondheim FC, Lerkendal til Nestle Stadium og kjøper minimum tre sveitsiske spillere.” Det hadde jo ingen gått med på.
Men hvis f.eks; “Hei, vi er ti næringslivtopper i trøndelag som elsker RBK og vil danne investorselskapet Alltid Fremover. Vi ønsker å bidra med 100 mill. til spillerlogistikk. Alltid Fremover vil ikke ha noen innflytelse på kjøp/salg, men én liten andel av potten er satt av til å ansette speider og danne et større speider-nettverk utenlands. Vi vil finansiere 50% av alle spillerkjøp og ved salg deles overskuddet over kjøpspris 50/50. Pengene som går til oss går rett tilbake til 100M-potten og vi tar ikke utbytte før potten overskrider 100M.”
Hadde ikke vært meg i mot det, but now we’ll never know..

Så når det nå føles som “nei og buu” igjen fra Kjernen bare fordi ledelsen vil tjene noen kroner på en Mænju-kamp kokte det nok litt over for noen.

Så du har nok rett. Kanskje det er på tide å melde seg inn?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.04.2024 18:59    Post subject: Reply with quote

Nå orker jeg ikke debattere de årsmøtevedtakene mer, for det er diskutert opp, ned og i mente nå i ukesvis, uten at det kommer noen vei likevel. Men at både VAR og investorer ville være kontroversielt er jo noe jeg vil påstå var ganske viden kjent før årsmøtet også. I forhold til VAR så hadde jo flere klubber også allerede tatt stilling til det. Det visste styret, og det visste nok de fleste som engasjerer seg rundt RBK. Så at de forslagene ikke ville bli applaudert gjennom var ganske innlysende.

Så vil jeg jo presisere at det ikke er snakk om noe kupp her da. Altså om man sammenlikner påmeldte deltakere på årsmøtet de siste 4-5 årene så er det de samme navnene som går igjen over hele linja. Det er ikke noe masseinnmelding med forsøk på å ta over her. Men i år ble det flere kontroversielle saker samtidig, som da endte opp med å gå i mot styrets innstilling. Litt mot normalt, for det pleier stort sett å gå pent og rolig for seg. Men det pleier jo heller ikke å være så mange kontroversielle saker av denne typen.

Når det er sagt da, så oppfordres det jo til innmelding først og fremst fordi det gagner RBK at flere engasjerer seg aktivt. Kun positivt det, uansett hva man mener om VAR og investorer og sånn. Det er som ved valg, at jo flere som møter og avgir stemme, jo mer vil avgjørelsene samsvare med supporternes ståsted. Alle har et felles mål her, og det er at RBK skal bli en best mulig klubb. De uenighetene som oppstår handler om veien for å komme dit, og det må vi ha takhøyde for.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 05.04.2024 20:29    Post subject: Reply with quote

Det sklei ut om årsmøtet i tråden her, ja, og skylden i det lå komisk nok hos akkurat deg, som dro årsmøtet inn her:

Sløvsekken wrote:
Enig i at de fleste kritikerne i denne saken nok sannsynligvis er motivert av at de var uenig med medlemsdemokratiets beslutninger på årsmøtet, og velger å kritisere ved enhver anledning for å underbygge ja. Men på tide å legge den investorsaken død og komme seg vidre nå. Alltid fremover
Wink


Så får vi håpe at mange har lært av i år til neste årsmøte. Mange har nok fått en wake-up call, meg selv inkludert.

Tilbake til hva denne tråden først og fremst handler om. Hadde ikke Kjernen/FN/UN uttalt seg noen ting, men bare droppet å dra på kampen, så hadde vi ikke hatt noe å diskutere. Det var ingen som trengte uttalelsene deres, i alle fall all den tid de faktisk har forståelse for gjennomføringen av kampen. Dette var lite gjennomtenkt av Kjernen/FN/UN. Dette bidro kun negativt, og jeg mener vi ikke trenger å påføre klubben mer unødvendig negativitet så lenge det ikke faktisk er noe å klage over. Ikke nå når klubben ligger nede.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjermer
Junior


Joined: 29 Mar 2024
Posts: 32

PostPosted: 05.04.2024 20:52    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig. Kjernen fremstår som en sutrepave. Det er ganske provoserende at mange av deres medlemmer sier nei til mulig finansiering av klubben så klages når rbk finner på andre aktiviteter for å tjene penger. Mange medlemmer bidrar til det motsatte av å utvikle klubben. Man er for opptatt av historie. Man driver ikke en gutteklubb, men vi snakker faktisk om en arbeidsplass for mange mennesker. Styret og ledelse har et ansvar for å sikre fortsatt drift. Muligheten for å utrede mulige finansieringsmåter har mange sagt nei til.

At det attpåtil blir brukt mye tid på nei til VAR på et årsmøte når klubbens fortsatt drift er sterkt truet er for meg en gåte.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.04.2024 21:17    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Det sklei ut om årsmøtet i tråden her, ja, og skylden i det lå komisk nok hos akkurat deg, som dro årsmøtet inn her:


Har jeg klaget på at tråden sklei ut ? Sa bare at jeg ikker orker å diskutere VAR og investor lenger såvidt jeg vet.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 05.04.2024 21:23    Post subject: Reply with quote

Nei. Det var det vel jeg som sa. Ref. det du siterer. Du sa du ikke orket mer.
Likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.04.2024 21:34    Post subject: Reply with quote

Bjermer wrote:
Må si meg enig. Kjernen fremstår som en sutrepave. Det er ganske provoserende at mange av deres medlemmer sier nei til mulig finansiering av klubben så klages når rbk finner på andre aktiviteter for å tjene penger. Mange medlemmer bidrar til det motsatte av å utvikle klubben. Man er for opptatt av historie. Man driver ikke en gutteklubb, men vi snakker faktisk om en arbeidsplass for mange mennesker. Styret og ledelse har et ansvar for å sikre fortsatt drift. Muligheten for å utrede mulige finansieringsmåter har mange sagt nei til.

At det attpåtil blir brukt mye tid på nei til VAR på et årsmøte når klubbens fortsatt drift er sterkt truet er for meg en gåte.


Hva skulle UN og FN gjort her da ? Bare uteblitt uten å si noe ? For da hadde ingen begynt å stille spørsmål hvorfor det plutselig ikke er noen som synger på øvre øst ? Synes den meldingen de la ut var informativ og tydelig. Temaet var også diskutert mellom supportergrupperingene og klubben i forkant, så det er ikke noe konflikt eller dårlig stemning der. Det er for all del lov å ha en annen mening om denne type kamper, men hvem det er som syter er høyst diskutabelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 05.04.2024 21:40    Post subject: Reply with quote

Jeg beklager at det ble så offtopic. Likevel føler jeg det er greit at årsmøtet (igjen) ble med i diskusjonen, da jeg tror det som skjedde der er kanskje litt av grunnen til at noen blir oppgitt over reaksjonen til ØØ denne gangen.

Snodig tråd ja. Nå begynner det å ligne at noen reagerer på at noen reagerer på reaksjonen til kjernen, haha Men det har vært lærerikt og underholdende!
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 06.04.2024 01:51    Post subject: Reply with quote

«Hva skulle UN og FN gjort her da ? Bare uteblitt uten å si noe ?»

Fasit på dette er altså: Ja.

Fordi det er ikke vanlig å mobilisere til treningskamp.

Eventuelt kunne de informert om at det i praksis er vanskelig å gjennomføre organisert sang fordi dette er en treningskamp, og fordi kampbillettene er i en prisklasse som gjør det mer utfordrende å mobilisere. Så kunne de helt enkelt sagt at de likevel forstår hvorfor klubben setter dette i stand. Og så ønsket alle en god kamp på Lerkendal! Ikke noe fuzz. Ferdig.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjermer
Junior


Joined: 29 Mar 2024
Posts: 32

PostPosted: 06.04.2024 07:30    Post subject: Reply with quote

Bra sagt Ola.

Klubben fortjener skryt for å tenke nytt. Man har medlemmer som har sagt nei til en stor og viktig finansieringskilde og man har en hovedsponsor som presset på for å ta over et konkursbo uten å betale noe mer i sponsorpenger. Det er jo svært vanskelige kår for RBK. Krevende medlemmer og krevende sponsorer som jeg ikke er sikker på gjør det beste for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10948

PostPosted: 06.04.2024 09:30    Post subject: Reply with quote

Ikke bare en, men flere inntektskilder. Alle mulige varianter av investorer. Og til og med en beskjeden økning av medlemsavgiften stemte de ned. Klubben skal ikke ha penger, det er moderne fotball!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6756
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.04.2024 09:32    Post subject: Reply with quote

Ja huff, tenke å stemme ned et forslag om å øke medlemsavgiften i dyrtid. Forferdelig!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10948

PostPosted: 06.04.2024 09:34    Post subject: Reply with quote

Medlemmene tenker på seg selv først og fremst, ikke klubben. JEG liker ikke VAR, JEG liker ikke showkamper, JEG vil ikke betale mer for medlemsskap, JEG liker ikke investorer.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 06.04.2024 09:40    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Ikke bare en, men flere inntektskilder. Alle mulige varianter av investorer. Og til og med en beskjeden økning av medlemsavgiften stemte de ned. Klubben skal ikke ha penger, det er moderne fotball!
Var ikke akkurat en beskjeden økning vil jeg si, 50% er faktisk ganske drøyt.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.04.2024 10:11    Post subject: Reply with quote

Større økning (den ble økt fra 400 til 450 i stedet for 600) i medlemsavgiften ble stemt ned fordi man ønsker at FLERE engasjerer seg i klubben. Det er mange som sliter økonomisk i dagens samfunn pga kostnadsnivået, og å ekskludere folk gjennom å skru prisen i taket er lite solidarisk og det gagner ikke klubben på noen som helst måte. Inntektene fra medlemskontigenten utgjør også i praksis ingenting på budsjettet til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1262

PostPosted: 06.04.2024 10:45    Post subject: Reply with quote

Trist at denne meningsløse tråden er 9 ganger så lang som Godset-tråden (og nå ble den enda lenger pga meg)
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 06.04.2024 13:16    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Medlemmene tenker på seg selv først og fremst, ikke klubben. JEG liker ikke VAR, JEG liker ikke showkamper, JEG vil ikke betale mer for medlemsskap, JEG liker ikke investorer.


Rett og slett sykt. Jeg forstår det ikke. Det er flaut å være rbk-supporter om dagen.
Fotballklubben "vil-ikke"!! ✌
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 06.04.2024 13:45    Post subject: Reply with quote

Medlemmene stemmer ned å selge sjelen til milliardærer som vil ha kontroll over klubben. Blir kalt egoister. Forumet har mistet det totalt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 06.04.2024 13:56    Post subject: Reply with quote

Du har fasiten hører jeg. Finnes en drøss av konfigurasjoner. RBK har endt opp som en middelmådig eliteserieklubb.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 06.04.2024 14:27    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært gode samaritanere blant trønderske milliardærer, så hadde de gjort som Trond Mohn - donert penger.

Hadde de kun ønsket klubbens beste så hadde de økt sponsoravtalene vi allerede ehar med dem. De hadde kjøpt ut de sponsorplassene vi ikke har fått solgt.

De hadde bidratt med ekstremkompetansen sin for klubbens beste.

De gjør INGENTING av det idag. Klubben er farlig nære konkurs og de bidrar med INGENTING!!

Ingenting tilsier at det sitter en haug milliardærer i Trondheim som ønsker klubbens beste jten å få makt i retur.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 06.04.2024 14:47    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Medlemmene stemmer ned å selge sjelen til milliardærer som vil ha kontroll over klubben. Blir kalt egoister. Forumet har mistet det totalt.


I hvilken verden lever du i, der det var det som skjedde? Hold deg til virkeligheten og fakta i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb