English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Haugesund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
11%
 11%  [ 8 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
62%
 62%  [ 45 ]
Jenssen
1%
 1%  [ 1 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Nypan
0%
 0%  [ 0 ]
Frederiksen
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
22%
 22%  [ 16 ]
Reitan-Sunde
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 72

Author Message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 21.04.2024 19:15    Post subject: Reply with quote

Vi er det klart beste laget og vinner fortjent 3-1. Hadde dette vært i fjor, ville vi verken klart å spille så god fotball eller øke til 3-1 på slutten. Større sannsynlighet for at vi tuller bort poeng.

Fremdeles litt shaky og alt er ikke helt nøyaktig enda, men igjen, vi slipper kun inn ett mål og ser mye mer solide ut defensivt. Tangvik er fantastisk lovende og Nemcik er et funn. Håper vi snart får denne spilleren på permanent overgang.

Han får en del tyn, men må si at Henriksen er en solid spiller. Er vel ikke den som gjør det mest ekstraordinære, men en stødig kaptein som jeg tror er viktig for balansen i laget.

2-0 målet er vakkert. Utrolig den utviklingen UYJ har hatt på vb. Han er faktisk god!
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6607
Location: Heaven

PostPosted: 21.04.2024 19:16    Post subject: Reply with quote

Deilig!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1548

PostPosted: 21.04.2024 19:22    Post subject: Reply with quote

Nei, Standarn Nietsche.
Vi kan ikke ha en indreløper som Henriksen som skaper så lite. Han bidrar også lite i det oppbyggende spillet med å være for stasjonær. Treg og blir løpt i fra av spilllere med ball i beina. Inn med Broholm, det blir saker.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 21.04.2024 19:22    Post subject: Reply with quote

Lang veg å gå men en kjempegod innsats i dag.

Vi blir farligere med Sæther på banen. Og det er innlysende at vi virkelig trenger en spiss som kan konkurrere med ham. Når han går av har vi ikke noe annet å sette inn som kan opprettholde trusselen fremover.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1573

PostPosted: 21.04.2024 19:27    Post subject: Reply with quote

noah holm heter konkurrenten.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18512

PostPosted: 21.04.2024 19:28    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig deilig seier. Synes det er mye å gå på fortsatt, men det er veldig mye positivt i grunnspillet og innimellom i kombinasjonene fremover. Det er så sykt deilig å se at vi er på rett vei.

Nemcik. For en spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3497
Location: Trondheim

PostPosted: 21.04.2024 19:38    Post subject: Reply with quote

Henriksen er bra på defensiv dødball.
Ellers ikke mye å skryte av i dag.
Jeg er skuffet over Emil. Vært bort lenge ja men får til lite synes jeg.

Vanskelig kamp så deilig med seier og mere selvtillit og tro på opplegget.

Det er vanskelig å argumentere mot 2 mål på Sæter.
Men jeg trur andre ville scoret også med en spiss som kan holde litt på ballen og fordele.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6607
Location: Heaven

PostPosted: 21.04.2024 19:40    Post subject: Reply with quote

Vi trenger bedre indreløpere enn markus henriksen,Som kan løpe mye mer.
Og har bedre teknikk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1889

PostPosted: 21.04.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

Nypan ble satt alt for dybt i banen
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2603
Location: Heimdal

PostPosted: 21.04.2024 20:21    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Vi trenger bedre indreløpere enn markus henriksen,Som kan løpe mye mer.
Og har bedre teknikk.


Hadde helst sett Santeri før Henriksen, men kommer ikke til å skje før Henriksen må stå over pga skade eller karantene.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 953

PostPosted: 21.04.2024 20:21    Post subject: Reply with quote

2-0-scoringa er ren nytelse. De samtidige bevegelsene sitter. Vi ser det i hver kamp nå. Om det ennå er mye som ikke fungerer perfekt, ser vi jo stadig oftere hva vi prøver på. For ett år siden spilte samme gjengen jevnt mot Trygg/Lade og tapte for Blink.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3341
Location: Trondheim

PostPosted: 21.04.2024 21:58    Post subject: Reply with quote

Tangvik, Yttergård Jenssen og Nemchik gode i dag Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5500

PostPosted: 21.04.2024 22:16    Post subject: Reply with quote

Fantastisk at UYJ har den utviklingen. Utrolig egentlig. Tangvik blir en klassekeeper, og signerer vi Nemcik er veldig mye gjort mtp å bygge et stabilt forsvar.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 963

PostPosted: 21.04.2024 22:48    Post subject: Reply with quote

Slenger meg på hyllesten av UYJ. Rett skal være rett. Helt, helt skrekkelig som stopper. Vår verste med grei margin. Nå plutselig kjempelovende prosjekt på back. Godt sett av Alfred, og utrolig kult at UYJ klarer å plukke opp hansken på den måten der, etter å ha vært bortimot avskrevet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.04.2024 23:13    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ærlig innrømme at jeg fortsatt trodde det var umulig å komme seg hjem samme kveld etter søndagskamp i Haugesund, og ble overrasket da TV2-reporteren sa at RBK skulle skynde seg til Karmøy. Antar de tok 20:35-flyet til Norwegian til Gardermoen.

Fin mulighet som 17:00-kamper gir. Får prøve å benytte meg av det neste år. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1522

PostPosted: 22.04.2024 08:04    Post subject: Reply with quote

Deilig seier, spesielt når man har så mye å gå på.

Flere på dette laget som ikke holder mål, Sunde, Ceide og Henriksen bidrar ikke spesielt mye. Vi trenger mer fart i midtbaneleddet. Ceide ser shacky ut hele tiden og Sunde blir for liten.

En elendig dommer her også, hvordan straffesparket får stå er jo bare utrolig og ikke rødt på stemplingen mot Selnæs? Merkelig, ikke var det frispark til Haugesund rett før 1-2 heller.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1548

PostPosted: 22.04.2024 09:24    Post subject: Reply with quote

Syns du det Sjiraff.
Ceide virker å utfylle vår eminente slovak fint.
Vi kan ikke klage på stopperene.
Litt enig ved Jesper. Han blir litt lett enn så lenge.
Jeg ville gitt Jason noen minutter igår.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 987

PostPosted: 22.04.2024 09:32    Post subject: Reply with quote

Lillebjørn wrote:
Slenger meg på hyllesten av UYJ. Rett skal være rett. Helt, helt skrekkelig som stopper. Vår verste med grei margin. Nå plutselig kjempelovende prosjekt på back. Godt sett av Alfred, og utrolig kult at UYJ klarer å plukke opp hansken på den måten der, etter å ha vært bortimot avskrevet.


Markering og duellspillet var hans største svakheter som midtstopper, spesielt i et lag som lå med stopperne i egen boks og hver duell var livsviktig for å direkte hindre mål. Han er derimot en brukbart smart og teknisk ballspiller og fysisk robust nok til å hamle godt opp med den typen spillere som dukker opp på kanten av banen. Ikke helt rask nok til å være vingback, ikke helt tøff nok til å være stopper, men som en slags balanserende sideback som går litt opp eller litt inn avhengig av balansen i laget passer han tilsynelatende utmerket. Ser solid ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 625
Location: Åfjord

PostPosted: 22.04.2024 09:45    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor man finner statistikk for ballbesittelse? Det viktigste er selvsagt å score mål, men nå har vel RBK innført en taktikk der pasninger og å holde på ballen er mer fremtredende. Ble litt skuffet over at RBK-spillerne måtte løpe så mye etter ballen, mens Haugesund spilte ball og presset.

For all del, jeg så mye bra i kampen også. Og mulig ballbesittelsen var mer jevn enn hva jeg tenkte, iallfall i perioder. Men hadde vært interessant å se tallene. Hvis RBK skal kjempe om topp 4-5, bør Haugesund være et lag man kontrollerer kampen mot, i større grad. Eller var det bare meg som tenkte dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2024 09:53    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:

En elendig dommer her også, hvordan straffesparket får stå er jo bare utrolig og ikke rødt på stemplingen mot Selnæs? Merkelig, ikke var det frispark til Haugesund rett før 1-2 heller.


Dommerne i Norge er jo ræva, og Hobber er per tid kanskje ypperstepresten for elendigheta, men det er jo dette vi skal ha VAR til. Korreks til dommer, clear and obvious.

Frisparkene før 1-2 skal ikke VAR blande seg opp i (selv om det nærmest fremsto som at Hobber bestemte seg for å gi FKH dødballer til de scoret), men både straffen og kvestinga av Selnæs er jo eksakte eksempler på hva VAR liksom skulle bidra med.

'Gi VAR tid så blir det bedre', sa de. I stedet blir det runde for runde mer åpenbart hvor verdiløst konseptet er.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6607
Location: Heaven

PostPosted: 22.04.2024 09:55    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Noen som vet hvor man finner statistikk for ballbesittelse? Det viktigste er selvsagt å score mål, men nå har vel RBK innført en taktikk der pasninger og å holde på ballen er mer fremtredende. Ble litt skuffet over at RBK-spillerne måtte løpe så mye etter ballen, mens Haugesund spilte ball og presset.

For all del, jeg så mye bra i kampen også. Og mulig ballbesittelsen var mer jevn enn hva jeg tenkte, iallfall i perioder. Men hadde vært interessant å se tallene. Hvis RBK skal kjempe om topp 4-5, bør Haugesund være et lag man kontrollerer kampen mot, i større grad. Eller var det bare meg som tenkte dette?


https://www.tv2.no/livesp...c284/stats

Statistikk der! Føler possesion er rett,men føler ikke st haugesund hadde så farlige sjanser som oss.
Føler de hadde 100 cornere,men ikke mye skudd.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 244

PostPosted: 22.04.2024 09:58    Post subject: Reply with quote

Possesion var vel 55-45 i favør Haugesund mener jeg. Mot ''gamle'' Haugesund tror jeg fort vi kunne ha hatt langt mer ball, men tallene er nok preget av Haugesund sitt småspill i bakre firer/midtbane. De brukte lang tid på angrepsoppbygging, og vi ble liggende lavt i perioder. Vi var langt mer direkte i angrepsspillet.

Tror dette er bevisst pragmatisme fra Alfred, all den tid vi ikke er gode nok enda til å dominere, og stå i høyt press en hel kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2024 10:01    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Noen som vet hvor man finner statistikk for ballbesittelse?


55% - 45% melder Sofascore i hvert fall.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.04.2024 10:10    Post subject: Reply with quote

Possession her blir jo en konsekvens av kampbildet. Haugesund er interessert i å spille fotball. De spiller seg ut bakfra fremfor å bare lempe, og forsøker å etablere angrep, som betyr større rom for oss og at vi kommer til avslutning raskere når vi angriper. Spiller man mot et lag som parkerer bussen (som f.eks HamKam sist) så blir possession automatisk veldig mye høyere fordi man må bearebeide mot etablert forsvar hele tiden. Var vel nesten 70-30 i den kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18512

PostPosted: 22.04.2024 10:53    Post subject: Reply with quote

Ikke bare fikk vi en billig straffe, vi var også heldige som ikke fikk straffe i mot i 1.omgang, selv om jeg er sikker på at mange av dere kan forklare meg at det absolutt ikke var straffe. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb